Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - ipe2004

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Nosram RS30
« : 26.04.12 - klo: 21.58 »
Mikä meni pieleen ??

Eli löytyy tollane Nosramin RS30 pannu ja sitähän sitä sit tuli pikkase viilailtua =) Tai oisimpa jättäny tekemättä..

No hommahan lähti siitä et viilailin sylinteriputken kanavia pikkase uudelleen,eli pyöristelin kulmia ja kiillotin ne.. saman tein kampuralle,eli kiillotin kaiken mahdollisen minkä pysty. liukupinnat ja ne kolme uraa siitä veivin tapin kupeelta.

Sit oliki kone kasattu huolella ja vielä varmisteltu koneen räjäytyskuvien kera et kaikki on oikeilla paikoilla.
Siinä sit tuli laitettuu isompi kytkinkellon ratas ja alumiiniset kytkimen palatki ja viel oikeinpäin =) 

Sitten ajoin koneen varmuudenvuoksi sisään Nosramin ohjeiden mukaisesti,plus että polttoaineen syöttöä ruuvasin rikkaammalle..
Sisäänajot suju mallikkaasti ja kaikki pelas niinkuin pitikin,kunnes sitte eilispäivänä oli ensimmäinen "vapaa" ajo.. Peli käyntiin ja lämmittelin sen pukin päällä kunnolla.
Sit ei muuta ko rankaat soraa vaste ja lämä pohjaan.. Jumaliste sitä soran määrää mitä se visko.. Se repi iha hulluna ja se on hienoo ko vetäsee liipasimesta niin kolme rengasta on ilmassa ja yks nurkka on maassa mikä kaivaa puroa.. vähäki isompi kaasun avaus ja peli oli katolleen.. !!!
Noh...!! Sitä lystiä kestiki kaikki 2 minuuttia kunnes sitte Nossi oli sitämieltä et se haluaa hyytyä!! pikkuhiljaa kierrokset laski ja laski ja sit ökähti.. Käynnistys narun kahva jäi käteen ko yritin saada konetta pyörähtää..

Tossa hetki sitten avasin sen koneen ja näkyhän oli mitä oli !! eka havainto et kiertokangen laakeri puuttu. No se löyty murusina kampikammion pohjalta. Mäntä on lähes uudenveroinen,eli ei oo naarmuja eikä myöskään puutu paloja.. sylinteriputki näyttäs olevan melko hyvässä kunnossa mut pikkasen on vaihtanu väriä,eli on varmaan lämmenny "aika" hyvin..  Ja sitte se kytkin!! En tienny et alumiini voi sulaa ja mennä niin muodottomaks,mut kyllä se voi!! se on sulanu sellaseks muodottomaks möykyks sinne kellon sisään ja yksikään pala ei liiku mihinkää suuntaan..

Eli kysymys kuuluu??   Mikäs meni vikaan jos ei lasketa sitä et ylipäätään viritin sitä??
Viritys kyllä toi koneesta esille sen mitä toivoin,mut en osannu kuvitella et siit tulee noin sairas.. moottori liikutti HB:n D8T trukkia ja ei muute oo ikinä menny noin lujaa,saati tyhjentäny tota soramonttuu hiekasta yhtä tehokkaasti.
Polttoaineena oli 20 prossasta menovettä..

Kiitti jo etukäteen mahdollisista avautumisista... =))

Sivuja: [1]