Kirjoittaja Aihe: Renkaat, vanteet ja insertit  (Luettu 1370 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jokipoika

  • Jäsen
    • Profiili
Renkaat, vanteet ja insertit
« : 30.01.07 - klo: 11.29 »
Terve arvon foorumilaiset!

Tänne siis mielipiteitä,kokemuksia ja muuta jorinaa renkaisiin,vanteisiin ja insertteihin liittyen.

Omassa LRP Sharkissani tällä hetkellä alla 1/10 turistin levyvanteet ja päällä gummit mallia asfaltti-slicks.
Renkaiden ominaisuuksista on jonkin verran tietoa (oma järjenkäyttö + Aripekan saitti).

Tosiasiahan on, että renkaiden valinta on makuasia, mutta itsekkin etsin vain suosituksia ja otan niitä pyöreitä mustia sitten sen mukaan raakojen testien alle. Kysymyksiä riittää silti...

Olen etsimässä kahta rengassarjaa, löytyykö ehdotuksia:

-Yleismallin rengas-sarjaa piha-ajeluun, jäisellä ja auratulla pihamaalla jossa hiekoitussoraa.
-Liikuntasalin muovilattiaan ja messumattoon purevaa rengassarjaa (joku suositteli HPI:n D-Compundia?)

Toinen kysymykseni koskee inserttejä, joten uskon että turistiauto-specialistit osaisivat tähän vastata:

-Inserttien kovuuden, paksuuden ja muotoon leikkelyn vaikutus?



Itselleni tämä topic tuli siis samantien tarpeeseen, toivottavasti myös muille. :wink:
"Listen son...This ain´t no icehockey. This is a lifetime deal"

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Nastarenkaat helposti
« Vastaus #1 : 30.01.07 - klo: 13.17 »
Mainostampa tässä taas helppoa tapaa tehä nasta-/piikkirenkaat.

Hommaat karkeakuvioiset renkaat, crossi/isompi.
Pussillisen galvanoituja kantikkaita nauloja. Ite käytän kaapin takalevyn nauloja 1:10 kokosissa vakioautoissa ja siitä paksumpia sitä tehokkaammissa.
Paina naulat renkaisiin sisäpuolelta aina kuvion korkeimmalta kohdalta. miikkirivit kannattaa valita sen mukaan, miten rengas "makaa" ajettaessa. Ei keskelle yhtä, vaan paririvi, lisäsivit voi tehdä ulommas. Katso mallia oikeista auton renkaista.
Tipalla pikaliimaa voi lisälukita naulat kumeihin.
Katkaise naulat haluamastasi kohdasta. Voit tehdä kaikista samanmittaisia, tai reunimmaisista hieman pidemmät. Tämä parantaa pitoa isoillakin nopeuksilla, jolloin rengas pyrkii keskipakovoiman takia "pullistumaan" keskeltä. Tämä koskee siis neljärivisiä versioita.
Älä jätä piikkejä liian pitkiksi, ettei ne taivu. Tollainen galvanoitu naula kestää todella hyvin kulutusta ja on helppo uusia samaan renkaaseen jos vaikka kuluukin. Samoin voit poistaa piikit renkaasta ja käyttää tavallisena loppuun.

Varo ajamasta kenenkään jaloille! Tekee todella pahaa jälkeä sääriluun päällä pyörähtäessään...

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Nastarenkaat helposti
« Vastaus #2 : 30.01.07 - klo: 16.51 »
Lainaus käyttäjältä: "ToniP"
Samoin voit poistaa piikit renkaasta ja käyttää tavallisena loppuun.


Miten tämä käytännössä tapahtuu? Jos renkaat on asianmukaisesti liimattu vanteelle,niin ne on kyllä yhtä tuskaa ottaa vanteilta ehjänä pois,vaikka kuinka keittäisi.
Ei sponsoreita.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Jääpiikit pois renkaista
« Vastaus #3 : 30.01.07 - klo: 18.25 »
No terävillä sivareilla poikki. Painat sivarit ihan hiukan kumin sisään ja naks.
Toinen on sitten se irti keittäminen.
Kolmas on tehä renkaat alun alkaen kovilla inserteillä ja sillon voit tuupata katkasun jälkeen piikkien jämät sisään esim pienellä kuusiokoloavaimella. Ne ei haittaa siä sisällä, kun ovat foamin ja kumin välissä jumissa.
Tai sit vaan vedät ne kumin läpi samalla vääntäen hiukan, tämä toimii vaan jos oot tehny piikkirenkaat melkein sliseistä renkaista ja käyttäny teräväreunaisella kannalla olevia nauloja. Kumiin tulee pikku viillot, mutta pystyt viä käyttään kumminkin.
Eiköhän näillä...