Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta  (Luettu 318521 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Mini-Z:tin hankinta
« Vastaus #1440 : 28.06.04 - klo: 23.33 »
Olen hankkimassa mini-z autoa. Kyseinen auto on ensimmäinen tämäntyyppinen. Voisiko joku kertoa jotakin mini-z:teistä esim. MR-01 vai MR-02, mitä lisävarusteita kannatta hankkia ensimmäiseksi tai kertokaa vaikka omia kokemuksianne.  :P
Are you sure?

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Re: Mini-Z:tin hankinta
« Vastaus #1441 : 28.06.04 - klo: 23.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
Olen hankkimassa mini-z autoa. Kyseinen auto on ensimmäinen tämäntyyppinen. Voisiko joku kertoa jotakin mini-z:teistä esim. MR-01 vai MR-02, mitä lisävarusteita kannatta hankkia ensimmäiseksi tai kertokaa vaikka omia kokemuksianne.  :P


MR01:
-pehmeät renkaat
-hiilikuituinen h-bar
-kuulalaakerit
-X-speed

Tarkempaa analyysia/perusteluja voit etsiä tästä samaisesta threadista.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Kumpi?
« Vastaus #1442 : 29.06.04 - klo: 11.59 »
Kumpi kannattaa hankkia ensiksi MR-02 vai MR-01 :?:
Are you sure?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1443 : 29.06.04 - klo: 13.27 »
Mielestäni MR-02 :?
Siinä ainakin on tietääkseni jarru :wink:

Poissa mini-olli

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1444 : 29.06.04 - klo: 14.22 »
mr-02 on tietysti parempi mutta myös kalliimpi :wink:
clodz, entä jos putsaa vähän väliä niitä rattaita? :?: [/img]

Poissa mini-olli

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1445 : 29.06.04 - klo: 14.33 »
yritin vaihtaa mini-z monsteriini 12-hampaista pinionia, mutta takarenkaat ei pyöriny ollenkaan kun laitoin sen. onko totta että 1.leveämpi välilevy laitetaan ensin sinne moottorin taakse 2. sitten moottori 3. ja sitten moottorin pidike. noin luki ohjekirjassa.

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Valinta tehty!
« Vastaus #1446 : 29.06.04 - klo: 18.26 »
Kai mä sitten ostan MR-02, koska se on parempi.  8) Luultavasti Ferrari Enzon.
Are you sure?

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1447 : 29.06.04 - klo: 20.41 »
Lainaus käyttäjältä: "mini-olli"
mr-02 on tietysti parempi mutta myös kalliimpi :wink:
clodz, entä jos putsaa vähän väliä niitä rattaita? :?: [/img]


Voit toki koittaa, mutta rattaat on tosiaan niin surkeaa muovia että elinikä on melko lyhyt. Samoin diffin hammastukset saavat aika pahasti iskua, itselläni on nyt delrin/alumiini-idlergear, mutta diffin kuluneisuudesta johtuen akuperäinen herkkyys on mennyttä.

Keskustelun taso on muuten näissä zetoja koskevissa topikeissa vajonnut niin alas, että mun osalta saavat jatkossa olla rauhassa. Täältä tähän.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä osia?
« Vastaus #1448 : 29.06.04 - klo: 21.53 »
Kun mä nyt päätin hankkia sen MR-02 auton, joten onko kellään mitään pahaa sanomista siitä, jos vakiorenkaita ei oteta mukaan.  :|  :)  :D
Are you sure?

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Vauhti.
« Vastaus #1449 : 29.06.04 - klo: 23.01 »
Kuinka kovaa tommonen MR-02 auto kulkee :?:
Are you sure?

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1450 : 30.06.04 - klo: 00.23 »
Eiköhän nuo nopeudet olla puitu tässä ja muissa Mini-Z topickeissa niin monta kertaa että kun hieman etsit niin pitäs löytyä, mut ite veikkaisin jotain 15-20 km/h, suoraan paketista.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1451 : 30.06.04 - klo: 17.04 »
Meitä on neljä veljestä ja tällä hetkellä 7 autoo :P Niistä 5 on käytössä, eli 2 ois myytävänä, jos jotai kiinnostaa ;) (täysin uusia muuten).

Hiilikuitunen h-plate on tosiaan välttämätön. Lisäks parissa autossa takana pehmeet renkaat, jotak lisää pitoa aika paljo (riippuu tietty alustasta). Yks auto on vähän enemmän viritettty, siin on kuuladiffi ja -laakerit. On meillä yks virikonekki :)

Hiilikuituset h-platet saatii eka satsi 14 euroo ja toisen sain kympillä. Nyt on vanteet ja alumiinimutterit tulossa, ku ei yhdessä autossa kestäny..

Millasia ratoja ootte kehitelleet? Voisin ottaa kuvan meidän radasta, joka on kyl vaatimattoman näkönen, mut toimii tosi hyvin :)

-Veljeksistä Pienin-

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Hintoja?
« Vastaus #1452 : 30.06.04 - klo: 19.25 »
Tietääks kukaan kyoshon varaosien hintoja :?:
Esim. sisään asennettava antenni, X-speed moottori tai kuulalaakerit.  :|  :)  :D
Are you sure?

Poissa mini-olli

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1453 : 01.07.04 - klo: 13.04 »
mini-z, osotteessa www.mini-z.se ( ruotsalainen sivusto) maksaa kuulalaakerit n. 13 euroo (ei kyosho) ja kyosho x-speed moottori 18 euroo. 8)  varaosien hintoja löytyy muutenkin jos vain vähän viittisit ettiä netistä. :wink:


mistä osotteesta vois ladata mini-z videoita? :?:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1454 : 01.07.04 - klo: 13.39 »

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Atala rc
« Vastaus #1455 : 01.07.04 - klo: 20.48 »
:!: Myydäänkö Atala rc:ssä Mini-Z:tejä. Kiire :!:
Are you sure?

Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1456 : 02.07.04 - klo: 20.21 »
Mitkäs muuten olikaa MR-02:n ja MR-01:n erot?

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1457 : 02.07.04 - klo: 20.24 »
Kyllä Atalassa pitäs olla mini-z autoja myynnissä tai ainakin viimeks kun kävin niin oli.

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Auto hankittu.
« Vastaus #1458 : 02.07.04 - klo: 22.10 »
Mä päätin sittenkin hankkia MR-02 Ferrari F50 auton. :D  :!:  :P  :!:
Ja tyytväinen olen. Se on ihan sika ärhäkkä vekotin.  :wink:
Are you sure?

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Kuulalaakerit.
« Vastaus #1459 : 03.07.04 - klo: 22.19 »
Minkä kokoset kuulalaakerit mini-z:tiin menee ja kuinka monta :?:
Are you sure?

Poissa mini-olli

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1460 : 04.07.04 - klo: 12.59 »
:oops:  kun puhistaa renkaita tartteeko kuulalaakereita poistaa ettei ne kastuis.?. ja ruostuis.?. :oops:

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1461 : 04.07.04 - klo: 16.02 »
Tää on jännä juttu, olen myynyt akkuja ja viri osia jo yli 8kk ja nää kaverit jotka täällä pyörii ne eivät vain löydä minun mainoksia mitenkään. Onko mielenkiintoa enemmän tilata Ruotsista kuin halvemmalla minulta(Helsinki) saa, ja ne akut olivat hinnaltaan 1.25e/kpl viimeiset jotka möin ja ne olivat laadultaan hyvät( 750mah). Mitä maksaa bilteman akut. Minun laakerit on varmaan Suomen halvimmat mutta silti ei porukkaa kiinosta ostaa vai onko hinta liian alhainen.
Jerzi

Poissa Hamis

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1462 : 04.07.04 - klo: 22.32 »
Joo, kyllä mä ainakin oon jerzin ilmoitukset huomannut, ja itse ainakin ostanut autoa myöten kaikki huuto.netistä.
Siis kaikki tuotteet ovat myös olleet uusia.

Seuraavaksi pitäis ostaa renkaat ja vanteet, myös uus kori kiinnostais ja x-speed moottori.

Yksin en kyllä viittis tilailla mistään pidempää.

Mä en mikää kovin innokas kuski kyllä ole, vissii tuli 80-luvulla ajeltua tarpeeksi Maruilla :lol:  Mini-z:lla saa kyllä hyvin sitten purettua revittely intoa olkkarin matolla....

Poissa Hamis

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1463 : 04.07.04 - klo: 22.34 »
Joo, kyllä mä ainakin oon jerzin ilmoitukset huomannut, ja itse ainakin ostanut autoa myöten kaikki huuto.netistä.
Siis kaikki tuotteet ovat myös olleet uusia.

Seuraavaksi pitäis ostaa renkaat ja vanteet, myös uus kori kiinnostais ja x-speed moottori.

Yksin en kyllä viittis tilailla mistään pidempää.

Mä en mikää kovin innokas kuski kyllä ole, vissii tuli 80-luvulla ajeltua tarpeeksi Maruilla :lol:  Mini-z:lla saa kyllä hyvin sitten purettua revittely intoa olkkarin matolla....

Poissa mini-olli

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1464 : 06.07.04 - klo: 10.18 »
mikähän mini-z monsterissani on vikana kun renkaat eivät käänny vaikka kuinka rattia käännän, mutta kaasu toimii. :shock:  olen tutkinut servoa ja sun muita mutta en löydä mitään vikaa. tarvitsisin pikaisia neuvoja :lol: ..

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1465 : 06.07.04 - klo: 12.34 »
mini-olli,

1. Kuuluuko autosta mitään ääntä kun rattia käännät kaakkoon, semmoista ininää esimerkiksi? Että voisiko mahdollisesti olla servon rattaat menneet riksraksjapoks?

2. Onko vehkeesi kuinka uusi?
Kun jos ei kovin uusi ole ja sillä on hypitty ja pompittu ympäriinsä niin saattaa olla että joku servon piuhoista on lähtenyt irti esc:istä tai servosta ( tosin servon pään johdot tutkit varmaan jo ), tosin tätä en pysty varmuudella sanomaan kun ei ole tuonmallisesta esc:istä mitään tietämystä, mutta uskoisin että vika jopa voisi olla siinä.

Muuta en nyt keksinyt että missä voisi olla vika..

Onko toiminut ennen ja nyt kun akut/patterit pistit kiinni niin lakkasi toimimasta?

Mini-Z,  Jos erikseen meinasin ostaa niin tulee kalliimmaksi kuin se että ostaisit ihan mini-z:taan tarkoitettuna settinä.
Mutta TowerHobbies:in Duratrax:in setin mukaan Zetaan menee :
          Two 2x6x2 Front Wheel Outer Bearings
          Two 2x6x2 Front Wheel Inner Bearings
          One 3x6 Right Wheel Outer Bearing
          Two 3x6 Rear Axle Bearings
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1466 : 06.07.04 - klo: 14.47 »
Lainaus käyttäjältä: "mini-olli"
mikähän mini-z monsterissani on vikana kun renkaat eivät käänny vaikka kuinka rattia käännän, mutta kaasu toimii. :shock:  olen tutkinut servoa ja sun muita mutta en löydä mitään vikaa. tarvitsisin pikaisia neuvoja :lol: ..


Oli sama vika uudehkossa monsterissa...kuuleman mukaan servolle menevä johto oli poikki, korjattiin takuuseen pienen "keskustelun" jälkeen (siis lähetettiin Kyoshon maahantuojalle).

Poissa TR

  • Tulokas
    • Profiili
MiniZetalla Tokiosta Helsinkiin
« Vastaus #1467 : 06.07.04 - klo: 17.35 »
Hei vaan kaikki!

Käväisin juhannuksen alla Jaapaniassa Tokiossa, ja mukaan tarttui Ferrari F-50 (tietty punaisena) ja kyllä se on kiva peli. Opiskeltuani hetken netistä kaikenlaista viritysvihjettä pistin rcmartille tilauksen (pidetään peukkuja) ja kohta pitäis löytyä parempaa joustoa ja pitoa. Elektroniikkaa en ole vielä edes miettinyt, kun toi vauhti riittää vakiomoottorilla ainakin näin ensialkuun.

Ainoa juttu mistä en ole vielä hirveästi puusta pidemmälle päässyt on kisailu, tai lähinnä: missä helsingissä voi ajaa zetoilla (paitsi työpaikan aulassa vaksien harmiksi). Löysin jotain vihjeitä Helsinki Miniracing ry:stä, mutta netisivut ovat ilmeisesti kadoksissa. Samoin Tattarisuolla on näemmä rata mutta asfalttinen ja isommille tarkoitettu. Kertokaa siis missä /milloin te ajatte ja pääseköö aloittelija mukaan.

Ja vielä, koska se kuitenkin joitakin kiinnostaa, niin F50:sen hinta oli verottomana (passi piti esitellä) 12000 yeniä, eli noin 92 euroa -- melkein harmittaa etten heti ostanut kahta. Liike sijaitsee Akiharaban elektroniikkahelvetissä, ja minulta saa ohjeet miten sinne löytää, jos sattuu käymään Tokiossa ja haluaa halvalla uuden zetan.

Poissa mini-olli

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1468 : 06.07.04 - klo: 18.20 »
rc-poika, 1. autostani ei kuulu mitään ääntä kun käännän rattia kaakkoon. 2. vehkeeni on ehkä vähän yli viikon vanha, mutta onhan sillä hypitty ja vähän törmäilty..
vika tuli kesken ajon. :(  


ylikar-h, pystyisikö sitä itse tarkastamaan onko johto poikki. :?:  ei ainakaan ulkoapäin näytä olevan johto poikki.

joku joka omistaa mini-z monsterin, voisitko laittaa kuvaa sen servosta, jotta voisin vähän vertailla. :roll:  

kaipailisin lisää neuvoja. :|  :oops:

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1469 : 06.07.04 - klo: 19.22 »
Ei sitä ulkoapäin näkynytkään (sitä johdon poikki olemista), mutta jos auto on viikon vanha...vie ihmeessä takaisin liikkeeseen, pitäähän auton "jonninmoista" käyttöä kestää!!
Ei tämän hintaluokan "lelu" saa olla viikonpäästä rikki, vaikka vähän olisi hypittykin!
Vaadit uuden auton tilalle, omani oli sentään n. 2-3 kk vanha, niin se korjattiin takuuseen.
Yleensä ottaen, ei kannata mennä itse paljoa aukomaan uusia laitteita, koska "kuluttajasuoja" voi raueta näihin korjausyrityksiin...
Saattaapi olla, että Kyosholle on tullut pieni suunnitteluvirhe tämän monsterin suhteen: tälläinen monsteri joutuu väkisinkin vähän rajummalle käsittelylle, kuin racerit ja overlandit...kuitenkin osat ovat melko pitkälle samoja.
Muissa Mini-Z:ssa ei moisia ongelmia ole ollut, vaikka niitä on hyllyssä useampia.