Kirjoittaja Aihe: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008  (Luettu 2899 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Ilmoittautuminen 7:30 - 8:30

8:00   erä 1   Eräharjoitus 1   7 min
8:09   erä 2   Eräharjoitus 1   7 min
8:18   erä 3   Eräharjoitus 1   7 min
8:27   erä 4   Eräharjoitus 1   7 min
8:36   erä 5   Eräharjoitus 1   7 min
8:45   erä 6   Eräharjoitus 1   7 min
         
9:00   Ajakokous      
         
9:20   erä 1   Eräharjoitus 2   7 min
9:29   erä 2   Eräharjoitus 2   7 min
9:38   erä 3   Eräharjoitus 2   7 min
9:47   erä 4   Eräharjoitus 2   7 min
9:56   erä 5   Eräharjoitus 2   7 min
10:05   erä 6   Eräharjoitus 2   7 min
         
10:30   erä 1   Eräkierros 1   3+5 min
10:42   erä 2   Eräkierros 1   3+5 min
10:54   erä 3   Eräkierros 1   3+5 min
11:06   erä 4   Eräkierros 1   3+5 min
11:18   erä 5   Eräkierros 1   3+5 min
11:30   erä 6   Eräkierros 1   3+5 min
         
11:45   erä 1   Eräkierros 2   3+5 min
11:57   erä 2   Eräkierros 2   3+5 min
12:09   erä 3   Eräkierros 2   3+5 min
12:21   erä 4   Eräkierros 2   3+5 min
12:33   erä 5   Eräkierros 2   3+5 min
12:45   erä 6   Eräkierros 2   3+5 min
         
13:00   erä 1   Eräkierros 3   3+5 min
13:12   erä 2   Eräkierros 3   3+5 min
13:24   erä 3   Eräkierros 3   3+5 min
13:36   erä 4   Eräkierros 3   3+5 min
13:48   erä 5   Eräkierros 3   3+5 min
14:00   erä 6   Eräkierros 3   3+5 min

14:40   1/16-finaali   A   3+10 min
15:00   1/16-finaali   B   3+10 min
         
15:20   1/8-finaali   A   3+10 min
15:40   1/8-finaali   B   3+10 min
         
16:00   1/4-finaali   A   3+20 min
16:30   1/4-finaali   B   3+20 min
         
17:00   semi-finaali   A   3+20 min
17:30   semi-finaali   B   3+20 min
         
18:30   Finaali      3+45 min
         
19:45   Palkintojenjako      

Nostovuorot         
Alkuerät: Oman eräsi jälkeinen erä (6 erä nostaa 1 erän)

Finaalinostajat seuraavasti:
Finaali   Nostajat      
1/16 A   1/2 A (8)   
1/16 B   1/2 B (8)      
1/8 A   1/16 A+B Pudonneet (12)
1/8 B   1/16 A+B Pudonneet (12)   
1/4 A   1/8 A Pudonneet   (8)
1/4 B   1/8 B Pudonneet   (8)   
1/2 A   1/4 A Pudonneet   (8)   
1/2 B   1/4 B Pudonneet   (8)   
Finaali   1/2 A+B Pudonneet (12)      
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« Vastaus #1 : 29.04.08 - klo: 20.05 »
Numero   Etunimi   Sukunimi   Seura
Erä   1
1   Juuso   Siivonen   SaloUA
2   Matias   Vikstedt   UAU
3   Matti   Jokelainen   TUA
4   Matti   Niinistö   UAU
5   Mika   Rinne   UAU
6   Sami   Sinisalo   TUA
7   Teemu   Taalamo   KongUA
8   Mika   Kettunen   UAU
9   Antti   Erjala   TUA
10   Ilmari   Satomaa   TUA
11   Matti   Honkanen   MikUA

Erä   2
1   Olavi   Rannala   KeurUA
2   August   Poutiainen   TUA
3   Henry   Tanskanen   UAU
4   Janne   Hallenberg   UAU
5   Jari   Valkola   UAU
6   Joel   Rannala   KeurUA
7   Jiri   Jokinen   PoSUA
8   Jari   Eklund   UAU
9   Mika   Huttunen   VaToSUA
10   Saki   Luukkainen   SaloUA
11   Tanel   Torger      EST

Erä   3
1   Antti   Kurvinen   UAU
2   Joni   Hietala   KotkaUA
3   Antti   Nurmikumpu   OUA
4   Reijo   Mattila   UAU
5   Aaro   Lecklin   KotkaUA
6   Matti   Korvenmaa   MikUA
7   Jaakko   Hietaoja   LoiUA
8   Kaius   Perttilä   UAU
9   Jasse   Huurre   TUA
10   Viljami   Kutvonen   UAU
11   Sami   Haapsaari   TUA

Erä   4
1   Kalle   Kyyrö   UAU
2   Jani   Lindqvist   TUA
3   Heikki   Valtonen   TamUA
4   Harri   Peltomaa   TamUA
5   Joonas   Vuojolahti   UAU
6   Joel   Nissinen   KongUA
7   Marko   Eklund   TamUA
8   Timo   Jalas   UAU
9   Mikko   Mäkinen   VMF
10   Mikko   Heikkilä   TamUA
11   Tommi   Alho   TUA
12   Tomi   Mairue   SRC

Erä   5
1   Olli   Viitanen   AAU
2   Niko   Andersson   TUA
3   Aki   Mertsola   TUA
4   Antti   Ollinmäki   JärvSRK
5   Jethro   Lehtojärvi   TUA
6   Tomi   Marttinen   AAU
7   Jukka-Pekka   Vihmo   PoSUA
8   Jani   Niemi   SaloUA
9   Miikka   Kauttu   TamUA
10   Tuomas   Lintula   UAU
11   Jussi   Torkkola   UAU
12   Teemu   Leino   UAU

Erä   6
1   Ari   Heinonen   UAU
2   Petri   Mylläri   SaloUA
3   Juha   Sartesuo   LahUA
4   Jarno   Siltanen   Jkl srk
5   Tomi   Salonen   TUA
6   Joseph   Quagraine   UAU
7   Markku   Honkanen   UAU
8   Jani   Parjanen   TUA
9   Jouni-Pekka   Hiltunen   LahUA
10   Jani   Konka   UAU
11   Arto   Heinonen   UAU
12   Tomi   Björkman   TUA
« Viimeksi muokattu: 30.04.08 - klo: 12.08 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« Vastaus #2 : 29.04.08 - klo: 20.33 »
Olisikos mahdollista tänä vuonna saada merkityt ohjaajapaikat korokkeelle? Vältyttäisiin siltä suurelta änkemiseltä, kun viisi tyyppiä haluaa ajaa samasta korokkeen raosta. Kolme paikkaa per tolppaväli ja autonnumero näyttäisi missä kohtaa ajat piste.

Ainoa haitta tästä taitaapi olla, että kotikenttäetu menee osin hukkaan, kun ei välttämättä vakipaikalle pääse ajamaan.  :afro:
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« Vastaus #3 : 30.04.08 - klo: 11.01 »
Voisi nuo alkuerät ajaa toistepäin. Erän yksi ja kaksi kuskeista aika moni menee suoraan semeihin. Heille tulee tuntien odottelu alkuerien jälkeen.

Loppupään alkuerien kuskit todennäköisesti ajavat ensimmäisissä finaaleissa. Heille tulee kiire viimeisen alkuerän jälkeen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« Vastaus #4 : 30.04.08 - klo: 11.18 »
Siinä on myösin semmonen pointti miksi erät yleensä ajetaankin juuri niin päin että kovimmat viimeisenä, koska rata muuttuu nopeasti...
Mikäli kovin ryhmä ajaa edellä, on heillä rata aina paremmassa kunnossa kuin loppupään porukalla, jolloin kovimmat saavat hyväkuntoisesta radasta suuremman hyödyn ja alemmanpään eriin joutuneilla on kovempi työ pomppuisemmalla radalla pärjätä.
Kyllä nopeet kuskit menee kovaa kehnompikuntoisellakin radalla, mutta jos rata on hyväkuntoinen niin kovaa menevä kuski menee vieläkin kovempaa.
Kieltämättä erohan ei suuri ole, mutta on kuitenkin.
Ja tosiaan yleisestihän näin juuri ajetaan että kuumin ryhmä ajaa viimeisenä.


Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
..
« Vastaus #5 : 30.04.08 - klo: 12.03 »
..
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo: 22.09 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« Vastaus #6 : 30.04.08 - klo: 12.18 »
Se on nyt käännetty koko helahoita toisinperin, se kun oli kohtuu helppo muutos...

Mitä näihin tulee, niin kyllä tuossa viimeisessä - tai nyt ekassa erässä on yhtälailla nopeita kuskeja, he eivät vain ole viimekaudella näyttäneet naamaansa riittävän usein SM-kilpailuissa. Erälistat kun on tehty lähes suoraan viimekauden lopputuloksen mukaan. Poikkeuksina nuo lisenssimattimyöhäset ja Teemu.

Ollinmäen ehdotus on mielestäni kaikkein _paras_ mutta harjoitelkoot joku muu tuota jossakin toisessa yhteydessä!

Kaikki kaikessa, enpä usko Turun radalla että tuo "alkueräetu" olisi millään tavalla merkittävä.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« Vastaus #7 : 30.04.08 - klo: 14.08 »
Kuten sanoinkin niin siitä voi olla hyötyä, mutta aika pitkälti se kieltämättä on aika marginaalinen etu, ja varsinkin täällä kotomaassa kun ei kuitenkaan mistään kymmenyksistä taistella että finaalipaikka irtoaa niin merkitys on aika olematon.
Ja tosiaan on alemmissakin erissä kuskeja jotka voisivat nopeutensa puolesta olla korkeammalla mikäli olisivat ajaneet koko kauden...
Lähtökohtasesti erät kuitenkin jakautuu aika hyvin kuskejen nopeuden mukaan joten kovimmat ensin järjestyksellä voisi hyvinkin olla mahdollista että kovin porukka hyötyy radan paremmasta kunnosta aloittaessaan eräkierroksen.
Jos rata ei kulu niin merkitys on käytännössä mitätön, mutta jos rata kuluu kuten aikanaan Ulvilassa niin ero on varmasti merkittävä ja kovat kuskit hyötyvät todella paljon päästessään sileämmälle radalle kuin alempien erien kuskit joilla samaan aikaan pääseminen tarkottaisi jo parempaa suoritusta kuin edellä ajaneiden.

Mut joo... ei täällä härmälandiassa asialla niin ihme merkitystä että siitä numeroa aikaiseksi saataisiin...
Lähtökohtaisesti homma vaan on yleensä mennyt järjestyksessä 6 5 4 3 2 1 joten eikös sillon tämä järjestys ole se kaikkein luonnollisin kaikissa kisoissa käyttää...

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« Vastaus #8 : 30.04.08 - klo: 15.32 »
Eikö paras vaihtoehto olisi sekoittaa järjestys jokaiselle eräkierrokselle?

Kierros 1 : 1 2 3 4 5 6
Kierros 2 : 4 5 6 1 2 3
Kierros 3 : 6 5 4 3 2 1

tms...???

-A-



Näin se on ollut aikaisemmin. Siinä on vain omat ongelmansa porukan sekoillessa aikataulun kanssa ja mekkausvälien vaihdellessä. Esimerkissäsi erien 4,5 ja 6 kavereille tulee kiire ekan ja tokan hiitin välillä. Isommissa kisoissa radan kulumisella on enemmän merkitystä. Meillä on kuitenkin vain kuusi alkuerää.

Nykyinen systeemi on mielestäni hyvä. Kovat jampat vaan vikaan erään, niin saa muut vähän tasoitusta ja aikataulu toimii paremmin.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« Vastaus #9 : 30.04.08 - klo: 19.41 »
älkää sekoittako niitä eriä kun on niin vähän eriä, ja nopeat kuskit peräkkäisissä kuitenkin. Menee nostohommat mekkaushommat sekasin
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« Vastaus #10 : 30.04.08 - klo: 22.31 »
älkää sekoittako niitä eriä kun on niin vähän eriä, ja nopeat kuskit peräkkäisissä kuitenkin. Menee nostohommat mekkaushommat sekasin

Nyttenhän ne on juurikin "oikein päin"... :roll:
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« Vastaus #11 : 30.04.08 - klo: 22.33 »
Eikö paras vaihtoehto olisi sekoittaa järjestys jokaiselle eräkierrokselle?

Kierros 1 : 1 2 3 4 5 6
Kierros 2 : 4 5 6 1 2 3
Kierros 3 : 6 5 4 3 2 1

tms...???

-A-


älkää sekoittako niitä eriä kun on niin vähän eriä, ja nopeat kuskit peräkkäisissä kuitenkin. Menee nostohommat mekkaushommat sekasin

Nyttenhän ne on juurikin "oikein päin"... :roll:

Jose varmaankin tarkoitti tuota joka kierrokselle sekoitettavaa erälistaa.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTA SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« Vastaus #12 : 30.04.08 - klo: 23.13 »
Juu, hokasin itsekin tuon tovi sitten... :roll: Sitä sotkemista Jooseppi varmaan tarkoitti.
Mut ei vaiteskaan, nyt se on kuitenkin sillen "oikein päin", pääsee räpeltäjät ajaan, ne kaato ennätykset ensin ja sit kattoon mallia kun "isot pojat" ajaa kilpaa... :mrgreen: No pitää kyllä mainita et, minunkin "alla" on nopeampia kuskeja...
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi