Kirjoittaja Aihe: GS storm EVO rtr tyhjäkäyntiongelma  (Luettu 1442 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TJT

  • Jäsen
    • Profiili
GS storm EVO rtr tyhjäkäyntiongelma
« : 03.06.07 - klo: 22.45 »
Elikkäs otsikon mukainen kikotin löytyypi täältä ja ongelmana on ettei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä.

Senverran korkealla joudun tyhjäkäyntiä nyt pitämään,että kytkin ottaa jo hieman kiinni.
Starttaamisen jälkeen joutuu lähtemään heti liikkeelle,ettei sammahda.

Jarru päällä pysyy noin 3sek käynnissä paikallaan ja sammuu.

Säätöjä on puoleen ja toiseen kokeiltu ja pariinkin otteeseen lähdetty tehdasasetuksista liikkeelle.
Muuten nuo säädöt alkaa olemaan aika napissa,mutta tuo tyhjäkäynti vaan piinaa edelleen.

Kyllähän tuolla ajelee kun vaan muistaa pitää kierroksia yllä,mutta stumppaa vaan turhan helposti.

Konehan tuossa on GS B03 ja tulppana tällä hetkellä Nosramin R5. Polttoaineena 16% byron originals race.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GS storm EVO rtr tyhjäkäyntiongelma
« Vastaus #1 : 03.06.07 - klo: 22.56 »
Minkä verran ajettu? Ettei vain olisi kytkinlaakerit menossa. Itselläni teki hieman vastaavaa, kun oli kytkimestä laakerit menossa. Silloin vielä moista tiennyt ja säätelin konetta. Sitten huomasin, kun laakerit korkkas kokonaan ja kytkin meni täysin jumiin.

Poissa TJT

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GS storm EVO rtr tyhjäkäyntiongelma
« Vastaus #2 : 03.06.07 - klo: 23.03 »
Reilu puoli gallonaa tuolla pistetty vasta menemään.

Alusta asti tuollainen ollu, paitti nyt tietty ihan alussa kun ei meinannut uutuuttaan ottaa ollenkaan :grin:

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GS storm EVO rtr tyhjäkäyntiongelma
« Vastaus #3 : 04.06.07 - klo: 10.01 »
Kannattaa vaihtaa ne kytkinlaakerit ja sitten kokeilla uudelleen. Mullakin on uusi kone ja sitä ajettu noin puoli gallonaa. Siitäkin meni pari päivää sitten kytkin laakerit ja oli tuommoista samaa ongelmaa mitä sinulla.

Poissa TJT

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GS storm EVO rtr tyhjäkäyntiongelma
« Vastaus #4 : 04.06.07 - klo: 16.36 »
Pitänee nuo varmaan sitten varmuuden vuoksi vaihtaa.
Tänään jokatapauksessa otan koneen irti ja putsaan ulkopuolelta ja tsekkaan vielä koneen tiiveyden huolella.

Samallahan tuon kytkimenkin tutkii läpi.
Huomenna sitten ostamaan varaosia jos tarve vaatii :wink:

Alkoi rotostarttikin eilen temppuilemaan,mikä ei tosin kovin ihme ole kun joutunut tolkuttoman usein starttaamaan uudestaan tuon sammuilun takia.

Pitänee starttiboksi muutenkin hommata,kun ei tuo itse startterikaan kovin toimintavarma aina ole(nappi jumittuu välillä pohjaan).

Ihan vaan näin sivuhuomautuksena täytyy sanoa,että tuon auton hinta-laatusuhde kyllä yllätti positiivisesti.

Ainut oikeastaan mitä äkkiseltään keksii,niin iskarien yläkorvat saisivat olla alumiinia,kun kerran iskarit muutenkin ovat.

Poissa TJT

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GS storm EVO rtr tyhjäkäyntiongelma
« Vastaus #5 : 04.06.07 - klo: 22.35 »
Noniin,heti kun sain koneen irti autosta,niin huomasin jo missä vika.
Kytkinkellosta kun pyöritti,niin oli melkoisen tiukka -> 2 lavasta jouset poikki :evil:

Ne on menneet sitten ekassa liikkeellelähdössä,meinaan tämä stumppailuongelma on esiintynyt siitä lähtien kun ekan kerran lähti autolla liikkeelle.

Eipä nuo varmaan montaa euroa maksa...

edit: startterissakaan kummoista vikaa ollut. Toinen katkaisijalle tulevista piuhoista oli irronnut juotoksesta,mutta nojasi senverran sopivasti katkaisijaan,että pääsi virta kulkemaan.
Varmaan sen takia välillä jäänyt "nappi pohjaan" kun on päässyt ottamaan viereiseen napaan kontaktia ja sähköt kulkenut suoraan katkaisijan ohi.
« Viimeksi muokattu: 04.06.07 - klo: 22.38 kirjoittanut TJT »