Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nitropaimen

Sivuja: 1 ... 25 26 27 [28] 29 30 31
811
Kiitos Ender mukavasta yhteenvedosta !  kuten Antti O jo ennen sesongin alkua totesi, on ratakasi "selkeä ajettava" ehkä ei ihan ekaksi luokaksi, sillä nopeutensa vuoksi vaatii jonkunverran valmiuksia "selkäytimeen". Kuitenkin , kun tekee kaikein "oikein" eli seuraa auton ohjeita ja saa moottorin ja korin toimimaan oikein. on ratakasi nitroauto hyvä ajettava, menee minne tarkoittaa, pysyy kasassa monta kisaa ellei "torppaa lankkuun". Jos näin käy, kyllä palaset lentää sillä rakenteet on optimoitu kevyiksi. Silloin on hyvä että on valinnut auton jolla on kisapaikalla supporttia. Olisi kokonaisuuden kannalta hyvä että kaikki ne puljut joilla on ohjelmassaan C-8 ratapolttis, vaivautuisivat järjestämään kunnon "tiimitoiminnan" kisapaikalle... Eihän Formula Ykkösissäkään  ole tiimejä jotka toimivat "nettiyhteyksien kautta"...

812
poistettu

813
Nitro rata luokat eli 1/10 Touring ja 1/8 rata: kolmen kisan sarja  (Kouvola-Hyvinkää-Hesa) jossa kaikki lasketaan SM arvoon...

814
Oisko mahdollista saada merkittävää kohennusta Tattarisuon radan sosiaalitiloihin ja radan pintaan/ veden poistoon ? ... Antaa sen Hyvinkään radan vaan kasvaa ruohoa vaikka pääsuoran keskellä,,
Terv. JV

815
Laitoin uuden Fb sivun pystyyn sen tilalle, joka katosi kun Antti O häippäsi feissarista.kaikki mukaan !
https://www.facebook.com/groups/595594547225364/

816
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 22.07.14 - klo: 10.58 »
Laitoin Feissariin (Fb) uuden foorumin sen tilalle joka katosi kun Antti O häippäsi. kaikki mukaan sinne ja paljon kuvia, jutskia ja videoita !   https://www.facebook.com/groups/595594547225364/

817
Tulokset / Vs: Euro Touring Series R6 Trencin 3-6.7.2014
« : 06.07.14 - klo: 12.04 »
Rengas sirkuksesta: Ebay on täynnä ENS (Euro Nitro Series) käytettyjä ja käyttämättömiä renkaita.. ja halvalla ...! Samaa varmaan tapahtuisi sähköpuolella jos isoissa kisoissa mentäisiin "handout" renkaisiin.

818
Täytyy antaa paljon plussaa Teemun ja Saken Future RC:lle !  Vaikka olen "kilpaileva toimija", tilaan heiltä semmoista mitä tarvitsen heti, enkä lähde seikkailemaan ulkomaisiin webbi puoteihin. Vastaus tulee heti ja tavarakin melkein seuraavana päivänä. Kyllä he ovat markkinajohtajia... ei epäilystäkään !

819
Maailmalla on käytäntö 1/8 rata autoissa että KAIKKI radiolevyn yläpuoliset y.m. ruuvit on titaania tai alumiinia. vetoakselit ja akseliholkit, väliakselit on titaania, mutta alatukivarsien puikot on WOLFRAMIA ( raskain tiedetty metalli) ja moottoripukit , akunpidin y.m. isommat osat ovat messinkiä. Tällä tavalla saadaan painopiste hyvin alas. Aijon kokeilla hiilikuituisia väliakseleita ja korin jäykiste kiinnikeitä... Bling Bling...

820
Ender: valitit hihna ja vaihderattaiden puhistamistarvetta. Ainakin hihnat ja hihnapyörät pysyvät suhteellisen puhtaina ja hyvässä kunnossa ( ja notkeina) kun hankit autotarvukeliikkestä silikoni stikin eli puikon ja sillä sivelet hihnaa hammaspuolelta, sitten pyörittelet aikasi jotta silikoni leviää myös hihnapyöriin. sitten vaan rätillä liiat pois, koko alku kesän ollaan ajettu tälla tavalla Shepherd hihnoilla vaihtamatta niitä.

821
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 17.06.14 - klo: 16.43 »
Vähän enemmän tarttis Hudyn papan panostaa jos aikoo kilpailukykyisen ratamyllyn pykätä...
Nykyinen FX  on tosin tehty hienoilla koneilla ja esitelty vielä hienommilla websivuilla, mutta teknisesti se on "aika basic" Ei ole muunmuassa wolfram vastapainoja kampiakselilla tasapanottamassa, kun haetaan kovia kierroksia, ei teräspintaa takaluukussa kun keskipakoisvoima työntää kiertokankea sitä vasten. Portitus on kuin 80/90 luvun novarossissa... ja koko kampikammiokin  myös. Tuo kruunu jäähdytyskannessa on mielestäni hiukka ylimitoitettu. OK toimii kuulemma luotettavasti buggyssa, tuo buggyn joustava käynti on suuressa määrin tuosta pitkästä terävästä alaneulasta johtuva, hyvin lineaarinen fuilinsyöttö... Tuon tajuaminen kesti novarossilta aika kauan. nyt pelittää novarossitkin buggyssa, kun laittoivat oman Buggy kaasarin, sen ero on oikeastaan vain tuo alaneula, ja tietenkin siihen sopivat omat kuristajat.

822
Se hudyn säätätyökalu on ihan olennainen juttu... renkaat menevät niin kartioikksi että niistä tiirailemalla ei kyllä pitkälle päästä. Kyllä Shepherd jannutkin alkaa netissä jakaa omia säätöjään, kunhan saadaan kaikki kohdalleen. Nyt on kaverit tahkonu "männäsesongin" myllyjen kanssa. Ois kannattanut lähteä tuoreemmalla systeemillä liikkeelle. Tuo Hyvinkään sade tosin pilasi hyvän sauman.. No tattiksella on seuraava mahis...

823
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 16.06.14 - klo: 21.44 »
Moottoreista: Ei kauhean paljon kannata tuijotaa "mottorimekkiin" vaan enemmänkin siihen millä kukin kisakuski ajaa eli auto/moottori yhdistelmään. Moottori "tehtaita" ei ole kovin montaa, nämä sitten brändäävät tuotteitansa sen mukaan mitä ostavat firmat haluavat. Novarossilla on varmaan tuotannossa toistakymmentä eri "merkkiä", Piccokin valmistaa useilla brändeillä , kuten Sonic, LRP, Reds ja moni muu. OS valmistaa myös monella brändillä, heti tulee mieleen Josen myllyt, maxima, Collari edition, jne... Toisaalta tämä on hyvä asia, kun tuntee kuviot, voi käyttää sekaisin noita varaosia. Esimerkiksi  jos LRP 12 motin kiertokanki on loppu, ihan 1:1 käy sekä Sonicin että alkuperäinen Picon kanki..Mittaa vaan tönärillä että ylä jaalalenkin etäisyys on aivan sama, ettei mene palotilan mitoitus harakoille... Myöskin kaukoidän diilerit kyllä muistavat mainita että mylly on Italiasta, jos se on Taiwanista, ovat asiasta aika hiljaa...

824
Niin, kyseisestä aiheesta on allekirjoittanut kirjoittanut aika tyhjentävän artikkelin Pienoismalli lehteen jossa on lueteltu kaikki suomenmestarit jne. Ola Pedersen olisi varmaan hyvillään kun jokainen tilaisi tämän historiakatsauksen pienoismalli lehden toimituksesta itselleen arkistoon.

825
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 01.06.14 - klo: 09.48 »
Kymppi polttis Tourinkit on "lähes" yhtä nopeita suorilla kuin 1/8 autotkin, mutta kaarteissa nopeus on sitten kaseilla ihan eri luokkaa tuon huiman aerodynamiikan ja downforcen ansiosta. Minustakin 1/10 touring nitromoottorilla on hyvä juniorilaji, opettaa nitromyllyn käytöstä paljon. Ja onhan siinä se ÄÄNI!!!

826
tattiksella varmaan viikolla treenaillaan ja tuunataan autot taas iskuun. Ollan jo päästy "vaihtoehtojen vertailuun". Hyvinkäällä taas Mika leppälahti tiimiauton puikoissa. Hihnoista, ei ne yllättäen mene, vähän kuin isoissa, jakopään hihnan kanssa, niitä ajokilsoja kannattaa pitää silmällä. Kun reunat rispaantuu, ainakin kisaan kannattaa laittaa tuore hihna. "kikka kakkonen" hae silikoni sprayta tai silikoni tikku ja sillä "voitele", sekä käynti norjistuu että elinkaari pitenee ratkaisevasti...

827
jerzi, laita auto nippuun ja tuu radalle, ei se homma ole noista 125cc/150cc tankista tai 20% alipainoinen, kiinni...
ne erot on ihan muualla, kukaan ei määrää painojakautumaa, etu aurausta, korin takakulmaa, ackermania jne. ei ne oikeastaan ole niistäkään, vaan siitä miten auto sopii kuskin fiiliksiin. Mun ( tiimin) auto oli vimpanpäälle henkan ja tonyn säädöissä, mutta siitä ei vaan Mikalla aluksi tullut mitään, sillä sen "motoriikka" koska kaasuttaa ja jarruttaako vai ei, ja miten ottaa ennakkoa kaarteeseen, kun sinne mennään nelipyöräluisussa, siinä se ero oli, Mikan 15 vuoden paussin aikana kaikki ( melkein) on muuttunut. Ensikertalaisella on tekemistä... Jos aletaan nipotta epäolennaisista, sitten ollaan taas samassa, että kaikki kuvittelee että jutut täytyy olla Max rajaan, EI TARTTE...! Eriasia sitten on kun saadaan luokka SM arvoon ja järjestetään PM tai ENS kisa täällä.
Sen voisi varmaan lisätä meidän sarjasääntöihin, että podium kavereitten autot tulisi olla EFRA sääntöjen mukaiset, eli jos kolmen kärjestä jollakin olisi "törkeästi" ja tietoisesti sääntöjen vastainen auto tai muu menemiseen vaikuttava, tippuisi neljänneksil... :police:

828
Nyt kun säännöt ja kisakalenteri tuli selvitettyä, vois Antti vaihtaa alkuperäisen nimen ketjuun, ettei palkokasveja kasvaisi sieraimista joltakin... kiitos :grin: :grin:

829
Jos nyt tähän laittais: kisakalenteri on tässä topicissa aikaisemmin jo. Mikäli olen oikeassa, seuraava kisa on Hyvinkäällä 7.6. lauantaina 1/8 ja 1/10, siten taas kouvola (kuusankoski) 9.7.  tai 23.7 ??   tattiksen kisa on 30.7. ??  Vähän on epäselvyyttä siitä mikä päivitys mulla on kalenterissa... tattiksella treenataan viikolakin, mutta varsinkin viikonloppuisin. Sinne vaan tikkana paikalle.  Ajamisesta: Mika leppälahdelle tuli lieviä vaikeuksia soveltaa ajotyyliään nyky 1/8 ratapoltiksille. Niissä on pitoa ja kääntyvyyttä senverran paljon että mennään luukku levällään ja hiukan hellitetään kaarteeseen, jarruja juuri ei käytetä... nelivedolla vedetään auto kaareesta ulos. Ei diffiä takana, joten aika kovaa täytyy mennä jotta kääntyisi mallikkaasti...

830
Joo, meritane... vähän puolsi auto kun toinen vetari edestä oli poikki... Lyötin kasaan sulle kun olit tullut vartavasten niin pitkän matkan jotta pääsisit kokeilemaan...No jos Hyvinkäälle tulet, on kaksi autoa taas valmiina..Siitten hyvät fiilikset taas ratakasista...

831
Oli makee kisa Kouvolan "old school" radalla, vaikka ei ihan putkeen ja tavoitteeseen mennytkään meitsin
"saksanpaimenkoiraracetiimillä", kuvia täällä blogissa: http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/
Sori , tuli väärällä tunnarilla tuo, mutta asia on sama...

832
jep, jep... Tuo Ratakasin kori on tavallaan kuin valtava spoileri, tuottaa downforcea mutta myös hillittömästi vastusta, kun tarkkaan katsoo, suoralla 2,1 myllyllä touring autot menee melkein samaa vauhtia kuin tuplasti isommat ja voimakkaammat 1/8 autot. Syy on tuo hillitön ilmanvastus. Se on alue johon tämän kesän kuluessa paneudun oikein tosissani. Alue jota tutkin ja testaan on auton alla olevat diffuusorit, ne eivät aiheuta ilmanvastusta mutta kylläkin"negativista nostoa" ja saattavat lisätä auton painetta rataan kaksinkertaiseksi. Tämä tarkoittaa että tuota kaukaloa ja hillittömiä siipiä voisi ratkaisevasti pienentää.

833
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 16.05.14 - klo: 15.51 »
Tule ensi viikon lauantaina Kouvolan Tykkimäen huvipuiston kyljessä olevalle RC autoradalle, siellä saat rautaisannoksen lajista ja hyvällä lykyllä tyypit KO lajin laitteesta...

834
Team RACING HOBBY Finland on varmaan tämän foorumin VANHIN RC auto putiikki... (seriously).
Aloitin 1968 tuomalla jenkeistä Ura-auto eli Slotracing kamoja, myös firmasta nimeltä "Associated Electrics"
Kun Asson hemmot Roger Curtis ja Gene Husting saivat aikaan vallankumouksellisen radio-ohjattavan kilpa auton RC-1 oli minun , kavereitteni kanssa PAKKO saada sellaiset. Jotta saisimmen niitä, oli minun tehtävä valokuvaus mainos studion toimialaan lisäys: valokuvien teko, myynti, valokuvausmateriaalin maahantuonti, PIENOIS KAUKO-OHJATTAVIEN maahantuonti, myynti, markkinointi... Tämä muutettiin Kommandiittiyhtiöksi vuonna 1974, äänettömänä yhtiömiehinä muutama RC autokaveri. Lisää on luettavissa pienoismallin Asso jutussa tältä vuodelta ja lisäksi täältä RC10.fi foorumilta, kunhan ehdin laittaa... Nyt Kouvolan 1/8 ratapolttis kisaan valmistautuminen on eka prioriteetti... Raddaddy...

835
Meritane, GT warroir ja muut: Kouvolaan vaikka katsomaan ja ottamaan fiilikset C-8 Shepherdistä, koko baletti repertuaareineen mukana...

836
Nyt on laitettu ilmo sisään Kouvolan kisaan. Edellisen kerran kasipolttista tulikin ajettua joskus 90-luvun alkupuolella.
Upeeta, Sakke ! Koeta saada teemu kans ajamaan.

837
Nordic 1/8 forum, maa Tanska,
"Dear friends.
The above mentioned championships was originally sceduled to take place in Denmark 13. to 15. June 2014. The decision was made at the NEZ meeting in Zagreb in November 2013 by Michael Lissau from DASU witht representatives from the other Nordic countries.

As you all know, we have got a new union in Denmark: DMSU, Danish Model Sport Union which now is representing practically all clubs and all the Races in Denmark. We have been ready to arrange the Nordics on one or two of our tracks since the date was announced, but Kai Koivuranta told me in a mail in December that the race should be arranged by DASU. DASU can not find a track in Denmark and has given up.

This is very urgent!!
DMSU is ready to invite to Large-Scale NoM in Næstved on 13.–15. June 2014, and both Nitro classes in Hillerød 6.-7. September 2014.
Both tracks should be well known by the drivers and have been hosts for NoM earlier, and both dates are free of other races.

It is essential that the Swedish drivers will be allowed to participate. The Finnish and Nowigian Unions have approved DMSU 2 years ago.
Last wek-end we had 20 Danish drivers in Vårracet in Staffanstorp without formal problems on their DMSU membership-cards. (Some few had EFRA- license).

Please be quick. We need an answer now so we can make the invitations. "

Regards
DMSU
Erik Skou

838
uutta päivämäärää ehdotettu 1/8 ja 1/10 PM kisalle 6-7 Sept. 2014... Huom: antti !

839
Mikäli huhut pitävät paikkaansa niin 1/8 ratapolttis on saamassa huikean boostin tulevalle sesongille.
Saamani tiedon mukaan teemu on myynyt 7-8 kpl capricorn sarjaa ja tiedän että Shepherdejä on valmiina 6-7 kpl. Jos lasketaan aikaisempia Serpenttejä ja  mugeneita muutama niin tuo tavoitteeni  15 autoa nitropolttisen "kuninkuusluokkaan" on jo saavutettu eli voisin siirtyä eläkkeelle... hehe , Nythän se hupi ja riemu vasta alkaa...  Tietoja noista treenipäivistä Tattiksella alkaa varmaan jo kohta ilmestyä foorumille.

840
Moottorin sisäänajosta kannattaa esimerkiksi lukea joko Novarossin tai piccon websaitilta. Pähkinänkuoressa asia toimii näin: On parempi ajaa moottori sisään autossa, radalla ajaen siten että kytkin on säädetty haukkaamaan aikaisin, jotta ei tulisi kiusausta ajaa kovilla kierroksilla. Ennenkuin alotat, lisää polttoaineeseen noin 5% hyvää risiniöljyä ja varaa lämpöpuhallin lämmittämään sylinteriä jotta mäntä liikkuu herkästi yläkuoliokohdan yli. Starttilaatikolla pyöräytä konetta painaen sormen pillin päähän niin että moottori selvästi sylkee fuilia tulpanreijästä. Moottori on siis saava tarpeeksi polttoainetta ja fuilikanavat ovat auki ja puhtaat.
Kun lähdet radalle, aja vaihtelevalla kaasulla ja TODELLA RIKKAALLA pari ensimmäistä tankillista. Kun kytkinkään ei luista liikaa, ei kytkinpalat "pala" vaan hyvä tarttuvuus säilyy. Anna mylly välillä jäähtyä varikolla ennekuin jatkat ja voit ilman tulppaa kokeilla että moottori menee ilman "nirksausta" yläkuoliokohdan yli.
Kun motti tuntuu herkältä lämpimänä, voit alkaa kiristää neulaa ja antaa myös kytkimen luistaa lähelle hyvää resonanssialuetta niin että kiihtyvyys paikalta lähtiessä on VÄLITÖNTÄ Ennen kaikkea: MUISTA HYVÄ ILMANPUTSARI ja että motti ei saa lopputankista mennä liian laihalle niin että se "buuaa" kiihdytettäessä
JV
http://kevcoracing.com/pages/picco-technical-engine-information.html

Sivuja: 1 ... 25 26 27 [28] 29 30 31