841
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi - Nyt suunnitellaan kesää 2014 (7.10.2013)
« : 13.04.14 - klo: 19.19 »
Kiitos kiinnostuksesta Model Expossa... Hyvältä näyttää ja nyt vaan odotellaan ratojen kuivumista ja kunnostusta.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Huomenna tulee lisäinfoa uudesta Xrayn RX8 2014 -mallista:Olen kysellyt "omaa" Racing Hobby/Shepherd palstaa mutta ylläpito ei ole vastannut KAHTEEN pyyntöön, joten olen laittanut omat blogit, uutiset on siellä: http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/
http://www.redrc.net/2014/03/xray-rx8-teaser/
(Pitäisiköhän näille eri autoille perustaa omat keskustelut...)
Turhia höpötyksiä, kilpa-autoa ajaa kuski eikä tietokone. Pihasudittelu on tietty asia erikseen mutta tarviiko tuollaista siinäkään...Heikki Naulapää LRP tiimissä oli kehittämässä sitä. Joku luiskautti uutisen julkiseksi ja MM ajajakokouksessa se kiellettin jo ennen kisaa. Hyvä juttu meni ihan pilalle ( ja varma maailmanmestaruus)
Ellen ihan väärin muista niin luistonestovirityksiä (aktiivisia siis) oli jossain Pienoismalli-lehden kisaraportissa näytillä jo 90-luvulla, jotka sitten kiellettiin kilpakäytössä.
-Toni
Komeeseen lukemaan 304 km/h olet päässyt, huikeeta
Ja sehän saattaa olla että tuun ajamaan Model Expoon Winterjumps-kisan (viimeksi tuli käytyä ja oli kyllä mukava rata ajella) ja sittenhän sitä vois kattella niitä C8-autojakkiiTervetuloa ! Uskon että siellä tulee olemaan paljon ihmettelemistä Nitrokisaajalle, 1/8 -1/10 ja jopa 1:1 skaalassa... ( kymmenen pisteen vihje: VP Racing Fuels eli Specialty Engineering/ Simo Patoharju Nitro Dragster Guru on tiimimme sponsori)
Mulle tulee 2 kpl tehtaan käytettyä Shepherdiä, voin laittaa sinut listalle. Myös on kaksi SMP slide Chrome autoa, mutta ne on jo keräilykappaleita joten laitan ne E-bayhyn niistä maksetaan siellä tonni kappaleelta...
Asia selvä. Sillä varauksella että minulla ei ole laisinkaan minkäänlaisella asvalttirata-ohjuksella minkäänlaista ajokokemusta...
Semmoinen asetelma olisi minun kannaltani paras että kun talven lumet sulaa kevään korvalla ja kaverit kokoontuu johonkin radalle treenaamaan esim. Kouvolaan niin minä tulisin sinne kanssa ja jos siellä sitten pääsis ottaan pienet koeajot autolla. Ja jos tuntuu hyvältä, niin siinä sitten voitaisiin hieroa kauppaakin
Kun Tornadon aineilla ajelin kuulin ekan kerran puhuttavan tästä nitron säilyvyydestä. Ainkin ne Tornadon metallipöntöt ruostu sisältä. Mutta en kyllä pysty mitään tiukkaa faktaa tähän asiaan sanomaan muutakuin omakohtaiset kokemukset...
Mulla on tuossa minicarsista hankitut 6kpl O`donnell 50% marine Nitrofuilipönikkää jotka on varastoitu autotallissa. Nyt menee neljäs vuosi niillä kun en kovasti ole kisoja kolunnut. keväällä pönikkä käteen ja reipasta ravistusta. Hyvin pelittää edelleen. Aikoinaan Asso tiimin kanssa metallisessa fuilikannussa säilytettiin fuilit. Päältä oli pönikkä aivan ruosteessa, mutta sisältä metalli aivan kirkas... Joten se siitä nitron ruostuttavasta taipumuksesta. Jos mylly hapettuu (kampikammio/laakerit) talven aikana, on syy sisälle jääneeseen mettikseen ja kenties hapamiin öljyn palamisjätteisiin. Paras "After run" mitä tiedän on JET-A1 kerosiini. raju liuotin ja hyvä suojaöljy. Sitä kun laittaa syksyllä, on mylly aivan puhdas ja herkkä keväällä ja pärähtää hetkessä käyntiin ja säädöt on kohdallaan heti.Jokunen vuosi takaperin itselläni "vanheni" pieni jämä Tornado 25% fuilia talven aikana. Keväällä hirveä tappelu koneen säätöjen kanssa. Vaihdoin tulppaa, etulaakeria jne. Sitten uutta fuilia koneeseen ja avot johan rokkaa.
Fuilia säilytetty sisällä asunnossa korkki varmasti kunnolla kiinni... tiedä sitten. Sen jälkeen en ole jemmannut talveksi yhtään fuilia.
Oliko koneen ensimmäinen käynnistysyritys keväällä ? Jos ei olla puhdistettu fulikanavia kaasarissa kunnolla, saattaa haihtunut fuili( lue pelkkä öljy) olla tukkinu kaikki röörit.
En kyllä enää muista. Mutta kyllä siinä jokunen tankki tuli ajeltua milloin rikkaalla milloin laihallaan. Luulisi siinä vaiheessa jo kaasari "aukeevan"?? Ei mitään loogisuutta ollut neulojen säätöihin. Sen takia tuli etulaakerikin vaihdettua ja siinä samalla putsailtua kone. Mutta tosiaan kone alkoi toimimaan kuin taikasanasta uudella fuililla. Koneena toimi silloin Ossin veespekki.
Jokunen vuosi takaperin itselläni "vanheni" pieni jämä Tornado 25% fuilia talven aikana. Keväällä hirveä tappelu koneen säätöjen kanssa. Vaihdoin tulppaa, etulaakeria jne. Sitten uutta fuilia koneeseen ja avot johan rokkaa.
Fuilia säilytetty sisällä asunnossa korkki varmasti kunnolla kiinni... tiedä sitten. Sen jälkeen en ole jemmannut talveksi yhtään fuilia.