Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nitropaimen

Sivuja: 1 ... 26 27 28 [29] 30 31
841
Kiitos kiinnostuksesta Model Expossa... Hyvältä näyttää ja nyt vaan odotellaan ratojen kuivumista ja kunnostusta.

842
", lukee ohjeet ja tekee niinkuin niissä sanotaan. Tämä on aloittamisen kannalta helpoin polttisluokka mitä Suomessa ajetaan. Tässä ei ole mystiikkaa eikä salatiedettä niinkuin monet tuntuvat väittävän."

Eihän se mitään salatiedettä ole kun netti on pullollaan "setup sheetejä", joka kisan selostuksissa kerrotaan miten huippukuskit säätää sinne tänne, mutta sitten taas palaa vakioarvoihin. Tarkoitin sitä että täytyy olla joku "referenssi" mitä tekee, on se siten ohjekirja, team kuskin neuvot tai oma pää ja muistikirja...

"Eihän se RC autoilun F1/kuninkuus luokka olisi, ellei pientä tuunausta sinne-tänne"

843
ENDER: laitoin YV:tä.. lue huolellisesti ! JV

844
Laitoin vähän mielipiteitä:  http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/  Kaikki nuo autot ovat varmaan "hyviä", pointti lienee se että miten käyttäjät saavat "paketin"  toimimaan. Siinä auttavat "tiimiajajat "  ja se supportti mikä on saatavissa asiakkaille...
uskoisin että juuri 1/8 rata on se laji, jossa tuo puoli on kaikkein oleellisin, senverran "hienosäätöä" touhu on.

845
Antti: Kun laitoin tuon plugin omasta blogistani eilen, tuli yli 60 shottia... Kyllä porukka seuraa 1/8 juttuja...
Ryhtyis vaan päätämään että RADALLE... Ois homma putkessa jo lähtökuopissaan...

846
Huomenna tulee lisäinfoa uudesta Xrayn RX8 2014 -mallista:

http://www.redrc.net/2014/03/xray-rx8-teaser/

(Pitäisiköhän näille eri autoille perustaa omat keskustelut...)
Olen kysellyt "omaa" Racing Hobby/Shepherd palstaa mutta ylläpito ei ole vastannut KAHTEEN pyyntöön, joten olen laittanut omat blogit, uutiset on siellä:    http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/

847
Kuulemma 14kpl uutta 1/8 ratapolttista C-8 luokkaan jo varmistunut. Upea juttu, eli Pienos Mallin  jutussa ilmoittamani tavoite saavutettu jo nyt. Minulle on oikeastaan sama, kuka autot myy kunhan saadaan kunnon kisaa aikaan ja lajille takaisin SM arvo ( ja ensi vuodeksi PM kisat tänne) Omat suunnitelmat etenee niinkuin on suunniteltu ja hoidamme oman tonttimme kyllä. tervetuloa Model Expoon kaikki kiinostuneet. Viimeisimmät jutut ja juonet selviävät siellä.. JV/TSF

848
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 21.03.14 - klo: 13.18 »
Team Shepherd Finland laittaa pystyyn "Shepherd Junior Tiimin" jonka pääasiallinen tarkoitus on hankkia junnuja 1/8 kisojen yhteydessä ajettaviin 1/10 kisoihin, ( joidenkin mielestä se on "toisinpäin")...
Eli tiimillä on lainakäyttöön Shepherd Velox V 10 auto ja pari mottia kytkimineen, pilleineen ja pari koria. Nämä Junioritiimiläiset keskenään valitsee sen joka sponssattuna ajaa kisoissa. Muut ovat sitoutuneet toimimaan mekkareina 1/8 ajajille. katsotaan miten systeemi toimii todellisuudessa ja mitkä ovat kustannukset (tiimibossille). Model Expossa voi kinnostuneet tulla jutskaamaan aiheesta...(Voi olla että tulee kova kisa ykköskuskin paikasta ??)

849
team Shepherd Finland sai kutsun osallistua Portugalin 1/8 ratakisa sarjaan Villa Real:in radalla ( pohjois Portugalia,Portosta sisämaahan) Sarja on kolmen kisan ja sijoittuu sesongin alkuun ja loppuun. lennot Helsinki/Lissabon on noin € 300,- edestakaisin ja siitä pakulla kisapaikalle. Ekaan kisaan ollaan tuskin valmiita, mutta tulevaisuutta varten olis nuo kaksi jälkimmäistä hyvä vaihtoehto tulevaisuuden varalle. Tottakai muillakin merkeillä voi osallistua mutta osatuki, renkaat ja fuilit olisivat OK Shepherd tiimille...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=704172646270211&set=gm.276140385879989&type=1&theater

850
Ehkä tällainen aiheeseen liittyvä "plugi" sallitaan... Team Shepherd tiimipaikat jaossa. Ota yhteyttä . vatanenj@gmail.com  tai Model Expossa. Tiimi ajattaa kolmea "Leasing autoa" ja sitten voi neuvotella "Pre season diiliä" erikoishintaan omaksi ostettavasta autosta, motista, änkkäristä ja korista. Vaihtoauto diiliä voi katsoa tapauskohtaisesti, eli muita käytettyjä saattaa tulla myyntiin C-8 luokkaan.
 14 autoa radalle NYT TÄNÄ VUONNA, se on tavoite...
https://www.facebook.com/groups/125782524249110/

LISÄYS: Nyt on jo yksi Serpent 977 myyntipalstalla...

851
Oisko joku vanha räpiskä bensakäyttöinen harjakone/imuri mitään ? Aikojen alussa sillä tuunattiin parkkipaikka alle tunnissa ajokuntoon ja siirapit päälle. Sitten iltasella katsottiin kun kaikenmaailman kimalaiset herkutteli tuolla siirapilla...

852
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 26.02.14 - klo: 21.45 »
Jos sokka on oikean muotoinen G Clipsi lähtee se pienillä kärkipihdeillä pyörittämällä.

853
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 04.02.14 - klo: 21.03 »
Hyvä ketju... kaikenlaisia ranskalaisia on ollut, Rellu on suosikkimerkki ja niistä R 25 limusiini. Kymmenen kapaletta olen tuonut saksasta ja ranskasta. kaksi olen ajanut Ahvenistolla pillun päreiksi, aika monta olen osiksi purkanut kun on ollut sellaisia vikoja että ei ole huvittanut suurempaa remppaa tehdä. Tällä hetkellä on kolme R 25 autoa, yksi 2L talviauto "nuhapumppu" 110hp, yksi Turbo "kesälelu 265hp ja sitten tuo poikien harjoitteluauto V6. kaikki on kunnossa, mutta vain yksi kerrallaan vakuutuksessa ja käytössä. Yksikään ei ole ostettaessa maksanut enempää kuin 1800 euroa... Aika OK kun R 25 etu umpiot maksavat Biliassa 400 euroa kappale, eli umpioiden hinnalla sa saksassa koko auton...

854
Virallisesti eläkeläinen, mutta ajan huvikseni Kovasen mustaa mersua, tulee ylimääräistä pätäkkää, jonka voi tuhlata nitroleluihin: 1/8 rata ja crossareihin. Voisi sanoa että Nitromoottorit ovat henki ja elämä, niin vene, lennokki ja autopuolen nitroraaserit. Niistä tuli aikanaan myös elanto (Racing Hobby) Nyt olen ehtoohupina herättänyt henkiin tuon homman jälleen.

855
Onpa hauska kuulla ! laita postiosoitteesi mulle e-maililla niin saat tarrat , ne taitaa olla valmiit tässä ihan viikon sisällä ( vatanenj@gmail.com ) T-paita taitaa olla Shepherdin oma, jonne painetaan sarjakuvahahmo selkään ja vanha racing hobbyn logo:http://jwphblog.blogspot.fi/search?updated-max=2013-12-09T12:19:00-08:00&max-results=7

856
Ei pitäis mennä kannat jos oikeita työkaluja käyttää. Phillips kantaisia käytettäessä on olennaista että kärki on OIKEA ! kannattaa hankkia sellainen philips kärkien setti josta köytyy se todella juuri sopiva kärki, niin koon kuin syvyydenkin kannalta. Phillips kannan idea on että kärki  nousee urasta kun momentti on oikea. Jos kärki on epäsopiva, niin se pyörähtää ja rikkoo kannan.

857
tarkista että tulppa hehkuu ja sen hehkulanka on kirkas, sitten tulppa kiinni tuntuu kunnon puristukset.
Tulppa pois laita sormi kaasarin kurkkua tukkimaan, pyöritä moottoria niin että polttoaine suihkuaa tulpan reijästä. pyöritä hetken niin että tulppa on pois ja fulilisumu on ohutta, tulppa kiinni ja hehkua tulppaan. Sitten pyörität myllya, jos ei käy vaan sammuu, aukaise pääneulaa. sitten kun röpöttää, anna myllyn lämmitä ja ala säätämään. säätöohjelta löytyy netistä ja varmaan täälläkin joku haluaa jatkaa tätä ohjetta "hienosäätöihin"

858
Miksi Titaaniruuveja ? Usempaan kohtaan käy alumiiniruuvit. Esim asson aluriuuvit kestää ihan hyvin, tartttee vaan hankkia setti niitä ja jenkkikierretappi niin homma on ihan pulkassa.

859
Turhia höpötyksiä, kilpa-autoa ajaa kuski eikä tietokone. Pihasudittelu on tietty asia erikseen mutta tarviiko tuollaista siinäkään...

Ellen ihan väärin muista niin luistonestovirityksiä (aktiivisia siis) oli jossain Pienoismalli-lehden kisaraportissa näytillä jo 90-luvulla, jotka sitten kiellettiin kilpakäytössä.

-Toni
Heikki Naulapää LRP tiimissä oli kehittämässä sitä. Joku luiskautti uutisen julkiseksi ja MM ajajakokouksessa se kiellettin jo ennen kisaa. Hyvä juttu meni ihan pilalle ( ja varma maailmanmestaruus)

860
Yleinen keskustelu / Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« : 05.12.13 - klo: 20.11 »
Kyllä se gyro toimii kahden kanavan laitteessa, ohjaus servon lisänä. kokeile heiluttamalla autoa niin näät mihin suuntaan korjaa, voit säätää herkkyyden ja gainin... Ihan hupikäyttöön OK, mutta EFRA säännöt kieltää käytön kisatouhuissa samaten kuin kaikenlaiset  ESP:t ja ABS:ät...

861
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 07.11.13 - klo: 16.39 »
Komeeseen lukemaan 304 km/h olet päässyt, huikeeta

Kiitos, kiitos... Aika spesiaali laji. aloin tätä harrastaa ja Nitro hydroja,senjälkeen kun möin maahantuontini ( Assot Similöille, Serpentin Jakosetille, Yokomot ja Sanwat Heikki Naulapään Power Racingille)
Tässä aika hyvä pätkä lajista , jos jotakuta kiinnostaa
 :  Rocket Man

Ei ihan halpaa touhua kuitenkaan, tehtaan auto, kuten PICCO 10cc maksaa € 3600,- sitten vielä osat, tulppa ja renkaat menee joka kerta kun käynnistää myllyn ja panee sen radalle, Monella jannulla on myös mäntä/sylinteri/kiertokanki joka ajoon, joka kunnostetaan sitten... Kiertokangen ala laakeri on 20kpl neulaa jotka vaihdetaan tasaisin väliajoin. kaikki rattaat on timanttipinnoitettuja ja laakerit keraamisia, niitä on pelkästään vaihteistossa 8kpl...Eli Nitro 1/8 kisaaminen, jota varten olen nyt kasannut jälleen tiimin, on itseasiassa "Eco laji"...

862
Ja sehän saattaa olla että tuun ajamaan Model Expoon Winterjumps-kisan (viimeksi tuli käytyä ja oli kyllä mukava rata ajella) ja sittenhän sitä vois  kattella niitä C8-autojakkii  :azn:
Tervetuloa ! Uskon että siellä tulee olemaan paljon ihmettelemistä Nitrokisaajalle, 1/8 -1/10 ja jopa 1:1 skaalassa... ( kymmenen pisteen vihje: VP Racing Fuels eli Specialty Engineering/ Simo Patoharju Nitro Dragster Guru on tiimimme sponsori)

863
Voin olla varma että autoja on enemmän kuin nuo kaksi MODEL EXPOON mennessä... Jos ei muuta niin sponssataan Racing Daddyn eläkkeistä...

864
perusajatus on mielestäni se että C-8 autoilla mennään lähes koko ajan "luukku levällään" se on otettava huomioon valmistautumisessa ja varsinkin mekkauksessa. Ei käy kökät laakereissa eikä rispaantumassa oleva hihna..

865
Mulle tulee 2 kpl tehtaan käytettyä Shepherdiä, voin laittaa sinut listalle. Myös on kaksi SMP slide Chrome autoa, mutta ne on jo keräilykappaleita joten laitan ne E-bayhyn  niistä maksetaan siellä tonni kappaleelta...

Asia selvä. Sillä varauksella että minulla ei ole laisinkaan minkäänlaisella asvalttirata-ohjuksella minkäänlaista ajokokemusta... 
Semmoinen asetelma olisi minun kannaltani paras että kun talven lumet sulaa kevään korvalla ja kaverit kokoontuu johonkin radalle treenaamaan esim. Kouvolaan niin minä tulisin sinne kanssa ja jos siellä sitten pääsis ottaan pienet koeajot autolla. Ja jos tuntuu hyvältä, niin siinä sitten voitaisiin hieroa kauppaakin  :azn:

Tämä on juuri se politiikka, rata saattaa tosin olla Tattis, sillä täällä on porukka "kotona", seuraa blogiani, niin tiedät missä mennään:   http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/

866
Mulle tulee 2 kpl tehtaan käytettyä Shepherdiä, voin laittaa sinut listalle. Myös on kaksi SMP slide Chrome autoa, mutta ne on jo keräilykappaleita joten laitan ne E-bayhyn  niistä maksetaan siellä tonni kappaleelta...

867
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 05.11.13 - klo: 10.53 »
"Nitrojen eroja voi sitten miettiä vaikka lähiökuppilassa suhteessa aikaan ennen pilkkua ja taajuuteen jolla otsa hakkaa sitä pöydänreunaa sen viimeisen kossywissybatterykolan jälkeen.  :cool:"



Jokainen tulee omalla uskolla autuaaksi... katsotan ensi kesänä onko vanhat opit ihan mennyttä aikaa.
Huomautan vain että Tornado on pakattu metallipönikkään...
En jatka tätä aihetta sen enempää...   



http://www.speedmodelcar.com/records-finland.htm

868
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 05.11.13 - klo: 08.41 »
Kun Tornadon aineilla ajelin kuulin ekan kerran puhuttavan tästä nitron säilyvyydestä. Ainkin ne Tornadon metallipöntöt ruostu sisältä. Mutta en kyllä pysty mitään tiukkaa faktaa tähän asiaan sanomaan muutakuin omakohtaiset kokemukset...

Täytyypä tsekata käyttääkö Tornado Nitro etaania vai Nitro metaania...

Tsekattu, sanovat websivuilla että Nitrometaania, jännää että samassa yhteydessä sanovat käyttävänsä hyviä anti korroosio lisäaineita...

NitroETAANI:  http://en.wikipedia.org/wiki/Nitroethane

Nitro METAANI: http://en.wikipedia.org/wiki/Nitromethane

Sitten on olemassa vieläkin tehokkaampi aine: TETRANITROMETAANI, jonka käyttö on kielletty hobby yhteydessä. Se sekoitetaan fuiliin minuutteja ennen käyttöä. Se muuttuu itsestään räjähtäväksi kymmenen minuutin kuluttua sekoittamisesta. 1960 luvulla jenkit käyttivät sitä speedilennokeissa, Aine poltti reijän mäntään joka lennolla...vauhtia kuitenkin piisasi...

869
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 04.11.13 - klo: 03.52 »
Jokunen vuosi takaperin itselläni "vanheni" pieni jämä Tornado 25% fuilia talven aikana. Keväällä hirveä tappelu koneen säätöjen kanssa. Vaihdoin tulppaa, etulaakeria jne. Sitten uutta fuilia koneeseen ja avot johan rokkaa.

Fuilia säilytetty sisällä asunnossa korkki varmasti kunnolla kiinni... tiedä sitten. Sen jälkeen en ole jemmannut talveksi yhtään fuilia.

Oliko koneen ensimmäinen käynnistysyritys keväällä ?   Jos ei olla puhdistettu fulikanavia kaasarissa kunnolla, saattaa haihtunut fuili( lue pelkkä öljy) olla tukkinu kaikki röörit.

En kyllä enää muista. Mutta kyllä siinä jokunen tankki tuli ajeltua milloin rikkaalla milloin laihallaan. Luulisi siinä vaiheessa jo kaasari "aukeevan"?? Ei mitään loogisuutta ollut neulojen säätöihin. Sen takia tuli etulaakerikin vaihdettua ja siinä samalla putsailtua kone. Mutta tosiaan kone alkoi toimimaan kuin taikasanasta uudella fuililla. Koneena toimi silloin Ossin veespekki.
Mulla on tuossa minicarsista hankitut 6kpl O`donnell 50% marine Nitrofuilipönikkää jotka on varastoitu autotallissa. Nyt menee neljäs vuosi niillä kun en kovasti ole kisoja kolunnut. keväällä pönikkä käteen ja reipasta ravistusta. Hyvin pelittää edelleen. Aikoinaan Asso tiimin kanssa metallisessa fuilikannussa säilytettiin fuilit. Päältä oli pönikkä aivan ruosteessa, mutta sisältä metalli aivan kirkas... Joten se siitä nitron ruostuttavasta taipumuksesta. Jos mylly hapettuu (kampikammio/laakerit) talven aikana, on syy sisälle jääneeseen mettikseen ja kenties hapamiin öljyn palamisjätteisiin. Paras "After run" mitä tiedän on JET-A1 kerosiini. raju liuotin ja  hyvä suojaöljy. Sitä kun laittaa syksyllä, on mylly aivan puhdas ja herkkä keväällä ja pärähtää hetkessä käyntiin ja säädöt on kohdallaan heti.

870
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 03.11.13 - klo: 19.58 »
Jokunen vuosi takaperin itselläni "vanheni" pieni jämä Tornado 25% fuilia talven aikana. Keväällä hirveä tappelu koneen säätöjen kanssa. Vaihdoin tulppaa, etulaakeria jne. Sitten uutta fuilia koneeseen ja avot johan rokkaa.

Fuilia säilytetty sisällä asunnossa korkki varmasti kunnolla kiinni... tiedä sitten. Sen jälkeen en ole jemmannut talveksi yhtään fuilia.

Oliko koneen ensimmäinen käynnistysyritys keväällä ?   Jos ei olla puhdistettu fulikanavia kaasarissa kunnolla, saattaa haihtunut fuili( lue pelkkä öljy) olla tukkinu kaikki röörit.

Sivuja: 1 ... 26 27 28 [29] 30 31