Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nitropaimen

Sivuja: 1 ... 27 28 29 [30] 31
871
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 03.11.13 - klo: 19.53 »



Mugen MTX-5:n uusi yksiosainen moottoripukki ja kestävämmästä materiaalista tehdyt vaihteen rattaat tulivat tarjolle tämän vuoden alkupuolella ja poistivat vaihderattaiden kestämiseen 2012 kaudella liittyneen ongelman.
..., että autossa on yksiosainen moottoripukki ja muistaa käyttää uusia harmaita vaihteen rattaita.

Olipa auton merkki mikä tahansa, niin yksi kohta, joka TP-10 autossa vaatii huolellisuutta on pinjonin ja vaihteen rattaiden välyksen säätäminen. Se ei ole vaikeaa ja siihen saa autokohtaiset vinkit kokeneemmilta.
Onko kukaan kokeillut muovi/nylon rattaiden keittämistä kiehuvassa vedessä...?

872
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 03.11.13 - klo: 12.03 »
heeeei kertokaas meneekö toi nitro bensa laihaks jos se on ollu varastossa 3 vuotta? Vai haihtuuko mihinkään sen kummemmin jos korkki ollu normisti kiini? eikai? kai? eikai? kai? ei tiä... NO KUMMINKI mul ois varastossa noin 1 litra jälellä 25% tornado fuelia. Jos joku asuu lähellä hyvinkäätä tai hyvinkäällä niin tervetuloa hakemaan ilmanen litra pois. Ei maksa yhtään mitään, kuhan sen saa vaan varastosta pois kun ei just tällä hetkellä ole mitään nitrovehkeitäkään.

Kelpaa enää lähinnä juhannuskokon sytytysaineeksi.
Aivan potaskaa... Nitrofuili, jos on säilytetty suljetussa astiassa EI MENE HUONOKSI. Jos on ollut korkki päällä niin ei edes haihdy, jolloin metanoli haituu. Nitro eikä öljy haihdu oikein millään. Tämä poltoaineen vanheneminen on tuollaista hevosmiehen tietotoimiston legendaa. bensa menee vuoden varastoinnista jo pilalle mutta hehkufuili ei., jollet jätä talveksi kylmään ja korkki pois kannusta.

873
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 02.11.13 - klo: 20.38 »
heh, aikanani kun olin Minicarsin (Klotz öljyjen tukkuri) myyntitykki Suomessa, sain heidän valikoimiinsa Klotz öljyt. Olen klotzia  ( ja castrol M rissaa) käyttänyt vuodesta 1980... Heli Glow on tosiaankin aika ohut synteettinen öljy. sen käyttö on Heli fuileissa yhteydessä runsaaseen nitropitoisuuteen. Tätä kun vielä sitten ajetaan rikkaalla seoksella, pysyy helimoottori aika hyvin kunnossa, vaikka helimottoria huudatetaan jokseenkin koko ajan täyskaasulla. Heli Glown pointtti on että se on helpposäätöinen. Autokäytössä kyllä , jos Klotzia haluaa suosia, käyttäisin puolet Benolia ja toinen puoli Alkuperäistä Techniplatea.
Byronin heli fuilissa on 30% nitroa ja 21% öljypaketti, etupäässä ohutta synteettistä öljyä. Novarossi suosittelee helimoottoreihinsa 40% nitroa ja 25% öljyä...

874
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 31.10.13 - klo: 12.30 »
No niin, jos sallitaan.. Muutama perusasia fuilista ja varsinkin Nitro fuilista joka on tarkoitettu autokäyttöön.
Jotkut valmistajat kertovat avoimesti websivuillaan mitä ainesosia heidän fuilinsa sisältää.
Metanoli: on se palava ainesosa fuilissa. Tulpan hehkulanka joka on Platinaa tai platinapäällysteinen  toimii katalyyttisenä reaktiona palamistapahtumassa. Kun tulppaa on patterilla hehkutettu ja mylly satu käyntiin, niin palaminen jatkuu sillä tulppa jatkaa hehkumistaan. Nitro on aine joka pitää sisällään happea ja palamistapahtumassa luovuttaa sitä metanolin palaessa. Nitro on tavallaan "nestemäinen turboahdin"
Mitä enemmän sitä on, sen enemmän tehoa. Nitro on myös kova tulpille. Liikaa nitroa, seurauksena liikaa puristusta, tämä liika puristus rikkoo tulppia. eli puristus suhde on verrannollinen nitron määrään ja siihen kuinka kylmää tulppaa voi käyttää. Metanoli on puuspriitä, joka on halpaa ja sitä saa jokseenkin kaikkialta. Nitro on nykyään valmistettu sekä ranskassa että kiinassa. Syy miksi eurooppalainen fuili on suhteellisen edullista on että euroopalainen nitro on meille halvempaa kuin jenkki eli kiinan nitro. On mielestäni aika tyhmää rahdata fuilia USA:sta...  Sitten öljyt: koska kaksitahtimottorin jäähdytys, varsinkin autokäytössä perustuu suurimmaksi osaksi polttoaineen höyrystymiseen , rikkaalla ajaminen pitää lämmöt kurissa.
Lennokeissa ilmavirta jäähdyttää tehokkaasti ja niitä ajetaan jokseenkin koko ajan luukku levällään. Siksi niissä suositan synteettistä öljyä. Tämä synteettinen öljy palaa automoottorin kokeammassa lämpötilassa, joten on vaarana kiinnileikautuminen. Tästä syystä automoottoreissa TÄYTYY olla myös risiiniöljyä fuilissa, sillä risinioöljy ei pala, tuo "savu" on fuilin kuumia öljypisaroita joita pillin päästä täytyy tulla
Eli hyvä autofuili on hyvälaatuista metanolia ( ei mitään teknistä kierrätysmettistä jota on käytetty liuottimena teollisuudessa). Sitten erilainen määrä PUHDADSTA nitroa 16-25% on tuo yleinen määrä. Tässäkin kannattaa olla tarkkana, jotkut valmistajat käyttävät Nitro ETAANIA joka on halpa nitron korvike, mutta tuottaa vain osan oikean nitron tehosta ( mm. tunnettu englantilainen valmistaja "M T"käyttää nitro etaania)   Öljy on pääosassa rissaa ( aito Castrol M on paras, apteekin lääketeteellinen rissa pikeennyttää pahasti) Sitä crossifuilissa 5%, ratafuilissa (kovempi rasitus) pitoisuus on 8%  lopuksi 2% synteettistä öljyä ( esim Aero Save/Klotz). Hyvin harva enää sekoittaa omat fuilinsa, mutta kannattaa tarkistaa fuilivalmistajan sivuilta mitä nioitten seokset sisältää..
Eli ÄLÄ KÄYTÄ LENNOKKIFUILIA, ainakaan täys synteettisellä öljypaketilla tehtyä
Vielä yksi asia: Kun fuilisi on seissyt kauan, ennen käyttöön ottoa aukaise korkki ja päästä tuoretta ilmaa sisään. Korkki kiinni ja senjälkeen ravista pönikkää reippasti, niin että ilmakuplat täyttävät kannun. Tämä "aktivoi" nitron ja se luovuttaa tuota lisähappea paremmin...
J.K.   Tässä aika hyvä linkki asiaan jos ulkomaankielinen selostus uppoaa paremmin...
http://www.rcten.com/threads/fuel-myths%E2%80%A6all-you-should-know-about-rc-nitro-fuel.287/

875
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 31.10.13 - klo: 10.29 »
No niin, jos sallitaan.. Muutama perusasia fuilista ja varsinkin Nitro fuilista joka on tarkoitettu autokäyttöön.
Jotkut valmistajat kertovat avoimesti websivuillaan mitä ainesosia heidän fuilinsa sisältää.
Metanoli: on se palava ainesosa fuilissa. Tulpan hehkulanka joka on Platinaa tai platinapäällysteinen  toimii katalyyttisenä reaktiona palamistapahtumassa. Kun tulppaa on patterilla hehkutettu ja mylly satu käyntiin, niin palaminen jatkuu sillä tulppa jatkaa hehkumistaan. Nitro on aine joka pitää sisällään happea ja palamistapahtumassa luovuttaa sitä metanolin palaessa. Nitro on tavallaan "nestemäinen turboahdin"
Mitä enemmän sitä on, sen enemmän tehoa. Nitro on myös kova tulpille. Liikaa nitroa, seurauksena liikaa puristusta, tämä liika puristus rikkoo tulppia. eli puristus suhde on verrannollinen nitron määrään ja siihen kuinka kylmää tulppaa voi käyttää. Metanoli on puuspriitä, joka on halpaa ja sitä saa jokseenkin kaikkialta. Nitro on nykyään valmistettu sekä ranskassa että kiinassa. Syy miksi eurooppalainen fuili on suhteellisen edullista on että euroopalainen nitro on meille halvempaa kuin jenkki eli kiinan nitro. On mielestäni aika tyhmää rahdata fuilia USA:sta...  Sitten öljyt: koska kaksitahtimottorin jäähdytys, varsinkin autokäytössä perustuu suurimmaksi osaksi polttoaineen höyrystymiseen , rikkaalla ajaminen pitää lämmöt kurissa.
Lennokeissa ilmavirta jäähdyttää tehokkaasti ja niitä ajetaan jokseenkin koko ajan luukku levällään. Siksi niissä suositan synteettistä öljyä. Tämä synteettinen öljy palaa automoottorin kokeammassa lämpötilassa, joten on vaarana kiinnileikautuminen. Tästä syystä automoottoreissa TÄYTYY olla myös risiiniöljyä fuilissa, sillä risinioöljy ei pala, tuo "savu" on fuilin kuumia öljypisaroita joita pillin päästä täytyy tulla
Eli hyvä autofuili on hyvälaatuista metanolia ( ei mitään teknistä kierrätysmettistä jota on käytetty liuottimena teollisuudessa). Sitten erilainen määrä PUHDADSTA nitroa 16-25% on tuo yleinen määrä. Tässäkin kannattaa olla tarkkana, jotkut valmistajat käyttävät Nitro ETAANIA joka on halpa nitron korvike, mutta tuottaa vain osan oikean nitron tehosta ( mm. tunnettu englantilainen valmistaja "M T"käyttää nitro etaania)   Öljy on pääosassa rissaa ( aito Castrol M on paras, apteekin lääketeteellinen rissa pikeennyttää pahasti) Sitä crossifuilissa 5%, ratafuilissa (kovempi rasitus) pitoisuus on 8%  lopuksi 2% synteettistä öljyä ( esim Aero Save/Klotz). Hyvin harva enää sekoittaa omat fuilinsa, mutta kannattaa tarkistaa fuilivalmistajan sivuilta mitä nioitten seokset sisältää..
Eli ÄLÄ KÄYTÄ LENNOKKIFUILIA, ainakaan täys synteettisellä öljypaketilla tehtyä
Vielä yksi asia: Kun fuilisi on seissyt kauan, ennen käyttöön ottoa aukaise korkki ja päästä tuoretta ilmaa sisään. Korkki kiinni ja senjälkeen ravista pönikkää reippasti, niin että ilmakuplat täyttävät kannun. Tämä "aktivoi" nitron ja se luovuttaa tuota lisähappea paremmin...

876
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 31.10.13 - klo: 09.59 »
Siihen että tällaisilla kylmemmillä keleillä hyvin sisäänajettu mylly lähtee kulkemaan, voi selityksenä olla pelkästään tuo happipitoisempi ilma ja matalapaine. ne vaikuttaa aika lailla säätöihin. jos haluaa tietää että minepäin siirtää kaasarin säätöjä, kannattaa hankkia tuollainen digitaalinen sääasema joka kertoo ilman lämpötilan, ilmanpaineen ja myös ennustaa minnepäin sää on muuttumassa. Matalapaine, enemmän neulaa auki ( vastaavasti muuttamatta säätöjä, menee moottori piikimmälle)

877
Polttisautot / Vs: Itsetehty tulppa
« : 30.10.13 - klo: 20.49 »
vanha lanka nypitään kokonaan pois. Muutenkin tuo tulpan tuunaaminen on yksi tapa säätää sytytysennakkoa, eli mitä paksumpi lanka, sen myöhäisemmälle menee sytytys eli mylly saattaa röpöttää. Speediautoissa ja pylon lennokeissa ( ja joissakin veneluokssa) käytetään jatkuvaa hehkua, joko pienellä 1,2V akulla tai siten automaattisella "on board" hehkulaitteella. Ei tuo "turbotulppa" ole tulppien viimeinen sana, on tulppia jossa koko hehkulanka on esillä palotilassa, sitten vielä tuota lankaa vedellään esiin jotta sytytys menisi aikaisemmalle eli tulppa "kuumenisi"

878
Polttisautot / Vs: Itsetehty tulppa
« : 30.10.13 - klo: 08.38 »
Tulpan kunnostaminen uudella hehkulangalla on ihan normaali mekkaustoimenpide lajeissa jossa tulppa kestää tarkkaan yhden käynnistysen/ajon kuten siimaohjatuissa speediautoissa ja pylon racing lennokeissa. paineaalto pillistä takaisin sylinteriin on niin voimakas että se täräyttää langan poikki. Myöskin se että niissä käytetään puhdasta platinalankaa eikä wolframilankaa joka on vain päällystetty platinalla, on syy tulppien Käytä ja heitä menoon. Niissä lajeissa on pakko, kustannusten pitämiseksi kurissa, varustaa tulppa uudella hehkulanka kiepillä. Vedetään tulpasta pois vanhan langan jämät ja uusi hehkulanka kieppi kiinnitetään pistehitsaus laitteella joka on väsätty kasasta latautuvia kondensaattoreita ja sitten "zapataan" lanka kiinni tulpan pohjaan ja kantaan. On siinä oma hommansa tässäkin, ja yleensä niitten lajien kisoissa on joku jannu joka tekee tuota kaikille lajissa mukana oleville. Kustannus on kuitenkin murto osa uuden tulpan hinnasta. jos joku haluaa alkaa väsätä  ensin Zappauslaitetta ja sitten kokeilla touhua, minulta saa kyllä lankaa 0,18-0,20-0,22 läpimitalla eli noilla normaaleilla #5-#6-#7 lämpöarvoilla

879
Kulut per rata on noin 5000euroa VRC:lle Pieterin mukaan kun keväällä oltiin yhteydessä lähes päivittäin parinkuukauden ajan.

"Lypsävää lehmää kannattaa lypsää"...

p.s. Juttelin Patrick Shäferin kanssa... osaa se Bervoets rokottaa, varsinkin valmistajia ! kaikki "virtuaalinen kalusto" pelissä maksaa valmistajille. Se on säätänyt jokaista mottiakin kolme versiota Low, medium ja high tuned. Mä jo ihmettelin että millä se Pieter noita tuunaa mutta ihan virtuaalista tuunausta on. hehe..
Mä sentään meinaan tehdä todellista tuunausta...

880
Sitten kun saadaan Bervoets väsäämään rata meidän 1/8 polttis PM:stä VCR Prohon, voidaan sanoa että ollaan aika pitkällä isojen ratapolttisten henkiinherättämisessä... Elämähän on unelmien toteuttamista...

881
Kuinka paljon porukat täällä harrastaa noita VCR kisaamispelejä ? Ennenkaikkea GT 5 tai 6...Pieter Bervoetsin VCR Pro kisaohjelmaa 1/8 ja 1/10 autoilla tuli aikanaan sahattua aika lailla... melko realistista ja hauskaa !
Mutta entä jos saisi ajettavakseen oikean 1/8 ratapolttiksen ilman mitään investointia, vain maksamalla vähän fuilista ja käyttämistään renkaista... Se on nyt mahdollista ! Tsekkaa tuota mainostajan foorumia kunhan sellainen on pistetty pystyyn myös Racing Hobbylle RC 10.fi foorumille tai tsekkaa Blogini. JV/ raddaddy

882
Ei niillä hinnan eroilla ole kovin suurta merkitystä moottorin kulkuun. Lähinnä teho määräytyy kaasuttajan kurkun ja porttien muodon mukaan. Buggy moottoreissa on kautta linjan matalampi pakoportin ajoitus kuin"ratamoottoreissa" niissä on myös yleensä hiukan pinempi kaasarin kurkun läpimitta. Tämä on se suurin ero, sitten on tietysti materiaalierot: paremmat kuulalaakerit(osa keraamiset tai kokonaan keraamiset laakerit) parempi männän materiaali. halvemmissa moottoreissa on yleensä valettu alumiinimäntä, kun kalliimmissa on "bar stockista" työstetty mäntä, jonka seinämävahvuuskin on pienempi ( kevyempi) Sitten on aina tuo "hinnoitelupuoli" tottakai "pro moottorille" lätkäistään kova hinta, koska on aina sellaisia jotka ajattelee että rahalla saa nopeutta ja nopeus automaattisesti tuo kisamenestystä.. Se olennainen kyllä on aika lailla muissa tekijöissä kuin raa-assa nopeudessa...
Kun ajattelee nitromoottoria pumppuna  joka pumppaa sisäänsä laajenevaa kaasua, tajuaa että mitä enemmän se haukkaa tuota kaasua (iman ja fuilin seosta) sitä enemmän paukkua löytyy

883
kaksi luokkaa riittää: Pro Stock ja avoin. Ei niiitten tehoissa niin kauheita eroja ole. suurin ero tulee kurkun läpimitassa ja se on helppo tsekata. Pro stock 5mm reijällä, ei ole liikaa paukkua...

884

Toisaalta gt8-pannussakin saattaa olla liikaa tehoa vasta-alkajalle kun niistäkin melkein jokaisesta löytyy se 2.5hp.

Niinpä... vanhana jääränä, joka oli tekemässä aikoinaan Teknariin 3,5cc Nitromootorien tehomittauksia hydraulipumppuun ja kalibroituun painemittariin perustuvassa testipukissa, voin sanoa että on kyseessä
"alppien takaiset hevosvoimat"   Kun NOVAROSSI tuli markkinoille, niin yhtäkkiä mainostetut hevosvoimalukemat hypähtivät yli 2 hevosvoimaan.. Oikeissa testeissä, hobbylehtien tekemissä ja tuossa TM testeissä saatiin autoänkkärillä ja 25% nitroseoksella ja 9mm kaasarilla realistiset 1,2-1,5 hepan tulokset. 1,8 HP saatiin 50% nitrolla ja täsypitkällä venepillillä. Tiedoksi että autoissa käytetään "puolen aallon pilliä"  eli lyhyempää, jotta mahtuisi auton sisään. Se voimistaa vain joka toista sykettä eli ei ole niin tehokas, äänenvaimennin osa tiputta siitäkin arvosta noita tehoja. Jos katsotte Novarossin saittia, niin ovat lopettaneet noitten hatusta vedettyjen teholukemien mainostamista, sillä Tallinan pojat ( kovia speediautomiehiä) laittovat Novarossi 21 huippumyllyn dynamometriin. Jottei Cesare Rossin ja kumppaneiden tarvitisi alkaa punastella ja selitellä, ei Novarossi enää julkaise noita "italian hevosvoimia"

885
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 21.10.13 - klo: 20.30 »
On sinne 1/10 turistiin tuloss muitakin maahantuojia jolla on täyden palvelun "team tuki" kisapaikalla. mutta koska mainostaminen on tällä foorumilla kielletty, tarttee vähän kysellä, kenestä on kyse...

886
Mielestäni ajatus että ajettaisiin C-8 pohjaisilla autoilla ja "clubracer-stock-GT-8" moottorisäännöllä ajavat palkittaisiin erikseen, on oikein hyvä, siinäkin mielessäkin  että kun tuo "vanha sotaratsu" eli GT-8 mylly vihdoinkin väsyisi , olisi "upgreidaus" eli modernimpi moottori ainoa tarvittava muutos jotta oltaisin yleisesti ottaen kilpailukykyisempiä.

887
+40 ??  hehe...:)  tai + 60...

888
Minä olen sillä kannalla että mitä vähempi luokkia, sen parempi. Kun on vähän luokkia niin kuskeja piisaa.

Suomessahan on siinä mielessä menty vikasuuntaan että on lähes kaikki mahdolliset luokat olemassa ja kaikissa pitää vielä jostain syystä ajaa kilpaakin...
No, tämä maahan on umpihullu! Ei löydy toista maata missä heitetään saapasta, pelataan jalkapalloa suolla tai kannetaan eukkoa, ja kaikista edellä mainituista järjestetään vielä erityiset kisatkin... Ja tätä kaikkea saatetaan perustella sillä että pitäähän yksilöllä olla mahdollisuus valita erilaisista vaihtoehdoista.
No, jos tuota nyt miettii järjen kanssa niin mitä enempi vaihtoehtoja niin sitä sekavampi on kokonaisuus. Kun vaihtoehtoja on vähän niin sitä vähempi ihmiset on pihalla asioista...
 
Takaisin rc-autoiluun: kun luokkia on paljon, käy jossain vaiheessa niin että vähäväkisimmät tippuu pois kun ei ole kuskeja.
Sitten kavereita harmittaa kun ovat pistäneet rahaa uuteen kisapirssiin 1000-2000 euroa kun ei treenikavereita tai kisoja olekaan...

Nykyisestä tilanteesta joutaisi karsimaan ylimääräiset luokat kokonaan poikkeen (kuin lisätä siihen "uusia" luokkia lisää) ja jättää jäljelle ulkona ajettaviksi luokiksi vain asvalttipolttis C8, polttiscrossi M8 ja sähköpuolelta crossiluokiksi M2-10 ja M4-10.

Lopuksi mainittakoon: kirjoittamani sanat eivät välttämättä miellytä kaikkia mutta se on ihan ok.

Suomihan on maailman "amerikkalaisin eurooppalainen maa", eli jenkkilässä "everybody can be a winner" joten luokkia ja kisoja piisaa. Täällä on vaan hiukka vähemmän porukkaa. maailman luokat tarttis olla ne joita ajetaan. Senverran olen pyörinyt aikoinaan  EFRA/Roar kuvioissa ( jopa IFMARin perustavassa kokouksessa) että tiedän noiden puljujen olevan UMPIKAUPALLISIA joten missä vilkkuu pätäkän kulmaa, niin sinne , vaikka väkisin ja sääntöjä mukeltamalla...Koska täällä nuo kaupalliset näkökohdat ovat suht rajoitetut, niin urheillullisten seikkojen tulisi ratkaista. Olen nyt samaa mieltä että C-8 luokkaa ajaisivat kaikki samassa, ja samoilla säännöillä, erkiseen voisi sitten huomata ja palkita "Rookiet" eli aloittavat sekä +40 eli oldie kuskit.

889
Itsellä pyörii taustalla ajatus uudesta DIV2:sta

Kaikki kuskit ajaisivat samaa yleiskilpailua, mutta erillinen "Spec"-luokan voittaja palkittaisiin lisäksi. Spec-luokan lisärajoite olisi siis yksinkertaisesti:
- GT-8 säännön mukainen moottori
- Tai Novarossi N21-5T
- Tai Novarossi N21.7T
- Ainoa modaus mitä GT-8 moottoriin saisi tehdä olisi C-8 tyylisen jäähdytyskannen vaihtaminen (tilanahtaus syystä)

..näitä jengillä on jo olemassa ja budjettikisaajan ainoa pakollinen uusi hankinta olisi auto, kori ja renkaat.

Mitä mieltä??

-A-
tarttee varmaan lähettää sinulle Picco 21 stock moottori demoksi, jotta sitäkin harkittaisiin vaihtoehdoksi:
Picco P-21 max Turbo + Efra 2609 pilli/adapteri paketti  € (Hinta Team shepherd Finland blogissa)   tai Velox Sonic 21 On road stock+ 2609  setti €( Hinta nähtävissä team Shepherd Finland blogissa)-  Aika lailla "budjetti vaihtoehto" myös...   JV

890
Collarin "oma" rata.... Olispa ylimääräinen miljoona, niin minullakin olisi tällainen:

http://www.collariraceway.it/track.html

891
Hyvä meininki Teemu.. Vähän esimerkkiä meille muille...

892
Kommentti Tokiosta: " 1:10 Nitro Touring Car is at a critical point with numbers struggling and moving the race should be viewed positively by the small number of manufacturers still supporting the class."

Aika moni uusi kuski oli mukana 1/8 Tokion On Road  MM kisassa, näyttää siltä että tämä kansainvälinen kehitys kannattaa pitää mielessä täälläkin... (siirtyminen 1/10 touringista 1/8 luokkaan)

893
Sorry, tuli kaksoispostaus...

894
Kuninkuusluokka :laugh:
Kukas muistaa -90 luvun alussa se kova vääntä Hämäläisen ja Pedersenin välillä.
Siinähän ehdtoteltiin että c8 vs M8 asvaltilla ja sitten c8 vs M8 rossiradalla ja katsotaan miten ne pärjäävät sitten.
No täytynee sanoa että on tämä c8 luokka se alkuperäisin kaikista luokista mitäs maan päältä löytynee.
Toivottavasti saatte herätettyä HENKIIN tämä hieno luokka.
Voisin laittaa kuntoon vanha quattro joka on hiilariversio ja 1 vaihteinen  :wink:
Jerzi

Juu on se Ola Pedersenin linja nyt pehmentynyt, osoituksena se että tilasi minulta juttusarjan aiheesta ja tietenkin se että oma poika Julle ei enää ole aktiivina. Otin omalta saitiltani pois tuon ehdotuksen Stanusta, kaikki vaan mukaan samaan luokkaan, sitten voidaan varmaan palkita erikseen nuo Retro/Classic autoilla ajavat.

895
Ymmärrän kantasi, Antti. Ajatukseni lähtee "Stanun" kohdalla siitä, että vanhemmalla porukalla on autoja, jousitettuja nelivetoisia, nurkissa lojumassa. Näillä olemasssaolevilla resursseilla (osat, renkaat ja korit oldtimer autoihin) saadaan helposti tuplattua tuo osallistujamäärä. Kuitenkin säännöt olisi oltava sellaiset, että uudet harrastajat löytävät helposti kunnollista kalustoa ajamaansa luokkaan, ja jopa olisivat kenties kilpailukykyisiä siinä...

896
laitoin tuonne blogiini ehdotusta Buggypohjaisen GT-8 luokan korvaajaksi, ensi kesäksi.

http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/

Jos joku muistaa ratapolttisten "Stanu luokkaa" aikojen alusta, niin samaa ideaa. Yksinkertaisempi auto ja
vakiomoottori sekä tietenkin touring tyyppinen "kuplakori", ei kuitenkaan VW.. käykääpä tsekkaamassa ja ilmaiskaa mielipiteenne ehdotuksesta.

897
Olen soitellut nuo kaikki vanhat Assokuskit läpi. Kyllä kiinnostusta riittää ! leo Hongisto, Mika Leppälahti, Kalveksen veljekset, Tony Andersson, Sten Nordman, Pekka Sippola jopa Ili Mannio on sanonut että kiinnostusta riittää... Jos noille noin kuudelle saadaan auto ajettavaksi ja nykypolvi järjestää nuo seitsemän jannua radalle, alkaa tuo SM arvoon vaadittva joukko olla kasassa.

898
Nunni... terveppä taas hemmot:
Muutin vähän tuota blogiani jossa kerron kaikesta RC hommista y.m. sähläyksestä.
Tästä soitteesta saa ensikäden tietoa Racing Hobbyn kuvioista, nyt aluksi tuo "virallisen maahantuonnin" ilmoitus. Se löytyy myös Shepherdin sivuilta.

http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/

http://www.team-shepherd.com/en/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=55

899
Nunni, kolme juttua on paketissa ja menossa talven aikana Pienoismalli lehteen. Siinä tutkaillessani asioita selvisi että tällä hetkellä kaikki huippuautot ovat saatavissa meillä täällä Suomessa:
Serpentiä tuo    Hobby factory
X-Rayta              racing factory
Mugenia ja Capricornia Future RC
Itse herätän henkiin Racing Hobbyn tai onhan se toiminut kaikki
nämä vuodet valokuvabisneksessä ja tilauajofirmana, mutta olen uudistanut
muutamat vanhat kontaktit: UFRA renkaat, novarossi moottorit sekä delta korit
Minulta saa myös oldtimer osia jos haluaa restauroida vanhan Asson, vanhoihin Serpentteihin
saa osia kalveksen veljeksiltä (Dantom Oy) Alan tuomaan joko Shepherd tai Motonica autoja.
Muutama SMP Slide on minulla myös joita saa kokeilla radalla, mutta niitten valmistus on
loppunut ja Udo Franckella alkaa käydä osat vähiin. Lisäksi olen Minicarsin jälleenmyyjä joten
Protoform korit, O`donnel fuilit ja tulpat, X-Ray autot ja osat sekä paljon muutkin  onnistuu muutaman päivän toimitusajalla Minicarsista Ruotsista. JW

900
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 15.09.13 - klo: 07.06 »
Ei mene tuo ikäjuttu minulle millään kaaliin.
Paitsi jos saadaan erikseen luokka johon ei alle 18v saa osallistu.
Eli seniili stanuluokka.
Tiksin radalla tullaan näkemään ainakin 5-7 stanukuskia ja heidän keskiikä on n.35v
Yksityyppikone puolletaan jos se on tuo sp.n 79e tuote.
Se on nyt testattu ja todettu erittäin hyväksi yhdistelmäksi.
Kone käy kylmänä ja vauhti in hyvä ja ennen kaikkea noparin ajotuntuma on loistava.
Sorry tää mainostaminen.
Jerzi

Jos ei mene kaaliin, niin sitten palkitaan erikseen  alle 18v UUDET AJAJAT... Pikkujannulle kynnys osallistua on aika korkea, kun muut "stanukuskit" on samaa ikäjakautumaa kun huippukuskitkin.

Sivuja: 1 ... 27 28 29 [30] 31