Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - DTFin

Sivuja: 1 2 [3]
61
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 01.10.09 - klo: 18.20 »
On hyvä auto, itsellä myös Durga ensimmäinen kunnon RC -vehjes. Dashhawk tuossa melko tyhjentävästi asian ilmaisi ja kyllähän nelkku luksusta on jos vertaa kun on nähnyt takatuuppareita luistelemassa  :mrgreen:, no ei vaan toiset tykkää äidistä jne.

Tuohon normi DB01:seen kyllä käytännössä pitää sitten ostaa viripalikkaa jonkun verran, esim. vahvistetut tukivarret eteen ja taakse (esim. 501:sen), DB01:sen vahvistetut iskaritornit, kunnon iskarit, slipperi, alumiiniset tukivarren pidikkeet, teräs tai titaani ruuvit. Mielestäni pakolliset on slipperi, kunnon iskarit, alumiininen tukivarren pidike taakse ja paremmat ruuvit. Nuo renkaat mitkä tulevat paketissa mukana ovat melko liukkaat ainakin ulkokäyttöön (radalla).

Makuasia, että ostaako normi DB01:sen viripaloilla vai DB01R:än + korin + renkaat suoraan. Tuossa R -mallissa tulee kaikki oleelliset viripalat mukana + ekstraa.

Joka tapauksessa Durga on hyvä auto ja sen hyvät puolet menevät heittämällä huonoista puolista ohi. Nih.

62
Yleinen keskustelu / Vs: Milloin sait ensimmäisen autosi.
« : 20.09.09 - klo: 13.00 »
Ensimmäisen "kunnon" auton eli Durgan sain 28.8.2009  :mrgreen:

63
Sähköautot / Vs: HPI Cyber 10B
« : 20.09.09 - klo: 12.35 »
On kyllä siisti ja laadukkaan näköinen auto hintaansa nähden, mutta nuo iskaritornit ja tukivarret esim. näyttävät hieman rimpuloilta, mikä fiilis noista?

64
Yleinen keskustelu / Vs: 5v pojalle autoa
« : 19.09.09 - klo: 12.13 »
En tiedä kuinka ajankohtainen tämä aihe on enää, mutta yksi loistava vaihtoehto voisi olla Team Losi Mini Desert Truck Ready to Run kit. Itsellä on tuosta Micro -versio ja laatu on mielestäni hintaansa nähden aivan loistava. Tuossa on suojattu voimansiirto, hyvät iskarit ja voisin kuvitella sopiva vauhti ja menee budjettiin jopa alvien kanssa.

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=11131&cat_name=#

http://www.youtube.com/watch?v=FjtmXlZRaPQ


65
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.09.09 - klo: 22.01 »
kellää kokemusta tosta akusta?

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357

Viis tuollaista VTR ja drifting voimanlähteenä koko ajan, nou proplems ever.

Eka versiossa oli joillain ongelmia tinausten kanssa, nyttemmin mainostavat korjatun. Akun pituus kasvoi samalla parilla millillä, joten kai jotain muutosta on tullut oikeastikin...

Ite ostin kanssa noita pari ja vaikka en ole nyt kovin montaa kertaa ehtinyt ladata niin vaikuttavat erittäin hyviltä, yli 4000 mAh ottavat sisään tosiaan ainakin näin uutena kuten tuolla jo aikaisemmin mainittiin. Autona Tamiya Durga ja laturina Graupner Ultramat 16.

66
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.09.09 - klo: 21.24 »
Tais olla Koheltaja joka sano että Durgaan ei kannata laittaa alupalikoita kauheesti, ei kuulemma vähennä varaosien tarvetta sen enenpää.
No itsellä tasan yksi alupalikka ja se on juuri tuo takatukivarsien mount. Ei varmasti tarvi edes tuota jos osaa ajaa  :grin:

67
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.09.09 - klo: 21.03 »
Kannattaako ostaa alla olevat osat ja mitä hyötyä niistä on itsellä olis muovisia iso kasa varaosina.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Tamiya-Durga-TRF501/DB01-04LB-3Racing-Tamiya-DB-01-Aluminium-Front-Suspension-Mount-103044
No itsellä hajosi takaa juuri tuo osa (linkitetty osa on eteen) kahteen otteeseen melkein putkeen. Toki varmasti tekemistä sillä myös, että meikäläinen on totaalinen aloittelija, mutta kuitenkin. Vaihdoin taakse suosiolla tuommoisen alumiinisen ja ei ole sen jälkeen hajonnut, edessä on hiilikuituvahvisteinen vielä. Sen tiedän, että nuo 3Racing palat ovat olleet loppu ja viime tiedon mukaan noita etupaloja tulossa RF:lle, mutta takapalat loppu jopa valmistajalta. Itse ostin suosiolla suoraan hyllystä Tamiyan omat, mutta mukaan ei tule noita kahta runkoon tulevaa palaa.

Ok minä taas kuulin että runkoon tulevat alumiini palat aiheuttavat helposti muiden kalliimpien osien rikkoutumisen, kun eivät anna periksi.

On kait tuokin mahdollista, että sitten menee esim. tukivarsi kun ei anna periksi, mutta omasta mielestä ainakin toinen noista hajoamisista tapahtui ihan liian helposti ennen palan vaihtoa ja olen tosiaan täräyttänyt auton pariin otteeseen todella pahasti ja eipä ole hajonnut tuon vaihdon jälkeen enää takaa. Edestä ei ole hajonnut koskaan, edes noilla vahvistetuilla muovipaloilla.

68
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.09.09 - klo: 20.35 »
Kannattaako ostaa alla olevat osat ja mitä hyötyä niistä on itsellä olis muovisia iso kasa varaosina.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Tamiya-Durga-TRF501/DB01-04LB-3Racing-Tamiya-DB-01-Aluminium-Front-Suspension-Mount-103044
No itsellä hajosi takaa juuri tuo osa (linkitetty osa on eteen) kahteen otteeseen melkein putkeen. Toki varmasti tekemistä sillä myös, että meikäläinen on totaalinen aloittelija, mutta kuitenkin. Vaihdoin taakse suosiolla tuommoisen alumiinisen ja ei ole sen jälkeen hajonnut, edessä on hiilikuituvahvisteinen vielä. Sen tiedän, että nuo 3Racing palat ovat olleet loppu ja viime tiedon mukaan noita etupaloja tulossa RF:lle, mutta takapalat loppu jopa valmistajalta. Itse ostin suosiolla suoraan hyllystä Tamiyan omat, mutta mukaan ei tule noita kahta runkoon tulevaa palaa.

69
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.09.09 - klo: 19.04 »
Onhan tuo totta että noin 170€ on lopullinen hintaero.
Hintaero vaan rupee olemaan aika olematon jos rupee laskemaan TRF iskarit, slipperin, nivel vetarit ja alumiiniset tukivarsi kiinnikkeet.
Nämä edelliset on kumminkin ne mitä DB01 malliin on hyvä ja liki pakollista päivittää!

Toki hintaero pienenee/häviää, kun tarpeeksi ostelee. Toki ei ole välttämätöntä ostaa esim TRF iskareita (jotka on melko kalliit), vaan myös muita voi käyttää, vaikkapa jostain B4:stä jos sellainen löytyy. Ja ihan joka päivitystä nyt ei aivan välttämätöntä ole tehdä. En toki kiellä, etteikö R olisi parempi, mutta ei jokaista siitä löytyvää osaa välttämättä tarvitse ostaa.

Kumpaankin malliin itse ostaisin ehdottomasti esimerkiksi 3racingin titaaniruuvisarjan. Nuo vakiot ovat melko huonot, ja käsittääkseni vastaavat on myös R:ssä (päätellen AE-modin kommentista, että hän oli myös ruuvit päivittänyt omaan DB01R:ään).

Ei ne vakio ruuvit ole melko huonot, ne on suoraan sieltä kuuluisasta soittimesta  :mrgreen:
Liian pehmeetä materiaalia, joku vertas niitä tina ruuveihin.
Yhtä kaikki tai kaikki yhteensä, voin suositella vaikka hintaa olisikin!

Itellä on nuo vakioruuvit vielä ja kyllä täytyy sanoa, että vaatii jopa yritystä, että pystyy valmistamaan noin surkeat ruuvit. Materiaalin kovuutta voisi verrata vaahtokarkkiin  :cry:

70
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.09.09 - klo: 18.47 »

DB01R:ssä tulee vastaavat tukivarret kuin 511:ssä. 501:n tukivarret on kestävemmät kuin nuo 511:n. 511:n varret mahdollisesti paremmat ajaa. Iskaritornit varmaankin ovat silti ihan DB01:n hiilikuituvahvisteiset, eikä 501:n.

Jos maksoit autostasi 199euroa, ja R maksaa 299 + renkaat/vanteet (n.35eur) + kori (n. 30 eur) + siipi (n.10 eur), niin hintaero on n. 170 euroa. Kyllä tuolla 170 eurollakin muutaman hopupin ostelee ennenkuin tulee edes samanhintaiseksi kuin DB01R, joten ei tuo vanhakaan malli huono vaihtoehto ollut.

Niin no joo, totaalisesti unohdin, että kori, siipi ja renkaat/vanteet pitää vielä ostaa tuohon R -malliin. Totta. Ja kyllä tosiaan Durgan omat hiilikuituvahvisteiset iskaritornit on. Taidat tietää meikäläisen auton  :mrgreen:

71
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.09.09 - klo: 18.18 »
Tuossa kun auton ostin niin en ymmärtänyt näistä autoista yhtään mitään (en vieläkään paljoa, mutta jotain) niin en edes tiennyt, että uusi malli on tulossa ja vaikka olisinkin tiennyt niin olisin varmasti ottanut tuon normi DB01:sen. Nyt kun miettii niin aivan ehdottomasti tuo R -versio, paitsi että ei tuossa taida ihan tulla 501:sen vastaavat esim. tukivarret ja iskaritornit mitkä esim. meikäläinen on päivittänyt? Joku varmati korjaa jos tämä väittämä on väärä.

Edit: Muuten tuosta diffin säätämisestä niin tuo HOKE:n ehdottama tapa ei oikein toimi suoraan. Liian työlästä avata moottorin suoja, lukita voimansiirto, ruuvata suoja takaisin ja toivoa, että on edelleen lukittu ja sitten lähteä renkaista nostamaan. Joku on tehnyt niin, että on porannut reiän tuohon suojaan ja sitä kautta tunkenut jonkun esineen spurria vasten ja lukinnut sillä, mutta tuohon en ala. Loppujen lopuksi, säädin / kiristin diffit, testasin spurria pyörittämällä, säädin slipperin ja sitten vielä renkaita pyörittämällä perstuntumalla, että eiköhän se ole siinä. Voi olla ihan päin seiniäkin tietty.  :lol:

72
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.09.09 - klo: 17.54 »
Itselleni ainakin käytetyn ostaminen on poissuljettu vaihtoehto, sen verran tärkeä osa ostosta on se että auton saa kasata itse.

No pura se ja kasaa uudestaan  :grin:

73
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 15.09.09 - klo: 17.48 »
Itse taisin osaa tuon viimeisen DB01:sen, siis sen ei R -mallin ja vaikka tuo oli alennuksessa 199 eur niin on tuohon joutunut jos ja vaikka mitä viripalaa ostamaan, mm. alimiiniset iskarit, vahvistetut tukivarret ja iskaritornit, slipperin, alumiiniset tukivarsien pidikkeet jne. Että on tuo DB01R ihan kannattava ostos, koska osat joutuu käytännössä joka tapauksessa ostamaan. Esim. tukivarsien pidikkeet takaa hajosi kisassa pariin otteeseen samasta kohtaa niin joutui ostaa alumiinisen tilalle.

74
Tulokset / Vs: SyysCruising 2009 Vaasassa (5.-6.9.2009)
« : 12.09.09 - klo: 18.18 »
Täältä tulee kanssa kiitokset järjestäjille ja loistavalle porukalle paikanpäällä. Hehe .. ekaa kertaa tuli ajettua "oikeaa" RC -autoa ja vaikka auto hajosi neljä kertaa niin silti mahtava fiilis jäi. Eihän nuo ajot ihan putkeen menneet ja meikäläisen Durgaa kannettiin rengas sivulla ja osia keräiltiin maasta niin silti jäi näin ++++++ paljon plussalle. Vielä kerran kiitokset jeesistä ja varaosista porukalle. Tämä harrastus jatkuu meikäläisen osalta.

75
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 11.09.09 - klo: 09.20 »
Tämä n00b testaa tuota ja tuomio tulee todennäköisesti sunnuntaina, että kuinka toimi diffin kiristykset. Olettaen, että saan kaikki tarvittavat osat tänään ja auton kasaan v-lopun aikana. Kiinasta tuli jo akkuja, että on kait sekin hyvä alku  :grin:

76
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 10.09.09 - klo: 08.42 »
Kiitokset taas. Juu ymmärsin tuon alun perin ihan väärin, nyt vasta meni jakeluun. Ajateelin, että autoa lähdetään nostamaan, enkä tajunnut että sitä lähdetään kääntämään renkaista. Tuohon kuulostaa näppärältä keinolta ja auton paino toimii vastuksena, testiin menee. Periatteessahan slipperi sitten ok kans kun ensin saanut diffin tarpeeksi kireelle ja auton pystyy tuohon vaakatasoon kääntämään ja sitten kun löysää slipperiä niin ei ihan enää käänny vaan lähtee valumaan alas?

edit: En tiedä onko oleellista merkitystä, mutta tuleeko akun olla kiinni autossa?

77
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 09.09.09 - klo: 12.04 »
Kiitoksia vastauksista, eikös HOKE tuolla tavalla pysty säätämään myös etudiffin tuossa Durgassa ja onhan se nyt niin, että tuolla tavalla säädettäessä diffi on oikein silloin kun voimansiirto on lukittu, slipperi kiinni ja kun takarenkaista pitää kiinni ja yrittää kääntää ylöspäin, niin ei pitäisi lähteä kääntymään?

Tuosta Hazen tavasta vielä eli, tuossa myös slipperi ensin kiinni ja renkaat lukkoon ja kun lähtee pyörittämään spurria niin ei pitäisi luistaa? Jos luistaa niin diffia kireemmälle ja jos ei luista niin sitten säädetään slipperi?

Sori saattaa olla n00b kyssäreitä, mutta tuo on meikäläisen ensimmäinen kunnon RC -auto ja ensimmäinen ajokokemus ikinä oli suoraan kisassa Vaasassa viime lauantaina. Akku hyytyi jo lämmittelyssä ja auto hajosi neljässä alkuerässä kolmesti, mutta hauskaa oli ja erityis kiitos erittäin mukavalle ja avuliaalle porukalle joka oli paikalla. Tuli paljon vinkkejä, ammattilaiset laittoivat autoani kuntoon säätöjen osalta, rikkoutuneen osan tilalle löytyi varaosia jne. Loistavaa porukkaa ja loistava meininki oli.

78
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 08.09.09 - klo: 09.24 »
Kertokaas viisaammat meikäläiselle, että kuinka tuo diffin kireys on paras testata Durgassa (DB01)? Slipperi löytyy autosta myös. Vai tuleeko tuo käytännössä laittaa niin kireälle kun saa turvallisesti?

Sivuja: 1 2 [3]