eihän emulsioiskareista tarvitse saada kaikkea ilmaa pois?
lainaus eräästä lehdestä:
Välimännällisen vaimentimen lisäksi käytetään emulsiovaimenninta. Rakenne on sama kuin välimännällisessäkin, mutta välimäntä puuttuu ja kaasu asennetaan yleensä varsi alaspäin, jolloin männän ympäristössä on aina öljyä ja kaasu asettuu runkoputken yläosaan. Ajaessa öljystä ja kaasusta muodostuu emulsio, joka toimii vaimentavana elementtinä. Ko emulsion vaimennusominaisuudet ovat hyvin lähellä öljyn vastaavaa, joten vaimennin toimii lähes samoilla säädöillä kuin välimännällinen. Huollettaessa vaimennin on tarkka oikean öljymäärän suhteen. Toiminnaltaan emulsiovaimennin ei poikkea muista, kunhan säädöt vain ovat oikeat.
tamiyan ohjeessakin on tuo 1mm ilmatila jätetty
ilmat tietysti sillon pois jos tutti (välimäntä) käytössä