271
Polttisautot / Vs: Optifuel Optimix 20SLV polttoaine
« : 03.02.17 - klo: 10.57 »
Tietämättä lainkaan mikä Mach427 on, mutta olettaen että se on 2-5 cm3 autonmoottori, sanon että toimii ihan hyvin.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Eli ei jonossa? Melkoisen tarkkaa toi reedy formaattiJos ohjelma kerran laskee ja arpoo lähtejärjystyksen sen perusteella että 1 ja 2, 3 ja 4, 5 ja 6 jne lähtöpaikat ovat tasavertaisia, niin jonossa mutta tasariveittäin.
Ei olla tollasta ennen vedetty läpi joten loppu selviää lauantaina, toivottavasti homma sujuu eikä tuu hirveesti onkelmia...Sellainen pikku vinkki mikä tuli esille tämän vuoden stanukunkussa jossa nallekarkit ei mennyt tasan.... Siellä oli 6 autoa viivalla ja 6 lähtöä mutta en ainakaan minä saannut lähteä paalulta kertaakaan. Jälkipelien jälkeen selvisi että ohjelmat pitävät yhden lähtörivin tasavertaisena lähtöpaikkana. Eli siis 1. ja 2. lähtöruutu ovat Reedy formaatissa yhdenvertaiset lähtöpaikat ja autojen pitäisi lähteä vierekkäin, eikä näin tehty stanukunkussa. Tämä oli asiantuntijoiden paras meriselitys kisan jälkeen. Jos on vähän lähtöjä niin ei se ikinä voi ihan tasan tietty mennä tolla formaatilla. Niitä lähtöjä pitäisi vaan olla riittävästi.
Akkujen purkaminen ei ole kiellettyä, mutta jos akkua puretaan suurella virralla niin että se lämpiää ja sitten laitetaan suoraan lataukseen ilman akun jäähdyttämistä on akun lämmittämistä. Kun akun lämmittäminen on kiellettyä niin kyseinen toiminta, purkaminen ennen latausta suurella virralla, on akun lämmittämistä ja siten kiellettyä. Jos tätä havaitaan niin asiaan tullaan puuttumaan.Kuten sanoin niin akku lämpenee myös 10A latauskesta. Sun logiikan mukaan siis akkua ei myöskään enää sitten saa ladata koska se lämpenee.
Se miten maailmalla toimitaan ei tarkoita sitä, miten meillä FTT-sarjassa toimitaan.Ei vaan mennään sääntöjen mukaan, jotka tällä hetkellä ei kiellä purkamista. Akkuhan on lämmin myös heti ajon jälkeen ja ajamalla vain yhdellä akulla saa myös akun pysymään lämpimänä koko ajan. Eli homma nyt vaan on niin että kaikkea ei voi kieltää tai ei voi enää ajaa lainkaan. Tais sitten pitäisi myös kieltää ajaa vain yhdellä akulla kisassa, kuten moni nyt tekee... Akku lämpenee käytössä ja sille ei kukaan mahda mitään. Eikä tietääkseni varsinkaan kukaan voi yksipuolisesti muuttaa sääntöjä kesken kauden. Eikä olisi kenellekkään taaskaan eduksi kieltää jotain Suomessa miitä kaikkialla muualla, ja myös täällä Suomessa on tehty ihan yleisesti. EFRA ei tunne mitään akkujen purku- tai lämpörajoituksia eikä tietääkseni edes latausrajoituksia.
Eli toisin sanoen, kaikilla nihm akuilla saa ajaa.Kyllä koska pehmeitä Nimhejä ei ole ikinä tehty. Tai jos Miroshimalla on näyttää kun kerran sanoi että pitää olla kovakuorisia...
Miten määritellään nihm akkujen kovakuorisuus? Kaikki suomessa myytävät nihm akut on kutistesukan sisällä.Ja sen kutistesukan alla yllättävän kova peltikuori...
Moi, jos ajaa sarjassa NiMh akulla, niin tartteeko sen olla kovakuorinen?No en ole vielä nähnyt pehmeäkuorisia peltikennoja. Eri asia on sitten saako Nimheillä ajaa ylipäätään.
Tämä asia on loppuun käsitelty.No juu ei. Pepess ei nyt ole ainoa joka ei tajunnut tästä vastauksesta yhtään mitään.
t. Pentti
Valitettavasti venyy vieläkin ensi viikon alkuun, salivuoroista ei ole saanut vahvistusta virallisesti mutta epävirallinen tieto on että anomamme ajankohta FTT-kisalle on OK. Tuo vaikuttaa myös muihin ajankohtiin ja siksi kalenteri vielä parin kisan osalta on avoinna. Sääntöpaketti julkaistaan myös viimeistään ensi viikon tiistaina.Nyt sitten pompsahti Norksin lentojen hinnat. Vielä kun vähän aikaa jahkaillaan niin ei tarvitse tulla Ouluun FTT kisoihin laisinkaan. Tästä valitettiin jo viime vuonna että pitäisi saada ajankohdat lyötyä lukkoon riittävän ajoissa. Ihmisillä on muuta elämää ja mitä lähemmäs kisaa mennään niin lippujen hinnat senkun vain nousevat.
Korvaava kilpailu pyritään järjestämään 3. - 4.9.2016No?
Kilpailusta julkaistaan oma kilpailukutsu myöhemmin.
T. Niklas / Kilpailunjohtaja
Etkö sä Kim just reilu viikko takaperin käyny turussa testaamas 17 erillaist rengasta??? Jotenkin sotii tota sun "Kokematon ei voi tietää kuinka paljon rata syö rengasta, eikä ole rahaa ostaa pakki täyteen kaikkia eri nappuloita ja seoksia." kirjoitusta vastaan.Sinulle ja minulle tuntemattomalle C1S F1 vastauksena.
Kummallista että tuolla samasella renkaalla ja seoksella taisteltiin vielä finaalien voitosta Tuomaisen ja Jokelaisen toimesta.Niinhän Santeri kehui että sillä toimi rengas myös sileänä. Minä en tiedä muuta kuin että sekunti/kierros tuli lisää harjoituksista, ja finaleissa oli jo todella vaikea ajaa.
Yksi välikohtaus tappoi fiiliksen tehokkaasti ja mietin, että missä vaiheessa kisoissamme on alkanut olemaan ok haukkua muita ihmisiä henkilökohtaisesti apinaksi? Tähän aiheeseen on varmasti syytä puuttua jatkossa ja sopia, miten tällaiset tilanteet ratkaistaan jos aikuinen ihminen ei pysty käyttäytymään kisoissa "normaalien" käytöstapojen mukaisesti.Sama juttu kävi mulle henk. koht. tuupin 2. erässä muistaakseni ekalla kierroksella. Minun vieressäni ollut kuljettaja joka mulle jäi arvoitukseksi, huusi niin paljon nostajalle että mulla paloi pinna ja korvista tärykalvot. Sanoin sitten jotain että voisi rauhoittua ja että harvemmin se on nostajan vika jos itse tarvii nostoapua. Siitä sitten tuli jotain täysin julkaisukelvotonta tekstiä takaisin mulle. En oikeasti enää edes muista mitä se sanoi mutta kaunista tai sivistynyttä se ei ollut. Henkilö itse tietänee kuka se oli, minä en.
Tuloksien mukaan on kyllä ollu auto ehjänä molemmat alkuerät...En tiennytkään että tuloksista näkee onko auto 100% toimiva? Käytin ekassa erässä uutta minikokoista akkua jolla sain auton minimipainoon. Se kuitenkin pätki mystisesti välillä eikä kulkenut kuten muut akut. Sanomattakin on selvää että en käyttänyt sitä enää. Olin täysin tietoinen siitä että rata on hitaampi kuivana. Ei se kuitenkaan auta yhtään kun on tekninen ongelma ekassa erässä.