Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pukki81

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]
241
Polttisautot / Pakoputken elaksointi?
« : 15.10.08 - klo: 13.05 »
Noh, mietteitä: onnistuuko pakoputken elaksointi ja kestääkö väri lämpöä?

Homma pitäisi toteuttaa kotioloissa ala Ari-Pekan ohjeet (http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/muuta/muuta.html#elaksointi)

Elikkäs auton pakoputki (rtr) on pahemman kerran rutussa, oikaisin sitä jo jäädyttämällä. Ei se vielä ole täysin suora. Ajattelin kiillottaa putken mutta onnistuuko elaksointi värilliseksi ja millainen on pinnan kesto?

Nähdäänkö hassu pinkki pakoputki trugyssa?

242
Mbmodeltek.co.uk ei vastaa maileihin, eikä laita mitään tilausvahvistusta. Boikottilistalle.

243
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 14.10.08 - klo: 23.14 »
Kytkinpalat jousineen (se mitä oli jäljellä) lähtivät pihdeillä vetämällä. Mutta vauhtipyörää en osannut irroittaa.

Aika hommahan tuon nokkalaakerin vaihtamisessa on, jos pitää koko moottori purkaa osiin. Ja sitten pitäisi vielä osata laittaa kokoon.

Eikös tuola motin sisälle ole 3 laakeria? Eikö nämä muut laakerit ota itteensä jos koneen lämmittää 250 asteiseksi uunissa, eli kaikki 3 pitäisi vaihtaa.

244
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 14.10.08 - klo: 21.13 »
Takaisin aiheeseen, aiheuttaa vaikeutta löytyää (ofna) force .32 motin ohjetta netistä, tietääkö joku/vetääkö hatusta tuon nokkalaakerin koon?


Ai, olit cheapo ja ostit kärryn modelsport.co.uk:sta?
Tuo .32 kone ei kuulu paikallisen maahantuojan mallistoon, joten jos google (ofna / force sivut) ei auta, niin sitten nykäse (enkelsmanni) myyjää hihasta.


 :roll:

Briteistä kyllä, mutta eri kaupasta.

Täytyy kysellä sieltä tai mittailla laakeria kun vaihto tulee ajankohtaiseksi.


245
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 13.10.08 - klo: 23.22 »
Jos koneesi kiertää 30k kierrosta minuutissa, ja sieltä pakenee kuulat, niin sille myllylle voit sanoa heihei, useimmiten ensimmäinen oire on koneen säätöjen seilaaminen ja soppavuoto etulaakerista. Etulaakerin vaihto parin gallonan välein on ihan fiksu idea. (Laakeri n.10e vs kone 250e)

Hyvä tietää!

Lennokin nokkalaakeri ainakin vuotaa kuin seula  :roll:

Edit. Takaisin aiheeseen, aiheuttaa vaikeutta löytyää (ofna) force .32 motin ohjetta netistä, tietääkö joku/vetääkö hatusta tuon nokkalaakerin koon?

246
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 13.10.08 - klo: 22.45 »
Kuinkas tuo moottorin laakerin vikaantuminen todetaan? Kuulat tulevat ulos?

Itsellä ei ole tuota tullut ikinä vaihdettua edes lennokkihommissa.

247
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 13.10.08 - klo: 21.50 »
Jepulis. Tilailin honkkarin punaiset alu kytkinpalat ja 15t kellon. Katsotaan miten kestää ja liikkuu.

Orkkis kytkinpalat olivat muovia? Tai jotain pehmeätä mustaa ainetta, aivan loppuun kuluneet, jäljellä oli lähinnä jouset. Ja laakerista vierähtivät kuulat ulos kun ensimmäisen ruuvin avasin.

Onko-kukaan-ikinä ajatellut laittaa 2 vaihteista laatikkoa truggyyn? Mitä tapahtuu jos tälläisen sovittaa autoon?

248
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 12.10.08 - klo: 13.45 »
Eilen ajoin kytkinpalat loppuun  :shocked:

Nyt kysymys kytkin kellon hampaiden lukumäärästä -Käytössä .32 moottori joka kiertää "liikaa" 13t kytkinkellolla. Jos heitän kehiin 18t kytkinkellon, mitä tapahtuu? Pyörivätkö renkaat 38% nopeammin? Laakerit alkavat kulua?

249
Onko joku tilannut hong norria ulkomailta?

Salveohobbies.co.uk joo.

250
RC-kerhot ja -radat / Vs: Eteläpohjanmaan crossiradat?
« : 10.10.08 - klo: 22.45 »
Jurvasta löytyy, Talvella ajetaan sisäradalla Ylistarossa ja kesällä polttiskrossia Kauhavalla. :wink:

Jurvassa pidämme majaa. Löytyy crt truggya ja monsteria. Missäs Jurvassa ajellaan?

251
Tervehdys,

Mistä johtuu käynnistys ja säätövaikeudet kun vaihdan tulppaa os a3 -> Rb nro 5?
Moottorina force .32

Neljännes kierrosta kumpaa tahansa neulaa kumpaan tahansa suuntaan ja kone ei käynnisty vetostartilla. Starttiboksia ei ole käytössä.

RB:n tulpalla ei myöskään voi säätöihin kajota ajon aikana, ja kone sammuilee satunnaisesti kaasuttaessa.

Os a3 tulpalla käynnistyy "laakista"



252
RC-kerhot ja -radat / Eteläpohjanmaan crossiradat?
« : 10.10.08 - klo: 11.33 »
Löytyykö harrastajia akselilta Jurva-Kurikka-Kauhajoki tjsp, lähimaastosta kuitenkin.

253
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 08.10.08 - klo: 13.14 »
Kiitos tiedoista!

Hmm, gallonan verran autolla on ajettu... Voihan se olla että varastorasvat on ollut sisässä.

Menettääkö tuo diffiöljy "tehonsa" kun se menee harmaaksi? Kuinka usein tuolla on vaihtoväli.

Hyvä vinkki tuo dremelöinti, pitääpä kokeilla.

254
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 08.10.08 - klo: 00.22 »
What in the world, rtr auton diffit ovat tyhjät, sisässä on vain harmaata jäykkää vaseliinia, ja sitäkin hyvin vähän?

Eikö nämä diffit kuulu olla täynnä sellaista kirkasta diffiöljyä?

Toistaiseksi olen vaihtanut uudet öljyt vasta etudiffiin, mutta valaiskaa nyt tyhmää.

Toisekseen, onko hyviä vinkkiä miten saa pyöristyneet kuusiokoloruuvit irroitettua. Moottoripukin kiinnitysruuvi on jumissa. Poraamalla? Sahaamalla? Lämmittämällä?

255
Yleinen keskustelu / Vs: Tracker2 vs Madforce
« : 03.10.08 - klo: 14.07 »
Itseä houkuttaa Hong nor titan twi  :laugh:

http://www.ofna.com/titanTwin.ht

Hoblaa

256
Polttisautot / Vs: Vetostartti ongelmat!!!
« : 03.10.08 - klo: 11.23 »
Itsellähän olisi lennokin startteri, sullivanin vastaavaan näkyy saavan vauhtipyörään sopivaa adepteria myös.

Ei vaan näy missään kotimaan liikkeissä näitä?

http://www.sullivanproducts.com/StarterAccessoriesMainFrame.htm

257
Polttisautot / Vs: Vetostartti ongelmat!!!
« : 02.10.08 - klo: 23.24 »
Tänään katkesi korjatun vetostartin naru, noin 10s kerta.  :evil:

Tigerdriveä katselin, 25e + akseli + akkupora jatkuvasti mukana, kaippa se kohta on tuohon starttiboksiin nöyrryttävä :)

258
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 02.10.08 - klo: 15.52 »
Osaakos joku sano miten saadaan lisää kääntyvyyttä veto päällä?

Etupää puskee liikaa kun yrittää kääntää veto päällä. Eli taakse lisää vetoa?

Uudet diffiöljyt on tilauksessa, 7k 20k 3k (etu keski taka)

Onko muita vinkkejä kääntymisen parantamiseen?

259
Polttisautot / Vs: Vetostartti ongelmat!!!
« : 01.10.08 - klo: 21.17 »
Osoittaako minulle joku linkin 60e starttiboksiin?

Ei se vetostartti nyt niin vaikea ole korjata, toinen pää koteloon kiinni sisälle ja sitten pyörittelee jousen sormissa rullalle. Sitten laittaa valmiin paketin kotelon sisälle. Kannattaa vääntää jousen pää sopivaan asentoon ja katkaista se sopivan mittaiseksi.

260
Polttisautot / Vs: Vetostartti ongelmat!!!
« : 30.09.08 - klo: 23.38 »
Ollako vetostartin jousi poikki?

Itsellä kävi näin hong norin kanssa.

Irrotin moottorin ja vetostartin ja purin vetostartin. Pienellä jousen ja narun lyhentämisellä korjaus onnistui ihan hyvin. Aikaa kannattaa varata pari iltaa :)

On se niin hauskaa puuhaa laittaa jousi takaisin paikalleen

261
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 28.09.08 - klo: 23.58 »
Hong nor hyppyä paikallisella koululla.

http://www.youtube.com/watch?v=6_fhbgT_PD4&fmt=18

Ja tilauksessa cnc rungonjäykistimet  :mrgreen:

262
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 28.09.08 - klo: 12.05 »
minä saan itse tapella jarrujen kanssa  :angry: tänään katsoin niitä jarrulevyjä ja olivat ne jo kyllä aika kuluneet, pitää koittaa hiota niitä.. :huh:

Käytätkö vastarin sähköinä 4.8v (4:n pariston/akun akkukoteloa) vai esim. 6.0v humppackkiä?

käyntän noita paristoja vielä tällä hetkellä, talvella pitäisi hankkia vastaanotin akku..

No tuostahan tulee jo eroa melkoisesti servon vääntövoimaan (riippuu servostakin), heitä ne 'patterit' mäkeen ja hanki vastarille 6.0v akkupaketti niin saat lisää puhtia kaasu/jarru servolle.

Kolvaa itse pattereistasi 5 kennon akku.

263
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 27.09.08 - klo: 22.36 »
Sama virhe itsellä. Leikkasin saksilla kyljestä palan pois putken korkeudelta. Hyvin toimii nyt  :lol:

Tänään meni vetostartti jumiin, avasin joko paketin ja vetostartin narun pää sielä tökki vastaan. Näytin mattoveistä ja vaseliiniä sisään. Toimii.


264
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 26.09.08 - klo: 00.34 »
Pitänee tinata siihen joku uloke, tai vääntää putken päätä pihdeillä.

265
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 25.09.08 - klo: 01.03 »

Moro
Koskissa ei ole rataa mutta Tampereen Lahdesjärvellä on varmaankin suomen parhaimpiin ratoihin kuuluva rata ja siellä on yleensä joku ajamassa ainakin näin hyvällä säällä kun tänäänkin oli niin kuskeja oli n. 10. Pirkanmaan rc autoilijoiden sivuilla on välillä ilmoja radalle menosta eli sinne vaan ajaan ja kysyyn neuvoa. Usein paikalla on varmasti osaavia neuvojiakin.


Täytyypä käydä joskus.

Nyt sain autoa taas paremmin säätöihin. Kolvailin myös 6v vastarin akun, tuntuu ainakin kääntyvän nyt paremmin.

Enää harmittaa irtoileva pakoputken jatko, se keltainen muovipala siinä äänenvaimentimen ja käyrän välissä. Onko ideoita miten se pitäisi kiinnittää? Koitin änkkärin asentoa muutella, mutta tuntuu se irtoavan jatkuvasti.

266
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 24.09.08 - klo: 00.13 »
Voipi olla ettei löydy vääntöä perusservosta, futaba 3003.

Täytyypä katsoa vielä niitä linkistöjä.

Akaassa asustelen, täytyy varmaan raahata luunsa Valkeakoskelle tai Tampereelle, kunhan paranen flunssasta. Tietääkö joku onko koskissa crossirataa?

267
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 23.09.08 - klo: 23.04 »
Ok kiitoksia, täytyypä polttaa kytkinlevyjä hieman.

Mites ne jarrulevyt? Vaaleat levyt ovat selkeästi sottaantuneet, onko jotain konstia putsata niitä sai säätää jarrun tehoa. Vai irroitanko koko levyt ja putsailen.

Ja moottoria tietty ajelen "niin rikkaalla kun kehtaa"

268
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 23.09.08 - klo: 01.13 »
Kiitoksia linkistä.

Mitään jarruihin liittyvää en löytänyt tuolta.
Kytkimen rakenne alkaa olla selvillä, mutta miten säädöt tehdään?

269
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 22.09.08 - klo: 23.58 »
Osaakos joku sanoa mistä löytyy ohjeet kytkimen säätämiseen? Tuntuu välillä nappaavan kiinni liian myöhään, välillä aivan luistaa kun kierrokset nousevat.

Millainen tuntuma tuossa jarrussa pitäisi olla? Pyörät eivät mene lukkoon kun täydestä vauhdista jarruttaa, mutta vauhti kyllä hidastuu.

Ohjekirja ei ole täydellinen näiltä säätöjen osalta, osoittaako joku minulle suoraan linkin ohjeisiin tai jopa kirjoittaa.

Nimim. Ensimmäinen polttisauto.

270
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 21.09.08 - klo: 15.49 »
Tätä Honkkarin truggyä olen tässä katsellut ja se näyttää mielestäni todella hyvältä peliltä. http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=25018

.32 motti per**** sehän liikku jo hyvin varmaan tuolla motilla? :tongue: Paljonko tossa oli maavaraa? että pääseekö sillä ihan maastossakin menemään? lähinnä hiekka-montulla.

Tässä ei varmaankaan ole voimansiirto ongelmia niinkuin Revoissa meinaa olla?

Tilasin tämän juuri. Salveohobbies.co.uk:sta, hyvä palvelu ja postit 30£.

Hyvin kulkee suoraan laatikosta, mitään säätöjä en ole osannut tehdä vielä. Vetostartti ottaa päähän.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]