RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: iceracer - 29.05.13 - klo: 00.04

Otsikko: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: iceracer - 29.05.13 - klo: 00.04
On pikkasen nitrokuumetta.
Oon löytänyt muutamia kotimaisia kauppiaita, joilta löytyis seuraavanlaisia paketteja...

1: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottoriautot/the-car-rtr-jqr0001 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottoriautot/the-car-rtr-jqr0001)

2: http://www.racersrcshop.com/intech-br5-rtr-p-1320.html (http://www.racersrcshop.com/intech-br5-rtr-p-1320.html)

3: http://www.rcm.fi/rc-autot/right-1-8-fighter-nitro-buggy-4wd-21.html (http://www.rcm.fi/rc-autot/right-1-8-fighter-nitro-buggy-4wd-21.html)

4: http://www.hobbylinna.fi/tuote/d8s-rtr/106118/ (http://www.hobbylinna.fi/tuote/d8s-rtr/106118/)

Mikähän noista mahtais olla "paras" vaihtoehto..., -onko vaihtoehto 4 hintansa edestä parempi...?
Jääkö 1 vaihtoehdosta enempi rahaa suomeen...?

Löytyiskö muita hyviä vaihtoehtoja?
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: iceracer - 16.07.13 - klo: 12.18
Eikö muka kellään ole kokemusta näistä pärisijöistä...?
Entä sitten kyoshon tekeleet...?
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: diyrc - 16.07.13 - klo: 13.07
http://www.rceet.net/buggy-stoke-tr8-rtr-p-1400.html (http://www.rceet.net/buggy-stoke-tr8-rtr-p-1400.html)
Servoja lukuunottamatta ihan ok peli.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: iceracer - 16.07.13 - klo: 13.27
Ahaa-teamc...
En noita uskaltanu miettiä kun sähköpuolella 1/10 ollu kuulema paljon kestävyys ongelmia...?
Onko nuo polttis vehkeet siis väkevämmin tehtyjä?
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: janiz78 - 16.07.13 - klo: 13.46
Itellä on tuo Hpi d8s ja ihan hyvin on pihasuttailut kestäny paitsi vetolaite ei vaan kauoa kestä.

Ajettu nyt joku 6-7 litraa.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: diyrc - 16.07.13 - klo: 13.55
Ahaa-teamc...
En noita uskaltanu miettiä kun sähköpuolella 1/10 ollu kuulema paljon kestävyys ongelmia...?
Onko nuo polttis vehkeet siis väkevämmin tehtyjä?

1/8 Polttis -ja sähköversiot ovat melkein identtisiä, meillä polttis ja sähköversoita 2+2kpl.
Tuolla lisää juttua molemmista:
http://rc10.fi/index.php?topic=60169.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=60169.0)
http://rc10.fi/index.php?topic=56507.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=56507.0)
Ohjausservo ainakin on luokattoman huono, eli se vaihtoon ensiksi.
Kaasulle vaihtaisin myöskin servon, ja budjetin puitteissa ehkäpä myös radion. Savöxit taisi olla noin 70€/kpl eli lisää hintaan 140€. Muuten ihan toimivia pelejä ja varaosia on hyvin saatavilla Rceet ja Eurorc- nettikaupoista.

Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: vihku - 16.07.13 - klo: 14.11
Ahaa-teamc...
En noita uskaltanu miettiä kun sähköpuolella 1/10 ollu kuulema paljon kestävyys ongelmia...?
Onko nuo polttis vehkeet siis väkevämmin tehtyjä?
Minulla on myös tuo kyseinen TeamC. Auto on kyllä kestänyt todella kovat mällit. Yhtäkään tukivartta en ole saanut rikki! Ei ole tarvinnut vaihtaa kuin kulutus osia. Voin suositella!
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: iceracer - 16.07.13 - klo: 14.30
Mitä vihku tarkoittaa kulutusosilla..., -renkaita, hehkuja...?
Mites voimansiirto, vetoakselit-nivelet-diffit yms on kestäny?
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: Riku.F - 16.07.13 - klo: 14.37
Kyllä Team-c:n diffit ja vetarit on kestäviä. Etu kardaanin tappia joutuu vaihtamaan n. kerran kesässä. riippuu tietty ajo määrästä
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: goos - 16.07.13 - klo: 14.47
Ahaa-teamc...
En noita uskaltanu miettiä kun sähköpuolella 1/10 ollu kuulema paljon kestävyys ongelmia...?
Onko nuo polttis vehkeet siis väkevämmin tehtyjä?
Ei 1/10 puolella ole mitään kestävyysongelmia. Viittaat varmaan vanhoihin Ansmann autoihin.

Itse ajellu 1/8 puolella TR8e ja T8 autolla enemmän, kummatkin kestäneet hyvin. RTR:ssä servot ovat tosiaan RTR luokkaa eli ne kestää sen 1-4 viikkoa riippuen ajotyylistä, sen jälkeen menevät vaihtoon. Ohjausservon varsi on myös ollut kohtuu kehno kun ollut oikeesti vääntävä servo alla, RTR:ssä kestänyt. Joten olen sen päivittänyt kit autosta.

T8 autolla ajettu koko kesä ja rikkoutunut 2 osaa, kun mun auton yli ajettiin turun pääsuoralla kahden auton toimesta. Meni c- ja ohjauspala rikki kun toinen auto tuli keulasta läpi 60km/h vauhdilla.

https://www.youtube.com/watch?v=arrnVsIIaQI (https://www.youtube.com/watch?v=arrnVsIIaQI)

tuossa on tr8e suoraan paketista lavangon radalla ajamassa, pompottaa kyllä kohtuu paljon, mikä korjaantuu setupin muutoksella.

TeamC:n autojen laatu on parhaasta päästä varsinkin kisakiteissä eivätkä kalpene mitenkään esim Xraylle. RTR kitit ovat tietysti RTR kittejä ja niissä on säästetty yleensä iskareissa ja alumiini osissa. Mutta hyvä puoli on siinä että kaikki RTR ovat geometrialtan samoja kuin kisakitit, joten voi päivittää kisaosat suoraan autoon ajan myötä.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: diyrc - 16.07.13 - klo: 15.00
Siis meillähän on noita Teamc :n autoja yhteensä 8kpl kun krossien lisäksi TP-10 ja GT 1/8 polttikset lasketaan.

Hajonneet / kuluneet osat mitkä muistan servojen lisäksi:
-RTR-versioiden diffien ulostulot
-Lähes kaikki laakerit
-GT-version vaihdelaatikko, mutta tämähän on selvä asia kaikille
Yleisesti ottaen parhaita vempeleitä mitä minulla on ollut. Ja en ole ihan nuori enää;)
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: diyrc - 16.07.13 - klo: 15.14
Hyvinhän se RTR-pelikin kulki goos;)
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: diyrc - 16.07.13 - klo: 15.25

 Minulla on myös tuo kyseinen TeamC. Auto on kyllä kestänyt todella kovat mällit. Yhtäkään tukivartta en ole saanut rikki! Ei ole tarvinnut vaihtaa kuin kulutus osia. Voin suositella!
[/quote]

Heh.. meillä taitaa olla samanlaiset koneet.
Eli auto, Precicerotaten kone oli kaasaria lukuunottamatta ihan ok:
http://fi.eurorc.com/product/2180/teamc-tr8-pr-18-buggy-with-precirotate-engine-rtr (http://fi.eurorc.com/product/2180/teamc-tr8-pr-18-buggy-with-precirotate-engine-rtr)
Tilasin sit tuon:
http://fi.eurorc.com/product/4079/novarossi-21-buggy-p5-cxlt (http://fi.eurorc.com/product/4079/novarossi-21-buggy-p5-cxlt)
 Ja tuon:
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1763 (http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1763)

Meillä on muuten Kurosen Pekan wanha TeamC GT-8, kulkee kyllä asvaltilla ihan eri tavalla kuin nämä krossit:)
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: vihku - 16.07.13 - klo: 16.40

 Minulla on myös tuo kyseinen TeamC. Auto on kyllä kestänyt todella kovat mällit. Yhtäkään tukivartta en ole saanut rikki! Ei ole tarvinnut vaihtaa kuin kulutus osia. Voin suositella!

Heh.. meillä taitaa olla samanlaiset koneet.
Eli auto, Precicerotaten kone oli kaasaria lukuunottamatta ihan ok:
http://fi.eurorc.com/product/2180/teamc-tr8-pr-18-buggy-with-precirotate-engine-rtr (http://fi.eurorc.com/product/2180/teamc-tr8-pr-18-buggy-with-precirotate-engine-rtr)
Tilasin sit tuon:
http://fi.eurorc.com/product/4079/novarossi-21-buggy-p5-cxlt (http://fi.eurorc.com/product/4079/novarossi-21-buggy-p5-cxlt)
 Ja tuon:
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1763 (http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1763)

Meillä on muuten Kurosen Pekan wanha TeamC GT-8, kulkee kyllä asvaltilla ihan eri tavalla kuin nämä krossit:)
[/quote] Juu sama moottori on.  :grin:

Mitä vihku tarkoittaa kulutusosilla..., -renkaita, hehkuja...?
Mites voimansiirto, vetoakselit-nivelet-diffit yms on kestäny?
Laakerit, ulostulot jne.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: PSo - 16.07.13 - klo: 17.11
Itse saman asian tiimoilta lukenut eri autoista ja itse olen päätynyt JQn tuotokseen.
Auto on saanut paljon kehuja sisuskaluistaan, joista tärkeimmät Alphan moottori ja Savoxin servot suoraan paketista. Ainoat päivitykset löytyy jo itseltä, eli muutamilla on ollut ruuveja löysällä, joten niiden läpikäynti lienee oiva varmistelu. Mutta uskoisin tämän koskevan jokaista RTR mallia, oli sitten polttis tai sähkövehje.
Ainakin omasta mielestä JQn auto tarjoaa eniten rahalle vastinetta.
Kestävyydestä en ole löytänyt mitään moitteita, toki siitäkin osia varmasti rikki saa. Mutta muiden käyttäjien kokemusten perusteella, kompromisseja ei ole tehty kestävyyttä uhraten...
Mukava bonus oli myös muutamat hyvät videot Youtuben puolella missä kerrotaan ja näytetään mitä tarvii alkuun pääsemiseen.
Samassa sarjassa näytetään ja kerrotaan moottorin sisäänajo sekä säätäminen, noita kun on vähintäänkin haastava kertoa pelkkn sanoin, ainakaan ensimmäistä kertaa asiaan ryhtyvälle.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan näihin videoihin.
Itse en vielä autoa omista, joten mielipide on puhtaasti omiin tutkiskeluihin perustuva...
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: diyrc - 16.07.13 - klo: 17.33
JQ Products - THE Car - THE History (http://www.youtube.com/watch?v=OS4bB8iMdto#ws)
JQ Products THERTR - Engine Break-in (http://www.youtube.com/watch?v=7UrtP8eyNP4#ws)
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: iceracer - 16.07.13 - klo: 17.39
Joo oon katellu noita jq-videoita ja ne on ihan jees.
Savöksin servoja tosin tietty monenlaisia-mutta kylläkai vaatimattomillakin malleilla alkuun pääsenee-speksejä en enää muista...
Hitsi ku joku ostais ton toisen sähköpirssin pois niin tilaus ois jostain kotteroata äkkiä sisällä...   :azn:
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: diyrc - 16.07.13 - klo: 18.03
Joo oon katellu noita jq-videoita ja ne on ihan jees.
Savöksin servoja tosin tietty monenlaisia-mutta kylläkai vaatimattomillakin malleilla alkuun pääsenee-speksejä en enää muista...
Hitsi ku joku ostais ton toisen sähköpirssin pois niin tilaus ois jostain kotteroata äkkiä sisällä...   :azn:

Ite laittaisin ainakin kaasulle/jarrulle 1257 tai 1258 -servon jousipatentilla varustettuna. Foorumilta löytyy tietoa miksi näin.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: Blaze - 16.07.13 - klo: 22.20
Itse olen katellut kanssa noita ja päätynyt THErtr:rään. Täytyy käydä hakemassa joku päivä rcm:mästä.
Miten nuo etuiskarit kestää kun on tornin etupuolella ?
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: kyoshodbx - 16.07.13 - klo: 22.58
Itse olen katellut kanssa noita ja päätynyt THErtr:rään. Täytyy käydä hakemassa joku päivä rcm:mästä.
Miten nuo etuiskarit kestää kun on tornin etupuolella ?

Hyvin on meillä etuiskarit kestäny.takaa vääntyivät :shocked:oli ehken omamoka.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: P.R - 16.07.13 - klo: 22.59
Melkein kaikissa m8 autoissa on iskarit tornin etupuolella ja ainakaan muugenien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
Uskoisin olevan JQ:ssa yhtä tukevaa tavaraa.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: Blaze - 16.07.13 - klo: 23.01
Juu no ei sitte mitää. Joskus vaan muistelisin jonkun valittaneen kun oli etupuolella valmiiksi ja sitten hajosi.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: mikari - 17.07.13 - klo: 15.28
Lavangossa kaverilta hajosi kytkinekello ja tukivarsi (ainakin yksi). Joten ehkä näitä kannattaa ottaa samalla ettei ajot lopu. Mielestäni se oli tuo RTR malli.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: micsa.fi - 18.07.13 - klo: 18.25
Itse hommasin tuon JQ The RTR:n täksi kesäksi, ja sitä voi ainakin pienin varauksin suositella.

Itse alusta on aika pitkälle samoista osista kasattu kuin Yellow Edition:kin. Heikoimmat osat (jotka olen saanut lähes kaikki rikki):

- hinge pin holderit molemmissa päissä autoa, muoviset joissa ohut metalliranka, YE:ssa alumiiniset
- ohjauspalat (RTR-versiot jotka tunnistaa keltaruskeasta väristä)
- kytkinkello

Molemmat orggissavoxit lopettivat toimintansa ennen 1.5gal täyttymistä, vaikka molempia käytettiin "vain" kaasuservona (vaihdoin ohjaukseen väkevämpää servoa heti alussa). Tämä sinänsä oli pienoinen pettymys, Savoxin huippumalleista minulla on ollut vain hyviä kokemuksia.

RTR-radiosta en ehtinyt kerämään kokemuksia, se meni uudelle omistajalla käyttämättömänä.

Alphan RTR-kone vaikuttaa aika hyvältä, aika helppo saada käyntiin ja säädöt ainakin palttiarallaa alueelle ihan Youtube-oppaita katsomalla. Suht kestäväkin on, kun toisen orggis-Savoxin pettäessä kone jäi laulamaan urki auki vajaaksi minuutiksi ennen kuin karkulainen saatiin kiinni ja sammutettua. Jäähdytys ja taas kävi ja kukkui ihan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Vetokäynnistintä en ikinä testannut, vaan vaihdoin heti alkuun kiinteän takalevyn ja siirryin suosiolla starttiboxin käyttöön.

Summa summarum: Voi suositella pienin varauksin. Jos viime talven 299€ diili Yellow Editionista toistuisi, niin ehkä sitten kannattaa ostaa se (varsinkin jos kunnot radiot löytyy valmiiksi).
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: mikari - 18.07.13 - klo: 19.41
kytkinkello! Samalla kaverilla myös oli hämminkiä RTR savox servojen kanssa, toimivat ihan oudosti.

kyllähän noita autoja hajoilee, HB D12 menetti päärattaasta hampaansa ku viimeksi oli radalla, eikä mikään tykki kone. Tosin se samainen Alphakin "leikkasi" eli kiertarin ylälinkki päreinä hetken päästä.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: Blaze - 18.07.13 - klo: 19.53
Mitenkäs HPI D812 ?
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: mikari - 18.07.13 - klo: 20.02
No just se HB/HPI D812.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: Salamisormi - 18.07.13 - klo: 20.26
Täältä myös ääni JQ RTR:lle. Vaikka ollaan vielä kovasti alkutaipaleella auton kanssa, on se tarjonnut täydelliselle aloittelijalle nautinnollisia ajokokemuksia. Pieniltä vastoinkäymisiltäkään ei ole vältytty, sillä kaasuservo sanoi sopparinsa irti, joten vaihdoin ohjauservon kaasulle ja tilasin vahvemman servon ohjaukseen. Tuolla maailmalla epäiltiin yhdeksi servoja tappavaksi tekijäksi RTR:n virtakytkintä, joten vaihdoin sen tilalle tällaisen kytkimen (http://www.eurorc.com/product/4118/skyrc-power-switch-with-low-voltage-protection) joka on toiminut mallikkaasti.

Todettakoon myös se, että kun servon kanssa oli ongelmaa, otin yhteyttä JQ Productsiin Facebookin kautta, ja sieltä luvattiinkin lähettää uusi servo tilalle (jopa senkin jälkeen kun toin ilmi ajatuksen hommata vahvemman servon). Ja vastaus tuli ripeästi vaikka porukka oli silloin tuolla EM-kisoissa! Tämä tukiasia olikin yksi suurimmista tekijöistä autoa valittaessa, se kun JQ:lla toimii erinomaisesti. Ja nythän JQ:n autoa ja osaa saa tuolta EuroRC:ltä, joka on myös osoittanut palveluasenteensa olevan huippuluokkaa (toisin kuin H***yF*****y, myivät täydelliselle RC-noobielle autoon lisäakun joka oli väärän mallinen, eivätkä halunneet tehdä asialle mitään - tuo uusi switchi ratkaisi senkin pulman).
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: Elmaurizio - 19.07.13 - klo: 19.41
kyllähän tuo JQ:n The Rtr on varmasti ihan parhaita markkinoilla olevista Rtr autoista ja moisen hankintaa itsekin ensi kesäksi harkitsen ja ajattelin sen kyllä Hobby Factorysta hankkia josta olen aina saanut ihan ensiluokkaista palvelua ( kuten myöskin Euro Rc:stä), ihmetyttää vain tuo että Hobby Factory ei sinua haluaisi kunnolla palvella!! Sanot heidän myyneen sinulle väärän akun, ostitko akun netistä vai myymälästä!! ja onko kyseessä siis vastariakku? ja miksiköhän eivät suostusi asialle tekemään mitään... kuulostaa oudolta!!
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: diyrc - 19.07.13 - klo: 19.50
Kyllä mekin olemme saaneet ensiluokkaista palvelua molemmista ko. firmoista.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: Salamisormi - 19.07.13 - klo: 21.11
kyllähän tuo JQ:n The Rtr on varmasti ihan parhaita markkinoilla olevista Rtr autoista ja moisen hankintaa itsekin ensi kesäksi harkitsen ja ajattelin sen kyllä Hobby Factorysta hankkia josta olen aina saanut ihan ensiluokkaista palvelua ( kuten myöskin Euro Rc:stä), ihmetyttää vain tuo että Hobby Factory ei sinua haluaisi kunnolla palvella!! Sanot heidän myyneen sinulle väärän akun, ostitko akun netistä vai myymälästä!! ja onko kyseessä siis vastariakku? ja miksiköhän eivät suostusi asialle tekemään mitään... kuulostaa oudolta!!

Vastariakku kyseessä, liikkeestä noudettuna. Hommasin auton ja siihen muutama satku lisää kaikkiin härpäkkeisiin (fuelit jne.) mitä tarvitaan ja halusin pakettiin myös lisäakun vastarille. Kotona sitten huomasin, ettei akun liitin sopinutkaan autoon - ei varmaan paha homma alaa harrastaneelle, mutta tosiaan itse lähdin nollista liikkeelle. Pistin sitten aiheesta mailia notta mitäs mahdollisuuksia meillä olisi asian suhteen tehdä ja liikkeestä vastattiin, että keksitään jotain. No, mitään ei keksitty, vaikka kyselin vielä toiseenkin kertaan.  Tämä selvä, ymmärsin yskän, onneksi on vaihtoehtoja JQ:n osien saamiseksi. :)
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: diyrc - 19.07.13 - klo: 21.38
No kyllähän tuo selkeästi myyjäliikken virheeltä kuullostaa. Voitko vielä linkata minkä vastariakun sait?
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: Salamisormi - 19.07.13 - klo: 21.50
No kyllähän tuo selkeästi myyjäliikken virheeltä kuullostaa. Voitko vielä linkata minkä vastariakun sait?

Se on Team Orion Marathon 1600 nimh (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/team-orion-marathon-1600-nimh-receiver-pack-1-8-on-road-uni-plug-0712228), ja onglema siis tuo liitin joka ei sovi JQ RTR:n liittimeen. Kun vaihdoin tuon aiemmin linkkaamani virtakytkimen niin siihen käy nyt tuo Orion ja auton mukana tullut akku jossa siis erilainen liitin. Eli homma on niiltäosin hoidossa, piti vain vaihtaa palveluntarjoajaa välissä.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: Salamisormi - 27.07.13 - klo: 21.30
Parisen tuntia radalla, eikä vieläkään JQ RTR:stä mitään rikki, vaikka muutama kaato tulikin. Moottorin rupeaa olemaan aika hyvissä säädöissä, tuo Alphan RTR tuntuu kyllä olevan aika hyvä valinta näin aloittelijankin säädettäväksi. Lähtee helposti käyntiin ja tehoa riittää vielä enemmän kuin kuskin taidot antavat myöten.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: Elmaurizio - 31.07.13 - klo: 09.40
Moikka, minkälainen mahtoi olla se autossasi oleva liitin johon ostamasi vastariakku ei sopinut, tuntuu vaan kummalta että olisivat sulle myyneet akun joka ei liittimeltään autoon sopisi, ei ainakaan pitäisi olla asiantuntemuksesta kiinni ko.liikkeessä. Itselläni on samasta akusta se ns.hump malli ja siinä on tuo musta liitin ja sit myös toinen liitin samassa joka on punainen. Onko sulla laittaa kuvaa JQ:n liittimestä mihin yritit akun liitintä sovittaa, olisi vaan kiva nähdä minkälainen liitin on kyseessä koska ei noita kovin montaa erilaista taida olla olemassa. Ps.saitko liikkeestä mitään vastausta ongelmaasi.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: RoddeR - 31.07.13 - klo: 10.07
Yleisimmät liittimet polttiksissa on Ns.futaba 3-pin liitin, joka on siis sama kuin servon 3-pin liitin sillä erolla että valkoista signaalipiuhaa ei välttämättä johdossa ole ja jst 2-pin. Jst-liitin käy naaras futabaan mutta ei toistepäin. Jos jst-liitintä käytetään futaba-liittimessä niin on syytä olla tarkkana piuhojen värien kanssa, koska sen voi kytkeä väärinpäin liittimeen. Futaba-liitintä käytettäessä ei ole vaaraa että sen kytkisi väärinpäin tai jos kytkee niin autoon ei vaan tule virtoja. Jos liittimet ei sovi niin ei muuta kun kolvi kuumaksi ja juottaa uuden liittimen akkuun, viimeistele juotostyö  kutistesukalla.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: Salamisormi - 31.07.13 - klo: 19.09
Moikka, minkälainen mahtoi olla se autossasi oleva liitin johon ostamasi vastariakku ei sopinut, tuntuu vaan kummalta että olisivat sulle myyneet akun joka ei liittimeltään autoon sopisi, ei ainakaan pitäisi olla asiantuntemuksesta kiinni ko.liikkeessä. Itselläni on samasta akusta se ns.hump malli ja siinä on tuo musta liitin ja sit myös toinen liitin samassa joka on punainen. Onko sulla laittaa kuvaa JQ:n liittimestä mihin yritit akun liitintä sovittaa, olisi vaan kiva nähdä minkälainen liitin on kyseessä koska ei noita kovin montaa erilaista taida olla olemassa. Ps.saitko liikkeestä mitään vastausta ongelmaasi.

Vaikkei tämä nyt RTR-auton valintaan oikeastaan mitenkään liitykään, niin menköön nyt vielä kerran: (http://i.imgur.com/Nz2Wtyv.jpg)

Musta on akusta ja punainen autosta. Ja tosiaan, virheitä sattuu meille kaikille - siinä ei ole mitään ongelmaa - mutta se miten virheet selvitetään ratkaisee. Ja nythän ei virhettä selvitetty, vasta kuin omatoimisesti toisen putiikin tuotteella. Ja se mikä tässä mielestäni on tärkein pointti on se, että kaikille osapuolille oli hyvinkin selvää, että tässä on nyt RC-aloittelija kyseessä, siksi ylipäänsä ajoin suuntaansa 100km ja asioin liikkeessä enkä tilannut tarvikkeita ja autoa netitse, koska ajattelin että siten saan varmasti kunnon palvelua. Ja tavallaan sainkin, mutta se vain loppui kun rahat vaihtoivat omistajaa.

Jos liittimet ei sovi niin ei muuta kun kolvi kuumaksi ja juottaa uuden liittimen akkuun, viimeistele juotostyö  kutistesukalla.

Tavallaan näinkin, mutta edelleen painotan tuota newbie-aspektia. Ja edes tätä vaihtoehtoa ei tarjottu myyjän puolesta. Mutta hommahan siis ratkesi oikein hyvin asentamalla uusi, toisesta liikkestä hommattu virtakytkin.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: risla - 23.08.13 - klo: 12.02
kenellä on todelliset tiedot noista thecar rtr servoista?  toisilla eri lukuja kuin toisilla?
siis nopeuden ja voiman suhteen.
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: *HOKE* - 23.08.13 - klo: 13.02
Steering Servo: Savöx SC0253MG, 0,15sec/6kg all metal gear servo
Throttle/Brake Servo: SC0352, 0,14sec/6,5kg
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: risla - 23.08.13 - klo: 14.54
Steering Servo: Savöx SC0253MG, 0,15sec/6kg all metal gear servo
Throttle/Brake Servo: SC0352, 0,14sec/6,5kg

näin minäkin olin löytävinä ne savöksilta :wink:
Otsikko: Vs: rtr-auton valintaa...
Kirjoitti: tomppa82 - 23.08.13 - klo: 16.33
Mutta hommahan siis ratkesi oikein hyvin asentamalla uusi, toisesta liikkestä hommattu virtakytkin.

Viisammat väittäneet joskus, että polttiksissa noista virtakytkimistä todellisuudessa vain harmia. Tuo akun Futaba-liitinhän kuitenkin kaiketi olis vastariin menny siltään tai ainakin hyvin pienellä muutoksella.