RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Riihimäen UA - 03.04.06 - klo: 11.26
-
Tulokset FinTrack III SM Riihimäki 2006
Lauantain tulokset: www.ajo-opetus.fi/FT3/lauantai/tulokset
Sunnuntain tulokset: www.ajo-opetus.fi/FT3/sunnuntai/tulokset
Suuret kiitokset kilpailijoille, mekaanikoille/huoltajille ja toimitsijoille!
-
TSM B-finaalin lopputulokset ovat tässä korjattuna:
1. Yli Vesa 20 p
2. Joseph Quagraine 16 p
3. Tony Raikas 16 p
4. Marko Salminen 13 p
5. Jarno Siltanen 12 p
6. Viljami Kutvonen 11 p
7. Ivan Laptev 8 p
8. Teemu Rytsy 7 p
9. Petri Laitala 4 p
10. Pauli Helin 3 p
Ja myös korjaus kahteen tasapistetilanteeseen:
Virallisesti
TSM A-finaalissa Kalle Lehto oli 8. ja Ari Salminen 9.
sekä TSM C-finaalissa Veini Mäkinen oli 5. ja Jesse Kähkönen 6.
Palkinnot on jaettu em. muutokset huomioonottaen.
Terv. -Timo
-
Ja myös korjaus kahteen tasapistetilanteeseen:
Virallisesti
TSM A-finaalissa Kalle Lehto oli 8. ja Marko Salminen 9.
Terv. -Timo
Olisikohan kyseessä kuitenkin serkkupoikansa ARI :roll:
-
C-12 tuloksissa oli Ylin Vesalle lisätty ilmeisesti kierros viimeiseen finaaliin jolloin minun ja Vesan sijoitukset vaihtuivat. Tämä vaikutti myös siten minun pisteisiini että yhteistuloksissa minun ja Veinin sijoitukset vaihtuivat. Palkinnot kuitenkin jaettiin eri järjestyksellä. Kumpi näistä nyt on oikein?
-
Suuret kiitokset Riihimäkeläisille hyvästä kisasta.
Varsinkin haastava rata oli kuskin mieleen.
Tosin epäonni pilasi finaalit, mutta kisa oli hienoa!
-
C-12 tuloksissa oli Ylin Vesalle lisätty ilmeisesti kierros viimeiseen finaaliin jolloin minun ja Vesan sijoitukset vaihtuivat. Tämä vaikutti myös siten minun pisteisiini että yhteistuloksissa minun ja Veinin sijoitukset vaihtuivat. Palkinnot kuitenkin jaettiin eri järjestyksellä. Kumpi näistä nyt on oikein?
Jos muutoksia tuloksiin on tehty kisan jälkeen, niin ne eivät käsittääkseni ole virallisia. Protesti esim. puuttuvasta kierroksesta pitää tehdä kisapaikalla tulosten julkistamisen jälkeen protestiajan sisällä ja sen jälkeen suoritetaan palkintojenjako kun protestiaika on ohitse ja näin ollen tuloksista tulee virallisia / lopullisia. Sen jälkeen ei tuloksiin muutoksia pitäisi tulla käsittääkseni, koska protestiaika on ohitse ja näin ollen tuloksista ei voi enää valittaa.
Tähän varmaankin osaa joku viisaampi sanoa enemmän ja paremmin, mutta näin olen asian käsittänyt.. :mrgreen:
-
Mun kierros lisättiin jo finaalin jälkeen.
Rata oli ihan ok, joskin taakse oli aika vaikee nähä.
Onni ois voinu olla mukana näissä kisoissa, eikä ois tullu 5 keskeytystä 7 erästä 1/12 luokassa, ikävimmät johtopaikalta ja 2. sijalta finaaleissa.
Touringissa ois vaan tarvinu olla vähän nopeempi, eikä tehdä virheitä.
Onnea voittajille!
-
Jos muutoksia tuloksiin on tehty kisan jälkeen, niin ne eivät käsittääkseni ole virallisia. Protesti esim. puuttuvasta kierroksesta pitää tehdä kisapaikalla tulosten julkistamisen jälkeen protestiajan sisällä ja sen jälkeen suoritetaan palkintojenjako kun protestiaika on ohitse ja näin ollen tuloksista tulee virallisia / lopullisia. Sen jälkeen ei tuloksiin muutoksia pitäisi tulla käsittääkseni, koska protestiaika on ohitse ja näin ollen tuloksista ei voi enää valittaa.
Tähän varmaankin osaa joku viisaampi sanoa enemmän ja paremmin, mutta näin olen asian käsittänyt.. :mrgreen:
Näin minäkin sen olen käsittänyt. Kuitenkin taululla oli tulokset joissa Vesa oli viimeisessä finaalissa minun jälkeen ja myös kokonaistulokset sen mukaiset. Ja näin myös palkinnot jaettiin. Mutta nyt netissä on eri tulokset.
Kisoista muuten. Lauantai-aamu oli ihan fiasko. Treeneistä oli erittäin vähän hyötyä pomppujen vuoksi ja molemmat treenit jäivät kesken eri syiden vuoksi. Kovia kolauksia en ajanut, kalusto ei muuten vaan kestänyt. Päädystä ajaminen oli täysin uusi kokemus. Eniten ihmetytty kuitenkin miksi ajolavaa ei ollut laitettu normaaliin paikkaan kun se sinne olisi hyvin sopinut. Toisekseen miksi näyttämölle oli tehty niin matala koroke ettei siitä juurikaan ollut hyötyö. Kolmanneksi koroke oli varsin kiikkerä. Eli vaikka monesti sanottiin ettei lavalta mihinkään lähdetä kesken erän niin moni sitä teki ja sitten vielä kun siitä muutaman kerran huomautettiin, niin mentiin takaisin lavalle seisomaan vaikkei edes ajettu. Eli häirittiin kahdesti viereisiä kuskeja. Itse seisoin 1 finaalin hievahtamatta loppuun asti vaikka auto jäi ensimmäiselle kierrokselle. Kilpakumppaneita pitää sen verran kunnioittaa ettei heitä häiritä vaikka oma ajo menee piloille.
Rataprofiili oli varsin haastava mikä näytti minulle sopivan vaikka aamulla teki mieli lähteä kotiin. Kuulutukset erien aikana olivat varsin niukkoja. Mattoauto hiitissä tapasi ensimmäinen tilannekatsaus tulla 5 minuutin kohdalla mikä on aika myöhään ja pahimmillaan seuraavan kerran sanottiin jotain kun tultiin maaliin. Jotain infoa olisi kaivannut ajoajasta ja tilanteesta. Myöskään kierroksella ohitettavia ei taidettu lauantain aikana kertaakaan kehottaa antamaan tietä. Itse menetin yhdessä alkuerässä 7 sekuntia kun kierroksella ohitettavan vuoksi jäin mollan päälle kiinni. Myös finaaleissa sijoituksia kerrottiin varsin vähän, jonka vuoksi tuli ilmeisesti turhaan Tonyn ja Vesan kanssa muodostettua "läjä" viimeisen finaalin viimeisellä kierroksella. Tony oli ilmeisesti kierroksella edellä ja Vesa sen hetkisen tiedon mukaan kierroksen perässä, mutta koska Vesalta puuttui kierros, niin taidettiin sitten kuitenkin olla sijoituksesta ajamassa. Minähän siinä sitten eniten hävisin, kun Vesa sen kierroksen sai takaisin (siis mikäli nyt tuo netissä oleva tulosliuska pitää paikkansa eikä se "virallinen" jonka mukaan palkinnot jaettiin).
Muuten kisa oli kyllä ihan mallikas. Tulospalvelu toimi tulostaululle mainiosti, rata (teippaukset) kesti kisat hyvin ja kahvio toimi ja oli kohtuullisen (jopa edullisen) hintainen. Kisamatka vaan oli tuskaisen pitkä, klo 2.30-3.30 koettiin aika tuskaisia hetkiä ratissa sinnitellessä, ja vessassa sai juosta koko yön ja aamupäivän kun energiajuomia tuli litkittyä loppumatka.
-
Kiitos järjetäjille hienoista kisoista.
Ajajapaikan sijoituksellekin kuulin ihan selvän syyn.
Tietenkin lähtökohtana tuo aiempaan paikkaan tullut muutos nyt olleeseen kisapaikkaan.
Haastava rata varmasti oli, koskapa junnu totesi ettei koskaan ole ollut erän jälkeen niin "kuitti", varsinkin toisen ja kolmannen alkuerän, jossa "päämekaanikko päätti heikentää pitoa vähintäänkin riittävästi.... :mrgreen:
Toisessa mentiin neljänpyöränluistossa koko erä, kolmannessa tyydyttiin ajamaan ainoastaan ilman takapitoa.... :shock:
Sitten se mielenkiintoinen osio:
Keskeytykset, ilman että autosta rikkoontui yhtään osaa kummankaan päivän aikana....
Ensimmäinen alkuerä, ohjauksesta irtosi yksi mutteri (päämekaanikko katsoo peiliin) , jolloin auton "vaaputtavasta" kulusta muutama kierros ajettuaan oli ennustettavissa mikä on edessä....
Ensimmäinen finaalierä, auto pysähtyi radalle kanttarinylityksessä, noparin pikkujohtojen liitin noussut ylös.
Nyppimälläkään eivät nouse kun kokeilee.... :?: käsittämätöntä.
Jopa sekin kokeiltu kotona, että nostajan kädetkään eivät voi niitä vahingossa irroittaa....????
Toinen finaalierä, autossa kuskin mieleiset säädöt, ja sen "pimeän kurvinkin" sai vetää hiljentämättä suoran jälkeen lainkaan....mutta kolmannen tai neljännen saadun "peräpusun" jälkeen auto pysähtyi radalle.
Mitään vikaa ei autosta löytynyt, johdot oli kiinni, lämpökatkaisu ei syynä, koska jäähdytys toimi jne.... :?:
Onneksi kotiin oli lyhyt matka.... ja onneksi näissä ei kuski istu siellä sisällä.... :wink:
-
Kiitokset kisan järjestäjille. Jälleen kerran oli mielenkiintoinen kilpailu stanussa ja uusi voittajakin saatiin. Onnittelut Kuusisen Matiakselle huippusuoritukseta.
Rataa voi kuvailla monin sanoin: Haastava, vaikea, mielenkiintoinen jne. Mielestäni rata oli kuitenkin törkeän huono, johtuen sokeista paikoista, joita siellä oli muutama (sori vaan, mutta en halua kaunistella asiaa). En ole moista romurallia nähnyt aikaisemmin, jopa maailmanluokan kuljettajat C-12 -luokassa kolaroivat melko holtittomasti.
Stanussa tuli enemmän näyttäviä ilmalentoja ja rikkinäistä kalustoa kuin kahdessa edellisessä kaudessa yhteensä (ehkä hieman yleistettynä). Harvoin näkee, että joku saa autosta nenäänsä, nyt sai ja monta kertaa oli lähellä.
Näin hastaavalla radalla tuurilla on merkityksensä tai toisin sanottuna sattuman merkitys tuloksissa lisääntyy. Pakka menee siis sekaisin. Nyt piti ajaa todella hyvin ja Onni kakkoskuskina, jos meinasi pärjätä.
Lopuksi on vielä kerran sanottava, että Matias veti kyllä todella hyvin.
-
Jassoo,
Sanotaan nyt itsekin tähän jotain. Ratahan oli tämän vuoden Fintrack radoista vaikein Ylistaron ollessa helpoin. En tiedä millainen pito ja mattojen pinta oli lauantaina kisojen aikana, lauantai iltana kun päästiin harjoittelemaan sunnuntain ajosuunnalla niin radan pito oli kyllä ihan erilainen mitä itse kisapäivänä. Lauantai-illan treenissä ja sunnuntai aamun harjoituksissa se radan pääty kyllä tuntui ihan kauhealta ajaa. Lopulta sinne vaan oppi ajamaan oikein sisään ja siitä alkoi jopa tykkäämään kun kaikki eikä itsekkään aina uskaltanu ajaa sinne kurviin lämätiskissä, siitä sai aika kivoja fiiliksiä kun sen pätkän sai ajettua lämätiskissä.
Kakkosneloset oikaisuesteinä ei oikein tuntunut kivoilta mutta se on sama kaikille ja oppiipahan ajamaan, tai sitten ei opi. Suurempana ongelman koin tuolla kuitenkin eteen pomppivat autot. Tuolla todella usein pääsuoralle pomppi auto jostain muualta eteen, tuli sitä itsekin siellä vierailtua. No vaikeahan se on ennustaa etukäteen niitä kohtia joista autot menee yli oikeisuesteiden jne.
+ Kaikin puolin kivat kisat omalta osaltani, joskaan ei täydelliset
+ Corally Blackin nopeus riitti hyvin ainakin omissa erissäni
+ Nosramin Dominator Evolutionin starttiohjelma :) Finaalien lähdöissä hymy oli herkässä kun pysty ampaisemaan tokavikalta sijalta aina neljän sakkiin lähdössä. No tästä häkeltyneenä aina herpaannuin ja putosin nopeasti oman koomailun takia.
+ Todella hyvin toimiva tulospalvelu
- Muiden epäonni
- Oma kaara ei kulkenut suoraan alkuerissä, vasta finaaleissa sain sen kulkemaan siististi. Omaa hölmöyttä kun en riittävän vakavalla asenteella yrittänyt tilannetta heti korjata.
--
Timo
-
***ollutta ja mennyttä***
-
Radan profiili oli vaativa ja sinänsä ihan ok, mutta korokkeen paikka ei ollut radan profiiliin nähden lähestulkoonkaan oikeassa paikassa.
Kummastuttaa se, että koska "korokkeen" paikka oli varmasti tiedossa, ennenkuin rataa alettiin rakentamaan.
Milestäni korokkeelle olisi ollut toinenkin mahdollinen paikka, mutta mitä minä näistä tiedän.
Miksi pimeä taka"suora" ei voinut olla suora, vaan sitä hankaloitettiin entisestään ?
Oikaisuesteet muistuttivat lähinnä "katurataa" ja jälki oli sen mukaista :(
Ainoa kisa vuosiin, jossa allekirjoittaneen mattoautosta hajosi osia.
Paljoa ei palkinnut myöskään keskeytys ilman omaa syytä molemmissa b-finaaleissa, johtopaikalta.
No, nopeimmat olivat joka tapauksessa jälleen nopeimpia.
Edit: Allekirjoitan täysin OL:n kommentit.
-
Jotenkin jäi semmoinen kuva, että radasta oli tehty mahdollisimman haastava, jotta touringluokassa todelliset maailmankuskit saataisiin paremmuusjärjestykseen. Harmi vain, että kisoissa ajoi muitakin luokkia sekä kuljettajia. Tila tietty olisi voinut olla suurempi, jotta rata olisi mahtunut oikean kokoisena sekä ajokoroke oltaisiin saatu helpommin oikeaan paikkaan.
Noh, kuitenkin pito oli hyvä ja rata pysyi läjässä sekä järjestelyt toimivat mallikkaasti. Ei tullut rikottuakaan muuta kuin servo.
-
Haastava rata on asiaa mutta ei silloin jos se haastavuus tulee siitä että radan hankalimpia kohtia on vaikea havainnoida.
Ei se koroke syvyyssuunnassa kauheasti tilaa vienyt Ylistarossakaan.
Joitakin räpsyjä kisoista:
http://copter.threewee.com/ripak/Kuvat/RiihimakiFT_1-2.4.2006/
-
Täytyy sanoa, että johan oli ristiriitainen kisa. Ajamisesta ei oikein tullut mitään, virheitä tuli aivan liikaa. En myöskään oppinut profiilia kunnolla, ja tuloskin oli sen mukainen. En muista milloin viimeksi on tullut rytisteltyä näin paljon. Kuvaavaa oli, että lähes jokaisen erän viimeisillä minuuteilla auto puolsi pahasti. Rungonruuveja sai siis availla jokaisen erän jälkeen. Auto pysyi ihme ja kumma läjässä kaikesta huolimatta.
Rata olisi voinut toimia, jos ajajakoroke olisi ollut normaalissa paikassa. Kuulin tosin järkevän syyn tuohon sijoitukseen. Eniten ongelmia ei tuottanut suoranpää vaan shikaani josta lähdettiin tulemaan koroketta kohti. Lankuista huolimatta autoja oli vähän väliä pääsuoralla, eikä sieltä päässyt ajamalla pois. Olisikohan niitä voinut sijoittaa paremmin. Pitsatilaus oli hyvä juttu, näitä voisi järjestää useamminkin.
Onnea Matiakselle ja Jarkolle!
-
Itseltäni kisat meni yllättävän hyvin. Ja tässä kisassa huomattiin, että kenellä on ajotaitoa ja kenellä ei. Varsin haastava rata, mutta tykkäsin siitä silti. Stanun A-finaalissa oli mielestäni tosi kiva ajaa, nopeammille annettiin aina tilaa ja finaaleissakin kierroksella ohitettavat antoivat tosi hyvin tilaa.
+Corally
+kuski
+mekaanikko (vaikkei muuta tehnykkään kun laittoi auton radalla ja katsastukseen)
+rata
EDIT. Nuo maininnat tuosta radan vaikeudesta ja ajajakorokkeen paikasta; Se on sama kaikille ja joka radalla on opittava ajamaan, vaikka olisikin kuinka vaikea tahansa. Ja olen varma siitä, että kaikki kehittyivät tässä kisassa ainakin jonkun verran, kun ajajakoroke oli suurimalle osalle uudessa paikassa.
-
Kiitokset riksulaisille hyvistä kisoista. Sitten muutama sana radasta:
Radan profiili oli hyvä ja ajettava ja muutenkin se oltiin toteutettu mallikkaasti. Hyvä rata oltiin kuitenkin pilattu luokattomalla ajajakorokkeella, mikä oli ennenkaikkea huonossa paikassa ja liian matala.
Pidän itse haastavista radoista, missä on esim. nopeissa kohdissa shikaaneita jne. eli missä saa ajamalla tehtyä eroa. Ripakki sanoi tuossa aikaisemmin todella hyvin tuon haastavuuden toteuttamisesta: "haastava rata on asiaa mutta ei silloin jos se haastavuus tulee siitä että radan hankalimpia kohtia on vaikea havainnoida".
Olisi mukava kuulla mikä oli syynä ettei ajolavaa voinut järjestää oikeaan paikkaan. Tila antoi siihen mielestäni riittävän hyvät edellytykset ja hyvin toimi ko. järjestely esim. Ylistaron kisassa kuukausi sitten.
-
Ajajakorokkeen sijaintia saattaa selittää se, että Riihimäellä harjoitellaan samanlaiselta päätykorokkeella. Siis pelkkä arvaus, että tässä voisi olla positiivista korrelaatiota.
-
Kiitos hyvistä kisoista!
Vihdoinkin varikolla oli tilaa liikkua ja tulostaulu toimi ripeästi ja selkeästi.
Radan profiili oli hyvä, mutta niin kuin edellisissä viesteissäkin mainittu taaimmaisen mutkan pimeys oli koitua monta kertaa kohtalokkaaksi. Ajajakorokkeelta oli mahdotonta erottaa, kuinka lähellä auto on ko mutkan mollia. Pikkuhiljaa tuonkin oppi ajamaan leikkaamalla heti pääsuoran jälkeen sisämutkaan ja siitä kylmästi läpi toivoen ettei kolahda.
Muuten kyllä hyvät rundit ja kisapaikkakin oli mukavan matkan päässä.
-
Ajajakorokkeen sijaintia saattaa selittää se, että Riihimäellä harjoitellaan samanlaiselta päätykorokkeella. Siis pelkkä arvaus, että tässä voisi olla positiivista korrelaatiota.
Kuulin tuolla, että järjestäjälle annettiin alunperin väärät mitat hallin koosta. Annettujen tietojen valossa ajajakoroke ei olisi mahtunut mihinkään muualle kuin päätyyn.
-
Touring on terveestä
-
Totta muriset
-
Touring on terveestä
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mukava viikonloppu, rentoa menoa jopa illalla...
+++AP:n lennokas ja taitava suoritus
+Josen tyyli ajaa touring autoa
+rata tarpeeks vaikee mulle, josko sitä joskus oppis ajaan
+kahvio+pizzat
+seurahuone(hyvä pito käytävällä)
-Miken ja AP:n suoritukset illalla
-Ilman hapettomuus lauantaina
Turha rataa moittia, täytyy ensin opetella ajamaan. Jos jostain mainitsen, on ajoesteet, niinkuin MATTIM:kin sanoi et pääsuoralle kun "lennähti" niin sieltä aikamoisen riskin uhalla piti katsella itseään takas ns.omalle puolelle.
-
Aivan mieletön viikonloppu takana. Kisan omat odotukset (c finaali) kisatreenien perusteella ylittyivät paremmin kun osasi toivoakaan.
+Oma tulos :shock:
+best. car. ever
++Japanista kuuraketilla mekaanikko+Oscar Jansen jetillä Sveitsistä rakentamaan koneita 8)
++kisaläppä by Koivula & Leino
+Seurahuone&illan jauhamiset baarin puolella
+Jupe&RacingFactory
+pito oli ihan ok
+bbk ja yleensäkin tulokset
+uusi magee T-paita
+rataprofiili oli ihan jees
+Kallen kanssa kisailu, jo vipassa alkuerässä
+VW Konzern über Alles
+ / - Teemun kisamankka
+ / - Häiriötekijät
-Pääsuoralle ajautuminen pienestä virheestä oli yleistä
-seilaavat rataesteet
-Akkujen autosta poisto -kisat (ei omakohtaista kokemusta)
-Päädystä ajo nyt oli mitä oli, mutta "näillä mennään mitä on"
-Yksityiskohtaisempaa kuulutusta (enemmän tilannetietoa) koskien eriä jäi kaipaamaan
-yksi väärä/turha stoppari vaikutti viimeisen finaalin tulokseen, mutta sitä nyt on turha enään itkeä
-Jonkun Volvo -haaveilut :roll:
Reilu kiitos kaikille yhteistyökumppaneille! :wink:
-
Kisat meni itselläni yllättävän vähällä mekkaamisella. HPI kesti kaikki kolinat, kun normaalisti "hipaisukin" riittää. Omalta ajolta ei tällä ajomäärällä voi odottaa enempää.
Rata oli kokonaisuudessaan ihan ok. Tosin ajajakoroke olisi saanut olla korkeampi.
Joka tapauksessa mukavaa oli taas kerran, vaikka kisat olivat jokseenkin normaalista poikkeavat useiden keskeytyksien takia. :wink:
-
Olisi mukava kuulla mikä oli syynä ettei ajolavaa voinut järjestää oikeaan paikkaan. Tila antoi siihen mielestäni riittävän hyvät edellytykset ja hyvin toimi ko. järjestely esim. Ylistaron kisassa kuukausi sitten.
Tämä on nyt varmaan jäänyt osalta huomioimatta: ajopaikka ei voi olla täysin radan vieressä, sillä silloin jää korokkeelta radan alanurkat näkemättä. Koroke olisi toki mahtunut kierroslaskennan kohdalle, mutta silloin ei olisi mahtunut yhtään väliä korokkeen ja radan väliin.
-
Olisi mukava kuulla mikä oli syynä ettei ajolavaa voinut järjestää oikeaan paikkaan. Tila antoi siihen mielestäni riittävän hyvät edellytykset ja hyvin toimi ko. järjestely esim. Ylistaron kisassa kuukausi sitten.
Tämä on nyt varmaan jäänyt osalta huomioimatta: ajopaikka ei voi olla täysin radan vieressä, sillä silloin jää korokkeelta radan alanurkat näkemättä. Koroke olisi toki mahtunut kierroslaskennan kohdalle, mutta silloin ei olisi mahtunut yhtään väliä korokkeen ja radan väliin.
Rataa olisi ollut tilaa siirtää kohti kahviota ja katsastusta jolloin tilaa olisi jäänyt. Profiili olisi varmasti ollut paljon toimivampi ajettuna ns. normaalista paikasta tai korkeammalta korokkeelta päästä. Nyt toista päätä ei vain kertakaikkiaan voinut nähdä kunnolla.
-
Niin ja se äänimerkki oli hyvä, kun 5min tuli täyteen. Tiesi varmuudella, että erä oli ohi.
-
Olisi mukava kuulla mikä oli syynä ettei ajolavaa voinut järjestää oikeaan paikkaan. Tila antoi siihen mielestäni riittävän hyvät edellytykset ja hyvin toimi ko. järjestely esim. Ylistaron kisassa kuukausi sitten.
Tämä on nyt varmaan jäänyt osalta huomioimatta: ajopaikka ei voi olla täysin radan vieressä, sillä silloin jää korokkeelta radan alanurkat näkemättä. Koroke olisi toki mahtunut kierroslaskennan kohdalle, mutta silloin ei olisi mahtunut yhtään väliä korokkeen ja radan väliin.
No olihan siinä nytkin kaukalon ansiosta pimeitä nurkkia ja kuten Yippo totesi, katsastuksen sivulla olisi ollut tilaa.
Pitänee vielä täsmentää :
- Ajopaikka radan profiilin nähden väärässä paikassa ja liian matala
- Oikaisuesteet lähinnä varaosakauppiaan unelma
- Radan profiili ok muuten ts. "haastavuudessa" ei sinänsä mitään vikaa mutta ajopaikan paikan huomioiden olisi ehkä ollut kohtuulista miettiä takimmaisia osia uudelleen, jos ei muuten niin ihan vaikka vaan sääntökirjan hengen mukaisesti
+ Radan profiili, edellämainituin varauksin
+ Kaikki muut oheistoiminnot
No kisat on pidetty ja koroketta ei enää pysty rakentamaan, joten turha lienee enää rypistää, kun ...
-
Mun käsittääkseni niiden mittojen perusteella mitä saatiin, se koroke ei olisi mahtunut siihen radan sivuun.
Koroke olisi toiminut ihan hyvin siellä päädyssäkin jos se olisi ollut vähän korkeampi. Ongelmaksi muodostui se, että sinne lavalle ei saatu mitään kaidetta -> koroketta ei voitu tehdä korkeammaksi, koska joku olisi kuitenkin pudonnu sieltä ja taittanut niskansa :)
Ja se rata ei ainakaan mun mielestä ollut yhtään liian vaikea. Autot tais mennä rikki lähinni just sen huonon näkyvyyden takia. Ei varmana yhtään auttanut että jengi oli jo ehtinyt tottumaan niihin Kuusankoski/Ylistaro tyylisiin oikaisuesteisiin, mitkä ei rankase yhtään. Ei ainakaan tarvinnut spekuloida oliko mollan päällä 2 vai 4 rengasta jos auto lensi katsomoon :D
-
Ajokoroketta näkemättömänä on tietenkin vähän huono arvostella mitään mutta eikö matala koroke kiusaa enemmän lyhyttä kuljettajaa? Lyhyet kuljettajat löytyy aloittelijoista ja junnu sarjasta. Voi olla aika suuri merkitys katsooko radalle puolimetriä alempaa. Olisiko kisajärjestäjän tulevaisuudessa kokeiltava ajaa ajolavalta istultaan joten siinä järjestäjä voisi myös huomioida lyhyen kuljettajan paremmin.
-
Tuossa, 88Pore, osut aivan naulan kantaan. Istuen testaaminen on paikallaan ainakin jos koroke joskus uudestaan on näin matala suhteessa etäisyyteen radan kaukaisimpaan osaan.
Meidän 150 cm pitkä kuskimme näki radan toisesta päästä varsin kapean viirun kun niin alhaalta katsottuna iso osa radasta jäi 2x4 kaistanjakajan taakse. Suorastaan ihmetyttää miten kaikkein pienimmät kuskit (ja samalla vähiten kokeneet) kuskit pystyivät ajamaan käytännössä sokkona koko takapäädyn.
-
Suorastaan ihmetyttää miten kaikkein pienimmät kuskit (ja samalla vähiten kokeneet) kuskit pystyivät ajamaan käytännössä sokkona koko takapäädyn.
Arvelisin hieman, että kaikki joutuivat sen lähes sokkona ajamaan. Sen onnistuminen vaati sen, että mutkaan meni oikein sisään. Sisään tulon näki ja ulostulon myös. Tuon takamutkan ajaminen siis perustui härskiin luottamiseen, että se menee sieltä läpi kun on pari kertaa keksinyt mistä kohtaa menee sisään ja miten siellä ajaa. En sitten tiedä miten stanulla ja mattoautoilla oli sen mutkan ajaminen kun ajoin vain sitä sunnuntain suuntaan, kuvittelen ainakin, että Prostock ja Modified luokassa kurviin sisääntulo nopeudet oli paljon kovemmat kun sinne pääsuoralta käännyttiin ja näin ollen oikean ajoituksen saaminen siihen mutkan sisäänmenoon saattoi olla vaikeampaa. Mutta tosiaan tää on ihan arvailua kun ei kokemusta itsellä ole lauantaian ajosuunnasta. Itseäni ei niinkään haitannut se ettei mutkaan nähnyt kunnolla vaan se, että se mutkan ulkoreunassa oleva hidaste ja auton etäisyys tähän hidasteeseen oli vaikea nähdä. Mikäli sitä hidastetta ei olisi ollut niin eihän siinä mutkassa olisi ollut mitään valittamista. Enkä minä edelleenkään suostu siitä valittamaan, toisaalta lyhyille kuskeille se vaikeutuu merkittävästi joten heille kyllä pitäisi toimittaa kisajärjestäjän puolelta korokkeet jotta kaikilla on silmien taso jotakuin samalla korkeudella.
--
Timo
-
Syökää kaurapuuroa niin kasvatte. Rata on kaikille sama. Puusilmät ei nää. Christer on edelleen vaahtosammuttimen kokoinen mutta silti näki, ajoi vaan pleksiin muualla:-) Sen sijaan et valitatte täällä, menkää treenaa! 8)
-
...että Prostock ja Modified luokassa kurviin sisääntulo nopeudet oli paljon kovemmat kun sinne pääsuoralta käännyttiin ja näin ollen oikean ajoituksen saaminen siihen mutkan sisäänmenoon saattoi olla vaikeampaa.
Lauantaina, kun rata ajettiin myötäpäivään, niin takasuoran läpi ajettiin kiihdyttäen pääsuoralle eli sinne tultiin täysin eri tavalla kuin sunnuntaina.
-
Syökää kaurapuuroa niin kasvatte. Rata on kaikille sama. Puusilmät ei nää. Christer on edelleen vaahtosammuttimen kokoinen mutta silti näki, ajoi vaan pleksiin muualla:-) Sen sijaan et valitatte täällä, menkää treenaa! 8)
Aivan uskomaton kommentti aikuiselta mieheltä.
Tuskin keskustelu on ihan tuulesta temmattu, kyllä siinä on perää. Itse Lauantaina paikalla olleena, en kylläkään ajanut. Rata kylläkin oli kaikille sama, siitä tuskin on kysymys. Toivottavasti tästä otetaan opiksi.
-
Jose kerrankin samaa mieltä sun kanssa :lol:
-
Siis pitää treenata jos ei pysy radalla.
Ps. en pysynyt minäkään joten pakko treenata enemmän;)
-
Ihan ensiksi todettava, että kisat olivat erinomaiset. Kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille.
Syökää kaurapuuroa niin kasvatte. Rata on kaikille sama. Puusilmät ei nää. Christer on edelleen vaahtosammuttimen kokoinen mutta silti näki, ajoi vaan pleksiin muualla:-) Sen sijaan et valitatte täällä, menkää treenaa! 8)
Ylläolevaan heittoon liittyen: radan erilaistamistahan ei kukaan ole ehdottanut, vaan kysymys on ajajakorokkeen ja radan rakentamisesta tavalla, joka antaa kohtuukunnolliset ajamisedellytykset kaikille osallistujille. Ei ole liikaa pyydetty, minun mielestäni.
On turha lähteä syyllistämään junioreita asioista, joihin he eivät voi vaikuttaa.
Muuten, jutellessani asiasta Crisun kanssa lauantaina hänkin totesi, etteipä radan takaosasta todellakaan näy paljoa korokkeelta. Mutta koska hän on treenannut riittävästi (ja on sen lisäksi vielä taitava) niin tuloksetkin osoittavat, että hän pystyy upeasti hanskaamaan huonommankin näkyvyyden. Kaikilla aloittelevilla ja samanmittaisilla ei ole tuollaista osaamista ole vielä ehtinyt kertyä.
-
Ensiksi kiitos Riihimäelle hyvistä kisoista. Ja tietty AP:lle onnea loistavasta suorituksesta.
Täytyy ihmetellä miks ihmiset valittaa sitä, kun ei näe ja pysty ajaan baanaa pitkin. Kykyjen mukaanhan sitä pitäis ajaa. Jokainen näkee eritavalla mutkan ym. kontrastit.
Pitäiskö säätää vauhti sen mukaiseksi että pysyy radalla tai sit tyytyy siihen että on seinässä. Opettlee vaan miten mennä siihen mutkaan sisään, jota ei nää ja ohjaa auton sillai, et se ei tee silloin mitään ylimääräistä.
Ei oo myöskään aikasemmin tullu vastaan tollasta, et pitäis jokaisen kuskin olla saman mittainen että olis tasaväkistä. Vois tietty kehittää kertoimen jolla kierrosaikaa kasvatettais pituuden perusteella.
-
Vois tietty kehittää kertoimen jolla kierrosaikaa kasvatettais pituuden perusteella.
Hieno idea Pexi. Kannatetaan. Tosin sinulla kerroin ei tuo ns. kotiinpäin :mrgreen:
-
Vois tietty kehittää kertoimen jolla kierrosaikaa kasvatettais pituuden perusteella.
Hieno idea Pexi. Kannatetaan. Tosin sinulla kerroin ei tuo ns. kotiinpäin :mrgreen:
Kaikki yli 170cm pitkät polvilleen korokkeelle....kisajärjestäjän tehtävä hommata polvipehmusteet polvillaan olijoille......kyllähän kaikkien kisaajien silmät näkevät radan erilailla mut kyl allekirjoittaneen pitää opetella ainakin ensiksi ajamaan....
Jukka-Pekka :)
-
Joo, kyllä radasta on turha itkee, se oli kaikille sama. Joka paikkaan ei nähny mutta ainakin omat ajovirheet tuli muualla ku takana jonne ei kunnolla nähny. Toisilla vaan on vaikee myöntää virheet, mä ainakin myönnän oma että ajo vaan oli huonoa touringissa eikä sillä kerenny tarpeeksi.
1/12 luokassa sen sijaan sähkölaitteet vois pikkuhiljaa alkaa toimia.....:(
-
Ensimmäiset kisat takana...
- kide-epäselvyydet ja sen vuoksi yhden finaalin väliinjääminen...
+ ajaminen!!
+ katsastuksen asiallisuus
+ mukava tunnelma kisapaikalla
+ auto ehjänä kotiin, ilman varaosien ostoa...
+ tarpeeksi pituutta taaksekin näkemiseen...? ;)
+ uus Tamaya t-paita, thanks!
+ edelleen ajaminen!
Kaiken kaikkiaan positiivinen ja mukava kokemus! Vaikka se toinen (ensimmäinen) finaali olisi ollut mukava ajaa :/
-
Mä ajoin kyllä omasta mielestäni hel***in hienosti, voitin TSP:n C finaalissa 6:nnen sijan.
Olen sekä onnellinen että tyytyväinen suoritukseeni. Tästä voi jo kehua perheelle suorituksesta. Toki mulla on vielä Kentechin pokaali antamatta hänelle (A:n 4:s), tästä onkin ollut hiukkasen hyötyä kertoessani omasta kisa menestyksetä :mrgreen: Kiitti Kentech ja onnea vaan, saat pokaalin sit joskus...
Rata oli Riihimäen UA:n tekemä, suht haastava rc rata.
Mutkaan käänsin suurin piirtein taitojeni mukaisesti.
Mutkasta tulin ulos suurin piirtein kykyjeni mukaisesti.
Muutama kerta tuli ajettua laitoja päin mutta auto kesti sen kuin kesti.
Moottorista olis voinut puristaa vähän enemmän, mutta ei se olis vastannut taitoihini ollenkaan.
Tää on kyllä todella hienoo!
Josella on kyllä upea tyyli ajaa tourinkia, vaikka se onki sen mielestä ihan peestä. Auto on koko ajan menossa, tietyssä vinkkelissä, johonkin suuntaan, yleensä ajolinjan suuntaan.
Onnea voittajille ja kaikille osallistujille. Myös B- C- ja D- finalisteille! :wink:
-
Joo, kyllä radasta on turha itkee, se oli kaikille sama. Joka paikkaan ei nähny mutta ainakin omat ajovirheet tuli muualla ku takana jonne ei kunnolla nähny. Toisilla vaan on vaikee myöntää virheet, mä ainakin myönnän oma että ajo vaan oli huonoa touringissa eikä sillä kerenny tarpeeksi...
:(
En minäkään rataa ole moittinut muutoin kuin mattoautojen kannalta turhan rankkojen oikaisuesteiden suhteen.
Oma vauhti oli parasta koko kautena, joten en valita siitäkään.
Varsinainen ongelma oli lähinnä ajopaikka elikkäs ns. koroke.
Korokkeen vuoksi ajaminen ei "tuntunut mukavalta" ja siksi kai, ainakin lauantaina, romua syntyi näytöstyyliin.
Omalla kohdalla itse tuli rikottua "vain" yksi etuvanne, mutta yleisesti mielialat oli aika matalalla varaosavarastojen hupenemisvauhdin vuoksi.
Pikkuatoilu on muutenkin kallista eikä nämä kisat todellakaan tuoneet tähän asiaan helpotusta.
Tästähän lähinnä lienee kyse monien kohdalla.
-
Vanha 80-luvun lakkurata tuli takaisin muistoihin.
Järjestäjille suuret kiitokset.
-
Tässäpä näitä.
+ihan kiva rata
+Oma sijoitus parani huimasti!!!! tuli eka finaali voittokin
+Racingfactory
+pizzat
-sinne taakse ny näkyi mitä näkyi. siihen piti oppia vaan.
-Se "tilulii ääni lähdössä finaaleissa :lol: :lol:
Ps:A-P onnee hyvästä suorituksesta!!!!!!
-
Täältä löytyy linkin takaa perustilastoja stanun A-finaaleista Riihimäen kisasta, jos joku on kiinostunut. Pelkistä luvuista ei välttämättä voi tehdä pitkälle vietyjä johtopäätöksiä, mutta jotain sieltä voi löytyä.
Kierrosajat on laitettu järjestykseen parhaimmasta huonoimpaan.
http://www.nanigate.fi/demo/rtilastot.htm
Keskihajonta=kuvaa sitä, kuinka paljon kierrosajat poikkeavat toisistaan. Mitä pienempi luku sitä vähemmän poikkeamaa.
Korjattu keskihajonta=molemmista päistä pudotettu pois kolme kierrosta
Keskiarvo=kierrosaikojen keskiarvo
Mediaani=keskimmäisin havainto
Moodi=useimmin esiintyvä kierrosaika
BestLap=paras kierrosaika
-
Vertailun vuoksi TSM:n data.
http://www.nanigate.fi/demo/tilastot2r.html