Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tactical

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
91
Älä laita sitä diffiöljyä. Tulee veltosta (suurella todennäköisyydellä) kivireki. Laita sitten sitä 600:sta. Eikä ne öljyt maksa kuin vähän päälle vitosen purkki.

Vaikka tuolta valitsemaan sopivaa jäykkyyttä:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RC-AUTO-VARAOSAT-ISKARIOLJYT-JA-DIFFIRASVAT

92
Lennokkitavaraa ostanut sieltä ostanut. Hienosti pelaa toimitukset.

93
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 07.01.12 - klo: 21.25 »
Remu Martti VSOP.

94
1500Eur noin.

95
ON!!! Mistään ei saa lentää kipinöitä ladatessa. Ainoat sähkölaitteet joissa kipinöinti on ominaisuus ovat sähköhitsauskoneet, plasmaleikkurit tms.

96
Tervehdys,

Käytetyn auton mukana tuli otsikon mukainen moottori & velineon-nopari. Ongelmana on että jos moottori jää tiettyyn  asentoon niin se ei lähde pyörimään. Hiukan kun akselia kääntää niin käynnistyy, pienillä kierroksilla käy tahmeasti. Puolella kaasulla ja yli vinkuu hienosti.

Sen verran olen analyysiä tehnyt että Castlen mosa samalla noparilla pelaa ok. Em. ongelma esiintyy myös Castle nopari & Novak joten päätteelisin ongelman olevan moottorissa. Mosan olen purkanut ja putsannut, laakerit pyörivät herkästi, silmin nähden mikään ei ota kiinni. Vastus virtapiuhojen välistä mitattuna on sama joka välissä.

Onko hyviä ideoita miksi motti ei pelitä?

97
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 30.12.11 - klo: 22.32 »
Honkkari vihdoinkin tulilla. Ekat kierrokset NIRK:ssä huomenna.

98
Paljonko posti ottaa tosta toimituskuluja, ja ottaako tulli jotain muuta kuin tuon alv. 23% :huh:

Posti ei ota mitään lisää. Kunhan paketti on tullattu ja maksut maksettu, toimittaa  posti perille. Kirjekoon lähetyksen postilaatikkoon ja paketit lähimpää postiin.

Tulli voi periä alv:n lisäksi tullia joka riippuu tavaran lähtömaasta ja tavaran laadusta. 3% luokassa tuo on ollut Kiinasta rc-tavaralle. Tarkat hinnat selviävät tulli.fi:stä.

99
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 28.12.11 - klo: 09.50 »
Glögiä, kylmänä.

100
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.12.11 - klo: 09.20 »
Mitä luultavimmin paristot ovat tyhjät. Ilman kuormaa mitatessa jännite on ok mutta kuormalla (lähetin päällä) jännite tipahtaa niin alas että lähetin ei käynnisty. Paristot eivät siis anna virtaa.

Jos patterit ovat uudehkot, katso se vielä että jokainen patteri on oikein päin paristokotelossa. Juu, joskus menee paristo väärin päin  :cheesy:.

101
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Modellsport UK
« : 26.12.11 - klo: 10.25 »
Post Code-kohtaan oma postinumero. County/Area kohtaan mitä vaan (kun meillä ei ole kreivikuntia), ei vaikuta perille tuloon. Ja Country-valikosta sitten Finland. No Postcode/Overseas valintaan ei tarvitse koskea. Muut tiedot kohdalleen ja sieltä tulee.

102
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 24.12.11 - klo: 13.39 »
Ja saa täältäkin tietysti apuja. Kannattaa eritellä kysymyksessä mikä auto on kyseessä ja muitakin yksityiskohtia niin vastaajat osaavat paremmin haarukoida sopivia ehdotuksia.

103
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 24.12.11 - klo: 09.30 »
kv:n voisi suomentaa kierrosta/voltti. Toisin sanoen korkeampi kv:nen moottori kiertää samalla jännitteellä enemmän. Mutkia hiukan oikoen: 2s lipo ja 4000kv mosa niin kone kiertää n. 29000rpm. Vastaavasti 2000kv mosa puolet tästä.

Sopivan kv:n valinta onkin sitten kimurantimpi juttu. Tähän vaikuttavat auton paino, vetotapa, kokonaisvälitysuhde, akun kennomäärä, akun maksimipurkuvirta, noparin virran kesto, aiottu käyttö (rata vai bashing) ja tietysti kuskin  mieltymys.

Painava auto nelivetoisena ja 4s akulla (kuten patterikasi) niin matala kv, n. 2200 tai sinne päin. Kevyt auto takavetoisena (niinkuin mun Losi22, pieni pinion) niin 4600kv Castle toimii hienosti.

Mitä korkeampi kv, sitä kovempi huippunopeus, mutta myös kovemmat virrat ja sitä kautta järeämmät sähköt tarvitaan (akku & nopari).

Vastaavasti välitytyksillä kikkailemalla saa laajan skaalan kv:ta toimimaan. Henkilökohtainen mielipiteeni on että kv:n kanssa ei kannata ahnehtia, varsinkin jos aikoo radalla ajella. Bashaus on sitten asia erikseen, kivaa sekin.

Jos lähipiiristä ei löydy kokeneempaa joka osaa ohjata sähköjen valinnassa niin ei muuta kuin kysymystä kotimaiseen rc-kauppaan, tyyliin: Mulla on tämmöinen auto, mikä olisi sopiva mosa?

104
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 09.12.11 - klo: 22.11 »
Tai sitten voi tinailla adapterin jonka toinen pää sopii akkuun ja toinen laturiin. Semmosia on mulla käytössä kun on kertynyt muutamia liitintyyppejä käyttöön.

105
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 07.12.11 - klo: 21.32 »
Lukee jotta 4s:lle on. Mutta kommenteissa sanottiin että käy 2s & 3s:lle. Käyttämättömät ledit ovat vaan pimeinä.

106
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 07.12.11 - klo: 12.42 »
Entä kun olen suunnitellut hommaavani sellasen 4200mAh 3s2p LiFePo4 akun, koska ilmeisesti ovat edes rahtusen turvallisempia kun LiPo:t. Onko niistä mihinkään? Ja riittääkö tossa mun powerissa potku, 12v 3.25A? Ei nyt tähän hätään löytynyt muutakaan niin GameCuben powerin nappasin.

Hiukan rajoillahan tuo poweri on. Mutta latausvirtaa rajoittamalla se jaksaa.

Lipojen vaarallisuus verrattuna muihin akkutyyppeihin on kyllä myytti. Nikkeliakkuja possahtelee ihan yhtälailla kun niitä väärin käytetään.

107
Pikku googletus: Molemmissa on automaattinen cut-off ja lipotunnistus. Katkaisu tapahtuu kerralla, sen huomaa kun kaasu ei vaikuta. Servo jatkaa toimintaa. Hetken paussin jälkeen akku virkoaa hivenen matka jatkuu pätkän kunnes katkeaa uudestaan. Lipoa ei kannata ajaa aivan kuivaksi, se ei siitä tykkää. Viimeistään kun cut-off iskee, kannattaa ajo lopettaa.

108
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 03.12.11 - klo: 22.51 »
Vodka Zubrowka. Kapeat siivut.

109
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 02.12.11 - klo: 09.53 »
Mitenkäs tuo teippi laitetaan vanteelle?

110
Mikäli akun kennomäärä & jännite vastaa alkuperäistä akkua ja akku vielä sopii autoon niin mikä jottei. Riippuu nopeussäätimestä voiko korkeampijännitteistä akkua käyttää. 750mah -> 3000 /5000mah antaa rajusti lisää ajoaikaa. Suuremman purkuvirran kautta jonkinverran kulkuakin, kun se puoli ei ahdista.

Hajoaako jotain? Kun ajoaika moninkertaistuu ja vauhti kasvaa, niin mosa/nopari voi kuumentua tavallista enemmän niin voi tietysti hajota. Mutta ei sillä sekunnilla kun kaasuun koskee. Jos ei losota koko ajan kaasu lattiassa ja antaa koneen jäähtyäkin välillä niin riskit ovat pienet.

Kannattaa huomioida myös että painoa tulee reilusti lisää.

111
Vapaa keskustelu / Vs: Missä olet käynyt armeijan?
« : 30.11.11 - klo: 13.08 »
2. Panssarijääkärikomppania / PanssariRUK Parolannummi 2/92. Sittemmin päätynyt Pirkanmaan maakuntakomppanian tarkka-ampuja-au:ksi

112
Kilpailijoiden kanava / Vs: Sisäkrossiradat
« : 28.11.11 - klo: 15.29 »
Ja kun kyseessä on krossi niin komeat hypyt kuuluvat lajin luonteeseen. Kun yhdistetään iso hyppyri ja pienehkö laskeutumisalue tai kaarre heti hypyn jälkeen niin saadaan vaikeuttakin. Vaikeutta taas tarvitaan jotta huippukuskeille tulee eroa. Ratamestareille kaikki kunnia siitä että radat ovat silti nohevasti ajettavia noobillekin (minä).

113
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 28.11.11 - klo: 10.44 »
Mulla olisi tod. näk. tyhjän pantiksi jäävä 8800 mAh:n ja 10,8 V:n akku, mutta tuon Robben Pacific Queen-veneen moottorin jännitteenkestosta ei ole ihan täyttä varmuutta. Joku 700-sarjan harjallinen moottori se on.

Nopari on Robbe Rookie 35 ja siinä lukee 5-10 NC/NiMH ja 35 A.

Jännitteen puolesta OK, 10 kennoisen NiMH:n nimellisjännite on 12V. Epäilen että tietokoneen akun purkuvirta ei riitä. Ne suunniteltu purkamaan hitaammin. Läppärien virrankulutus on muutamia ampeereita, ei pariakymmentä. Jos ajelee varovaisesti osakaasulla niin mikä jottei.

114
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 28.11.11 - klo: 10.34 »
Tonttulakkifirman kahvia, vahvaa, pahaa ja hapokasta. Mutta ah, niin ihqua.

115
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 25.11.11 - klo: 10.00 »
Menee ehkä hifistelyksi, mutta injektioruiskulla tai pipetillä saa tiputettua pikkutipan vettä juuri haluttuun kohtaan.

116
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 24.11.11 - klo: 15.13 »
Kyllähän tuolla sähköä akkuun työntää. Virtalähteeksi edullinen akkulaturi, vaikka tuommoinen: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Autosahko/Akkutyokalut-ja--tarvikkeet/Akkulaturi-512-A-37720/. Liittimet kannattaa vaihtaa semmoisiin jotka eivät pääse oikosulkuun kesken latauksen.

117
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 24.11.11 - klo: 12.34 »
"The main battery leads must be connected along with the balance lead connector
as shown before charging your battery ."

Juurikin päinvastoin tuo manuska käskee tekemään. Eli molemmat, tasuri ja virtapiuhat pitää olla kiinni. Ohje jopa varoittaa että jos näin ei tee, laturi vaurioituu. Laturi lataa akun virtajohtoja pitkin ja purkaa tasausliittimen kautta sen verran että kennot pysyvät tasapainossa.

Hiukan ihmettelen lausuntoa: "Failure to connect as shown in this diagram will damage this charger." Koska kyseessä on ns. fiksu laturi joka kykenee tunnistamaan mikäli kytkentä on poikki, oikosulussa, plussa ja miinus väärinpäin jne.

118
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 24.11.11 - klo: 08.06 »
SC-kaaran vastari tuli haetuksi postista. Toisen kerran. Sussex Models hoiti reklamaation oikein hyvin. Viikossa tuli oikea vastari väärän tilalle.

119
Vapaa keskustelu / Vs: Majan rakentaminen.
« : 20.11.11 - klo: 19.19 »
On semmonen kokemus etä mihin on säilötty lautoja on myös nauloja, ainakin ladossa ja sen tyyppisissä paikoissa. Kun vaan tarkasti kattelee. :cool:

120
Vapaa keskustelu / Vs: Majan rakentaminen.
« : 20.11.11 - klo: 19.08 »
Onhan noita rakenneltu. Mitäpä tuota odottelemaan. Makuupussin paksuudesta on kiinni yöpymismukavuus.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6