RC10.FI

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: VTEC - 04.03.16 - klo: 20.35

Otsikko: spurrin kuluminen nopeasti
Kirjoitti: VTEC - 04.03.16 - klo: 20.35
Mikä voiso olla syy spurrin nopeaan kuumiseen?
voisiko syynä olla pinjonin irtoaminen ajon aikana(on irronnut
pari kertaa rattaa vaihdon jälkeen) jolloin kaksi
vierekkäistä ratasta hankaisivat toisiaan
vasten kunnes auto pysähtyy.
Otsikko: Vs: Moottorirattaan kuluminen nopeasti
Kirjoitti: Mölli - 04.03.16 - klo: 22.13
Mikä voiso olla syy
moottorirattaan nopeaan kuumiseen?
voisiko syynä olla pinjonin irtoaminen ajon aikana(on irronnut
pari kertaa rattaa vaihdon jälkeen) jolloin kaksi
vierekkäistä ratasta hankaisivat toisiaan
vasten kunnes auto pysähtyy.

Liian pieni tai suuri välys pinionin ja spurrin (se isompi ratas) välissä.
Otsikko: Vs: Moottorirattaan kuluminen nopeasti
Kirjoitti: VTEC - 05.03.16 - klo: 11.39
OK
Otsikko: Vs: Moottorirattaan kuluminen nopeasti
Kirjoitti: Testikuski - 05.03.16 - klo: 21.39
Eihän pakki mene suoraan päälle ennen pysähdystä?
Otsikko: Vs: Moottorirattaan kuluminen nopeasti
Kirjoitti: Traxxas slayer - 10.03.16 - klo: 22.09
Jos sulla on noi himoton omat pinionit käytössä ne kun on aivan kuraa. Vaihda ihmeessä johkin muuhun hiukan kovempaan (teräs on hyvä aina) pojan autossa noita pinioneita meni kun irtokarkkeja ja  nyt kun vaihdoin teräksisen tilalle niin jopas on ruvennut kestää.
Otsikko: Vs: Moottorirattaan kuluminen nopeasti
Kirjoitti: Honkkari - 10.03.16 - klo: 22.16
Aloittelijoiden kannattaa muutenkin pinionin ja spurrin välys laittaa paperin palalla kohdilleen. Eli normi vaikka A4 paperista repäset palan ja laitat sen spurrin ja pinionin väliin. Sitten vain säädät moottorin niin että pinioni ja spurri osuvat toisiinsa (paperin pala edelleen välissä). Paperin pala kun pyörähtää "kivuttomasti" välistä pois niin pitäisi olla sopiva väli. Muista että pinionia ei tässä säätö menetelmässä kuitenkaan punnata spurria vasten hampaat irvessä. Pinionin ja spurrin välyksen oppii säätämään ajan kans ihan näppituntumalta sitten.

Tätä sivustoa ei voi ikinä painottaa liikaa , saa todella hyvän perustiedon tästä lajista lukemalla jonkinlaisella ajatuksella läpi: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html (http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html)
Otsikko: Vs: Moottorirattaan kuluminen nopeasti
Kirjoitti: Habaku - 11.03.16 - klo: 07.55
Ja joskus, spurri saattaa olla hieman soikea. Eli sitä spurria kannattaa pyörittää koko kierros kun välystä säätää, niin paljastuu kieroudet yms... ja jos kierouttaa löytyy, niin välys mitataan siitä tiukimmasta kohdasta.
Otsikko: Vs: Moottorirattaan kuluminen nopeasti
Kirjoitti: Juha-Matti - 11.03.16 - klo: 11.12
Aloittelijoiden kannattaa muutenkin pinionin ja spurrin välys laittaa paperin palalla kohdilleen. Eli normi vaikka A4 paperista repäset palan ja laitat sen spurrin ja pinionin väliin. Sitten vain säädät moottorin niin että pinioni ja spurri osuvat toisiinsa (paperin pala edelleen välissä). Paperin pala kun pyörähtää "kivuttomasti" välistä pois niin pitäisi olla sopiva väli. Muista että pinionia ei tässä säätö menetelmässä kuitenkaan punnata spurria vasten hampaat irvessä. Pinionin ja spurrin välyksen oppii säätämään ajan kans ihan näppituntumalta sitten.

Tätä sivustoa ei voi ikinä painottaa liikaa , saa todella hyvän perustiedon tästä lajista lukemalla jonkinlaisella ajatuksella läpi: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html (http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html)

Toi on hyvä apu vielä kokeneellekkin mekanikolle ja tosiaan laadukas pinioni paikalleen, teräs ois paras.