Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nappe

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 17
211
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 17.10.05 - klo: 15.49 »
LiPo vs. NiMH väittely on vähintäänkin mielenkiintoinen, sillä edes SHD LiPo-kennoista ei luvata kun 20C purkuvirtaa, piikkikesto saattaa olla hiukan suurempi, kukaan ei kuitenkaan lupaa mitään sellaista.
Taas esim. GP:n sivuilta kattelin että GP3700-kennon sisäinen vastus on 3mOhm josta jokainen voi itse laskea mikä tällöin on maksimi ulostuleva virta, jatkuva virrankesto onkin sitten ihan halutusta eliniästä kiinni, mutta kyllä minä olen tyhjentänyt huonompiakin kennoja jossain 3min ajassa, jolloin pitkälti kaikki ketjussa oli valmista kamaa, PAITSI kennot.

Touring kilpaautoissa, joissa tällä hetkellä taitaa olla suurimmat vaatimukset sekä akuissa että moottoreissa, piikkivirta on ehdottoman tärkeä, sillä kiihdytyksessä nimenomaan tarvitaan tätä. Ja jos joku nyt alkaa väittää jotain rinnakkainkytketysitä LiPoista (kuten Kokam SHD 6400 Pro2S), niin muistuttaisin että NiMH-akkujakin voi kytkeä rinnan...
Jatkuvalla virrankestolla ei sinänsä ole merkitystä, sillä kaikki kilpakäyttöön tarkoitetuissa akuissa on helposti riittävästi virrankestoa.

Ja jos joku väittää että LiPosta irtois enemmän virtaa kennokohtaisesti kuin vastaavankokoisesta (mAh) NiMH-kennosta niin sanon vaan että  :shock:

Oikeassa paikassa oikein käytettynä, LiPo ja Harjaton on oivallinen ratkaisu, mutta väärinkäytettynä LiPo-akku on hengenvaarallinen!

Kokemusta löytyy niin hyvistä että huonoista LiPo-akuista, harjattomista lennokkikoneista sekä harjattomista automoottoreista.

212
Tulokset / Ilmoittautuneet Vantaan Alue-8 kisaan
« : 17.10.05 - klo: 13.43 »
Ilmoittautuneet tähän mennessä:

TSS-10
Mikko Möller, VAU
Jami Oksanen, Hyvinkää SRC
Aleksi Kaasinen, VAU
Joonas Holsti, VAU
Niko Lindvall, VAU
Tomi Mairue, SRC
Matias Kuusinen, VAU
Jouko Laine
Niko Sinervo, RiiUA
Jonni Kotola, HMR
Samuli Kesseli, RiiUA
Mikko Ahvalo
Matias Vikstedt, VAU
Roope Grönroos, RiiUA
Otto Laurila, RiiUA
Harri Lukkari, MMRc
Vertti Aito, VAU
Janne Kiiski, RiiUA
Risto Rönnqvist
Ville Rönnqvist
Petteri Kauppinen, RiiUA
Jerry Hellström

TS-10
C-M Fager, VAU
Juho Koskivuo, VAU
Jussi Torkkola, VAU
Sami Sinisalo, TUA
Jyri Konoila, VAU
Jani Lindqvist, TUA
Joni Hiltunen, SWK Fin
Mikko Pyhältö, TUA
Tero Kupari, LohUA
Pauli Helin, TamUA
Niko Vuorenmaa, RiiUA
Matti Korvenmaa, MikUA
Viljami Kutvonen, VAU
Mihail Tsistovski, LahUA
Jukka Penttinen, LahUA
Sami Salmela, VAU
Henry Salmén, LahUA
Jussi Arola, TUA
Timo Keränen, LahUA
Risto Koskinen, TamUA
Marko Salminen, RiiUA
Satu Harmokivi, LahUA
Jarmo Viljakainen, SRC
Matti Hölttä, VAU
*Jethro Lehtojärvi, TUA
*Jouko Näätänen, VihUA
* Jarkko Mustonen, VAU

*merkityt ovat luovuttaneet paikkansa vapaaehtoisesti.

MN-10
Tapani Torkkola, VAU
Aleksi Otsavaara, VAU
Harri Kaasinen, VAU
Pasi Tarvainen, VAU
Jethro Lehtojärvi, TUA
Jouko Saarinen, LohUA
Tero Tuomisto, LahdenUA
Juho Kulkas
Peter Winqvist, VAU
Aake Kutvonen, VAU
Petri Ranta, LohUA
Kari Termonen, Hysrk
Jorma Kupari, LohUA
Tommi Wikstén, VAU
Harri Valander, RiiUA
Erkki Similä, HyvSRK

TSS-10: 22
TS-10: 27
MN-10: 16

Yhteensä: 65 ilmoittautuneita.

Aikatauluteknisistä syistä joudutaan valitettavasti karsimaan osaanottajamäärää, kaikki eivät millään mahdu ajamaan, edes 2+2 formaatilla. Karsinta tulee tepahtumaan lähinä TS-10 luokassa.
Ilmoituksia epäonnisille lähtee sähköpostilla, kun ilmoittautumisaika on päättynyt.

TSS-luokassa finaaleihin laitetaan max 8 kuljettajaa.
TS-10 Luokan finaaleissa ajetaan 7 kuljettajalla/erä. (yht. 21)
MN-10 luokassa 8kuljettajaa/erä.

TS-10 ratakierros taipuu n.9:ssä sekunnissa, joten jo 8:llä autolla tilaa on vain 10m/1s kuljettaja, mikäli radalle levittäydytään tasaisesti.
VAU:n kerhokisoissa on todettu että 7 Viriautoa kerrallaan on käytännön maksimi...

Arpakuutiolla oli kovasti töitä, ja epäonnisille on lähtenyt sähköpostia.
Pahoittelen että tähän jouduttiin, ja toivon että he, joille onnetar hymyili tosiaan myös tulevat kisoihin.

Päivitetty 1.11 2005 klo.22:55

213
Tervetuloa Alue 8:n kerhokisasarjan kauden toiseen osakilpailuun
VANTAALLA Lauantaina 5.11.2005 klo 9:00


Kilpailupaikka: Rajatorpan Väestönsuoja, rajatorpantien varrella, Vantaa

www.keltaisetsivut.fi ja osoitteeksi Vantaa, Rajatorpantie 27 osoittaa riittävällä tarkkuudella oikeaan paikkaan.

Pöytiä on hyvin rajallisesti, joten varatkaa omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan.

Radan tunteville tiedoksi, Varikko on sählykentän päässä, ei radan vieressä.

Henkilökohtaiset transponderit ovat käytössä. Lainapondereita löytyy tietenkin myös.

Kisapaikan ovet avataan klo 9:00

Mahdollisuus harjoitteluun ennen kisan alkua - HUOM. harjoitusvuorot nähtävissä luokittain seinällä olevalla listalla, josta paikka varataan YKSI erä kerrallaan merkitsemällä siihen nimi ja kidetaajuus.


Kilpailuluokat:
S2-10 / 4 min / solukumirenkaat
TSS-10 / 4 min / valetut kumirenkaat, ei rengasrajoituksia
TS-10 / 5 min / valetut kumirenkaat, sääntökirjan mukaan, mutta harjaton moottori sallittu (moottorin oltava EFRAn hyväksymä)
MN-’10’ / 4 min / ”Pappaluokka” >28v kuljettajille, joilla ei ole ollut PA-kilpailulisenssiä ennen 28v ikää.

Huom. Vain ne luokat ajetaan, joihin on ilmoittautunut vähintään 4 kilpailijaa.
C-12 luokkaa ei ajeta.


Ilmoittautuminen
Viimeistään tiistaina 1.11.2005 16:00 mennessä.
Aika päättynyt.
Myöhästyneitä ilmoittautumisia ei huomioida!

Ilmoittautuessa annettava:
- nimi
- kilpailuluokka
- kolme kidetaajuutta
- yhteystiedot - puhelinnumero on tärkeä!
- seura (jos on)
- henkilökohtaisen transponderin numero (jos on)

Ajajalistat laatii Carl-Magnus Fager. Siinä tapauksessa, että osanottajien määrää joudutaan karsimaan, tieto tästä annetaan henkilökohtaisesti niille, joita se koskee.
Kisaformaatti ja aikatulu ovat riippuvaiset ilmoittautuneiden määrästä.


Muut tiedot: katso topic "ALUE 8 KERHOKISAKUTSU":
http://www.rc10.fi/viewtopic.php?t=12888



Sinä, jota rc-autokilpailun kokeileminen kiinnostaa, tämä kisa on juuri sinua varten! Alue-8:n kerhojen järjestämä kerhokisasarja on ensisijaisesti tarkoitettu vasta-alkajille.

Ensikertalaisenakaan ei tarvitse olla epävarma ajotaidon tai auton tai akkujen tai minkään muunkaan syyn vuoksi. Kaikki ovat joskus ensikertalaisia!

214
Itse olen pidemmän ajokaavion puolesta :)
Ei sillä kotiinlähdön ajankohdalla niin suurta merkitystä ole, kunhan saadaan ajaa neljät alkuerät, sillä kuulun niihin jotka herää hitaasti, yleensä vasta finaaleihin... Ei todellakaan ole väliä pääseekö kotiin lähtemään 19, 20 vaiko 21. Kauheasti 21:n jälkeen ei kuitenkaan tarvis enää palkintoja jakaa, mikäli aamulla aloitetaan joskus 7:00 pintaan...

Erävälinä 1h on jo ihan OK, koneen sorvaamiseen taitaa mennä maksimissaan 3-4min, joten ajon, nostamisen, ja sorvaamisen jälkeen jää n. 40min aikaa ihmetellä :)

215
Kilpailijoiden kanava / Kysymys finaalien pistelaskusta
« : 04.10.05 - klo: 10.34 »
Niin, ajatuksissani oli tietysti myös että kaikki eivät mahdu kärkijoukkoihin alkuerissä, jos nyt vaikka käy niin onnettomasti että alkuerissä ei oikein saa autoa vielä täydelliseen setuppiin, tai radalla tapahtuu touring-maista tönimistä, tai joutuu yksinkertaisesti ajaa alkuerät hitaassa erässä, näinollen alkueräsijoitukseski mahdollisesti tulee joku huonommalla puoliskolla oleva paikka, vaikka periaatteessa voisi/osaisi ajaa kovempaakin, jos tilaa vaan tulis... Tuolta onkin sitten toivotonta lähteä ajamaan finaalin voitosta, kun kärkikuskien ei tarvi kun varmistaa yhden finaalin hyvän tuloksen, ja homma olis pulkassa.
Kyllähän kärkipaikaltakin lähtevän kuljettajan pitää pystyä kahteen hyvään suoritukseen FINAALISSA jossa ihan oikeasti ajetaan kilpaa...

Otetaan myös huomioon, että esimerkiksi hyvinkäällä ensimmäiset 20 kuljettajaa taisi olla samalla kierroksella, joten erot ovat monesti todella pienet ensimmäisen ja viimeisen välillä finaalissa, ja sijoitus ratkaistaan vasta finaalissa ajmalla.

Olishan RC-autoilu tylsää jos ajettais kuten formulat, koko erä tasaisessa letkassa ilman mitään tapahtumia. Kohta voitais jättää finaalit kokonaan pois ;)

Ja tosiasiahan on, että touringissa tönitään ihan liikaa (osittain liikayrittämisen tuloksena, osittain tahallaan), kyseessähän ei ole kontaktilaji...

216
Kilpailijoiden kanava / Harjattomat vai hiilettömät ?
« : 01.10.05 - klo: 22.32 »
Samanlaista teknologiaa mitä lennokissakin, eli harjatonta (brushless).

217
Kilpailijoiden kanava / A vai B
« : 27.09.05 - klo: 11.24 »
Kuljettajana joka lämpiää vasta loppua kohti, antaisin ääneni rengastyypille B, koska renkaan ominaisuuksien säilyminen läpi elinkaaren on minusta PALJON tärkeämpi asia kuin sen nopeus, kerta kaikki kuitenkin ajavat samalla renkaalla.

Nykyisellä CS-27:lla totuushan on ollut, että viritetyssä, miksi ei muissakin luokissa, renkaalla parhaan tuloksen on pitänyt ajaa ensimmäisessä alkuerässä, tai sitten vaihdettava uusi rengassetti (TS-10) viimeiseen alkuerään, mikäli alkueräsijoitustaan on halunut parantaa "kaikin mahdollisin keinoin"

Mielummin ajan muutenkin renkaalla joka pysyy ajettavuudeltaan samanlaisena läpi koko päivän :)
Se, että Rengas B on myös helpompi ajaa, on pelkkää plussaa :)

218
Kilpailijoiden kanava / Kysymys finaalien pistelaskusta
« : 21.09.05 - klo: 10.53 »
Eikun joo, huonoin piti jättää pois...

Idea sinänsä on ihan hyvä, mutta tämä ajaa käytännössä vain finaalin kärkeen sijoittuneiden etua, ja tekevät asian työläämmäksi huonommin sijoittuneille, kun kärkikuljettajien ei oikeastaan tarvis kuin onnistua kerran turvatakseen hyvän finaalituloksen... Huonommalta puoliskolta lähtevien taas pitää taistella ikäänkuin pohjalla olisi yksi keskeytys jo valmiiksi...
Ja kun kaikki ei voi lähteä paalulta vaikka kuinka hyvin ajais :(

219
Tulokset / 1.Kerhokisan lopputulokset
« : 18.09.05 - klo: 09.11 »
Ensimmäisen osakilpailun tulokset on laskettu:

TS-10
1 C-M Fager      1 1 1 =2
2 Viljami Kutvonen   2 2 6 =4
3 Juho Koskivuo      5 3 2 =5
4 Matias Kuusinen   4 4 3 =7
5 Matias Vikstedt   3 7 4 =7
6 Jarkko Mustonen   7 5 5 =10
7 Jussi Torkkola   6 6 7 =12

Syndicate
1 Joonas Holsti      1 1 1 =2
2 Scot Langford      2 2 2 =4
4 Mikko Möller      3 3 4 =6
5 Niko Lindvall      4 4 3 =7
6 Kalle Kyyrö      6 5 0 =11
7 Tapani Torkkola   5 6 0 =11

MiniCrossit
1 Matias Kuusinen   3  2  1 =3
2 Jyri Similä           2  3  2 =4
3 Pekka Heikkilä     1  6  4 =5
4 Matias Wikstedt    4  5  3 =7
5 Jerry Hellström    7  1  7 =8
6 Hoke         6  4  6 =10
7 Jonni Kotola         8  7  5 =12
8 Kalle Kyyrö         5  8  8 =13
9 Tuomas Lintula    9  9  9 =18
10 Ari Heinonen      10 10 10 =20

MiniCrossarit näyttivät todella hyviltä radalla, selvästi paremmalta mitä odotin! Formaatti kaipaa vielä hiukan säätöä mm. ajoajan suhteen, ja osa kuljettajista reilusti korjausta asenteeseen seuraaviin kisoihin, uskoisin kuitenkin että tästä voi tulla ihan hauska luokka kunhan säännöt tehdään siten että kustannukset pysyyvät järkevinä.

220
Tulokset / VAU Kerhokisat talvella -05/06
« : 12.09.05 - klo: 16.27 »
Rajatorpassa ajetaan kerhokisat seuraavina päivinä:

PÄIVITETTY -06
14.1, 11.2, 18.3

Mikäli muutoksia tulee niin niistä ilmoitetaan täällä.

Aikataulu pääpiirteittäin:

Ovet avataan 10:00 ei yhtään aikaisemmin.
Alkuerät n. 11-13
Finaalit 14->
Ovet suljetaan 17:00

Tarkoitus olisi ajaa 3 alkuerää ja 3 finaalia, lähdöt tunnin välein.
Katsotaan miten homma lähtee pyörimään...

Luokat:
Syndicate 6min (17t)
TSS-10 jos on osallistujia 5min
TS-10 5min harjattomat koneet sallittu.
Drifting XXmin, Autossa oltava Drifting-renkaat!

Drifting-autoihin suosittelemme mietoa moottoria. Tässä luokassa tehot EIVÄT ratkaise, vaan näyttävät ajolinjat :)
Drifting ajetaan nopeusluokkana, eli lasketaan tulos aivan kuten muissakin luokissa. Auton tulee kuitenkin edetä mutkissa "kahva edellä"
Ajoaika on vielä auki, aikaajot 5min finaalit 8min?

Aikataulu kerhokisoissa:

Ovet Auki: 10:00.00

Vapaa harjoittelu: 10:01-10:50
Imoittautuminen: 10:15-10:45
Tämän jälkeen pääsee mukaan mikäli eräjärjestelyt sallii.

Alkuerät:

Alkuerät    AE.1    AE.2    AE.3
TS-10   11:00   12:00   13:00 (5min)
Synd.1   11:10   12:10   13:10 (6min)
Synd.2   11:20   12:20   13:20 (6min)
Drifting   11:30   12:30   13:30 (XXmin)


Finaalit:    Fin.1    Fin.2    Fin.3
TS-10   14:00   15:00   16:00 (5min)
Synd.A   14:10   15:10   16:10 (6min)
Synd.B   14:20   15:20   16:20 (6min)
Drifting   14:30   15:30   16:30 (XXmin)


KAIKKI POISTUVAT 17:00 MENNESSÄ.

Muutoksia saattaa tulla mikäli osaanottajia tulee yllättävän paljon johonki luokkaan.

Autoja/erä:
Syndicate: max 7-8, TS-10: max 7.
Drifting max 7-8?

Lisätietoja:
nappe@power-racing.net
aake@power-racing.net

221
Lainaus käyttäjältä: "JaniA"
Jaetaanko junnu pisteet vanhalla tyylillä eli lopputuloksista poimien vai junnufinaalin perusteella??


Jos junnufinaalia ajetaan (kuten ennenvanhaa on ollut tapanakin) niin junnusarjan pisteet jaetaan tietenkin tämän perusteella, eikä kokonaiskisan lopputuloksista poimimalla.

222
Tulokset / VAU kerhokisat KESÄ -05
« : 25.08.05 - klo: 09.30 »
Uppista. Tänään olis kisat...

223
Tulokset / VAUn pondereista jne.
« : 03.08.05 - klo: 10.16 »
VAU:n uudet transponderit maksaa kerhokisoissa 5e/kpl vuokrattuna koko kisapäiväksi, ja vaurioituneena palautettuna 120e. Tämä ihan siitä syystä että tuo uusi kierroslaskentajärjestelmä ei ihan ilmanen ollut :( SM-kisoissa pondein saa tarvittaessa järjestäjältä, onhan osallistumismaksukin hiukan suurempi kun kerhokisoissa...

Jos haluatte ajaa tuonlaisen maratooni-tyyppisen kisan, niin 1poneri/joukkue, kahden tai useamman ponderin ynnääminen on kyllä mahdollista (kun erä on ajettu), mutta joku jerry on kuitenkin 3min välein huutamassa korvaan että mikä sijoitus/kuka ajaa/missä mun elämä, eikä niitä tuloksia kukaan ynnäile lennossa... Lisäksi en kuitenkaan saisi oikeat kuskit laskettua yhteen ;)

Torstaina kerhokisat tattarisuolla (1:10 luokan rataautot)
Sunnuntaina kerhokisat lavangossa (1:8 polttiscrossi)
Maanantaina kerhokisat tattarisuolla (LS-5 autot)

224
Tulokset / Lopputulokset
« : 20.07.05 - klo: 12.00 »
Si.   Kilp.no.   Nimi     Maa   Kerho   Tulos   

1   4   Teemu Saarinen     Fin   HyUA   91k 30:11.599   
2   13   Tom Kalves     Fin   TamUA   89k 30:06.164   
3   3   Jarno Siltanen     Fin   JyvSRK   89k 30:08.232   
4   14   Pekka Koivula     Fin   TamUA   89k 30:16.108   
5   2   Antti Ollinmäki     Fin   JärvSRK   87k 30:06.786   
6   1   Tony Raikas     Fin   KyPAK   82k 27:23.448   
7   6   Janne Westerlund     Fin   VAU   76k 30:18.710   
8   31   Joni Minkkinen     Fin   LMM   67k 30:14.210   
9   21   Alexander Naumov     Rus      15k 13:19.215   
10   15   Olli Löflund     Fin   JärvSRK   3k  1:21.697   
11   12   Aarre Sillanpää     Fin   TamUA   39k 15:05.917   
12   22   Olev Pihl     Est   EAMK   39k 15:12.633   
13   29   Matti Iivonen     Fin   Kypak    38k 15:01.316   
14   38   Tuomas Riikonen     Fin   JklSrk   38k 15:08.730   
15   42   Marko Friberg     Fin   MMRc   38k 15:08.869   
16   41   Janis Orlovskis     LV   Autopilots   38k 15:10.770   
17   7   Tero Kupari     Fin   LohUA   34k 15:14.751   
18   9   Kari Sinisaari     Fin   HyUA   32k 11:49.513   
19   8   Jomi Pulli     Fin   Kypak    28k 10:07.243   
20   37   Jarkko Mustonen     Fin   VAU   19k  9:08.514   
21   18   Marko Salminen     Fin   RiiUA   6k   2:24.652   
22   19   Viljami Kutvonen     Fin   VAU   0k   -.---   
23   16   Daniel Kalves     Fin   TamUA   0k   -.---   
24   28   Jethro Lehtojärvi     Fin   TUA   0k   -.---   
25   26   Niko Andersson     Fin   TUA   30k 13:41.873   
26   39   Joni Siitonen     Fin   KyPAK   26k 15:00.700   
27   27   Matti Korvenmaa     Fin   MikkelinUA   15k  6:12.197   
28   40   Jonni Kotola     Fin   VAU   0k   -.---   
29   33   Taneli Kettunen     Fin   -   0k   -.---

Kiitokset kailille osallistujille.

225
Tulokset / Erälista
« : 14.07.05 - klo: 15.35 »
Erä   TP-10         
1   1   Tony Raikas   KyPAK   Fin
1   2   Antti Ollinmäki   JärvSRK   Fin
1   4   Teemu Saarinen   HyUA   Fin
1   6   Janne Westerlund   VAU   Fin
1   9   Kari Sinisaari   HyUA   Fin
1   16   Daniel Kalves   TamUA   Fin
1   21   NAUMOV Alexander      Rus
1   22   Olev Pihl   EAMK   Est
1   27   Matti Korvenmaa   MikkelinUA   Fin
            
2   3   Jarno Siltanen   JyvSRK   Fin
2   7   Tero Kupari   LohUA   Fin
2   8   Jomi Pulli   Kypak    Fin
2   13   Tom Kalves   TamUA   Fin
2   14   Pekka Koivula   TamUA   Fin
2   28   Jethro Lehtojärvi   TUA   Fin
2   29   Matti Iivonen   KyPAK   Fin
2   31   Joni Minkkinen   LMM   Fin
            
3   12   Aarre Sillanpää   TamUA   Fin
3   15   Olli Löflund   JärvSRK   Fin
3   18   Marko Salminen   RiiUA   Fin
3   19   Viljami Kutvonen   VAU   Fin
3   26   Niko Andersson   TUA   Fin
3   33   Taneli Kettunen       Fin
3   37   Jarkko Mustonen   VAU   Fin
            
4   17   VODNEV Alexander      Rus
4   38   Tuomas Riikonen   JklSrk   Fin
4   39   Joni Siitonen   KyPAK   Fin
4   40   Jonni Kotola   VAU   Fin
4   41   Janis Orlovskis    Autopilots   LV
4   42   Marko Friberg   MMRc   Fin
4   43   ANANIEV Mikle      Rus
            
            
   1/8 IC         
5   1   Tony Raikas   KyPAK   Fin
5   2   Erkki Kantanen      
            
   LS-5         
6   1   Pekka Heikkilä   MäntsMK   Fin
6   2   Peter Winqvist   VAU   Fin
6   3   Kalle Lehto   KyPAK   Fin
6   4   Ilpo Koivisto   VAU   Fin
6   5   Veikko Jalas   VAU   Fin
6   6   Toni Pernu      Fin

Numerottomille annetaan kilpailijanumero kilpailupaikalla.

Edit 15.7.2005: Peruuttaneet poistettu, samalla lisätty kilpailijanumeroita...

226
Tulokset / Aikataulu
« : 14.07.05 - klo: 15.33 »
Saturday

08:00-10:00 registration & Free practice
10:15 Drivers meeting

Heat    Practice   Qualify1   Qualify2   Qualify3   Qualify4
1 (1:10)   10:30   12:15   14:30   16:15   18:00
2 (1:10)   10:45   12:30   14:45   16:30   18:15
3 (1:10)   11:00   12:45   15:00   16:45   18:30
4 (1:10)   11:15   13:00   15:15   17:00   18:45
5 (1:8 IC)   11:30   13:15   15:30   17:15   19:00
6 (LS-5)   11:45   13:30   15:45   17:30   19:15

20:00 Silence.

All times are the warmup starting times.
1:10 IC Track and 1:8 IC Track Heats include 3min warmup and 5min qualifying
LS-5 heat include 3min warmup and 10min qualifying.

Sunday
Heat Qualify5
1 (1:10) 10:15
2 (1:10) 10:30
3 (1:10) 10:45
4 (1:10) 11:00
5 (1:8 IC) 11:15
6 (LS-5) 11:30

Finals:
12:30 1/4A 15min
13:00 1/4B 15min
13:30 LS-5 Main Final 20min
14:00 4 top qualifiers practice 10min
14:30 1/2A 15min
15:00 1/2B 15min
15:30 1/8 IC Track Main Final 30min
16:30 1/10 IC Track Main Final 30min
17:30 Price Ceremony.

Edit 15.7.2005, pieni painovirhe sattunut ensimmäisen eräkierroksen aikana, oli tunnin tauko kesken kaiken, nyt korjattu, ja säädetty aikataulu väljemmäksi, kerta löyty tunti lisää aikaa :)

227
Tulokset / Ulvilan lopputulokset
« : 06.07.05 - klo: 19.53 »
Pahoittelen että on kestänyt.

Nimi      Kerho      Kierrokset   Aika
1   Jarno Siltanen   Jkl srk      53   45:03.14
2   Markku Honkanen   VAU      53   45:28.16
3   Petri Mylläri   SaloUA      52   44:52.64
4   Timo Jalas   VAU      52   45:04.52
5   Markus Kallio   V-SUA      52   45:41.80
6   Jouko Näätänen   VihUA      50   45:16.00
7   Tomi Björkman   TUA      46   45:01.32
8   Joseph Quagraine   VAU   41   40:43.88
9   Ari Heinonen   VAU      40   45:21.65
10   Topias Airola   TamUA      0   -.---
11   Harri Nyman   LMM      23   20:45.63
12   Matias Vikstedt   VAU      23   20:53.51
13   Jani Alanko   HeiUA      22   20:23.33
14   Juha Sartesuo   LahUA      22   20:24.10
15   Arttu Helenius   SaloUA      21   20:00.70
16   Juha Rousku   VAU      21   20:06.00
17   Ilar Riikonen   SaloUA      21   20:32.60
18   Kalle Kyyrö   VAU      20   20:24.85
19   Tomi Salonen   TUA      18   15:54.70
20   Jani Konka   VAU      0   -
21   Aki Mertsola   TUA      17   15:34.24
22   Ville Liski   TUA      16   15:06.84
23   Jani Lindqvist   TUA      15   14:55.34
24   Martti Honkasalo Hankiralli Ry   14   14:18.43
25   Tommi Saari   TamUA      13   14:29.29
26   Niko Virtanen   TUA      13   15:24.84
27   Juuso Siivonen   SaloUA      13   15:33.63
28   Jethro Lehtojärvi TUA      13   15:42.91
29   Jonni Kotola   VAU      13   16:01.24
30   Veli-Pekka Virtanen TUA      12   15:05.57
31   Miika Isotalo   V-SUA      7   06:08.32
32   Niko Andersson   TUA      6   15:41.86
33   Sami Palimo   VAU      2   02:51.79
34   Jari Huttunen   ÄkiUA      0   -.---   
35   Jerry Hellström   LahUA      12   14:15.44
36   Jari Eklund   VAU      12   15:54.71
37   Aaro Lecklin   KotkaUA      8   14:02.79
38   Antti Aapro   -      5   10:37.60
39   Jussi Torkkola   VAU      4   04:09.93
40   Jukka-Pekka Vihmo PoSUA      3   03:32.14
41   Antti Sainio   -      1   01:55.08
42   Tuomas Lintula   VAU      0   -.---
43   Rami Korpela   LupaSua      0   -.---

Ja kyseessähän on tietenkin epäviralliset tulokset, viralliset tulevat AKK:n kanavien kautta

228
Tulokset / Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 3. Ulvila 2.7.
« : 29.06.05 - klo: 01.41 »
Erälistat, kuljettajat erissä aakkosjärjestyksessä, joten tuon voi jättää kysymättä.
Jos on jotain äänestettävää niin pyyntöjä voi laittaa minulle suoraan, en seuraa tätä palstaa kovinkaan aktiivisesti, joten tänne laitetut kommentit menevät hukkaan.

Ulvilassa otetaan käyttöön uusi AMB (ja toivotaan että opin käyttämään sen ÄKKIÄ, tuli nimittäin tänään), joten jos teillä on personal transpondereita, ettekä ole numeron vielä ilmoittaneet KITI:ssä, niin laittakaa minulle sähköpostia. nappe @ power-racing .net

1   Aapro Antti   
1   Juuso Siivonen   SalonUA
1   Korpela Rami   LupaSua
1   Koskimies Kai   KotkaUA
1   Näätänen Jouko   VihUA
1   Palimo Sami   VAU
1   Sainio Antti   
1   Virtanen Veli-Pekka   TUA

2   Eklund Jari   Vau
2   Huttunen Jari   ÄkiUA
2   Kettunen Mika   OUA
2   Kotola Jonni   Vau
2   Lecklin Aaro   KotkaUA
2   Riikonen Ilari   SaloUA
2   Saari Tommi   TamUA
2   Vikstedt Matias   VAU

3   Airola Topias   TamUA
3   Heinonen Ari   VAU
3   Honkanen Markku   VAU
3   Isotalo Miika   V-SUA
3   Korvenmaa Matti   MikUA
3   Lehtojärvi Jethro   TUA
3   Liski Ville   TUA
3   Nyman Harri   LMM
3   Rousku Juha   VAU
3   Virtanen Niko   TUA

4   Alanko Jani   HeiUA
4   Andersson Niko   TUA
4   Honkasalo Martti   Hankiralli Ry
4   Konka Jani   VAU
4   Kyyrö Kalle   VAU
4   Lindqvist Jani   TUA
4   Lintula Tuomas   VAU
4   Mertsola Aki   TUA
4   Torkkola Jussi   VAU
4   Vihmo Jukka-Pekka   PoSUA

5   Björkman Tomi   TUA
5   Helenius Arttu   SaloUA
5   Hellström Jerry   LahUA
5   Jalas Timo   VAU
5   Kallio Markus   V-SUA
5   Mylläri Petri   SaloUA
5   Quagraine Joseph   VAU
5   Salonen Tomi   TUA
5   Sartesuo Juha   LahUA
5   Siltanen Jarno   Jkl srk

Niin, ja perinteisiä transpondereita on edelleen tarjolla kilpailupaikalla vanhaan hyvään tapaan, joten jos ei vielä ole personal transponderia, niin ei hätää, lainapondereita on, uusia hienoja (punaisia) pondereita jossa akut toivottavasti kestävät ihan koko päivän.

229
Tulokset / VAU kerhokisat KESÄ -05
« : 16.06.05 - klo: 07.50 »
Kaikki mukaan kisoihiin :wink:

230
RC-kerhot ja -radat / Sääntöjen noudattamisesta
« : 03.06.05 - klo: 10.36 »
Noniin.
Jos ei osata noudattaa sääntöjä niin sitten siellä radalla ei kohta aja kukaan.
Säännöt koskee kaikkia, ja aina, vaikka kuinka MINÄHÄN AJAN-asenteella ollaan liikkeellä.

Alueella ei saa ajaa kello 21-jälkeen, tästä ei ole pidetty kiinni, joten ymmärrän hyvinkin jos paikalliset asukkaat ovat vaatineet tiukempia aikatauluja, ja jos näistäkään ei osata pitää kiinni niin loppuu ajaminen kokonaan. Tämä olisi harmillista eteenkin koska suurin osa harrastajista varmasti osaa noudattaa sääntöjä, ja muutama yksilö omalla asiattomalla toiminnallaan aiheuttaa harmia koko lajille.

Jos isoautopuolella on kisat, niin silloin PA-radalle ei ajeta, tämä on ollut käytäntö (SÄÄNTÖ) niin kauan kun minä olen harrastanut, ja siitä on ihan turha valittaa, tai keksivät äkkiä asvaltoida koko radan parkkipaikaksi.

Jos joku ilmoittaa että radalla ei ajeta viikonloppuisin 19-jälkeen niin silloin ajaminen loppuu 19:00, asian voi tarkistaa VAU:n toimistolta. Itse en tiedä mitä aikarajoituksia viimeaikoina on sovittu.

231
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT V ja GPT I 2005
« : 31.05.05 - klo: 21.23 »
Kiitokset myös tältä suunnalta, kisajärjestelyt sujuivat mielestäni hyvin kaikin puolin.

Itse menin sitten mokaamaan oman kisan ihan riittävän tehokkaasti, ihan omalla tyhmyydelläni. Ensinnäkin pitäisi jo tässä vaiheessa olla hankittuna renkaanlämmittimet, kerta kaikilla muillakin niitä on, ja toisekseen pitäisi joskus oppia ajamaan... Harmittaa edelleen etten osannut ajaa sitä rataapitkin toisessa finaalilähdössä...

+ Puitteet kaikin puolin kunnossa
+ Tuttu ja turvallinen rata :)
+ Katsastuksessa ei turhaa säätöä, vaan mukavaa ja reilua toimintaa koko päivän.
+ Ensimmäinen kerta minun urallani hyvää keliä kuusankoskella. Suurkiitos järjestäjille!
Kaikin puolin jäi positiivinen fiilis kisoista.

- Buffetin pitäjät haihtuivat yllättäen?? Jäi sitten iltapäivän kahvit juomatta :(

Suurkiitokset vielä Jyrille renkaanlämmittimien lainasta! KIITOS.

232
Tulokset / FinnTrackTour IV Laukaa 16.4.2005 Tulokset
« : 21.04.05 - klo: 11.06 »
Suurkiitos järjestäjille myös minun puolesta, kaikki toimi kuten pitikin, katsastuskaan ei tuottanut pettymystä, vaan pistettiin taas leikaten koreja, mutta vain toisilta... Katsastuslinja oli kyllä tasapuolisen tiukka, siitä iso plussa! Katsastajien kanssa on mukava kinastella leikkauslinjoista :)

plussat ja miinukse:

++ Kunnon ruokaa tarjolla kisapaikalla!
++ Sepon kuulutukset, aina yhtää mahtavat :)
+ Rata noin yleensä oli ihan hyvä, kuten laukaalla tapana on.
+ Kesätuntumaa kispaikalla, lämmintä ja kosteaa.

- Teipit irtoili radasta, itseltäni meni toinen alkuerä pieleen kun etupyörään tarttui puolikas teippirulla, kiitos kuitenkin nostajalle joka sen ripeästi sieltä poisti jotta pääsin jatkamaan ajoharjoittelua :)
- 180ast. käännös paluusuoralla, taisi molemmat TS-B finaalit tyssätä monen kuljettajan osalta tähän. Tietty _pitäisi_ ottaa tämän huomioon ajossaan, mutta näin valitettavasti harvemmin tapahtuu. Itse kyllä hyödyin tästä molemmissa lähdöissä, mutta silti näen tämän negana...

Teippauksista kuitenkin sen verran että mitään muuta harmia niistä ei minulle ollut kisapäivänä kun tuo mainittu tapaus, ajolinjalla kun ajeli niin rata oli mainio!

233
Tulokset / Tulokset: C12 SM YLISTARO + jälkipelit
« : 21.03.05 - klo: 10.43 »
Kiitos kisoista, kaikki sujui järjestelyjen osalta todella hyvin :)

Mitä sitten +/- osastolle tulee, niin radan profiili nyt ei oikein ollut meikäläisen mieleen, mutta erillainen ja hyvä ajettava, kunhan siihen pääsi sisään. Perjantain treeneistä olisi ollut meikäläiselle paljonkin hyötyä, jos olisin tajunnut ladata muutaman akun...

Itse taistelin kaikki alkuerät välityssuhteiden kanssa, kun suorilla piti kulkea, ja tiukista mutkista piti kuitenkin päästä pois, kahteen viimeiseen finaaliin sain sellaiset säädäöt tehtyä että pystyin edes jotenkin ajamaan kilpaa sijoituksesta... Onneksi näin, sillä nyt kisoista jäi ihan kiva jälkimaku :)

Suurkiitos myös paikallisille kuskeille jotka tekivät kisoista SM-kisat!

Plussaa:
Lihakeitto :)
järjestelyt kokonaisuudessaan
Rata toimiva
Sopivasti kuskeja erissä
C-12 taso kohdallaan, myös top-3:n takana!

Negaa:
Rata liian kaukana korokkeesta.

Tatti: Jos maaliintullessa saisi oikoa mutkat suoraksi, niin miksi ei myös muutoin, jos on kiirettä, ja jos näin, niin miksi niitä ylipäätään radalle laitettais? Jenkit ovat hoitaneet tämän kahdellakin tavalla: 402m ja ovaalikisat ;)

234
Tulokset / ERÄLISTAT JA AIKATAULU YLISTARO C-12 19.3.2005
« : 16.03.05 - klo: 09.00 »
Editoitko samalla:
Huhmarsalo Jaakko VAU -> VUA
Fager Carl-Magnus VUA ->VAU, ettei tule mitään sekannuksia kisapaikalla ;)

Sitten näyttäisi aikataulussa olevan hiukan hämärä eräjako, treeneissä ensimmäisenä ajaa TS Erä 1, mutta Erä 1 on nimilistassa mielestäni C-12 erä? Kumman mukaan mennään sitten alkuerissä? C12 1-3 - TS -TSS vai siirretäänkö TS-erä nimilistassa (eli erälistassa) enismmäiseksi? Ainakin vesalle tämä varmaan sopis paremmin ;)

235
Kilpailijoiden kanava / FTT -talvi 2006 visiointia
« : 15.03.05 - klo: 15.53 »
Ainakin minun kannalta tuo ehdotus vaikuttaa todella hyvältä, itse kannatan Mr.Cale:n ehdotusta! C-12 luokka aivan varmasti hyötyisi tällaisesta järjestelystä.

Copterin mainintaan TSS- ja C-12 luokan ajamisesta samana päivänä, olen kyllä sitä mieltä että vaikka Vesa on tätä harrastanut menestyksekkäästi, niin en kyllä suosittelis tätä yhdellekään TSS-luokan kuljettajalle, sillä kumipyörä ja solukumiluokan ajaminen samana päivänä on mielestäni kohtalaisen vaativaa. Ainakin näin olen huomannut treeneissä kun olen yrittänyt sekoittaa C-12 ja TS-10 treenit. Jopa Syndicate ja TS-10:n ajaminen samoissa kisoissa vaatii kovaasti keskittymistä molempiin luokkiin, ja ensimmäinen minuutti menee käytännössä joka erässä totutteluun, kun edellisessä erässä ajoi aivan toisenlaisella autolla, vaikka kumipyörät on molemmissa alla.

Nythän tilanne on kuitenkin niin että suurin osa C-12 luokan kilpailijoista tulee TSP tai TS-luokasta, joten ongelma ei ole mitenkään valtava.

Just my 5cents.

236
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 11.03.05 - klo: 10.33 »
Hmm...
Koitan muistaa...

Nokia 9210 (työnantajan puhelin, ei jaksa käyttää)
Nokia 6210 (käytössä)
Nokia 3300 kisoissa MP3-soittimena :)
Nokia 5100 kovempaan menoon
Nokia 6100 mahtuu jopa taskuun
Nokia 7250 yleensä arkikäytössä.

lisäksi on joitain 2110, 5110, 6110 sekä 8110 puhelimia hyllyssä jota ei jaksa käyttää. ainakin 2110:sta ja banaaneista puuttuu toimivat akut.
Projekteina vielä ainakin 7250i ja 6800 joissa erillaista vikaa.

Kaikki nuo 3300/5100/6100/7250 puhelinmet on ostettu rikkinäisinä ja laitettu kuntoon omaan käyttöön...

237
Voin ainakin tuoda toisen ajokuntoisen auton jos kuskia löytyy, edes yhteen alkuerään jotta saadaan nimi listoihin...

238
Tulokset / FinnTrackTour IV Laukaa 16.4.2005 Kilpailukutsu
« : 09.03.05 - klo: 15.20 »
On taas säännöt näköjään muuttuneet, kerta kiteille on vain kolme (3) kenttää, neljäs on näköjään henk.kohtaiselle transponderille :)

240
Sähköautot / Nopareiden ampeereista
« : 25.02.05 - klo: 08.58 »
Ei se 65A mitenkään mahdoton arvo ole, helposti saa kulutetaan 40A/5min, ja tuo siis sisältää myös kaasu-pois aikaa, joten piikkivirrat esimerkiksi hitaasta mutkasta kiihdyttäessä hiiliharjallisella koneella voi hyvinkin nousta lähemmäksi 100A. Käynnistysvirta on sitten ihan oma juttunsa, konehan on käytännössä oikosuljettu kun se ei pyöri, mittaas käämilankojen vastuksen ja arvioi siitä paljonko virtaa koneessa kulkee käynnistyksessä...

Esim. LRP:n V6 ja V7.1 sarjan nopareille ilmoitettiin muistaakseni piikkikestoksi (alle 1s.) jotain 650-700A :)

Lennokkinoparit on hyvä esimerkki jatkuvaa virtaa kestävästä noparista joka EI kestä piikkivirtaa kovinkaan paljon enempää kun jatkuvaakaan.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 17