Mini E-Revo VXL ollut kovassa käytössä, vaikkakin tuon tuosta joutunut huoltotaukoa pitämään. Erittäin hauska ja monipuolinen auto.
Viimeisin hankinta oli kiinalaiset drifting-renkaat Ebaysta (10 € koko setti rahteineen) ja täytyy myöntää, että hymyilyttämään pisti, kun auton sai hallittuihin powersladeihin asfaltilla ilman sen kummempaa harjoittelemista.
Kuvassa juuri nuo renkaat.
Autoa on tullut päivitettyä muutenkin jonkin verran. Laitan listaa osista ja tekemisistä, jos joku innostuu. Osa lontooksi, kun en suomenkielistä vastinetta heti keksi / muista:
- Dirt Hawg -renkaat Titus-vanteilla (ovat muuten melkoisen painavat..)
- itsetehdyt piikkirenkaat talveksi (katso aiempaa ketjusta)
- titaaniset tukivarret ja ohjaustangot
- alumiininen "belcrank" eli ohjaushärveli + oikeat kuulalaakerit muovirinkuloiden tilalle
- eteen ja taakse alumiiniset "chassis bracet"(nostavat iskarit vaakatasoon + tukevoittavat!)
- RPM:n "suspension armsit" eteen ja taakse
- RPM:n "axle carriersit" eteen ja taakse
- RPM:n etupuskuri
- alumiininen moottorijäähy ja päivitetty alumiininen moottoriteline
- diffit "shimmattu" ts. löysät otettu pois ja lisätty kaksi "washeria" sekä eteen että taakse
- alkuperäiset jouset vaihdettu jäykempiin: GTR:n pinkit taakse / mustat eteen
- iskariöljyt vaihdetty jäykempään, muistaakseni 70 WT
- GTR-iskarirungot
- diffeihin lisätty öljyä: 50k eteen, 30k taakse
- teräskardaani
- ruostumattomat ruuvit
- servon rattaat vaihdettu (paketissa odottaa uusi metallihampainen servo)
- 2S-lipot
- ...ja kaikkea muuta pientä...
Ja matkalla 2 x 3S-lipoakut.. :) Enemmän noihin korjaus- ja varaosiin on palanut rahaa kuin itse autoon.
Ja jos jotakuta kiinnostaa vähän käytetyt osat, niin luovun mielelläni pientä vastinetta vastaan (pahoitteluni, että laitan tähän ketjuun):
- center diff (käyttämätön)
- alumiiniset punaiset TRX-tukivarret
- HobbyKingin autogyro (käyttämätön)
- alkuperäinen NiMH-akku (kaksi kertaa ajettu)
- alkuperäiset "suspension armsit" varaosiksi