Hmmmm...
Oon nyt ajellut kolme kokonaista talvea samalla speedpassion LPF säätimellä ja suurimman osan ajasta pakki toiminnassa.
Moottorina 5.5T joka on hyvinkin säätimen sietorajoilla.
Jos fetit puolittuu ja siis tehonkseto myös niin miten ihmeessä kyseinen säädin on voinut kestää tuon moottorin???
Sama säädin palvelee edelleen SC autossa 6.5 moottorilla... tosin pakki ei tainnut olla tänä talvena kertaakaan toiminnassa... Mutta heti ekana talvena kun kyseisen säätimen hommasin niin ajoin vähintään parisataa akullista pakki käytössä.
Johtuu siitä että "rajat" ovat suosituksia. Kun suosituksia seuraa niin suurinosa harrastajista pitää tuotteensa ehjänä. Sit on olemassa myös parempia ja huonompia yksilöitä ja tietysti ajoaika merkkaa tosi paljon. Mutta veikkaan että jos rikot jonkun laakerin ja ajat väkisin 30mins erän niin voi olla hei hei säätimelle tai sitten ei, senhän näkee kun testaa ja kattoo paljonko lämpöjä saa aikaiseksi :)
Viime talven pohjat oli 140 astetta hobbywingin v2.1:lla mistä olen tietoinen ja hyvin toimi vielä senkin jälkeen, eli ei ne aina possahda vaikka lämpöjä tulisi reilusti liikaa.
Niin kyllä... Suosituskia...
Se on ollut tiedossa siitä lähtien kun elämäni ensimmäisen elektronisen säätimen näin.
Mutta jos laitteessa tosiaan käy niin että fetit puolittuu jos vain pakki on ylipäätään edes toiminnassa niin sillonhan suosituskin on tippunut jo niin alas että olen mennyt jatkuvasti tuplaten suositusten yli.
Luulis valmistajien ilmoittavan asiasta edes jotenkin ettei kuluttajat ylitä jatkuvasti suositusarvoja tuplasti.
Suosituksissa on yleensä jotain perää.
Ei valmistaja turhaan ilmoittele mitään suosituksia, ellei tiedä että suositusten yli mennessä ollaan laitteen sietokykyjen rajoilla niin että laite voi hajota.
Eikä valmistaja itsekään tällöin usko vankasti että suosituksen yli voi mennä tuplasti ongelmitta.
Muuten aivan varmasti ilmoittaisivat tästä edes jollain tavalla.
En usko sekuntiakaan mihinkään puolittumiseen ennenkuin näen mustaa valkoisella.