Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - auvo

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 12
61
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 05.04.10 - klo: 18.00 »
Muistaakseni itsellä on juurikin tuon UR:n öljyt 5-7-3, ihan pomminvarma en ole kun on kaikenmoista testailtu talven aikana. Iskarit on edessä 50w ja takana 45 ja orkis valkoiseen jouseen palattu. Eli näin Nokian sisäradalla ja kammopito renkaalla.
Savibaanalla parin-kolmen viikon päästä kaikki setupit menee ihan uusix. Mutta sitähän tää rc harrastus on.

62
Sähköautot / Vs: Mamba Max Pro ?
« : 02.04.10 - klo: 17.38 »
Lähetin oman MMP:n takuuseen viimeviikon maanantaina. Tämän viikon tiistaina lähetin castlelle sähköpostia ja kyselin joko pakettini olis sinne saapunut. Tästä tunnin kuluttua tuli vastaanotto vahvistus ja taas tunnin päästä uusi viesti missä kerrottiin nopari oli lähetetty takas mulle.

Toivottavasti olisi korjattu eikä uusi koska korjauksessa toivottavasti olis asennettu päivitetty osa hajonneen tilalle. Oletettavasti oma dignoosin mukaan sensori piiri kyrvähti.

No katsotaan kuin äijän käy, tuleeko uusia savumerkkejä.
Pistetään tästä taas lisää infoo tänne.

63
Ei kannata hankkia castlen MMM:tä, hajoavat käsiin ja vaikka kuinkamonilla on huonoja kertomuksia siitä.

En allekirjoita, mulla pelkästään hyviä kokemuksia tästä tuotteesta! Mamba Max Prosta sitten taas ei, mut se onkin sitten eri juttu.
Itsellä ollu muutaman kuukauden MMM 2650kv combo käytössä, tosin ajeltu vain sisäradalla, mutta olen edelleen sitä mieltä ettei edes vuonna 2010 vesi ja sähkö tykkää toisistaan, joten saattaa silläkin olla vaikutusta kestävyyteen.

Myös Losin combot on hyvässä maineessa: http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=117&products_id=1243

65
Sähköautot / Vs: Mamba Max Pro ?
« : 21.03.10 - klo: 14.11 »
Itsellä 8-autossa Mamba Monster Combo setti ja on toiminut täydellisesti, vaikka pojat vetää akullisen putkeen, ajoaika noin 25 min. Lämmöt moottorissa 50-60 astetta ja nopari 50 astetta.

Itse jaksan vielä uskoa että MMP tulee ihan toimiva kikkare, kyllä tehdas ottaa näistä palautukista varmasti onkeensa.

66
Sähköautot / Vs: Mamba Max Pro ?
« : 20.03.10 - klo: 21.01 »
Auvo, mun MMP tuli just remontista ja sitä vois kokeilla. Mulla oli ihan sama vika ja parin viikon kierroksen noppa teki maapallon toiselle puolelle. Hassua että noparit tehdään Kiinassa ja korjataan USA:ssa...

Ok...kiitos Tommi mielellään haluan katsoa minkä väristä savua amerikkalaiset on siihen syöttänyt.  :evil:

67
Sähköautot / Vs: Mamba Max Pro ?
« : 20.03.10 - klo: 20.15 »

Eli et turhaan odotellut neljää kuukautta! :wink:

Sehän tässä turhauttaakin, sain sen todella huokeesti towerista asiakas alella joten raha ei harmita vaan aika! Ja taas sitä meneen lisää. Omat kisat lähestyy ja kyytiä pitäis saada autoon lisää  :wink:

68
Sähköautot / Vs: Mamba Max Pro ?
« : 20.03.10 - klo: 20.05 »
Omia kokemuksia MMP:stä

Tilasin Towerista joulukuussa MMP:n ja sain sen kotiin tullin kautta 17.3.2010.
Asentelin sen Honkkarin SCRT10 autoon ja moottori on Novaki HV 4.5 akkuna 2s hardcase lipo.

Eka akku meni testaillessa ja asetuksia ja lämpöjä tarkkailessa. Kaikki tuntui hyvältä ja auto kulki kivasti.

Toisella akullislla rupesin vetää läppiä ja kolmannella kierroksella auto hyytyi, boottasin noparin ja ja meno jatkui taas kolme kierrosta kunnes meno taas hyytyi. Nappasin auton kainaloon ja menin pöydälle tarkistaan et onko kaikki johdot kunnolla kiinni. Noparista nousi hentoinen savu, mittasin lämmöt se oli päältä vain 40 asteinen.

Odotin hetken ja testiä uudelleen auto ei nytkähtänyt liikkeelle ennen kuin potkas sitä persuksiin. Sensori piiri rikki. Vika paheni kun otin sensori johdon irti. Palutin läppärillä asetukset vielä tehdas asetuksiin mutta eipä se mitään vaikuttanut.

No takuuremonttiin se lähtee maananataina. Olihan se käytössä melkein 10 min.



69
Kiitokset kaikille osallistujille!

Omat kisat meni yli odotusten. Trukki-luokassa oli loppujenlopuksi kova vääntö Tuomaksen kanssa ja 4. ja 5. finaali meni ihan 100-0 Tuomakselle. Varsinkin vikassa erässä mentii varmaan 10 läppiä 5m säteellä toisistamme ja tein viimeisellä kierroksessa tupla hyppyrillä virheen ja Tuomas voitti. Todella hienoa kilvanajoa.

SC4-luokassa olin ekassa alkuerässä jopa paalupaikka vauhdissa kunnes akku loppu, puhtaasti oma moka. Kahdessa muussa alkuerässä oli pakko onnistumisen paikka ja sain kuin sainkin A-finaalin lähtöpaikaksi 2. ruudun. Kolmen nuoren hurjapään välistä, edessä Joonas honkkarilla ja takana Dmitrij Hobaolla ja hänen takana Tony Liusvaara honkkarilla.
Finaalien erä siotukset muistaakseni itsellä 2-3-3 ja ennen viimeistä finaalia olin nuoren lahjakkaan tulokkaan Tony Liusvaaran kanssa tasapisteissä. Eli pelin henki oli selvä, kumpi ekana meistä maalissa olis kisan kakkonen. Joonas oli tässä vaiheessa jo varmistanut kisan voiton kahdella erä voitolla.
Tein erän alussa virheen ja Tony pääsi ohi. Tästä alkoi mieletön takaa-ajo, Tony oli parhaimmillaan puolikiekkaa edellä ja pääsin jo parin metrin päähän kunne taas tein virheen ja Tony karkasi erän kakkossialle ja kokonais kilpailun kakkoseksi. Tosin akku loppu taas viimeissä kierroksella mutta kaikesta huolimatta ihailtavaa hermojen hallintaa nuorelta kuskilta.

70
Tollasella rataprofiililla taistellaan lauantaina.  :evil:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Jke2vzD8FIE[/youtube]

71
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 27.02.10 - klo: 20.15 »
En kyllä millään muista c-klipisin kokoa, mutta itse laitoin asson B4 klipsit ja niitä piti varovasti puristaa läjää että napsahti paikoilleen.

RTR iskarit on klipsi säädöllä ja mun auton mukana niitä ei tullu yhtään mukana. Pro-iskarit on kierre säädöllä.

Auto on nykyään tehtaan virallinen sähkö versio, kun mun auto oli vielä polttiksesta tehtaan tekemä patteri versio. Tässä oikeassa sähkö versiossa tulee vanteet ja renkaat mukaan ja kori on maalamaton.

72
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 27.02.10 - klo: 18.57 »
Itse olisin hyvin kiinnostunut tästä autosta, joten kysyn pari kysymystä. Mitkä osat menee autossa helpoiten rikki? Iskarit on tässä lukemani perusteella aika huonot. Pysyykö niissä edes öljyt sisässä? Minkä koon vanteet tässä tulee? Kori on maalaamaton? Millainen kiinnitys tuolla akkukotelolla on, jos itse tekisi tai ostaisi paremman kun tuo on niin pieni leveydeltään, ja isompikin mahtuisi (vai?) eikä tarvitsisi porata toisia reikiä jos laittaisi uuden kotelon vakio rei'istä kiinni.
Olisiko tälläset speksit  hyvät sähköjen osalta?:

3500kv harjaton
Mamba Max
3s lipo


Auton on yleisesti ottaen todella kestävä, itsellä mennyt etuylätukivarren vantti poikki tai se oli vääntynyt ja oikastessa meni poikki. Ohjaukseen c-palat olen vaihtanut kertaalleen kun oli säröt muovissa.
Vanne on 2.2" ja 12mm hexit läpeensä eli kaikki 10-koon krossi kumit käy.
RTR iskarit on huonot muttei ajokelvottomat, männän c-klipisit pitää uusia niin niistäkin tulee ihan kelvolliset iskarit...päivityslistalle kannattaa laittaa ekana pro-mallin iskarit jotka on erittäin laadukkaat. Valkoiset tai siniset jouset myös ostoslistalle.

Akkukotelon alla on 4 muovipalaa 10 x 10mm vahvuus n.5mm, pala on pohjalevyyn kiinnitetty alapuolelta ja akkukotelo on kiinnitetty sitten näihin paloihin päältä päin. kotelo on helppo modata erikokoiseksi.

Nopariksi ottasin mamba max pron. Miksi haluat ajaa 3s lipolla koska 2s lipollakin kyytiä saa ihan riittävästi ainakin radalla?

73


Huomannet, että kaveri suunnitteleekin nyt sähkövehkeille vaan sisärataa. Muut ulos.

Hei minkäkokoisissa tiloissa nämä suositut sisäradat on vaikkapa espoossa tai jyväskylässä? Taitaa olla jotain 300m2 radan viemä tila? Mulla ei ole oikein silmää noille mitoille  :tongue:

Huomasin ja huomasin myös polttis puolen topikin. Video on esimerkkinä kuinka kauhee kiisu polttiksista tulee sisäradalle, eli hyvä suuntaus on että polttikset ulos ja patteri autot mahdollisuuksien mukaan sisälle. Tosin talvipolttis harrastajia se ei lohduta yhtään.

Nokialla sisäradan alue pikkuisen vajaa 300 m2.

74
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 26.02.10 - klo: 18.43 »
Mitenköhän toi Novakin hv 4.5 toimisi ulkoradoilla tässä autossa? Olen valitsemassa koneen väliltä 4.5 - 6.5. 4.5 kanssa ei taida uskaltaa käyttää 3S lipoja, vai mitä luulette?

Ihan varmasti 4.5 toimii myös ulkona, todennäköisesti paras moottorivalinta kyseisen kokoiseen autoon. Moottori kestää kyllä 4s lipoja...mutta kyytiä saattaa olla pikkuisen liikaa ainakin rata olosuhteisiin.

75
Tälläinen polttis rata oli Valkeakoskella pari-kolme vuotta sitten. Videosta näkee hyvin kuinka sankka savu jäi polttis autoista , vaikka ilman vaihtoon oli panostettu niin paljon kuin rahkeissa oli varaa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RzKLMkKQ-4A[/youtube]

Pahoittelen videon musiikkia, jouduin youtuben pyynnöstä poistamaan alkuperäisen ääniraidan.

76
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 26.02.10 - klo: 17.44 »
Muistaako kukaan enään?

Ilmeisesti suomen ekat maapohjahalli kisat Valkeakoskella helmikuussa 2007.

Pahoittelen videon musiikkia, youtuben käskystä jouduin poistaan alkuperäisen ääniraidan joka sisälsi teosto musiikkia ja vähän autojenkin ääntä.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RzKLMkKQ-4A[/youtube]


Tossa alkuperäinen video ääniraidalla:
http://www.vinku.com/videot/RC/VM/prca_koski_challenge_24022007.wmv

77
Sähköautot / Vs: sähkö 8 valinta
« : 26.02.10 - klo: 17.11 »
Tässä yksi polttis -> sähkö conversio projekti.
Honkkareihin saa valmista conversio kittiä buggy ja truggy autoihin. Lueppa projekti läpi.
http://rc10.fi/index.php?topic=42905.0

78
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 21.02.10 - klo: 12.18 »
Tero, hommaa vaan kunnolliset renkaat sen jälkeen pattisuorakin meneen 2-3 hyppy systeemillä kun nakki pitää ponnistus vaiheessa ja muutenkin kaikki ominaisuudet muuttuu oleellisesti parempaan suuntaan.

79
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 21.02.10 - klo: 09.05 »
Mikä on suurin mahdollinen pinjoni, jota voi käyttää novakin hv-sarjan koneen kanssa ilman minkäänlaista modausta runkoon tai moottoripukkiin?

Varmuudella 16T...mutta en huomannut kokeilla kuinka paljon säätöä oli jäljellä.

80
Tein tänään akkukesto testin.
2x 2S ZIPPY Flightmax 5800mAh vaihtelevaa ajoa, pari kaatoa jotka itse piti mennä nostaan + kaksi lämmönmittausta, ajoaika 25min. Ajonjälkeen nopari 52 astetta ja moottori 66 astetta. Akut 45 astetta. Akuilla 3. lataus kerta. En tiiä paraneeko lipot muutaman latauskerran jälkeen.

Ihan OK.

81
Päivitin projektin etenemistä ekaan viestiini.

82
Kohtuu ratamaksulla varmasti on kysyntää.
Ilman vaihtoon pitää panostaa, kokemuksesta tiedän...Valkeakosken halli ajelut muutaman vuosi sitten.

Onnea hankkeelle, varmasti tulen ajeleen.

83
Mun mielestä modi autot sais tulla mukaan, näin nähtäis näiden todellinen "paremmuus" ja saataisiin sääntökeskusteluun fakta tietoa.

Mutta jyry kokoontuu lähiaikoina.

84
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 13.02.10 - klo: 22.32 »

paksummat ja pidemmät daa!

No noilla parametreillä ei saa etua muutakuin aikuisviihde leffoissa  :mrgreen:  Размещение

85
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 13.02.10 - klo: 22.17 »
Kieltämättä väri on aika komee...tykkää!  Saatan jopa valita samanlaisen seuraavaan koriini...jos sopii?

86
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 13.02.10 - klo: 22.06 »
On vähän järeämpää tekoa kuin 1/10 crossi iskarit(HN crt.5/Scrt10  :wink: ).



Kumpikaan näistä esimerkeistä ei edusta 1/10 krossaria. CRT.5 on 1/12 truggy rtr iskareilla ja SCRT10 on Short Course auto pro-iskareilla, jotka toimii ja pitää rasvat oikella puolen. Joten aika turha vertaus.  :wink:  :wink:

87
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 13.02.10 - klo: 21.26 »
ei tullu, koska yksi kierros jäi maksamaan sen verran vähän että varmasti tulee tullin ohi. 2 kierrosta olis voinut jäädä jo tuliin ja taas kauhee show jotta pääsee työaika käymään sarankulmassa tullissa.

88
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 13.02.10 - klo: 20.20 »
Paras SC rengas minkä olen nähnyt toimivan Nokialla on toistaiseksi asson SC10:n orkkis renkaat.
Kukaan ei vielä ole testannut JC Goosebumps nelkun alla Nokialla, Espoossa se kuulemma toimii hyvin.
Eli asson nakit on tulossa. Joonas varmaan hoitaa goosebumps testaamisen Nokialla.  :grin:

Traxxas slash:n renkailla ajettu tahän saakka ja satunnaisesti Hobaon SC renkailla, molemmat ihan kohtuullisia, mutta betoni pitoa kaivataan lisää.

89
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 13.02.10 - klo: 18.50 »
Nykyisellä rata profiililla Heinosen Arilla tais kisoissa olla 15.1s. Itsellä CRT.5:lla 15.5s ja SC autolla 15.9s, rengas ei ole vielä ihan optimi mutta sekin puoli paranee kunnes kusti polkee.
Tänään ei ollu ponderia SC autossa kiinni, koska ajoin "sisään" uutta moottoria.
Keskityin tarkkaileen lämpöjä ja noparin asetuksia.

90
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 13.02.10 - klo: 18.09 »
Novakin HV 4.5T asennettu 6.5T tilalle, havaitut muutokset:
Pinion muuttui 16t->13t
Noparin lämmöt akullisen jälkeen 55 astetta
Moottorin lämmöt 50-55 astetta
Punchit pieneni 8 -> 1
Radiosta epat 120 -> 100%
Kyytiä piisaa vaativampaakin makuun.

Eli 6.5T moottorilla joutui ajaan kaikki säädöt tapissa niin 4.5T jää pikkuisen ruutia vielä takataskuun jemmaan.

Yhdenpäivän testaamisen jälkeen Novakin HV 4.5T on oikea moottori Short Course autoihin, kyyti piisaa varmasti myös kesällä ulkoradoille.





Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 12