Kirjoittaja Aihe: missä vika  (Luettu 866 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa njurmi

  • Tulokas
    • Profiili
missä vika
« : 26.08.04 - klo: 12.36 »
mikähän vaivaa kun ajelen sähkö krossilla ja patteri rupeaa hiipumaan(auto kulkee vielä kohtalaisesti)niin täyskaasulla ohjaus toimii mutta pienemmällä kaasulla ohjaus jumittuu tai kääntyy oikealle. :oops:  :cry:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
missä vika
« Vastaus #1 : 26.08.04 - klo: 13.41 »
Taitaa johtua vaan siitä että täydellä kaassulla on nopeutta enemmän ja täten etupyörillä on myös vähemmän massaa, eli jaksaa myös kääntyä paremmin.
Ihan sama kuin oikeessakin autossa jossa ei oo tehostajaa.
Kun yrität kääntää renkaita paikallaan on raskasta ja kun auto vähän liikkuu on kevyttä.
Mistähän patterista yleensä puhut? Tarkotat varmaan ajoakkua.
Kun akku hyytyy niin servo ei saa enää tarvittavaa jännitettä, joka ilmenee voiman vähentymisenä. Mutta sen varmaan tiesitkin.

Jos tuo taas tapahtuu auton ollessa ilmassa niin sit en kyllä osaa sanoo mitään näkemättä koko hommaa.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
missä vika
« Vastaus #2 : 26.08.04 - klo: 14.53 »
No enemmänkin tuo kyllä kuulostaa ihan mekaanisen säätimen temppuilulta.. Joten, njurmi, tarkentaisitko, että onko sinulla mekaaninen säädin käytössä (eli autossa on servo sekä ohjauksessa, että myös kaasussa)?
Lahti Rock City