Kirjoittaja Aihe: Traxxas nitro 4-TEC 2.5  (Luettu 3000 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« : 25.05.03 - klo: 21.00 »
Siinä ois mulle ainakin maukkaan näköinen pirssi. Kulkevuuttakin piisaa n.100km/h(liekköhän) Mikä sitten lie kiihtyvyys kun on kuitenki 2 vaihteinen? Jotain tietoo kuiteski kaipais ja jos auto oiski hyvä niin sitähän vois kesällä harkita hommaamista, koska hankintahintakaan ei ois kovin paha.

     Kuin monella muuten on toi auto? Onko hihnaveto teidän mielestänne hyvä vai huono(siis kestääks miten hyvin)?

   Varmaan ihan hyvä ns. sunnuntaiajeluautoksi?

 

   http://www.traxxas.com/products/nitro/n4tec/trx_n4tec.htm

www.traxxas.com/products/nitro/n4tec/gallery/desktop/n4tcvr8.bmp

Mika R

  • Vieras
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #1 : 25.05.03 - klo: 21.57 »
Niin, kun puhut ulkonästä tarkoitatko koria vai runkoa? Korejahan saa millasia vaan kaikkiin autoihin joten en laittas paljon painoa sille kuten myös vanteita jne..

Mua toi 4-tecin runko ei ainakaan säväytä, näyttää olevan aika korkea CG (center of gravity) ja muuten hihnat ym suht avoimesti esillä (ei hyvä). Itse suosittelen kardaanivetoa parkkisautoihin, kisapirssit on toinen juttu, mutta sellanenhan toi ei tunnetusti ole - edes isommalla koneella. On myös kuulemma ainakin ollut liian pitkät välitykset. Sähköstartti ihan kiva, mutta aika turha touring autossa.

Itse en ostais; amerikkalaiset tietty tykkää kun on kotimaasta.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #2 : 25.05.03 - klo: 22.12 »
Niinno toi hinta mulle kaikista eniten passais tuosta autosta :wink:

Mika R

  • Vieras
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #3 : 25.05.03 - klo: 22.25 »
Ymmärrän, ei kai ton hankinta voisi ihan metsään mennä, mutta käytettynä vois löytyä parempaakin autoa samaan hintaan ja jopa viriosilla. Voihan toi kyllä olla ihan kokeilemisenkin arvoinen auto ja after market roinaahan tohonkin löytyy vaikka kuinka paljon kun malli on jo sen verran vanha.

Parin vuoden takaisessa R/C touring cars issuessa oli yksi pirun siisti Nitro 4-Tec jossa oli tosi makeet viriosat, mutta lähinnä ulkonäköönhän ne vaikutti, ei hirveesti ajoon vissiin. Sillon ajattelin että tollanen, mutta kyllä markkinoilla on minusta paljon kehittyneempiäkin autoja ja ehkä onneksi en ostanut sillon.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #4 : 28.05.03 - klo: 17.15 »
pystyys yleensäkki näissä kaikissa 2-vaihteisissa säätämään sitä vaihteenvaihtokohta(siis millon se siirtää 2:lle) ja toimiiko noi ihan moitteettomasti?

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #5 : 28.05.03 - klo: 17.27 »
Kyllä ainakin Kyoshon laatikoissa on ruuvi, jota vääntämällä suuntaan jos toiseenkin saadaan vaihtamisajankohtaa muutettua. Itse en oikein pidä siitä systeemistä. Ruuvin alla oleva jousi on aika herkkä hajoamaan. Vaikuttaakohan mielipiteeseeni se, että tuliterässä 1/8:n vaihdelootassa, maksoi 130e, jousi meni vähän kiemuralle liiallisen kiristyksen vuoksi :roll: .
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #6 : 28.05.03 - klo: 18.09 »
Tosta nopeudesta sen verran, että näin videon kun sillä ajettiin huippuja.. oli vissiin pieni kivi josta auto heitti kovassa vauhdissa 5 flippiä!
Ei se siihen 100 vauhtiin kiihdy ihan hetkessä, autohan on rtr, eli siinä mielessä mukava kun saa vain nostaa paketista.
Jos kilpailet niin löytyy parempiakin autoja siihen, parkkipaikalle varmaan hyvä.

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #7 : 28.05.03 - klo: 18.43 »
Mulla ei oo ollu vaihteellista, mutta kuulostaisi tuo automaattilaatikko aika alttiilta hajoamaan, helposti suditellessa rykii isompaa ja pienempää tiheään edestakasin ja sellasissa tilanteissa että osaisi kuvitella rattaitten lentelevän...

Millä tekniikalla tuo vaihteenvaihto tapahtuu?

Eipä off-road autoissa (joilla enemmän suditellaan) taida tosin automaattilootia ollakaan vaan manuaaleja?

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #8 : 28.05.03 - klo: 19.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"

Jos kilpailet niin löytyy parempiakin autoja siihen, parkkipaikalle varmaan hyvä.
Joo parkkikselle se tuliskin kun on sen verran iso asfalttialue tossa 200m. päässä!!  

   Paitsi se siinä kyllä on paha kun siitä afalttialueen toiselta laidalta jatkuu pikkusoran jälkeen JOKI :!:  varmaan siisti jos siitä vähän hupsahtais auto jokeen :o

    Voi että siihen ois kyllä mukava maalata jokin rata kun on se sen verran iso alue!!

    Muuten Mika: voisin ottaa kuvan siitä ja lähettää sen sulle meilillä, ja pistyäsit tänne, niin näkisitte millanen alue oikeen on? siis entinen kajaanin asuntomessujen messuhallien pohja.

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #9 : 29.05.03 - klo: 03.32 »
Lainaus käyttäjältä: "turilas101"

Eipä off-road autoissa (joilla enemmän suditellaan) taida tosin automaattilootia ollakaan vaan manuaaleja?


On ne automaatteja, ainoa manuaali josta tiedän on traxxas E-maxx.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #10 : 29.05.03 - klo: 08.48 »
Tamiyan rekoissa on joissain manuaalit! Mutta ne eivät taida olla off-road kelpoisia! Hienoja ne kieltämättä ovat.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa esa67

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #11 : 01.06.03 - klo: 13.05 »
Meillä on ollu muutaman viikon kyseinen auto käytössä ja olemme
ajaneet sen nyt "sisään".Auto hankittiin pihasuditteluun ja sen pai-
kan se täyttää mainiosti.Uusi 2,5 kone toimii hyvin ja todellakin
tuo tehtaan lupaama 100km/h saadaan autosta ulos esim.marketin
pihalla, tosin auton ohjaaminen tossa vauhdissa ei ole mitään helppoa.Autossa on kaksipykäläinen automaattivaihteisto, joka on
säädettävä.Sen toiminta on jouhevaa,
 joten mitään nykäyksiä ei olla
huomattu sen toiminnassa.Ainoastaan kakkosen kytkeytyminen
tapahtuu melko myöhään vakiona mutta sitä voi säätää jos haluaa.
Auton muoviosat on varsinkin etupään ripustus melko "meltoa "
muovia mutta autoon saa niin paljon aluosia että sen voi rakentaa
niillä vaikka uusiksi.Säädettävyys iskunvaimentimien osalta ovat
rajalliset mutta pihalle riittävät.Radiot on mitä on mutta niillä pärjää
ihan täysiä vaikka ohjausservon liikeradansäätöä jää kyllä vähän
kaipaamaan.Autossa on mielestäni kunnon metallirattailla olevat
diffit jotka toimivat hyvin ja eikä noista hihnojen avonaisuudestakaan ole ollu mitään haittaa.Ajoalustalle auto asettaa kyllä hieman vaatimuksia joten millekään tosi likaiselle
pihalle autosta ei ole koska maavara ei ole kuin max 2centtiä ja
jos vauhtia on alun 100 lasissa niin auto lähtee "lievään"lentoon
aivan varmasti.
T.Esa67

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #12 : 13.06.03 - klo: 13.22 »
Mistähän tätä kyseistä autoa kannattaa tiedustella.. Xpress:llä ei ainakaan oo vielä/tai eivät tiedä koska sitä on tulossa vaikka pitäis olla valikoimassa??  :? Kunhan mielenkiinnosta ajattelin...

Mika R

  • Vieras
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #13 : 13.06.03 - klo: 13.25 »
Lainaus käyttäjältä: "turilas101"

Millä tekniikalla tuo vaihteenvaihto tapahtuu?


kaikki automaattivaihteet perustuu keskipakovoimaan tavalla tai toisella. keskipakovastusta - eli millä kierroksilla vaihde vaihtaa - säädetään jousella

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #14 : 13.06.03 - klo: 13.29 »
Minulla on vaihderattaan sisässä sellainen kynsi, joka korkeilla kieroksilla nousee keskipakoisvoiman ansiosta ylös ja ottaa kosketusta  rattaassa olevaan tappiin. Näin veto on siirtynyt kyseiseen rattaaseen.  :?
Nikko on kirosana!

Mika R

  • Vieras
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #15 : 13.06.03 - klo: 13.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Tosta nopeudesta sen verran, että näin videon kun sillä ajettiin huippuja.. oli vissiin pieni kivi josta auto heitti kovassa vauhdissa 5 flippiä!


Kuten aikasemmin vähän epäilin, niin suht korkea CG aiheuttaa sen että irtoaa herkästi tienpinnasta (flipit) ja kaarreajo varmaan vähän mättää. Siellä on paljon rojua suht ylhäällä, sähköstartti jne joka väkisin nostaa painopistettä. Nopeus ei taida olla ihan balanssissa ton auton ominaisuuksiin plus että välitykset on vähän pitkät?
no niitähän voi muuttaa, CG on vaikeampi juttu. Sähköstartin poistaminen vois auttaa.

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #16 : 13.06.03 - klo: 14.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalle"
Mistähän tätä kyseistä autoa kannattaa tiedustella.. Xpress:llä ei ainakaan oo vielä/tai eivät tiedä koska sitä on tulossa vaikka pitäis olla valikoimassa??  :? Kunhan mielenkiinnosta ajattelin...


Hobbylinnasta niitä ainakin saa.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa _h.p_

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas nitro 4-TEC 2.5
« Vastaus #17 : 13.06.03 - klo: 14.49 »
ja hobbypeoplesta.
inferno tr-15 monster corvette c-5r