Juu, tuo Drogs'ter on alkanut taas hiipumaan, johtuen nikko auton Piirilevy ns. Nopeudensäätimestä, vaikka avasin muovi Boxin, johon piirilevyt on suojattu ja annoin ilman kulkea sisään ja ulos oikein kunnolla, niin silti kuumenee tuo kyseinen Nopeudensäädin.
Pari päivää sitten sain autosta nimeltä Black Foot yhtenäisen piirilevyn, jossa on sekä käännölle, että kaasulle kaikki tarvittavat, sekä kiteelle paikka. Auto on siis Tamiyn rakentama. Mukana sain piirilevylle kääntöservon, joten saisin sen myös vaihdettua parempaan, kuin alkuperäisen nikon servo.
Ajattelin, että voisin asentaa kyseisen servon, ja joutella johdot piirilevyyn, sekä vaihtaa siis nuo nikon 2kpl piirilevyt 1kpl yhtenäiseen Black Fotiin piirilevyyn.
Alunperin, kun sain auton ensimmäistä kertaa liikkeelle ja ajoin n. 5metriä alkoi alkuperäinen Nikko Raptorin ns. Nopudensäädin piirilevy käryämään ja lopulta se sitten hajosi sinisellä savulla maustettuna.
Vaihdon piirilevyksi kaverini Nikko Scarab piirilevyn nopudensäätimen, mutta se kestää yhä edelleen, PAITSI että autosta ei lähde yhtään enään tehoja, verrattuna alkuperäiseen piirilevyn nopeudensäätimeen.
Mikä tälläinen ihmeellisyys sitten voisi olla? Akkuna käytän viritettyä 3300mAH:n akkua, joka oli kummassakin ajossani aivan täynnä.
Moottorin testasin toisessa autossa, eikä siitäkään ole lähtenyt tehoja kadoksiin, eli akku tai moottori eivät vaikuta.
Syyksi ajattelin itse, että kun ns. Nopeudensäädin Piirilevyt ovat toisistaan 'Radikaalisesti' Eroavia, ja uusi tämän hetkinen piirilevy Nopari, ei päästä kaikkea voimaansa irti, vaan säätää sen jollain ihmeellä niin, ettei piirilevy hajoa?
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä virittelystä?
Ainakaan ei moni ole jaksanut lueskelujeni perusteella rakentaa enään Nikkoa virityksillä, kun on alkanut kärähdellä ynm..
Olenko sitten aivan omilla tiedoillani rakentamassa jonkinlaista ihme autoa, jota ei olla kauheesti rakenneltu?
Tuommosta nyt aluksi, ja pistetään taas Nikko Foorumi elämään!