Kirjoittaja Aihe: SPEED PASSION GT 2.0 LPF  (Luettu 21664 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 08.03.10 - klo: 21.13 »
Olis kiva kuin kerätään kokemukset keskenään jolla tämä säädin on.
Luokkana ajan stanua/VTR ja välitys tällä hetkellä on 8,22
Minun asetukset tällä hetkellä on seuraavat.
1  1
2  1
3  4
4  9
5  2
6  1
7  2
8  1
9  6
11 1
12 9
13 5---->tiputettu 4 ja lämmöt laski hieman ja vauhti tippui myös todella mutta vähän
14 3
15 1
« Viimeksi muokattu: 10.03.10 - klo: 22.19 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #1 : 09.03.10 - klo: 01.06 »
Mulle on pian tulossa sama säädin,
voin updeittaa omia asetuksia ja kokemuksia.

Aion ajaa säätimellä VTR/Drifti kurvailua.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #2 : 09.03.10 - klo: 12.18 »
Olis kiva kuin kerätään kokemukset keskenään jolla tämä säädin on.
Luokkana ajan stanua/VTR ja välitys tällä hetkellä on 8,22

SpeedPassion vai CS?
Tiim Lahti

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #3 : 09.03.10 - klo: 14.10 »
Onko jollakulla omakohtaisia kokemuksia ohjelmien välisistä käytännön (suorituskyvyn) eroista. Eli se ohjelmaversio jossa on ohjelmakortin mukaiset 1-10 muutettavaa parametria vs. uusin 1-15 kohtainen ohjelma?

Täsmennän vielä, että tarkoittamani aikaisempi ohjelmaversio on myös ns. nopea versio, joka tuli saataville noin kuukausi sitten.
Flying Calacucco

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #4 : 09.03.10 - klo: 14.23 »

Mun auto (SP 2.0 LPF ja SP 17.5T) toimi testialustana kun softapäivityksiä joulukuun lopulla alettiin tekemään.

Vakiosofta korvattiin marraskuun "nopealla stock" softalla, joka sisälsi rajoituksia välityksen osalta sekä varoituksen kuumenemisesta.
Muutos tämän päivityksen myötä oli todella suuri. Madella ja Artsilla ajo sujui ja vauhti oli kova.
Omaan ajoon autosta tuli ylitehoinen ja liian agressiivinen.

Kun en isoista tehoista pikkuautossa niin välitä, en ole kokeillut uusinta tammikuussa tullutta ohjelmaversiota. Pitääkseni auton itselleni ajettavana olen käyttänyt puntchi-asetuksena 1-2 ja ennakkona 3 eli hyvin miedon puolella on säädöt.

Nyt odottelen, että saisin takaisin alkuperäisen softan.

Säädin on mukava käyttää ja on toiminut kaikin puolin moitteettomasti.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #5 : 09.03.10 - klo: 14.25 »
Oliko jarkko sun "nopeassa" softassa kaikki 1-15 säätöparametriä?
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #6 : 09.03.10 - klo: 16.59 »
Olis kiva kuin kerätään kokemukset keskenään jolla tämä säädin on.
Luokkana ajan stanua/VTR ja välitys tällä hetkellä on 8,22

SpeedPassion vai CS?

CS
Jerzi                        
« Viimeksi muokattu: 09.03.10 - klo: 22.52 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #7 : 10.03.10 - klo: 11.50 »
Aivan, sanoinkin että valvominen on toinen juttu, mutta edes teoriassa ?

Jospa on onkin niin että syy miksi prostock ja stock vievät yhtäpaljon ampeereja onkin tuo säädin ?? Mitä jos stock säädin olisi miedompi ? Veisikö se silti yhtä paljon?

Noh vastataan nyt vaikka ajattelin jättää vastaamatta ettet jatka tuon typerän idean tuomista esille :)

mAh kulutukseen vaikuttaa monta tekijää esim: kuljettaja, auto, säädin,moottori, pitoolosuhteet, renkaat, kierrosten määrä.

Näistä muuttujista moottori on ainoa vakio tällä hetkellä. Eli siitä voi päätellä voiko tuota mitenkään fiksusti valvoa tai määritellä toimivaksi säännöksi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Mika R

  • Vieras
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #8 : 10.03.10 - klo: 11.56 »
Muotoillaan toisin: Sinä ajat prostokilla ja stokilla, stokissa "miedompi" säädin. Molemmissa sama akku. Kummalla pidempi ajoaika ? onko ero merkittävä vai olematon?

Sitten uusi testi: prostok ja stok, sama säädin, sama akku. Miten käy nyt ajoajan kanssa?

Ihan mielenkiinnosta kyselen - ei tätä typerää ideaa tarvitse toteuttaa todellakaan.

ps. voit vaikka kirjoittaa sun blogiin miten hulluja ihmiset kyselee, heh  :grin:

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #9 : 10.03.10 - klo: 14.25 »
No nyt on taas uutta bittiä koneessa. RF palveli taas ystävällisesti ja laittoi uudet softat sisään. Uusin versio taitaa olla 100208STOCK. Tuosta löytyy siis kaikki ne 15 parametriä.

Pöydällä kokeiltuna koneessa on taas kertaluokkaa enemmän kiemua, illalla torppaan katsomaan näkyykö muutos kellossa, toivottavasti.

Pyysin samalla laittamaan sisään sellaisen ohjelman, joka ei koko ajan kaataisi konetta, jää sekin nähtäväksi. :lol:
Flying Calacucco

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #10 : 10.03.10 - klo: 15.08 »
Onko SP:llä sellainen tilanne, että tuota "päivityslaitetta(?)" ei voi ostaa vai onko se niin kallis, ettei kannata?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #11 : 10.03.10 - klo: 15.17 »
Tällainen tarvitaan ainakin. En tiedä sitten mistä ja miten softapäivitykset haetaan.

Edit: Näköjään tuon kuvan mukaan uudet softat haetaan osoitteesta www.speedpassion.net eli ilmeisesti muuta ei tarvita.

Edit2: Voi olla, että sivusto vaatii käyttäjätunnukset.
« Viimeksi muokattu: 10.03.10 - klo: 15.23 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #12 : 10.03.10 - klo: 15.25 »
Onko SP:llä sellainen tilanne, että tuota "päivityslaitetta(?)" ei voi ostaa vai onko se niin kallis, ettei kannata?

Peitsamo jo osin vastasikin, mutta ei niitä uusia ohjelmistoja nyt niin usein ole tullut, etteikö RF:n erinomainen palvelu olisi riittänyt kattamaan päivitystarvetta. Hinta ei tuon päivityspalikan hankinnan este ole varmasti kenellekään, mutta voihan silläkin rahalla jotain muuta pikku kilkettä hankkia...

Vinkkejä asetuksista otetaan ilolla vastaan.
« Viimeksi muokattu: 15.03.10 - klo: 08.36 kirjoittanut Bulvaani »
Tiim Lahti

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #13 : 10.03.10 - klo: 20.40 »
Ne softat tulee sen ohjelman mukana. Ei tarvii kirjautua.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #14 : 10.03.10 - klo: 22.32 »
Eli jos joku voisi Suomentaa mitä noilla uusilla säädöillä tarkoitetaan ja mitä ne tekee oikeasti vaudille kuin niitä säädellään.
Hiukan on minulla nuo hakoteillä edelleen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #15 : 11.03.10 - klo: 07.55 »
Pitääkö nuo välitykset olla tosiaan lähellä 8? Itsellä oli viime viikonloppuna 6,5-6,9 ja lämmöt erän jälkeen oli 60C. Ja softa oli tuo viimeisin, edellisellä softalla lämmöt olivat melkein 10C korkeampia.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #16 : 11.03.10 - klo: 08.40 »
Pitääkö nuo välitykset olla tosiaan lähellä 8? Itsellä oli viime viikonloppuna 6,5-6,9 ja lämmöt erän jälkeen oli 60C. Ja softa oli tuo viimeisin, edellisellä softalla lämmöt olivat melkein 10C korkeampia.

Niin kuka sen tietää parhaiten niin kertokoon tänne.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #17 : 11.03.10 - klo: 09.09 »
Pitääkö nuo välitykset olla tosiaan lähellä 8? Itsellä oli viime viikonloppuna 6,5-6,9 ja lämmöt erän jälkeen oli 60C. Ja softa oli tuo viimeisin, edellisellä softalla lämmöt olivat melkein 10C korkeampia.
Niin kuka sen tietää parhaiten niin kertokoon tänne.
Jerzi
Mulla ei nyt suoraan tästä kyseisestä säätimestä tietoo oo mutta voin kertoa testin tuloksia mitä huomasin Tekiniä käyttäessä. Mitä enemmän ennakkoa koneesta otin niin samassa suhteessa jouduin välitystä muuttamaan että lämmöt pysyivät kohillaan. Korialla viimeksi ajoin 7,9 välityksillä loppujen lopuksi viri jampat ajeli jollain 9 pinnassa olevilla välityksillä. Välitystä ei kannata tuijottaa liikaa vaan kun ennakkoa säätää niin näillä tehottomilla "stanu" koneilla kannattaa välitystä lyhentää niin kauan että 2/3 pääsuoran ajon jälkeen auto on saavuttanut maksimit. Kiekka aikoja kun ei haeta sillä suoranopeudella vaan sillä että auto lähtee mutkasta mahdollisimman rivakasti.
Kuitenkin sellainen varoituksen sana että kun vauhteja haetaan tuon koneen kierroksilla niin koneen laakerit ovat tosi kovilla joten ilman rasvausta eivät kestä pitkään ja myös muut kuin keraamiset laakerit ovat lyhytikäisiä. Myös osa koneista ei kestä kierroksia ja roottori räjähtää koneen sisälle. Itsellä viimesin koko keltainen CS:n 17,5T kone on kestänyt mutta perus laakerit ovat tuhoutuneet.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #18 : 11.03.10 - klo: 09.20 »
Eilen kokeilin uusimmalla softalla välityksiä opaut 6 ja 7 väliltä. Kun tiheämmässä päässä pinjonit loppuivat, kokeilin vielä lainapinjonilla noin 8 välitystä. Tällä välityksellä koneen lämmöt nousivat kuitenkin jo 80 asteeseen, kun välitystä pidensi, myös lämmöt tippuivat(?). Oma uskoni tällä hetkellä on, että optimaalisin välitys stanukoneelle löytyisi jostain 7 - 7,5 väliltä. Tämä tietysti riippuu radasta, ajotavasta ja monesta muustakin seikasta.

Toden totta tuo mitä sakke edellä sanoi, välitykset pitää saada toimimaan siten, että lähtönopeus mutkasta on hyvä. Eilen huomasin yhteen Teikiniin verrattuna, että mutkasta kiihdytettäessä jäin metrin pari ja sitä on vaikea saada vauhdilla takaisin.
Flying Calacucco

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #19 : 11.03.10 - klo: 09.26 »
Tällä välityksellä koneen lämmöt nousivat kuitenkin jo 80 asteeseen, kun välitystä pidensi, myös lämmöt tippuivat(?).
Tarkasta koneen laakerit ettei ne junnaa vastaan. Vakio laakerit hajoaa stanu koneessa todella nopeasti joten kannatta laittaa heti ne keraamiset. Lämmöt pysyvät sillon kurissa kun moottori toimii oikealla kiekka alueella eli ei liian pitkä tai lyhyt. Ja jos aivan viimesiä koneesta irti otat niin se kestää ajaa juuri sen 5min + pari lämmittely kierrosta ennen kuin se kuumenee liikaa! Joten noilla kireillä setupeilla ei kannata kuvitella ajavansa missään tapauksessa muuta kuin "kisa" lähtöjä.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #20 : 11.03.10 - klo: 09.44 »
Viime aikojen kehitys säätimissä ja niiden softassa on johtanut mielenkiintoiseen tilanteeseen stock-moottorin välityksissä.

Viime syksynä täälläkin todettiin, että TSS-luokassa sopiva välitys Torpan radalle on jossain 4,2 - 4,5 paikkeilla.

Nyt ollaan 7,0 - 7,5 paikkeilla ja joillakin on jopa vielä lyhyempiä 8-alkuisia välityksiä käytössä.

Vertailun vuoksi Madella on TSM-luokan autossaan 4.0T moottori ja välitys 8,7 paikkeilla.

Stock-luokan 17.5T moottorien välitys alkaa siis olla lähellä viriluokassa käytettäviä välityksiä.

Ei ehkä ole suurikaan ihme, jos stock-luokan moottorien kestävyyden rajat alkavat tulla useammin vastaan. 17.5T moottorista otetaan turbodouppaamalla irti suhteessa paljon enemmän kuin viriluokkaan tarkoitetuista moottoreista.  
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #21 : 11.03.10 - klo: 10.04 »
Niin ja siitä itse säätimestä ja sen asetuksista.

Eilen laitoin kaikki muut "nupit kaakkoon", paitsi turbopunch, olisikohan se ollut säätö 15, oli asetuksessa 2, kun 1 on tiukin.

Olisin ehkä kaivannut, että turbon saisi päälle hieman aikaisemmin, nyt pienin kierroslukukynnys on 4000rpm, joka johti siihen, että torpan pääsuoralla kiihtyminen alkoin kunnolla vasta, kun 1/3 suorasta oli jo ajettu. Täytyy vielä yrittää kokeilla, josko erilaisilla välityksillä saisi asiaa kompensoitua.

Ei ehkä ole suurikaan ihme, jos stock-luokan moottorien kestävyyden rajat alkavat tulla useammin vastaan. 17.5T moottorista otetaan turbodouppaamalla irti suhteessa paljon enemmän kuin viriluokkaan tarkoitetuista moottoreista.  

***KOPKOP*** kohta parisataa akullista samalla koneella ajettu..
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #22 : 11.03.10 - klo: 11.16 »
Tarkasta koneen laakerit ettei ne junnaa vastaan. Vakio laakerit hajoaa stanu koneessa todella nopeasti joten kannatta laittaa heti ne keraamiset.

Eikös FTT säännöt kiellä moottorin muokkaamisen ja se sisältää myös laakerit? Eli vakiolaakerin tilalle saa vaihtaa vakiolaakerin?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #23 : 11.03.10 - klo: 12.14 »
Minulla itselläni on myös kyseinen säädin, edullisempi versio. Stanua tulee ajettua ja prostockia ylemmäksi ei varmasti tule lähdettyä ajamaan. Vanha säädin oli LRP SPX bullet reverse ja eron kyllä huomaa. Uusinta softaa minulla ei ole vaan viime kisoissa ajoin 4.18 välityksellä. RF:ltä säädintä ostaessa myyjät sanoivat että uusimmalla softalla välitys saisi olla siinä 6 kieppeillä, jospa sitä Kiiminkiin saisi uuden softan päivitettyä. Aika haipakkaa stanu-autot liikkuvat nykyisillä tekniikoilla joten en yhtään ihmettele jos ensivuodeksi valitaan stanukoneeksi miedompi mylly
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #24 : 11.03.10 - klo: 12.27 »
Tarkasta koneen laakerit ettei ne junnaa vastaan. Vakio laakerit hajoaa stanu koneessa todella nopeasti joten kannatta laittaa heti ne keraamiset.

Eikös FTT säännöt kiellä moottorin muokkaamisen ja se sisältää myös laakerit? Eli vakiolaakerin tilalle saa vaihtaa vakiolaakerin?

Lainaus
TSS-10:
CS Super Sport Brushless Motor 17,5T
- Valmistajan osanumero: C110305
Speed Passion Ultra Sportsman Stock - 17,5T
- Valmistajan osanumero: SPF175

Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty, Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen.
Flying Calacucco

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #25 : 11.03.10 - klo: 23.34 »
Minulla itselläni on myös kyseinen säädin, edullisempi versio. Stanua tulee ajettua ja prostockia ylemmäksi ei varmasti tule lähdettyä ajamaan. Vanha säädin oli LRP SPX bullet reverse ja eron kyllä huomaa. Uusinta softaa minulla ei ole vaan viime kisoissa ajoin 4.18 välityksellä. RF:ltä säädintä ostaessa myyjät sanoivat että uusimmalla softalla välitys saisi olla siinä 6 kieppeillä, jospa sitä Kiiminkiin saisi uuden softan päivitettyä. Aika haipakkaa stanu-autot liikkuvat nykyisillä tekniikoilla joten en yhtään ihmettele jos ensivuodeksi valitaan stanukoneeksi miedompi mylly

Mä ajoin myös tolla vanhalla 110? softalla tosi pitkillä välityksillä mitä jotkut kummastelivatkin, mutta homma vaan meni niin ettei mun laitteilla auto kulkenut lyhyillä välityksillä yhtään mihinkään ja ainoa tapa saada vauhtia oli laittaa pitkä välitys. Nyt sain uuden päivityksen ja en ehtinyt testaamaan sitä kuin puolikkaan akullisen mutta vaikuttelma on että tehoa on lisää ja paljon ja välitys tulee olemaan todella lyhyt.
« Viimeksi muokattu: 11.03.10 - klo: 23.38 kirjoittanut Grasshopper »
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #26 : 04.04.10 - klo: 22.18 »
Löytyykö mistään uuden softan ohjeita vaikka PDF:änä ? Sain kyllä mukaan ohjeet kun softa päivitettiin mutta nyt ne on joutunut liian hyvään talteen enkä löydä niitä mistään.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #27 : 05.04.10 - klo: 00.59 »
rctech SP keskustelu, ton postauksen linkin takana on aikakin joku uuden softan ohje.

TÄMÄ voi myös olla hyödyllinen.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #28 : 18.04.10 - klo: 12.20 »
No niin. Nyt ajettu yhdet FTT kisat säätimellä. Eli käytössäni oli uusin softaversio ja ohjeissahan kehotetaan tiputtaamaan välitykset 7 tai alemmaksi. Itselläni oli käytössä laukaassa 6.5 kokonaisvälitys ja auto oli liian hidas ! Vaikka kuinka yritin saada säätöpalikalla auton liikkumaan ripeämmin, tämä ei onnistunut vaan jalkoihin jäätiin. Onko kenelläkään ehdotusta millaisia kokonaisvälityksiä kannattaa käyttää ? Ajan siis stanua. Spurri oli 87 ja pinjoni 19, auton oma välitys 2 . Ehdotuksia ? Ajatellen kesän asfalttikisoja .
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« Vastaus #29 : 18.04.10 - klo: 12.54 »
Oliko uusi  softaversio asennettu kahteen kertaan, nimittäin ilmeisesti se pitää ajaa sinne kahdesti että se toimii kunnolla? Kalibroitko radion softapäivityksen jälkeen? Kaasun EPA pitäisi myös säätää yli 100% jotta kaasu  toimii varmasti täysillä.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada