Kirjoittaja Aihe: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?  (Luettu 112689 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #120 : 11.04.10 - klo: 23.21 »
Oma mielipide: Sallitaan muutama säädin joissa ei ole tätä ennakon manipuliontia ja joissa ei pysty softaa päivittämään.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #121 : 11.04.10 - klo: 23.34 »
Nyt et tainnut tajuta ideaa.
Kun nykyisillä kers säätimillä saadaan autot kulkemaan välityksiä lyhentämällä jolloin kone saadaan kiertämään enemmän ja tätä kautta lisää vauhtia. Olen testannut omaa tekiniä pitkillä ja liian pitkillä välityksillä ja silloin ero normi säätimeen on minimaalinen koska koneeseen ei tule enempää vääntöä vaikka kuinka sitä säädintä säätää lähinnä koneen saa kuumenemaan. Eli jos välitys on niin pitkä että vakio säädin saa vasta suoran päässä juuri ja juuri täyden vauhdin niin kun vertaa esim. tekiniä samalla välityksellä niin ero ei ole merkittävä koska kone ei väännä sen enempää kuin kerssittömälläkään säätimellä.
Hiukan OT:ta:

Kyllä minä ymmärrän miten nuo säätimet toimii :) Lyhyeesti vastaten sinun väittämään, ei se ihan noin mene. Olet unohtanut laskea yhtälöön ajan mitä moottorilla kestää spoolata. Eli saat toki lyhyellä välityksellä auton toimimaan jotenkuten järkevästi, mutta paremmin se toimii kun laitat hiukan pidemmän välityksen. Pitkävälitys noin 5-6, lyhyt kaikki yli 7.

Lyhyellä välityksellä käy helposti niin että moottori kyllä kiertää, mutta johtuen rajoitetusta momentista se ei kiihdy tarpeeksi nopeasti. Tähän kun yhdistetään lyhyt välitys auto ei vaan liiku riittävää matkaa eteenpäin. Autosta jää puuttumaan näin selkee ja hyvä alarekisteri ja tekee autosta todella vaikeen ajaa ja lopputulos on yleensä "seinillä ajo". Yleensä myös lämmöt nousevat lyhyillä välityksillä johtuen aggressiivisista ennakkosäädöistä, joka tekee autosta erilaisen ajaa koko erän aikana. Alussa potkii kuin hevonen ja erän lopussa 80% kaasusta ei tee mitään.

Nykyiset säätimet tosin menevät niin lujaa ihan soso asetuksilla, että harva kuski huomaa edes että auto voisi mennä lujempaa. Mitä lämpöihin tulee niin säännöt ovat vähän muuttuneet, yleensä lämmöt nousee kun laitetaan lyhyempää välitystä.

/OT

Laitteita kannattaa aina käyttää niissä olosuhteissa ja säädöillä mihin laitteet on suunniteltu ja tarkoitettu. Pakottamalla säätimet johonkin tiettyyn välitysalueeseen lopputulos voi olla huonosti toimiva säädin tai pahimassa tapauksessa rikkoutunut säädin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #122 : 12.04.10 - klo: 10.33 »
^ Eihän tuo olisi miltään kantilta katsottuna "kätevä tapa" hallita kulkuja. Katsastuksessa ei ole aikaa laskea kokonaisvälityksiä eri autoille ja spurri-pinjoni-yhdistelmille.
Siis kisan alussa merkattas välitykset mitä tulisi käyttää koko kisa joten ei tarvis kummemmin laskea välityksiä esim. rungon merkkauksen jälkeen.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #123 : 12.04.10 - klo: 10.51 »
Minusta ei ole oikein että välityksiä ei saisi muuttaa, autourheilusta kun on kyse. Sitä mieltä kyllä olen että vauhtia olisi hyvä hillitä jotenkin. Stanussa pysyn silti vaikka säännöt muuttuisivatkin.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #124 : 12.04.10 - klo: 14.57 »
Saksassa taidettiin ajaa LRP-stock challengea jossa oli välitys rajoitettu. Homma hoitui sillä että oli tehty lista autoista ja niihin sallituista välityksistä. Jokaisen auton kohdalta löytyi käytettävän pinionin ja spurrin yhdistelmä.

Välityksen määrääminen samaksi kaikille yksityyppimoottotiluokassa olisi mun mielestä hyvä idea ja helppo toteuttaa.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #125 : 12.04.10 - klo: 15.12 »
LRP:n kisassa Challenge-luokissa ajetaan useimmissa ns. puolileluilla, osassa kaikki ajavat tasan samalla autolla ja ainoana erona oli korin maalaus.

Ote yhden luokan säännöistä (luokkien haitari oli tästä Masters-viriin)
Chassis: HPI E10 Touring, HPI E10 Drift, Maverick Strada TC
Minimum Weight:  No minimum weight. Parts must stay like in the kit and may not be substantially changed. Not needed parts may be left out.
Motor:  The cars may only be run with the kit's standard motors. Changing the motor from one kind car to another is not allowed.
HPI E10: HPI Saturn Motor (#H1144)
Maverick Strada TC: MM22 Motor (#MV22079).
Body: All HPI E10 and Maverick Strada TC kit-bodies are allowed. All bodies must be trimmed at the designated lines (except the wheel arches). Boxes against water are allowed.
Gear ratio / Option Parts / Servos / Speedo / RC-Set:
   Only the kit spur gears are allowed.

Jos kaikki ajaa samalla RTR-paketilla, niin välityskin voidaan hyvin vakioida.

Meillä stock-luokassa ajetaan täysiverisillä kilpa-autoilla ja eroja kalustossa on monessa kohtaa.
« Viimeksi muokattu: 12.04.10 - klo: 16.00 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #126 : 12.04.10 - klo: 15.26 »
Siitä on jo pari vuotta kun katselin noita kilpailukutsuja...kyllä siellä ajettiin ihan sen ajan uusimmilla kisarungoilla. Pakollinen välitys olisi aikalailla samankaltainen sääntö kuin yksityyppirengas, ja sillä saataisiin autojen huippunopeudet ja kiihtyvyydet aika samalla tasolle (tietysti akku-, nopari- ja moottoriyksilö vaikuttavat hieman).

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #127 : 12.04.10 - klo: 15.51 »
http://www.lrp-hpi-challenge.com/reglem/ind_reg_eng.htm#17.5T

Kannattaa huomata että tuo on maksimivälitys, ei niin että kaikille pakotetaan sama välitys. Ja että samalla käytössä myös lista sallituista nopareista, josta rajattu uusimman tekniikan laitteet pois.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #128 : 12.04.10 - klo: 16.43 »
Lainaus
http://www.lrp-hpi-challenge.com/reglem/ind_reg_eng.htm#17.5T

Kannattaa huomata että tuo on maksimivälitys, ei niin että kaikille pakotetaan sama välitys. Ja että samalla käytössä myös lista sallituista nopareista, josta rajattu uusimman tekniikan laitteet pois.


Tuo luokka (LRP Mastersissa 2010) oli vauhdiltaan sitä luokkaa, että itse voisi lähteä ajamaan. Ne meni samaa vauhtia kuin stanut kesä/syksyllä 2009
« Viimeksi muokattu: 15.04.10 - klo: 15.00 kirjoittanut AAKE K. »
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #130 : 07.05.10 - klo: 09.59 »
http://www.roarracing.com/?p=655

Ihan hyvä veto, nyt jäädään odottamaan tuleeko tämmöisiä profiileja säätimiin. Tekinin toimitusjohtaja kertoi ainakin aikasemmin talvella että he voivat tämmöisen toimittaa jos sille on kysyntää.

Onko Laukaan kisojen kyselystä tullut tulokset?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #131 : 07.05.10 - klo: 10.07 »
Juu täältä odotellaan kanssa kyselyä ja sitä mitä ensikaudeksi on muuttumassa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #132 : 07.05.10 - klo: 10.09 »
Juu täältä odotellaan kanssa kyselyä ja sitä mitä ensikaudeksi on muuttumassa.

Kysely ei tarkoita että niitä asioita tehtäisiin, ja en usko että ensikauden päätöksiä tulee ennen syksyä. Kautta on vielä paljon jälellä ja varmasti hyvä seurata kausi loppuun ennenkuin tehdään päätöksiä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #133 : 07.05.10 - klo: 10.11 »
Lainaus
http://www.roarracing.com/?p=655

Katos vaan mitä ovat tehneet...
Jollen väärin muista niin SP:n säätimessä on jo tämä toiminto.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #134 : 07.05.10 - klo: 10.14 »
Juu täältä odotellaan kanssa kyselyä ja sitä mitä ensikaudeksi on muuttumassa.

Kuten goos mainitsi, päätöksiä ensi kauden kuvioista tulee vasta syksyllä. Koko kesäkausi on vielä ajamatta.

Sain lajiryhmältä koosteen kyselyiden tuloksista. En tiedä onko niitä tarkoitus julkaista sellaisenaan. Mutta varmasti niistä saadaan hyvää "inputtia" ensikauden kuvioita suunniteltaessa.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #135 : 07.05.10 - klo: 10.15 »
Ois toivottavaa varmaankin, että ens kauden luokat, ajoformaatti/ajopäivät, mahdolliset uudet luokat ja käytettävät koneet jne stokkiluokissa tulis viimestään syyskuun aikana porukalle julki, eikä niinkuin jo vuosia on ollut tapana, että vasta marraskuun lopussa.  Kalusto kuitenkin hankitaan yleensä kesän jälkeen, marraskuu on pikkasen myöhänen ajankohta ruveta kuutioimaan luokkajakoa uudelleen.

Sisätreenikausi alkaa kuitenkin Suomessa syyskuun alussa useimmilla paikkakunnilla ja porukka varmaan kovasti tahtois treenata semmosella kalustolla jolla kisatkin tullaan ajamaan.

Tämmösiä toiveita on monelta suunnalta esitetty.
a
Edit. Lisätäänpä vielä, että mulla ei ole tarkoitusta/mahdollisuutta/tarvetta/lupaa/kiinnostusta ajaa stokkitourinkeja, mutta koska porukka meinaa olla vähän ujoa kirjottelemaan niin tarvii olla äänenkannattajana potkimassa asiaa eteenpäin...
« Viimeksi muokattu: 07.05.10 - klo: 10.22 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #136 : 07.05.10 - klo: 10.19 »
Juu täältä odotellaan kanssa kyselyä ja sitä mitä ensikaudeksi on muuttumassa.

Kuten goos mainitsi, päätöksiä ensi kauden kuvioista tulee vasta syksyllä. Koko kesäkausi on vielä ajamatta.

Sain lajiryhmältä koosteen kyselyiden tuloksista. En tiedä onko niitä tarkoitus julkaista sellaisenaan. Mutta varmasti niistä saadaan hyvää "inputtia" ensikauden kuvioita suunniteltaessa.
juu ei siis mitään kiirettä tietenkään. Mukava olisi kyllä jos jossain tulokset julkaistaisiin. Näkisi hieman sitä että mitä mieltä ajajat ovat asiasta.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #137 : 07.05.10 - klo: 10.22 »
Sain lajiryhmältä koosteen kyselyiden tuloksista. En tiedä onko niitä tarkoitus julkaista sellaisenaan. Mutta varmasti niistä saadaan hyvää "inputtia" ensikauden kuvioita suunniteltaessa.

Kuinka paljon vastauksia tuli "laatikkoon"?

Oltiinko vastaajajoukon edustavuuteen tyytyväisiä eli voidaanko tulosta pitää koko kilpailijajoukon näkemyksiä hyvin edustavana?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #138 : 07.05.10 - klo: 10.55 »
60 vastausta tuli yhteensä (TSS 23, C-12 16, TSP 13, TSM 8). Eli vähän yli puolet kilpailijoista palautti kyselyn.

Tyytyväisyydesta vastausten määrään voi kysyä lajiryhmältä. Mutta ei tuota nyt mitenkään erityisen kattavana voi pitää. Omasta mielestä parasta antia oli "sana vapaa" -osaston ehdotukset ja ajatukset.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #139 : 07.05.10 - klo: 10.59 »
Niin, hieman OT:nä olisi hyvä muistaa kritisoidessa ja kiitostakin esittäessä, että MrCalehan ei ole osa lajiryhmää, vaikka suurimman osan näkyvästä työstä on esimerkillisen hyvin hoitanutkin mm. FTT-sarjan osalta jo vuosia.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

to_lat

  • Vieras
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #140 : 07.05.10 - klo: 11.41 »
Kyselyn tuloksista saadaan suuntaviivoja ensi kauden suunnitteluun. Käymme tulokset läpi seuraavassa lajiryhmän kokouksessa ja sen jälkeen laitamme tulokset näkyviin. Kesäkausi on vielä ajamatta, joten monellakin voi vielä mielipiteet muuttua kesän aikana. Kesän viimeisessä FTT kilpailussa teemme vastaavan kyselyn. Tämän jälkeen verrataan tuloksia keskenään ja rupeamme tekemään päätöksiä ensi kautta silmällä pitäen.

T: Toni Latvio

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #141 : 07.05.10 - klo: 11.46 »
Toivottavasti päättävät palaverit pidetään riittävän ajoissa mikäli muutoksia on luvassa edelliskauteen. Marras-joulukuussa tuskin kukaan enää vaihtaa luokkaa jos on 2-3kk treenannut jotain muuta. Porukka vaatii aina oman aikansa kaluston hankintaan.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #142 : 07.05.10 - klo: 11.55 »
http://www.roarracing.com/downloads/ROAR_Sportsman_Control_ESC_List.pdf

tuossa itse lista jos missasitte sen roarin sivuilta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #143 : 07.05.10 - klo: 12.34 »
ETS kisasta Stocci tietoa.
Kisassa on maximi välitys joka on 3,5

Tuon säännön taustalla on myös se että normaalisti myynnissä on max 40 pinjoni ja min. 66 spurri. Jolloin merkistä riippumatta päästään tuohon 3.5 välitykseen suht helpolla tekemättä mitään isompia sisäisiä muutoksi autoon.
Juuu tiedän että Xenon on joskus ilmoittanut "kauheemistakin" rattaista mutta niiden hankinta taitaa olla hieman hankalaa.

Edit: Kysessä on 48 dpi rattaat.
« Viimeksi muokattu: 07.05.10 - klo: 13.48 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #144 : 07.05.10 - klo: 12.40 »
Kyllä niitä rattaita saa kaupasta niinkuin muitakin kokoja. Se että Suomesta ei saa, ei tarkoita ettei niitä ole olemassa tai ne on hankala hankkia  :grin: Eihän 40t pinioni edes ole vielä iso.

http://www.redrc.net/2008/12/bmi-racing-big-wheels-64p-pinions/
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #145 : 07.05.10 - klo: 13.25 »
48p:llä 40t on jo kyl tosi iso. Kummastahan lie LasHi puhu. :)

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #146 : 07.05.10 - klo: 13.36 »
Lainaus
Se että Suomesta ei saa,


No itse asiassa Suomesta noita isoja 48dpi rattaaita on saanut hyvin.
Mutta maailmalle kun olen meiliä pistellyt niin en ole ainottakaan saanut.
Tuossa Vesan 2008 kuvassakin on vain n.42 ratas...
No sekin kelpais mutta en ole tuollaisellekkaan myyjää löytänyt kuka oikeesti
pystyy sanomaan että meillä on ja montako haluat ...
Ehkä olen väärästä paikasta kysynyt ...  ;)
(eikä enää ei ole edes tarve)
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #147 : 07.05.10 - klo: 13.46 »
Lainaus
Se että Suomesta ei saa,


No itse asiassa Suomesta noita isoja 48dpi rattaaita on saanut hyvin.
Mutta maailmalle kun olen meiliä pistellyt niin en ole ainottakaan saanut.
Tuossa Vesan 2008 kuvassakin on vain n.42 ratas...
No sekin kelpais mutta en ole tuollaisellekkaan myyjää löytänyt kuka oikeesti
pystyy sanomaan että meillä on ja montako haluat ...
Ehkä olen väärästä paikasta kysynyt ...  ;)
(eikä enää ei ole edes tarve)

Big Wheels pinions are available in 45 to 60 teeth (shown with 78 spur)

taitaa tuo pinioni olla pikkusen isompi ku 42t. Eikai nykyään kukaan kisakuski nyt enää 48dp aja kun välitykset saa fiksummin 64dp rattailla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #148 : 07.05.10 - klo: 13.50 »
Lainaus
Eikai nykyään kukaan kisakuski nyt enää 48dp aja kun välitykset...

Meet ollaankin vaan stocci luokan harrastajia ...  ;)
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #149 : 07.05.10 - klo: 13.59 »
Ettei pointti keskustelusta katoaisi, kannattaa myös muistaa semmoset seikat, että Suomessa on eräväli noin tunti, ROAR:in kisoissa useempi tunti. Aikaa katsastukseen on huomattavasti enemmän kun eräväliä ei tarvi laittaa minimiin, kuten meillä Suomessa. Viitaten siis säädinten profiileihin ja niiden tarkastukseen. FTT-kisoissa käytetyllä työkapasiteetilla kamojen tsekkaus tarvis alottaa about heti edellisen erän jälkeen seuraavaa erää varten (tyyliin laukaan amatäärikatsastus). 
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC