Kyllä rupes MP9e polttelee kun kävin tänään viemässä palaneen säätimen Kyosho Suutarilaan tutkittavaksi, siellä on semmonen hyllyssä ja Kauppisen käsissä auto oli Nokiall kyllä niin hieno että... eikä hajoo jne.
No maltoin kuitenkin mieleni ja jatkan tätä M8e harrastusta tällä VE:llä toistaiseksi.
Onkin vähän ideoita sen suhteen (alla).
Tilasin King Headziltä vahvemmat iskaritornit, etenkin betonilla nuo orkkikset ovat taipuilevaa kamaa jos ländäilee yhtä ylösalaisin kuin meikäpoika.
Kunnostin myös monta vuotta sitten M8 krossissa olleet tactyl diffit ja istutan ne autoon. Tarvii vaan uudet pinion gearit diffeihin, koska näissä ei ole vinohammastus kun VE:ssä. Tilasin siis pinjonit myös.
Tykkäsin aikoinaan noista tactyleistä savella. Olivat vaan aika työläät huoltaa ja se piti tehdä aika usein. Katotaan jos nyt olis aikaa enemmän niitä kohtaan. e-autossa varmaan jää enemmän aikaa mekkaamiseen latausten välillä ja vähemmän aikaa ajamiseen, heh, joten huoltoakin ehtii enemmän
Iskarin yläpäät tuppaavat myös menemään sisään pallolinkeissään betonilla vakiossa, korvaan ne pelkällä ruuvilla ja muutamalla isommalla prikalla/spacerilla (n. 8mm) Axialilta niin että iskarin yläpäähän tulee pallo josta ruuvi läpi. Näin komposiittiset RTR iskarit ei toivonmukaan enää pääse peruttelemaan kiinnistyspisteistä kuten nyt kun ländäsi selälleen betonille.
Eli tommosta nyt meneillään. Jos lopputulos ei toimi sisällä niin katsotaan sitten ulkona. Ja jos ei sielläkään niin sitten mietitään lisää...
Toivottavasti alkaa kuitenkin kulkee