RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: marko__ - 30.12.04 - klo: 16.27
-
Eli kun olin näyttämässä tuota autoani kaverilleni niin kun aloin työntää sitä niin se vaan tökki eikä liikkunut mihinkään. Kun nostaa auton ilmaan ja pyörittelee renkaita niin kyllä ne hyvin pyörii. Vedin vetonarusta niin sitten se liikku vähän aikaa. Mitä voisi tehdä.
-
Siis jäi vähän epäselväksi. Jos vedät vetonarusta, niin pyöriikö renkaat? Jos näin, niin kytkin on luultavasti kärähtänyt kiinni.
-
Siis en ollut lähdössä ajoon vaan vedän vaan siitä ja sit sitä pysty työntään et se ei tökkiny
-
Siis en ollut lähdössä ajoon vaan vedän vaan siitä ja sit sitä pysty työntään et se ei tökkiny
Siis jos vetää vetonarusta, niin pystyy samalla työntämään autoa tökkimättä? Kokeile vetää narusta auton ollessa ilmassa ja katso pyöriikö renkaat. Ajan siis koko ajan vain takaa, että onko kytkin hirttänyt kiinni. Jos tiedät ettei ole, niin ruvetaan kaivamaan ongelmaa jostain muualta.
-
Siis en ollut lähdössä ajoon vaan vedän vaan siitä ja sit sitä pysty työntään et se ei tökkiny
Siis jos vetää vetonarusta, niin pystyy samalla työntämään autoa tökkimättä? Kokeile vetää narusta auton ollessa ilmassa ja katso pyöriikö renkaat. Ajan siis koko ajan vain takaa, että onko kytkin hirttänyt kiinni. Jos tiedät ettei ole, niin ruvetaan kaivamaan ongelmaa jostain muualta.
Kyllä jos vetää vetonarusta pystyy työntämään ilman tökkimistä, vähän aikaa. Tarkotakko etttä kädellä pyöritellä renkaita ilmassa, kyllä ne sillon pyörii.
-
Tarkotakko etttä kädellä pyöritellä renkaita ilmassa, kyllä ne sillon pyörii.
Kokeile vetää narusta auton ollessa ilmassa
Mitä kohtaa sä et niinq ymmärtänyt :roll:?
-
Tota et koita vetää narusta auton ollessa ilmassa. Mitä sillon pitäis tapahtua.
-
Nostat sen auton vaikka jollein pukille missä renkaat pyörii vapaasti ja sitten vedät vetonarusta. Sitten raportoit tapahtuneen tänne.
-
Tota et koita vetää narusta auton ollessa ilmassa. Mitä sillon pitäis tapahtua.
Jos kytkinpalat on kärähtänyt kytkinkelloon kiinni,niin renkaat pyörii narusta vetäessä.
-
Siis kun nyt laitoin auton pukille ja vedin niin ei renkaat pyöriny. Sit laitoin sen maahan ja työnsin sitä niin se vähän aikaa pyöri ja sit taas tökkäs
-
Olisiko jossain rattaassa kiviä välissä? Ota moottori irti ja kokeile pyöriikö renkaat sittenkin tökkivästi. Kokeile myös pyöriikö kytkinkello vapaasti siitä pyöräytettäessä. Pitäisi pyöriä hyvin kevyesti.
Kokeile pyörittää renkaita vain tasauspuörästön kautta, eli nostat ensin vaikka vain etupäätä ja pyörität toista rengasta niin, että toisen puolen rengas pyörii tasauspyörästön vaikutuksesta vastakkaiseen suuntaan. Kokeile sama takapäällä. Tökkiikö kumpikaan?
Voiko renkaita pyörittää sen tökkäämisvaiheen ohitse? Vai onko se niin totaalisesti jostain jumissa, että ei mene ollenkaan ylitse? (älä kumminkaan riko voimansiirtoja tätä kokeillessa)
Ilmoita, jollet jotain ymmärtänyt. :D
-
Mulla oli turassa sama vika, kivihän se rattaissa oli :roll:
-
Pitääkö mun ottaa moottori irti jos siellä rattaisaa on joku kivi.
-
Riippuu vähän mistä roikkuu. :wink: Jos se on päärattaassa tai kytkinkellossa, niin ei tarvitse. Sen kuin jollain ruuvimeisselillä väännät pois. Onko sielä kivi?
Edit: niin ja jos sielä on siis kivi, niin ei kyllä oikein täsmäisi sen kanssa, että autoa pystyy työntämään jos vetää vetonarusta...?
-
Ei siellä mitään kiveä näyttäisi olevan.
-
1. Kivi jossakin välissä
2. Jarru makaa?
2. Joki ratas autosta rikki?
3. Kytkin jumissa tai kytkinlaakeri rikki?
3. Joku laakeri jumissa voimasiirrosta?
-
Niin, esimerkiksi diffistä on voinut yksi ratas mennä rikki. Tai lautasratas tai pinion gear. Ehkä joku vetoakseleista jumittaa kupissaan? Tai tosiaan joku laakeri on niin tohjona?
-
Mä en kyllä ymmärrä kuinka se on voinu mennä rikki joku juttu kun ajoin sillä 3viikkoa sitten ja se on vaan ollu laatikossa siihen asti kunnes aijoin katsoa sitä ja työntää vähän.
-
Sulla on varmaan kytkimenlaakeri ruostunut ja juntannu kiinne...
-
Sulla on varmaan kytkimenlaakeri ruostunut ja juntannu kiinne...
Kuinkas se nyt noin nopeeta voi mennä kun ostin sen joulukuun 14- päivänä.
-
Sulla on varmaan kytkimenlaakeri ruostunut ja juntannu kiinne...
Kuinkas se nyt noin nopeeta voi mennä kun ostin sen joulukuun 14- päivänä.
Olet ajanut lumessa ja vettä on päässyt väleihin ja sitten se on ruostunut kiinni, se tapahtuu aikas nopeasti
-
Sinne jääny vähän kosteutta ympärille ni se on 2 päivää ja se on ruosteessa.
-
Kyllähän oon sillä talvella vähän ajanut. Mitä sit vois tehdä jos se on ruostunu.
-
Kyllähän oon sillä talvella vähän ajanut. Mitä sit vois tehdä jos se on ruostunu.
avata ja vähä esim. hioo
-
Sinne jääny vähän kosteutta ympärille ni se on 2 päivää ja se on ruosteessa.
-
Minkäs mä avaan
-
No jos vähän viitsit lukea mitä toiset ovat yrittäneet sinulle neuvoa.. Niin sen kytkinkellon!
Avaat sen ja tarkastat laakereiden kunnon, että ovatko ne ruostuneet kiinni tai jotain... Ja raporttia tänne sen jälkeen.. :wink:
-
Missäs kytkinkello on.
-
Moottorissa kiinni ihan vauhtipyörän vieressä. Se on semmonen musta tai metallin värinen "holkki", jonka toiseen päähän on kiinnitetty ratas. Ratas on "holkkiosaa" pienempi. Sen kytkinkellon kun avaa pois, tulee näkyviin kytkinpalat. Tarkista palojen ja laakereiden kunto.
-
Moottorissa kiinni ihan vauhtipyörän vieressä. Se on semmonen musta tai metallin värinen "holkki", jonka toiseen päähän on kiinnitetty ratas. Ratas on "holkkiosaa" pienempi. Sen kytkinkellon kun avaa pois, tulee näkyviin kytkinpalat. Tarkista palojen ja laakereiden kunto.
Ainiin nyt muistan.
-
Noniin nyt isän kanssa sit avattiin se ja ei siellä mitään ruostetta ollut mutta kuitenkin hiottiin se. Sit laitettiin moottori takas ja se pyöri hyvin mutta me huomattiin että kaasu oli päällä sit otettiin se pois päältä ja se taas tökki. Miks se tollain tekee et kun laittaa kaasun pohjaan niin se pyörii sit kun päästää irti niin taas se tökkii. Osaattako auttaa.
-
Noniin vika on korjattu auto toimii loistavasti. Sen takia toi kaasu teki sitä kun se oli jotenkin kireellä tai jotain. Kiitos kaikille vastaajille.
-
Ja mitenkäs tämä kaasu nyt taas vaikuttaa auton tökkimiseen?? Vai oliko kenties servolinkit huonosti säädetty ja auto jarrutti kaasun ollessa pois?
-
Luulisin, että juuri niin siinä on käynyt. Miksei me keksitty kysyä sitä jo aiemmin? :x
-
Ja mitenkäs tämä kaasu nyt taas vaikuttaa auton tökkimiseen?? Vai oliko kenties servolinkit huonosti säädetty ja auto jarrutti kaasun ollessa pois?
Se taisi olla kyllä tuo vika. Auto on nyt kunnossa.
-
Okei, hyvä homma!
-
Oli "melko" hupaisaa lukea tää topic....... :lol: Toivottavasti kaikki toimii! :wink: