RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: HVoltage - 13.01.05 - klo: 22.15

Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 13.01.05 - klo: 22.15
Noniin nyt sitten valottui tämäkin asia, siitä jonkin aikaa kun uutisoitiin että GS Avenger ei tule eurooppaan. Syy on tässä GS Storm CL1

(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/CL1A.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/CL1B.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/CL1C.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/CL1D.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/CL1E.jpg)

Ainakin takajäykkäri on massiivinen :wink:

GS RACING PRESS RELEASE / GS:n Lehdistötiedote

Future New 1/8 Pro Buggy

Designing by Mr Claude Lachat, this car has been created exclisively for the “Race” with the lastest in off-road racing technology.

There is huge selection of revised and brand new pieces made especially for this kit.

The result is a buggy with a tremendous range of tuneability for everything from loose, dusty tracks to high-bite, high grip conditions.

The STORM CL-1 will provide the more stable, predictable driving feel that serious racers expect.

Simple, Efficient, Light, are the 3 words which sum up the Storm CL-1.

“Never a CG has been so low on a 1/8 buggy”

More information and details will be available soon.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Sami L - 13.01.05 - klo: 22.57
Samoja piirteitä X-Rayn kanssa... takajäykkäri ja tuo servodekki.
Mikä muuten on tuossa tarkoituksena, kun Reiskassa ja tuossakin näyttäisi jarrulevyä reunustettavan alhaalla. Ajattelisin niiden pykälien keräävän jarrusta mahdollista likaa, ettei kaikki mene sinne väleihin. Muuta en keksi.
Ymmärsitte mahdollisesti mitä tarkoitan.
Reiskassa on muovipalat ja tässä tuo takajäykkäri.

Mainion näköinen vehje kyllä ja mikäli hinnat ovat GS:lle ominaiset, niin eiköhän näitäkin tulla myymään. Kuvissa ainakin Pivotit (edessä), mutta siihenhän voi tulla muutoksia vielä... Hieno biili.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 13.01.05 - klo: 23.03
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Kuvissa ainakin Pivotit (edessä), mutta siihenhän voi tulla muutoksia vielä... Hieno biili.


Kyllä minä ymmärsin että tuo on hyvin lähellä lopullista myynti versiota.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Niko - 14.01.05 - klo: 12.46
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Mikä muuten on tuossa tarkoituksena, kun Reiskassa ja tuossakin näyttäisi jarrulevyä reunustettavan alhaalla.


Jarrulevyt eivät pääse "heilumaan" ja levy pyörii paremmin, kun se pysyy varmasti koko ajan suorassa. Jos levy pääsee paljon liikkuman voi se jopa periaatteessa lukittua ulostuloa vasten vinoon.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: kc67 - 14.01.05 - klo: 15.52
Tuo taka-akselin takapuolella oleva poikittais palkki näyttää hyvältä jos vaan on alumiinia riittävän tukeva jottei väänny jos pyörä osuu johonkin,monessa kilpailijassa se on tehty 3-4mm  alumiini levystä joka vääntyy helposti  ja pyörän ripustuksen välykset kasvaa
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: jeejee - 15.01.05 - klo: 09.25
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=GS%202LQ6G17 Ei mikään halpa auto.  :mrgreen:  :lol:  8) Mikähän mahtaa olla oikee hinta?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 15.01.05 - klo: 10.13
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=GS%202LQ6G17 Ei mikän halpa auto.  :mrgreen:  :lol:  8) Mikähän mahtaa olla oikee hinta?


Uskoisin että hinta tulee olemaan hyvin GSmäinen :mrgreen:  Kyse on  kuitenkin pure kisa-autosta 8) joten tuskin se ihan vanhan perus Stormin tasolla on...

EDIT: Oli lause jostain syystä jääny kesken  :!:  :?:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Niko - 15.01.05 - klo: 10.22
Avenger on ainakin USA:ssa halpa
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 04.03.05 - klo: 18.29
Kuva Storm CL-1 autosta Nurnbergin Lelumessuilla 2005

-> http://www.radiocontrol.gr/images/nu1502056.jpg

Näytää hyvältä  :mrgreen:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Sami L - 04.03.05 - klo: 18.53
"Näyttää hyvältä  :mrgreen: "

No onko se ihmekkään - tuohan on Reiska klooni.  :lol:
Eiköhän tuo ihan autosta käy... Mikäli hinta pysyy totutussa, niin krossari siinä missä muutkin. Mahdoton se on oikeastaan mitään uutta tuoda, mutta nykyistä voi parantaa.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Niko - 04.03.05 - klo: 18.59
En saa tosta ihan helpolla Xrayta mietittyä. Eiköhän suurin osa noista rakenneratkaisuista ole Mugenista ja uudesta Thunderista. Etu pivotit ym.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Sami L - 04.03.05 - klo: 19.05
"Ironia" kohdistui lähinnä autojen samankaltaisuuteen... Kaikki autot ovat hyvin toisiaan muistuttavia.
(Reiskassa: Jäykkärit saman oloiset, kaasuservo pysty, edessä laydown esim.)

Ei siis mitään mullistavaa ihmetystä tuon GS:n osalta(kaan).
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Niko - 04.03.05 - klo: 19.24
Se nyt on vaan niin että ei ole monta layout mahdollisuutta polttiskrossariin. Nykyinen muodissa oleva kamojen asettelu alustaan on kai sitten osoittautunut toimivimmaksi ratkaisuksi. Mikäli haluttaisi kamat mullistavasti erilailla alustaan pitäisi kai käyttää jotain remmivetosysteemiä, mikä ei nyt ihan taida toimia polttiskrossarissa.

Suuri osa eri merkkisten autojen eroista ei ole maalikon ja vähemmän experttikuskien silmillä nähtävissä.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 04.03.05 - klo: 22.26
Kyllähän se niin on että kokonaispaketti ratkaisee yleensä näissäkin asioissa.

Auto kun auto oikeissa käsissä (ja ne ei ainakaan ole minun ;) ) on voittaja auto.

Kuitenkin suomen ja miksei kaikkialla muuallakin auton valintaan/paremmuteen vaikuttavat myös auton saatavuus, varaosahuolto, imago, brändi, suosio yms. ja näillä asioilla ei välttämättä ole mitään tekemistä auton edistyksellisyyteen tai innovatiivisiin ja nerokkaisiin ratkaisuihin.

Kyllähän monesti on niin että nämä autovalmistaja itse kukin vuorollaan on laumanjohtaja sekä taas vuorollaan lammas. Joku "keksii" jotain uutta niin ei mene kauaa kun joku toinen sen "keksii" uudelleen.

Pääasia on että jokaisen kukkarolle ja mieliteolle löytyy se "oikea" ;)

Ja mielestäni niinkauan kun jostain ei ole tehty patenttia niin se on kopio tai muunneltu kopio jostakin...    mutta jokainen tehköön omat johtopäätöksensä kuka kopio ja mitä...     ja ei ole mahdotonta että kaksi tosistaan tietämätöntä ropelipäätä keksii samaan aikaan juuri saman keksinnön...     plääh tulipa taas vuodatettua ;)

Niin ja sorry OT...
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 05.03.05 - klo: 09.11
Jep. Rakenneratkaisujen ohella on varmaankin suuri merkitys materiaaleilla, joka ei välttämättä näy silmään. Sinänsä toi on mielenkiintoinen kysymys voisiko nuo crossarin komponentit asetella toisin. Varmaan moni on yrittänyt mutta päätynyt sitten tähän kaavamaiseen ratkaisuun, se on varmaan niin yliverto. UUdessa TT:ssä taitaa suht rohkeita ratkaisuja pitään aikaan.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 09.03.05 - klo: 22.38
Tässä muutama kuva GS:n Nurnbergin lelumessujen standillä majaa pitäneistä värkeistä
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/gs1.jpeg)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/gs2.jpeg)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/gs3.jpeg)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/gs4.jpeg)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/gs5.jpeg)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/gs6.jpeg)

Näyttäis olevan uutta stadiumia tyrkyllä ja pikkumonsteri, tai ainakin siltä se näyttää ?

Aika hauska tuo TruckRacing koppa, keksintönä ei mikään uusi mutta kuitenkin...

Tuon uuden Storm CL-1 Siiven sivuläpyskät on aika kiukkuisen muotoiset, kivaa vaihtelua :wink:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Joona H - 05.04.05 - klo: 15.33
Täältä (http://www.modelcar.pt/GSNews.htm) löytyy hyviä kuvia CL-1:sestä
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 17.05.05 - klo: 08.26
Kuulin tuossa että CL-1 olis mennyt jo massatuotantoon, joten pian on odotettavissa kauppojen hyllyille. On se näköjään mahdollista tehdä uusi kilpailukykyinen auto lyhyessäkin ajassa.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Niko - 17.05.05 - klo: 10.24
Totahan on tehty jo monta vuotta? Avenger oli vain yksi prototyyppi versio.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 17.05.05 - klo: 11.08
Uutista pukkaa...
http://www.gsracing.com/web/page.asp?pgs=news&id=67
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Rph - 28.06.05 - klo: 22.40
Nyt odotellaan uutta herkkua kotiin :mrgreen:

http://www.gsracing.com/web/page.asp?pgs=news&id=68
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 28.06.05 - klo: 22.49
Hyvältä näyttää Rami! Aika näyttää mihin asti tolla pääsee.. mukavaa sinänsä että päädyit tähän, laitapa sit kuvia ja raporttia tänne
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Rph - 29.06.05 - klo: 22.05
Kuvia CL-1 Autosta http://www.sonnleitner.at/mw/slideshows/CL1BilderWeb/
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 29.06.05 - klo: 22.22
Veikeä on peli ja CG todellakin vaikuttaa matalalta niinku on mainostettu

Koskas pääset rakentamaan?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 30.06.05 - klo: 08.27
Mahtaako olla kohta kaupassa?

Paketista päätellen tuote on tehty valmiiksi asti...
Jenkkilässä Marty Korn on ajanut ko. autolla monissa kisoissa top 10.

Australiassa Georg Horninger otti paikallisen sarjan 2. osakilpailuvoiton ko. autolla ja tais sama kaveri olla B euroissa 8.

Ei siis kovin huonosti pärjätty...
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 04.07.05 - klo: 19.22
Kävin tänään Hobbylinnassa, ja kappas oli CL-1 autoja saapunut.

Ei ollut vielä autoa kasattuna ;) mutta osapusseja pääsin käpistelemään.

Diffit on käsittämättömän pienet :shock: laatu vaikutti hyvältä ja oli kaikin puolin huolellisesti loppuun viedyn oloinen paketti.

Mukana oli kytkin alupaloilla, filtterirunko joka oli melkoisen avaraa mallia verrattuna siihen mihin on totuttu, kierros vanteita, työkaluja, kori, öljyt, tuiki tärkeitä tarroja, ohjeet värillisinä yms.

Voipi olla että tulevana viikonloppuna saadaan jo ajoraporttiakin ;)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Rph - 04.07.05 - klo: 20.50
Aamulla lähdetään Tomin kanssa hakemaan uutta ajokkia kotiin :D
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 04.07.05 - klo: 22.31
Siitä se lähtee
(http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3761.jpg)

Ja tänään pääsi näin pitkälle..
(http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3786.jpg)

Jälkimmäisen kuvan yläreunassa perinteiset 8x16 laakerit (pienemmät) ja sitten CL-1:n jumbokokoiset sisemmät pyörän laakerit.

Ensivaikutelma on laadukas, paljon tuttua mutta hieman uutta ja vähän erikoisempaa. Diffit on pienet, vetarit järeät, alumiinissa kiva bling-pinnoite yms. Xraysta tutut säätöpalikat, C-klipsitön rakenne (luojan kiitos) yms. Pivotit vain edessä btw.

Pohjalevy http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3771.jpg
Diffit http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3773.jpg
Osapussi kakkosen (etupää) sisältöä http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3785.jpg

Jaa niin ja toi mekkausalusta tulee mukana, kuten myös tulppa-avain :)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Rph - 06.07.05 - klo: 12.22
No nii, nyt se on kasassa :D

(http://members.surfeu.fi/ulsu/CL-1/CL-1.jpg)

lisää kuvia http://members.surfeu.fi/ulsu/CL-1/
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 06.07.05 - klo: 12.30
Ihan makee! Näyttää menevältä peliltä.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Rph - 06.07.05 - klo: 23.41
Ajokunnossa, vain väriä päälle ja huomenna radalle koittamaan röykkyihin. Auto on todella matala kun katsoo Ossin kantta se jopa näkyy.
(http://members.surfeu.fi/ulsua/IMG_0272.jpg)

Lisää kuvia http://members.surfeu.fi/ulsua/CL-1.1/
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Rph - 07.07.05 - klo: 20.08
Tänään tuli ruoskittua CL:ää olan takaa. Röykyissä toimii todella hienosti perä nousee siiven korkeudelle, mutta ei kippaa autoa. Ongelmana oli etten saanut sitä kaatumaan vaikka yritin. Ohjattavuus/kääntyvyys hyvä vaikka säädöt on suoraan manuaalista. Perätriplan hyndät menivät todella helposti, auto tuntuu liiankin helpolta ajaa. Hieman arvellutti miten alatukivarret ja siivenkannake kestää kun tuntui materiaali aikaslailla kovalta. Mutta hyvin kesti. Radalta tultuani purin auton ja huomasin, että muovinen tuki jolla alatukivarret kiinnittyy diffikoteloon oli vääntynyt hieman ( etupää ), ruuvit auki ja suoristus ja takaisin paikalleen, diffeissä ei käytön jälkiä mutta chimmasin ne kuitenkin uudestaan. Niin ja paino ajokunnossa 3382gr. Ensivaikutelma ajon jälkeen tuntuu hyvältä, tosin auton kokoomis vaiheessa tahtoi  ruuvit mennä sekaisin :?  hieman sekava manuaali. Radiolevyn ja kotelon kiinnitinkin pidemmillä ruuveilla mitä ohje käski. Diffeissä nyt 7000,7000 ja 3000 mutta diffien pienuudesta johtuen ajattelin tilalle 10000,10000.3000 tai 10000,7000,5000 kertokaas kisakuskit mitas mieltä olette?
(http://members.surfeu.fi/ulsua/CL3.jpg)
http://members.surfeu.fi/ulsua/CL4.jpg
http://members.surfeu.fi/ulsua/CL5.jpg
http://members.surfeu.fi/ulsua/CL2.jpg
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 07.07.05 - klo: 20.16
Kuulostaa todella tönköltä, mutta tietysti kun on erilaiset diffit niin vaikee sanoo...

Mä käyttäsin silti lörömpää öljyä takana. 1000 tai sit 3000 jos on silee baana.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 07.07.05 - klo: 22.03
Ajaahan se Jerrykin 100K diffeillä. Keskelle laittasin itse tiukempaa kuin eteen, esim. 7K-10K-2K. Taakse tuskin 3K vahvempaa.

Taisi olla onnistunut hankinta Rami, onnittelut! Itsekin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen 777 :aan joka on taas iskussa tukivarsiremontin jälkeen (taisi mennä kun kaasuservo leikkas kiinni ja auto pamautti täysillä Lavangon laudotukseen vaikka lopullisesti breikkaskin hyppyrissä).
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 07.07.05 - klo: 22.32
CL-1 ja Xrayn diffejä kun sain vertailla vierekkäin, xray oli 5k öljyillä ja CL-1 7k silti jälkimmäinen oli tuntuvasti löysempi. Joten nuo diffien jäykkyydet ovat kovasti autokohtaisia...   ja nuo CL-1 diffit on ihan oikeesti todella pienet.

Hyvä Rami kuulla että auto kepittää mainiosti :)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Joona H - 07.07.05 - klo: 23.15
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Mukana oli kytkin alupaloilla, filtterirunko joka oli melkoisen avaraa mallia verrattuna siihen mihin on totuttu, kierros vanteita, työkaluja, kori, öljyt, tuiki tärkeitä tarroja, ohjeet värillisinä yms.
Mitäs öljyjä ja kuinka monta purkkia rassin mukana sitten tuli?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Rph - 08.07.05 - klo: 00.00
Mukana tuli GS:n omat 7000,5000, 1000 ja 35 sekä hyvälaatuinen asennusrasva lautaspyörään ja bevelgeariin.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 09.07.05 - klo: 00.41
Hohhoi, Ramilla on tähän projektiin sellainen "pieni" etulyöntiasema. Kesäloma nimittäin.. Siitä huolimatta omakin valmistuu hitaasti mutta varmasti, tämä osittain kiitos sateisille illoille. Seuraavassa hieman elämäntapapessimistin näkökulmaa:

Mitä itse autopaketista on sanottavaa, suurin osa osista istuu hienosti, mutta joitain hiomisen kohtia siinä vielä on. Kun miettii että kyseessä on ensimmäinen tuotantoerä, ei "lapsuksien" määrä ole ollenkaan paha, varsinkin kun useimmilla automerkeillä samoja lapsuksia on vielä automalleissa jotka ovat olleet markkinoilla iät ja ajat. Viittaan tällä jäykkiin ohjauksen palloihin ja jokseenkin sekavaan ohjekirjaan / pussitukseen. Rehellisesti sanottuna mikäli aiempaa kokemusta ei olisi ollut, olisi mukana tulleilla ohjeilla mm. alumiinikytkinpalojen alle prikat jääneet laittamatta (ethän Sinäkään lue tekstejä, ethän? Kuvista ne autot kasataan :mrgreen:)

Sikäli, autossa on keventämisen potentiaalia kyllä. Rami taisi sanoa ajovalmiin painoksi 3340? Muutamilla osavaihdoilla (vanttiruuvit titaanisiksi yms) ja pienellä veistelyllä uskoisin päästävän tuonne 3200gr tuntumaan, jopa alle. Vastarikoteloon istuu 1200mAh Etec 2S LiPopakka kuin tehty, silläkin säästää tuntuvasti painoa.

Ja vastarikotelosta puheenollen, itselleni tulee testikäyttöön 10gr painava Alignin minivastari, sen velcrolla laitoin boksiin ja hivenen monttu auki rupesin sovittelemaan vastariakkua, sellaista perinteistä viiskennoista stickiä.. Niitä menee kaksi rinnakkain!  :shock: Xrayssä mulla oli pari eri vastariakkua joista toisesta oli nähtävästi kutistesukat sulaneet.. Siinä on vastariboksi niin lähellä moottoria että varmaankin moottori oli jonkin pidemmän hiitin aikana lämmittänyt akkua turhankin paljon.. Ei hyvä sekään. Omasta mielestä tässä on paljon parempi vastariboksi kuin Xrayssa ja monessa muussa autossa. Ylimääräinen tila vaan pitää taiteilla esim. depronilla pois.

Hiilikuituosat ovat tuntuvan paksuja ja jarrulinkistö kuulalaakeroitu. Takaylätukivarret ovat ulompien pallojen jälkeen alaspäin suuntautuvat joten ongelmaa vanteeseen hinkkaamisesta ei uskoisi olevan. Pivotit - jotka muuten on kiitettävän fiksusti toteutettu - tuntuvat herkiltä ja vahvan oloisilta. Pivoteissa on vahva teräksinen ruuvi jonka päähän ruuvataan kovaeloksoitu alumiinipallo. Käsittääkseni "mielipiteitä jakavassa" Hobaon pivottietupäässä oli pallo ja ruuvi samaa pataa?

Siipi vaikuttaa notkealta (lue; kestävä) ja reikäväli on just tasan tarkkaan sama kuin Xrayssa. Siiven kiinnikkeet eivät mitenkään pomminvarmoilta tunnu, mutta sen näkee vasta käytössä. Samaa itseasiassa pohdiskelin syystalvella XB8:n kohdalla, mutta enpä tiedä kenenkään sellaista rikkoneen. Tukivarret joista Rami kommentoi ovat ehkä hivenen jämäkän puoleiset, mutta silti tuntuvat pehmeämmältä kuin Xrayssa. Pivotin ruuvin reikä pitää vaan kierretapilla kierteistää ennekuin pivotin asentaa, muuten saattaa tulla ongelmia, on meinaan niin tiukka reikä.

Mutta joo, jos löytäisi vielä pari servon tyynyä niin projektin saisi jatkumaan ja kenties auton vielä viikonloppuna ajoon. Kori toki pitäisi maalata, mutta kattoo nyt jos jättäisi Mona Lisat tekemättä.  :wink:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 09.07.05 - klo: 02.27
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Käsittääkseni "mielipiteitä jakavassa" Hobaon pivottietupäässä oli pallo ja ruuvi samaa pataa?


Ei ole...
Kuten olen täällä jo useasti hehkuttanut niin HoBaon pivoteissa on pultti ja pallo erikseen joten olen itse teettänyt kyseisiä pultteja vahvimmasta mahdollisesta teräksestä jotka kestävät mitä tahansa... ja jos sattuukin käymään niin että taipuu niin pultti auki ja uus tilalle.
Ei tarvii ostaa uusia.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Hermanni - 09.07.05 - klo: 06.51
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Käsittääkseni "mielipiteitä jakavassa" Hobaon pivottietupäässä oli pallo ja ruuvi samaa pataa?


Ei ole...
Kuten olen täällä jo useasti hehkuttanut niin HoBaon pivoteissa on pultti ja pallo erikseen joten olen itse teettänyt kyseisiä pultteja vahvimmasta mahdollisesta teräksestä jotka kestävät mitä tahansa... ja jos sattuukin käymään niin että taipuu niin pultti auki ja uus tilalle.
Ei tarvii ostaa uusia.


Ahaa, nyt ymmärrän miksi nuo pivotit jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan (En tiennyt että muilla merkeilä niitä on hajonnut, Traxxasilla kun ei noissa ongelmia ole ollut koskaan vaikka 6 vuotta on niitä jo käyttänyt).
Tosin esim Revo tarvitsee aikamoisen "tällin" (Ajaa esim pylvääseen täydestä vauhdista tai muuhun "kiinteään" esteeseen) suoraan etupyörään jotta "pivotti" pettää, silloinkaan ei hajoa mitään vaan pallo pääsee "luiskahtamaan" kupistaan ja on helppo korjata.
Itse olen ollut niiden vannoutunut käyttäjä koska camper kulman säätö on todella helppoa (Revossa työnnetään kuusiokoloavain pivotin kupin kumin läpi palloon ja ruuvataan, ilman että rengasta tarvitsee edes irroittaa), sekä säädettävillä kupeilla saa nivelet pysymään välyksettöminä ja ohjauksen tarkkana.

Sori off topic.... mutta kun tuli pivoteista kyse....  :wink:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 09.07.05 - klo: 10.34
Niin se säätö on ollut kaikissa minunkin pivotit omaavissa autoissani kuten K SuperTen ja HPI Proceed, käteväähän se on.

Katohan, VP lisännyt GS:n omaan repertuaariinsa.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 10.07.05 - klo: 10.32
Noniin, CL-1 on jo tulossa optioo :)

(http://www.rcmag.com/reviews/course/tt18/div05/cereims0705/vendredi/tech/t6.jpg)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 10.07.05 - klo: 11.00
Hienoja mut aika tuhdin (painavan) näköisiä, tietty riippuu tosta materiaalista.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 10.07.05 - klo: 11.04
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Hienoja mut aika tuhdin (painavan) näköisiä, tietty riippuu tosta materiaalista.


En usko että on kauhea issue jos laittaa 30-50g alupalikat autoon jonka pakettipaino on alle 3350g ;)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 10.07.05 - klo: 11.15
Ei se kyllä olekaan, se on totta. Itse vaan joskus totesin että kasassa alupalikoita ja vastaavassa määrässä muoviosia oli kyllä aika tuntuva ero. Mutta ei ole issue.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 10.07.05 - klo: 20.40
Dodii.

(http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3792_640.jpg)

Perhepotretissa siis Kenraali Silikoni ja Röntgen. CL-1:n siipi näyttää kyllä isommalta kuin Tony Halmeen ego. Ossin R-Spec .. eiku RG on kyllä säälittävän pienellä kannella varustettu, eikä muutenkaan tää sisäänajo ollu tarkoitettu täks viikonlopuks. Eilen soi ovikello kukonlaulun aikaan (yhdeksältä) "Mihin nää teidän 11 mottia klapeja laitetaan?".. Tänään ensimmäisen tankin jälkeen starttiboksi sippasi. Noh, pitää koittaa saada Novarossi nippuun asap ja koittaa töissä vängätä tiistaita testipäiväksi. Näillä työajoilla ei kyllä iltaisin ehdi kun hädintuskin saamaan mottia lämpimäksi saati sitten säätämään mitään.

Vähän isompi foto autosta
http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3799.jpg

Kori on kyllä todella avonainen takaa:
http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3803.jpg
http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3804.jpg

Jäkittävät ohjauslinkit vaihdoin uusiin, GS pussista nekin
http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3805.jpg

Vastariboksiin mahtuisi mikrovastarin lisäksi joko pieni korealainen auto tai saksalainen kansantanssiorkesteri..
http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3811.jpg

[Edit]Ja ennenkuin kukaan ehtii huomauttamaan värityksestä, kyse ei ole "ruotsalaisesta taipumuksesta" vaan fluorin pinkki vaan erottuu parhaimmin radalla  :roll:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 10.07.05 - klo: 20.51
Kivasti olet maalannut! Ja hieno auto. Happy racing!
Otsikko: GS Storm rtr Plus videoo
Kirjoitti: blood31h8 - 11.07.05 - klo: 09.29
GS Storm rtr Plus videoo

http://www.kolumbus.fi/forthest/index.htm


tuolta löytyy ensimmäinen pätkä ja lisää on varmasti tulossa.
Otsikko: Re: GS Storm rtr Plus videoo
Kirjoitti: Speeder - 11.07.05 - klo: 11.11
Lainaus käyttäjältä: "blood31h8"
GS Storm rtr Plus videoo

http://www.kolumbus.fi/forthest/index.htm


tuolta löytyy ensimmäinen pätkä ja lisää on varmasti tulossa.

Oli muuten hienot sivut ja hienoja videoita! Hyvät musiikit ja editoinnit jne.!  :wink:
(sori offtopic)
Otsikko: GS STORM RTR PLUS - video..
Kirjoitti: Forthest - 11.07.05 - klo: 16.30
Kovasti pitäisi saada lisää materiaalia kuvattua, mutta onhan tässä kesä aikaa. Jospa saisin pian oman kiesini mukaan kuvauksiin.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 12.07.05 - klo: 21.00
Jaahas, pari litraa radalla takana, samalla osmoa sisäänajaen. Jyrkkälän perunapellossa auto pomppii ikävästi, mutta muuten sanoisin auton antaneen hyvän vaikutelman. Pomputtaminen ei ole mitenkään yllättävää kun katsoo perussettuppia, se on tehty Ranskan Reimsiin.. Auto siis täysin Lachatin perussetupin mukainen, paitsi diffiöljyt jotka ovat 7-7-1 setupsheetin 10-10-1 tilalla. Kääntyvyys ja muutoin käyttäytyminen oli nättiä, ei lähde puskemaan eikä yliohjaamaan, autoa on helppo viedä juuri sinne mihin haluaa ilman että perä karkaa. Tehoahan tosin ei vielä liikoja käytössä ollut, mutta pitää tarkastella tilannetta uudestaan jos lauantaina eksyisi Saloon.. Silloin voisi iskeä Novarossin paikalle.

En tuota vielä erikoisemmin säätämään alkanut, sillä omat treenaamiset ovat melko vähissä ja seuraavat kisat ovat Salossa. Salo on kenties niitä ainoita paikkoja jotka eivät mene ruvelle ja röykylle kilpapäivän aikana..? Eipä silti, GS:ltä ei vielä pehmeitä jousia löydy, mutta pitää sovitella jos nuo Xrayn valkoiset istuisivat. Mäntään voisi porata samalla kolmannen reiän, vakiona 2x1,5mm ja 35wt öljy.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 13.07.05 - klo: 22.43
Solar4, tästä sun babysta oli esittely RC Car :ssa ja hyvältähän se näytti, myös meno kuulemma, mutta varsinaista track testiä ei ollut. Oletko päässyt itse testaa lisää?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 13.07.05 - klo: 22.53
Eipä oo enempää ehtinyt rullailemaan. Lauantaina Saloon näillänäkymin, siellä sitten sileellä baanalla koittamaan. Potentiaalia tuntuis olevan mitä tuolla Jyrkkälässä tuli vähän pyöritettyä, perussetup on tosiaan Reimsin radalle Ranskaan, joten ollaan vähän väärällä alustalla kun Jyrkkälän perunapellolla koitetaan  :roll:

Tosiaan, iskarisetupilla sais tuolla jo ihmeitä aikaan, katotaan Salon jälkeen jos hyödyntäisi Xraysta iskarit, ne kun on jo "bumpy track" säädöissä. Ei viitsis ruveta poraamaan noihin Kenraali Silikonin mäntiin reikiä vielä.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 13.07.05 - klo: 23.19
Ok. Itse olen kyllä ollut tyytyväinen Triplaan ja SP2 optiot tulossa testiin Salon kisojen aikoihin tai vähän jälkeen, joihin olis itsekin tarkoitus osallistua. Toni N on lupautunut alustavasti mekkaamaan joten eiköhän sinne vielä tulla  8) Täytyy vaan toivoa että pannut pysyy iskussa, ettei tarttis rupee ajaa uutta konetta/pyttyä sisään just ennen kisaa. Sulla on P5?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 13.07.05 - klo: 23.34
Jooh, P5 on ajovalmiina mut nyt on OS RG (se sporttimotti) sisäänajossa. Ulvilan helteissä P5 stumppasi molemmissa kisoissa, joten ihan sellaista varmuusfaktoria tolla RG:llä haen. Periaatteessa Salossakaan ei varsinkaan mun ajotyylilillä (taidoilla vois joku sanoa) sillä tehonlisäyksellä saa hirveetä hyötyä - varsinkaan jos kone stumppaa kerrankin. Mut onhan noita, Picco kaipais uusia laakereita ja Nosramiakin tulossa jahka nyt Suomeen rantautuvat. SH:n koneista (SH, Nosram, LRP, GS) jäänyt hyvä maku, just eilen avasin yhden jolla on ajettu 40 litraa, toimisi vieläkin ellei takalaakeri olis vainaa.. Kyseessä ei siis oma mootori. Samuraikin jossain päin autotallia on joskaan en tiedä pitäisikö sille itkeä vai nauraa. Taitavat olla kovin yksilöitä nekin.

Ite en tuohon optio-osajuttuun hirveesti oo innostunut, Xrayhynkin ainoo tuunink-palikka minkä pistin oli GS:n vaaleanpunaiset iskarikortsut  :mrgreen:
Kattoo jos talvemmalla Gessiin pulttais titaania yms kevennystä, joku 3100gr sais varmaan olla tavoitteena. Lipot löytyy jo lennokkitouhujen jäljiltä, regulaattori puuttuisi..
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 14.07.05 - klo: 00.05
Joo, en minäkään. SP2 sen takia että testaan pidempää alustalevyä Lavangossa (hyva vai huono?) ja pieniä parannuksia tukivarsisssa, vanteissa, putsarissa jne Korihan mulla jo onkin. Tolpat on vaan kosmeettiset.
Kevyt on pirssi.. mahtaako olla sun ns. ykkösauto tätä nykyä?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Rph - 14.07.05 - klo: 12.33
Uudet värit korissa http://members.surfeu.fi/ulsu/CL-1/PICT0010.JPG nyt täytyis vaan keritä ajamaan, mutta kesäloma 6vko loppuu ja huomenna töihin. Ketuttaa.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 14.07.05 - klo: 12.46
On kyllä hieno tuo uuden kenraali silikoonin koppa profiililtaan, XB8:n koppa näyttää ihan papitsolta tohon verrattuna :)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 14.07.05 - klo: 13.32
Rami, näyttää todella hienolta ja upea maalaus
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Rph - 15.07.05 - klo: 12.37
Tuli tehtyä titaanista proto http://members.surfeu.fi/ulsu/TukiCL1.JPG hieman siistimistä vielä mutta toimii.
Edit. tulee etudiffi kotelon ja takatuen väliin.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 15.07.05 - klo: 20.54
Vakiona ajokunnossa, tankki tosin tyhjänä

(http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3827_640.jpg)

Vertailun vuoksi sama vaaka ja samat renkaat kuin Reinoa talvella mitatessa.. paino oli ~50gr jompaan kumpaan suuntaan. Pitää tonkia jos vielä löytyis jostain.

Tosin toi ei oo enää puhdas, se tekee jokusen gramman heti  :wink:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 15.07.05 - klo: 21.56
Toisinsanoen ei taida olla reiskaa pahemmin köykäsempi. Reiska oli tankki puolillaan ponderin kanssa 3530
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 15.07.05 - klo: 22.29
Juuei, mutta silti pari sataa grammaa kevyempi kuin mun vanha Hyperi ja siinä oli sentään aluvetarit yms..  :roll:

Itseasiassa vanhoja viestejä kaivaessa Reino tais olla about 50 grammaa kevyempi tuota vastaavassa kunnossa. Toki moottorista ja pillistä tulee helposti eroa, RG:n kansi on pieni mutta toisaalta Piccossa oli kevennetty jne.

Eiköhän tuosta saada painoa aika helpolla pois, muutaman osan meinasin jo XB8:sta ottaa.. ;)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 17.07.05 - klo: 00.24
Jeespoks, pari litraa tuli Salossa ajettua. Hieman puskee, mutta muuten tuntuu istuvan rataan nätisti. Kiitti vaan nostajille, hieman oli aluksi taas hakusessa.. Aika nopeasti alkoi istumaan käteen, tuntuu miellyttävän helpolta ajaa. Tosiaan hieman saisi kääntyä mutkaan paremmin, mutta alla oli sekarengastus, se saattoi myös vaikuttaa asiaan. Ossikin alkaa antaa tehoa ulos, yllättävän pirteä noin halvaksi sporttikoneeksi. Kalautin sitten vielä etubracen rikki, eli tuon mitä Rami näytti titaanista tehneensä. Alkuperäinen oli muovia.. Onneksi oli osa pakissa.

Nakkasin nyt illalla Xrayn iskarit softeine jousineen taakse, jos huomenna kävisi loput fuilit turauttamassa Jyrkkälässä. Turussa sataakin just sopivasti et huomenna vois olla hieman vähempipölyinen ja kiinteämpi se rata.

Noi pivotit on jokseenkin tuore tuttavuus mulle, onko jengi niitä millään voidellut? Tavallinen öljy nyt on ihan saletisti pois kysymyksestä, mutta oisko jossain pölyä keräämättömässä teflon tai lithiumrasvassa ideaa? Tuntuu kangistuvan aika nopeasti, pitää löysentää hieman ruuveja, mutta tulipa tuo mieleen.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Niko - 18.07.05 - klo: 16.23
Minun Hyper 7 oli ainakin Ulvilassa 3430 grammaa vakiopeltiruuveilla ja tankissa oli liraus polttoainetta.

Pivot ball ripustuksessa kuuluu jättää pivot pallojen kiristysmutterit hieman löysälle jotta ripustus toimii herkästi. Itse ruuvasin niin että mutteri otti palloon kiinni ja sitten vartti auki sen verran että klappia tuntui juuri ja juuri. Pivot palloissa ei käytetä rasvaa.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Jose.92 - 14.11.05 - klo: 15.48
Aika edullinen http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=STOQDU5H17 tsoukkia :lol:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: screed - 14.11.05 - klo: 15.50
onko tietoa, et mitä eroa tolla evolutionilla ja normaalilla plussalla on??
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 14.11.05 - klo: 17.00
ripustukset, eli tuossa evossa lienee kunnon saranatapit tyyliin 1/8 krossarit, olennainen parannus
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: screed - 26.12.05 - klo: 11.47
olisko tämmösen (http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=31_36&products_id=638) istuttaminen stormiin ihan mahdoton tehtävä??

mitä muuta konetta ehdottaisitte? (budjetti ei päätä huimaa..)

mikä kone stormissa onkaan vakiona ja paljonko tehdas lupaa siihen hepoja?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: tapsa92 - 26.12.05 - klo: 12.49
Miksi haluut juuri ton koneen autoon, kun on halvempi ja tehokkaampii 0.21 kokoisia motteja, esim. Team Infinity 521 maksaa n. 110e :wink:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Jonni - 26.12.05 - klo: 13.16
Jos autossasi on normaalit mottipukit,jousikiinnitteinen pakokäyrä ja kartio kiinnitteinen vauhtipyörä, niin autoosi käy lähes mikä vain big block-moottori.
Suosittelen .21-koneita.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: screed - 26.12.05 - klo: 14.12
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Miksi haluut juuri ton koneen autoon, kun on halvempi ja tehokkaampii 0.21 kokoisia motteja, esim. Team Infinity 521 maksaa n. 110e :wink:


sattuipa vaan ekana silmään.. :) en oo ehtiny tutkailla suomen mottivalikoimaa sen tarkemmin.. mitkäs liikkeet myy tota mottia? jp-nitroracing ainakin..? toi vaatii vissiin starttiboksin.. vetostartti olis mun budjettiin sopiva.. ;)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: ropsan - 26.12.05 - klo: 14.26
Huhu kertoo, että on lähiaikoina tulossa Samurai.28 p/s.Jos se on hinnoiteltu kuten muut Team Infinity koneet niin....
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 02.01.06 - klo: 16.05
Mathias Wee, miltäs kärry näyttää? Onko jo tyypätty?? Nooh, Juskahan tolla jo ajeli iloisesti menneellä kaudella..
Viimo Xtremessä autosta on hieno stoori ja upeat kuvat, not bad at all..
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Matias V - 02.01.06 - klo: 16.09
Mikaa ÄR (  :mrgreen:  ) Auto on tossa pöydällä valmiina, sähkötkin on jo kiinni.
Kesää odotellessa, ennen kuivia kelejä ei pääse ajamaan.
Pitää eka ajaa toi pata sisään!

Vielä 5kk ekoihin kisoihin, se on vähän!
Lapissa kaamosta on enää reilu viikko jäljellä, siitä alkaa kevät!
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 02.01.06 - klo: 16.17
Haha, niin sitä pitää :D

Havaintona Jenkeissä jossain RC Pro Series finaalissa Korn kuittas 2. sijan CL-1:llä, Degani oli Hyper kasillaan kolmonen, ykkössijä TTR S3 :lle (Taylor James)

(Paras Kyösti ja ainoa oli 9., Reiskoja oli kymmenen joukossa 3 kpl)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 06.01.06 - klo: 21.33
Viksma, oletkos jo kertonut yleisölle millä (kahdella!) padalla meinäät keitellä tulevalla kaudella?  :wink:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: jerzirccar1 - 17.01.06 - klo: 15.46
Minäkin taidan liittyä JUSKAN ja MATIAKSEN seuraan koskien millä autolla ajetaan ensi kausi ja luultavasti tuo CL-1.
Jerzi
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: juska - 17.01.06 - klo: 15.59
hyvä Jerry... niskavoittoja tulee kaudella olemaan  :lol: , tervetuloa joukkoon Jerry.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 17.01.06 - klo: 16.29
ai saa Jerry vanha kisaratsu mugen saa väistyä uudemman tieltä..ei huono

ainoa mitä tosta sanottiin lehdessä että muovi flexaa sen enempää asiasta tietämättä (että onko tullut uusia painoksia tmv)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: juska - 17.01.06 - klo: 16.41
on tullut muoviosiin päivityksiä
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 17.01.06 - klo: 16.51
niin arvelinkin  :D
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: juska - 17.01.06 - klo: 16.54
philippe lachat:in kanssa juttelin belgiassa ollessani kisaílemassa ja häneltä tuli tietoa asiasta. sieltä on tullut uudenmalliset tukivarret ja optio-osana pivot pultit yms. yms...
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 17.01.06 - klo: 16.57
katohan!
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Matias V - 17.01.06 - klo: 17.53
Hienoa Jerzi!

Itsellänikin on jo kyseinen auto ollut tässä työn alla enemmän ja vähemmän viimeisen 2 kuukauden aikana.

Kun auto oli kotiutunut ja pääsin osia katsomaan tarkemmin, niin ensivaikutelma oli seuraava; "vau, laatua!".

Nyt kun auto on jo hetken aikaa ollut kasattuna ja tutkittavana, niin yleisvaikutelma on se, että toi auto on aito kilpuri.
Painopiste matalalla, jousitus tuntuu pöydällä ihan täydelliseltä, diffit on ihan kivan jouheet ja jämäkän oloiset.

Dremeliä piti vilauttaa vähän alustalle ja ohjauspaloille, muuten dremeli sai olla rauhassa, sillä osien sopivuus oli todella hyvä.
Uudesta materiaalista olevat tukivarret on tulossa piakkoin, sillä alkuperäisissä tukivarsissa on ongelma: liian kovaa materiaalia = katkee.



Huomionarvoinen seikka minkä noteerasin vasta myöhemmin, kun mietin asiaa tarkemmin.. Kasasin auton lähes kokonaan ruuvivääntimen kanssa, mutta siitä huolimatta nylpättyjen ruuvien määrä oli ja on edelleen 0kpl!!! Ei oo mitään peltiruuveja.

Hirvee odotus että pääsis radalle ajaa pataa sisään ja testaa autoo.
Innolla odotellaan kesää...

Jos jollakin on jotain kysyttävää autosta taikka jostain muusta, niin vastaan mielelläni!
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: juska - 17.01.06 - klo: 21.46
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
katohan!


ja eikä muuten jää tuohon..... lisää tulee. vaikkakin ei tuohon oikeestaan mitään tarvii  8)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: jerzirccar1 - 18.01.06 - klo: 00.04
Laitetaan tänne lähiaikoina hienoja kuvia tuosta CL-1 kuin saan sen kuvattua, siis mattiksen auto olis tarkoitus kuvata.
Jerzi

PS Sormet syyhyää jo auton perään. :wink:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 18.01.06 - klo: 08.28
Lainaus käyttäjältä: "juska"
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
katohan!

ja eikä muuten jää tuohon..... lisää tulee. vaikkakin ei tuohon oikeestaan mitään tarvii  8)


Epäilemättä kova kärry tulevaksi kaudeksi joka paranee entisestään! Oli itselläkin harkinnassa vakavasti pojalle mutta enhän mä voinut hankkia sille parempaa kun mulla itsellä on haha ..
Kun sitten löytyi käytännössä uusi XB8R sopuhintaankin.

Jerry, pistä vaan kuvia tulemaan tänne. Niinku ku jeppe joskus sanoi "this thread ain't nothing without pics" vai miten se meni..
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 18.01.06 - klo: 08.43
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"

Jerry, pistä vaan kuvia tulemaan tänne. Niinku ku jeppe joskus sanoi "this thread ain't nothing without pics" vai miten se meni..


Kilahtaa pahasti offin puolelle mutta yleisön pyynnöstä:
(http://www.rc-racing.info/Jeppe/RC10/NoPictures.gif)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 18.01.06 - klo: 09.59
(http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_4125.jpg)

 8)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: jerzirccar1 - 18.01.06 - klo: 13.35
VP olet ottanut todella hienot kuvat, jopa minä en saa parempaa aikaiseksi. Tuossa kuvassa näkyy selvästi että valoitus on todella kohdallaan,

Miksi ei CL-1 ole valmiina 4 jarru levyä kuin tilaa näyttää olevan reilusti.

Jerzi
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 18.01.06 - klo: 13.44
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"

Miksi ei CL-1 ole valmiina 4 jarru levyä kuin tilaa näyttää olevan reilusti.
Jerzi


Eikös toi 4 levyä ole jo poissa muodista? Vaihtaa levyt lasikuituisiin niin ei ole huolta pysähtyykö, VP:lläkin näyttäisi olevan...
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: JQ - 18.01.06 - klo: 14.21
no kyllä silloinkin tarvii 4
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 18.01.06 - klo: 14.44
jep mulla on Triplassa 4 lasikuitulevyä vaikka onkin epämuodikasta; se vaan johtuu siitä että mulla nopea mutta heikko 50e servo kaasussa ja jarrussa niin silläkin pärjää
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 18.01.06 - klo: 21.59
Mullakin on neljä levyä, tosin kaksi päällekkäin. Myllärin Veikko sitä viimekesänä suositteli ja testatessa tuntu hyvältä. Ja pysähtyy.
Ainiin, jos joku tarvii niin noita lasikuitulevyjä löytyy molempiin stormimalleihin ja xrayhyn, pistäkää vaikka yv:tä jos kiinnostaa..
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 18.01.06 - klo: 22.11
Tota oon ihmetelly että miksi näin, eikä perinteisesti 2 levyä?

Perinteisellä tavalla kitkapintaa on enemmän yms.

Eli miksi kaksi levyä toisissaan kiinni?
Onko tähän edes jotain teoreettista selitystä miksi olisi parempi kuin ihan vaan yksi levy?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 18.01.06 - klo: 22.17
Ei myö tiijetä, myö vaa ajetaa mopolla..

Oiskohan jotain tekemistä sen jarrulevyn ja diffin ulostulon välisen pinnan koolla. Tosin oma jarruservo (9451) jaksaa kyllä rutistaa yhtäkin levyä melko voimalla..
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Jartsa - 18.01.06 - klo: 22.22
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Eli miksi kaksi levyä toisissaan kiinni?
Onko tähän edes jotain teoreettista selitystä miksi olisi parempi kuin ihan vaan yksi levy?

Jarrutettaessa muutetaan liike-energiaa lämmöksi, kaksi päälleikkäin olevaa levyä pystyy muuttamaan isomman määrän energiaa lämmöksi kuin yksi. Eli toisien se on kompromissi kaksilevy ja yksilevy järjestelmän välillä.
Paino vai teho  :)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 18.01.06 - klo: 22.35
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Ei myö tiijetä, myö vaa ajetaa mopolla..

Oiskohan jotain tekemistä sen jarrulevyn ja diffin ulostulon välisen pinnan koolla. Tosin oma jarruservo (9451) jaksaa kyllä rutistaa yhtäkin levyä melko voimalla..


Tätä on jotku spekuloinu, mutta itse en ole saanut keskiöön kuin naurettavan pienen kulumisen aikasiks yhtä levyä käytettäessä.
Ennemmin on levynvaihto tullu eteen kuin keskiön kuluminen.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 18.01.06 - klo: 22.40
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Jarrutettaessa muutetaan liike-energiaa lämmöksi, kaksi päälleikkäin olevaa levyä pystyy muuttamaan isomman määrän energiaa lämmöksi kuin yksi. Eli toisien se on kompromissi kaksilevy ja yksilevy järjestelmän välillä.
Paino vai teho  :)


Ööh... ?

Siis mitä?

Nyt ei ihan menny jakeluun, koska vähemmänhän kaksi levyä kerää lämpä kuin yksi.
Lämpenemistäkään ei oikein voi perustella tuolla ratkasulla kun otetaan huomioon kuinka vähän jarrua käytetään.
2 levyä toisiinsa kiinnittämällä ei saavuteta muuta kuin enemmän painoa, mikä sekin on todella pieni ero lasikuitulevyillä.


Lisää selityksiä kiitos.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Jartsa - 18.01.06 - klo: 22.51
Kyllä kaksi levyä minun mielestäni kerää enemmän lämpöä. Onhan siinä enemmän ainetta lämmitettäväksi.

En nyt tiedä kumpi olisi loppujen lopuksi parempi siihen verrattuna paljonko jarrua käytetään.

Mutta varmasti pysähtyy paremmin, juuri sen takia että liike energia voidaan muuttaa nopeammin lämpöenergiaksi kun on jotain mihin se siirtää  :)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 18.01.06 - klo: 22.58
No siis mitä enemmän materiaalia on niin sen hitaammin se lämpenee.
Eli nuo 2 levyä kylläkin lämpenee hitaammin, varsinkin kun otetaan huomioon että kitkapinta on edelleen sama.

Toki siis kun paksumpi materiaali on lämmennyt niin se pysyy kauemmin lämpöisenä, koska se ei luovuta lämpöä yhtänopeasti pois.

Mutta edelleen jos ajatellaan miten vähän jarrua käytetään niin ei se ehi siinä paljoa lämpöä keräämään, varsinkaan että olis seuraavassa jarrutuksessa vielä lämpöä tallella...
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: RC_seniori - 18.01.06 - klo: 23.07
materiaalia kyllä on enempi, mutta se ei ole yhtä puuta. eli lämmön haihtumiselle on kuitenkin kahden levyn verran pinta-alaa ja ainoastaan yhden jarrupalan tuottama lämpö per levy.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 18.01.06 - klo: 23.08
Niin... ja tällä saavutetaan mitä :?:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: RC_seniori - 18.01.06 - klo: 23.11
lämmön hukkaaminen nopeesti jarruista olisi tärkeää, mutta en tiedä onko näissä autoissa tällä mitään merkitystä.
eli väsähtääkö jarrut näissä ?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 18.01.06 - klo: 23.14
Kuten jo sanoin niin ne ei ehdi paljoa lämpeämään... Ja huom. nyt on kyse lasikuitulevyistä.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: RC_seniori - 18.01.06 - klo: 23.15
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
huom. nyt on kyse lasikuitulevyistä.


Meitsi oli pihalla, kun lumiukko
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: solar4 - 18.01.06 - klo: 23.21
Lämmöllä tuskin on juurikaan tekemistä tämän kanssa, sillä ainakin takamustuntumalla lasikuidun lämmönjohtokyky on jotain huonon ja surkean välissä..
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: juska - 19.01.06 - klo: 10.28
mulla oli belgiassa 2 kuitulevyä ja se ei kyllä riittänyt. 4 lyvyä on parempi ja sillä riittää jarruvoimaa pidemmässäkin erässä koko erän ajan.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: juska - 19.01.06 - klo: 10.30
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kuten jo sanoin niin ne ei ehdi paljoa lämpeämään... Ja huom. nyt on kyse lasikuitulevyistä.


mut jos jarru jostain syystä jää "jumiin" niin silloin tulee ainakin mukavat käryt, kuten jyrkkälässä mulla kävi vikassa hobao-kisassa.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: HVoltage - 27.01.06 - klo: 12.36
CL-1 Näköjään tullut rutkasti uutuus osia...
http://www.gsracing.com.tw/information_detailed.php?id=120
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Hount - 27.01.06 - klo: 13.31
Sehän tuossa 2-levyä päällekkäin ideana on, ettei se keskiö pyörähdä ympäri, joskus se saattaa pyöristyä ennenkuin levy on vaihtokunnossa.

Omat servot ainakin jaksaa vetää renkaat lukkoon suoran päässä 45min finaalin lopussakin ihan yhdellä lasikuitulevyllä / puoli.

 - Hount
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 27.01.06 - klo: 16.36
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
Sehän tuossa 2-levyä päällekkäin ideana on, ettei se keskiö pyörähdä ympäri, joskus se saattaa pyöristyä ennenkuin levy on vaihtokunnossa.

 - Hount


Niin tuotakin ehdoteltiin jo aikaisemmin...

Keskiö kestää todellakin kauan, ja mikäli nyt sitten sen keskiön on saanut pilalle niin on jo muutenkin levy vaihtokunnossa, tai olisi ollut vaihto kuitenkin juuri ajankohtainen.

Jos lasikuitulevyt maksaa sen 10e 4kpl niin onhan ne nyt niin halvat että niitähän vaihtelee vaikka parit kolmet setit vuodessa helposti.

Ei siis pelkoakaan että ei jarrut toimis pyöristyneen keskiön takia.
Ja jos näin pääseekin käymään niin vilkaisu peiliin on paikallaan.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Hount - 27.01.06 - klo: 17.41
Kyllä mulla ainakin kauden aikana levyihin on aikamoinen klappi tullut, hieman lisäajoa niin ryllaa varmasti ympäri, vaikka levy muuten toimisi vielä mainiosti. En silti rupea laittamaan kahta levyä päällekkäin, kun tuo yksikin kestää niin monta litraa eikä vaihto vie kauaa.
Kyllähän noita lasikuitulevyjä on ympäri pyörähdellyt, monta sellaista nähnyt radalla roskiksessa missä keskiö on pyöreä.

Tuota kahden levyn / kahden kitkapinnan laittamista en ymmärrä, kun yhdelläkin per puoli saa renkaat lukkoon, niin kahden laittaminen vähentäisi jarrun voimakkuuden säätömahdollisuutta. (tietty jos on niin über sormi, niin mikäs siinä sitten)

 - Hount
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 27.01.06 - klo: 18.37
Ihmetyttää kyllä...

yhtäkään levyä en ole nähnyt missä olis keskiö pyörisyny... Jokainen on vaihtanu ennen sitä.

Muutenkin kyllä kannattaa vaihtaa kerran kaudessa edes... Tai no okei... riippuu paljonko ajaa.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: jerzirccar1 - 29.01.06 - klo: 20.21
Olen ottanut paljon kuvia tuosta CL-1 stä joten mene katsomaan hienoa ja teknistä autoa.

Jerzi

http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=0941AD28128647D29663C010C25F5C24&alid=139459
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: SJK - 29.01.06 - klo: 20.48
Ettekö ole vielä oppinut, älkää yrittäkö selittää tai perustella mitään kyllä Hoke tietää :lol:  :lol:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 29.01.06 - klo: 21.00
Ja jälleen kerran todella fiksua marinaa.

Minähän kokoajan kysyn että mitä hyötyä tosta levyviritelmästä on...
Kukaan ei ole pystynyt antamaan yhtäkään hyvää perustelua tähänkään asti.

Keskiön pyöristyminen on ainoa oikeasti järkevä perustelu mitä on tullut.
Mutta sekin on kummallista kun jokatapauksessa levyt on vaihdon tarpeessa jo ennenkuin keskiö on pyöristymässä.

Ton naurettavan lapsellisen marinan vois jo ihan oikeesti lopettaa.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 29.01.06 - klo: 21.41
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Olen ottanut paljon kuvia tuosta CL-1 stä joten mene katsomaan hienoa ja teknistä autoa.

Jerzi

http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=0941AD28128647D29663C010C25F5C24&alid=139459


Sun vai Mattiksen?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Matias V - 29.01.06 - klo: 21.43
Hobbylinnan esittelyauto!

Oma auto on täs lattialla...
Koria just dremelöin.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 29.01.06 - klo: 21.45
OK!

Mullakin alkaa olla auto iskussa kauteen
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Matias V - 29.01.06 - klo: 21.48
Hienoo hienoo!

Ei oo kerenny vielä laittaa autoo oikeen kuntoon, kun ens keskiviikkona alkaa koeviikko, ja muutenkin koulu painaa pahasti päälle.

30min/viikko yrittäny laittaa. Vähänhän se on, mutta ei voi mitään!
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 29.01.06 - klo: 21.49
Nooh, hiljaa hyvä tulee :D
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Matias V - 29.01.06 - klo: 21.59
Jees!

Eli nyt on auto + kone + kori paikallaan ja hommat näyttää hyville!

Huomen dremelöin korin loppuun, korin pesu, pölyjen putsaus autosta, koriin 'ne' tarrat, yleiskatsaus ja sit sit sit kuvii!
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 29.01.06 - klo: 22.03
Mä maalaan aina eka, tarroitan ja sit vasta dremelöin ;-)

Jes, pistä sit kuvia tulee, odotamme jotain eksoottisempaa kuin aiemmat täällä nähdyt krossarit haha ;-)  :lol:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: jerzirccar1 - 31.01.06 - klo: 22.47
Jos on enemmän kiinostusta  tästä autosta niin se on minulla tää viikko minun työpaikalla nähtävänä.
Jerzi
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Matias V - 31.01.06 - klo: 23.50
Tässähän nämä:

http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=4D53DA6CD1914E629BDA1BA41137D30E&alid=140846

Tästä paketista ei mene ohitse kuin kauniit naiset ^^
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 01.02.06 - klo: 09.49
Komia on!
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Affu - 05.02.06 - klo: 18.56
Ostin tän auton tänää! onko tää kestävä, hyvä, nopee? Aijjon pistää 10kg:n voima servon.  :mrgreen:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: JupeR - 05.02.06 - klo: 18.59
Kummassahan on halvemmat osat, hyperissä vai stormissa?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 05.02.06 - klo: 19.06
Lainaus käyttäjältä: "Affu"
Ostin tän auton tänää! onko tää kestävä, hyvä, nopee? Aijjon pistää 10kg:n voima servon.  :mrgreen:

Edellä puhuttiin CL-1 autosta.. tarkoitat varmaan Stormia?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Matias V - 05.02.06 - klo: 19.10
Fyra Chassis, CL-1 tarkka nimike on GS Storm CL-1.

Affu, niin, onko sulla siis CL-1 vai joku muu malli?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 05.02.06 - klo: 19.13
GS STORM CL-1  :mrgreen: Affu.. siis Storm Evo vai CL-1 ?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Affu - 05.02.06 - klo: 19.26
se on tää: http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.meganitro.com/storm%2520RTR%2520Plus/GS-68022_small.jpg&imgrefurl=http://www.meganitro.com/storm%2520rtr%2520%2B.htm&h=467&w=701&sz=119&tbnid=FZBm8PVomOYd7M:&tbnh=91&tbnw=138&hl=fi&start=6&prev=/images%3Fq%3Dgs%2Bstorm%26svnum%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi-FI:official%26sa%3DN
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Divi - 05.02.06 - klo: 19.26
Lainaus käyttäjältä: "Affu"
se on ei oo CL-1

Niin että kuinka? :mrgreen:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: waltt - 05.02.06 - klo: 19.27
Lainaus käyttäjältä: "Affu"
se on ei oo CL-1

Otappa siitä sitten selvää...
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Affu - 05.02.06 - klo: 19.28
en oo 100. varma ku ostin täältä rc 10:stä sen vähän aikaa sit ja huomenna meen hakee sen.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: waltt - 05.02.06 - klo: 19.31
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=15075
Tämäkö?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Divi - 05.02.06 - klo: 19.45
Lainaus käyttäjältä: "Affu"
se on tää: http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.meganitro.com/storm%2520RTR%2520Plus/GS-68022_small.jpg&imgrefurl=http://www.meganitro.com/storm%2520rtr%2520%2B.htm&h=467&w=701&sz=119&tbnid=FZBm8PVomOYd7M:&tbnh=91&tbnw=138&hl=fi&start=6&prev=/images%3Fq%3Dgs%2Bstorm%26svnum%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi-FI:official%26sa%3DN

RTR taitaa olla eli _EI_ CL-1???
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 05.02.06 - klo: 20.25
No eihän tossa oo kahta kysymystä... Storm Plusa..
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Affu - 05.02.06 - klo: 22.03
Nyt oon kyllä ihan pihalla  :oops:  Mutta kerron heti huomen illalla että mikä se oikein on  :mrgreen:  (SORI)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Affu - 05.02.06 - klo: 22.07
No vihdoin löysin kuvan siitä. Tässä se on:  http://img453.imageshack.us/my.php?image=gsstorm0010hh.jpg
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: *HOKE* - 05.02.06 - klo: 22.16
Ihan vinkiks että mitäs siinä takasiivessä lukeekaan  :wink:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: JupeR - 05.02.06 - klo: 22.46
No nyt ei ole kyseessä Phlys tai CL mutta Stormiin ohjaus servo, pitäs olla Edullinen(halapa), ei tule kisailuun, ainakaan heti :)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: kaide - 06.02.06 - klo: 20.00
EDIT: EI HUUMORIA GS MIEHILLÄ
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Affu - 08.02.06 - klo: 21.29
Täällä ois kuvia mun stormista jos kiinnostaa:
http://www.freewebs.com/affu91/rcautoilua.htm  8)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Matias V - 11.04.06 - klo: 21.27
Noniin, kausi lähestyy ja radat kuivuvat.


Kuinkas moni uskaltaa tunnustavansa ajavansa tulevalla kaudella GS CL-1 autolla kilpaa?

Vantaan suunnalla ainakin minä, Juska ja Jerry. Muita?


Auto näyttää hyvälle ja toimivalle. Kohta nähdään miten tämä masiina taittuu radalla. Oma setti tulee olemaan CL-1 RB C5 koneella ja futaban s9451 servoilla höystettynä. Muita koneita on sit ainakin LRP:tä.
O'Donnelin fuilia tullaan käyttämään myös.

Jos kysyttävää, niin kysykää pois.


(http://smileys.smileycentral.com/cat/6/6_14_13.gif)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: juska - 11.04.06 - klo: 21.34
täältä löytyy pari CL-1 odottelee radan kuivumista.

täytyy toivoo et tammisaareen pääsis jo kohtapuoliin ajelee...
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: inferno mp777 - 11.04.06 - klo: 21.46
Voisko t:saaressa olla jo niin kuivaa? Missä siellä se rata sijaitsee?
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Olbe - 12.04.06 - klo: 09.04
Laittakaahan viestiä tänne kun tammisaaressa pääsee ajaan !

Kuitenkin sen verran lähellä hämeenlinnaa se on  :mrgreen:
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 12.04.06 - klo: 09.15
Eipä jää Mattiksella kalustosta kiinni, sen verran on asia meininki

Onkos optiopalikkaa kiinni? Vaiko ihan vakio
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Matias V - 12.04.06 - klo: 09.20
Kyl löytyy optio-palikkaa.

Tukivarsien kannattimet ja aurauspalat on vähä järeempää kamaa ku ennen.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: ldlz - 13.05.06 - klo: 13.25
Ens viikolla ois Storm plus tulossa, täytyy vain startteri hommata :=).
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: moukari - 14.05.06 - klo: 02.08
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Eipä jää Mattiksella kalustosta kiinni, sen verran on asia meininki

Onkos optiopalikkaa kiinni? Vaiko ihan vakio

Me ollaan jo Matiaksen auto nimetty  One Lap Wonderiks  :mrgreen:  :mrgreen: Mitä se kaveri ei hajottais!!

Jep Huumoria vaan (Melkeen)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Matias V - 14.05.06 - klo: 11.36
Pojat pojat!

"one lap wonder" - ei todellakaan.


Eilen oltiin GS porukan (paitsi Jerry) kanssa treenaamassa Tammisaaressa koko päivä (siis minä ja Juska). Gallonan verran tuli ajettua, ja ihan sikahyvät fiilikset koneesta ja autosta.

Setuppii haettiin päivän ajan ja jousitusta tuli muutettua.. Nyt on auto hyvässä iskussa!

Jiri, alkup. tukivarret edelleen ehjät! ja voin sanoo et toi auto sai mailaa ihan olan takaa! Kokeileppa niitä GS:n tukivarsia.

Erittäin hyvillä mielin SM kisoihin. Ei oo epäilystä millä pannulla tullaan jatkossa ajamaan, niinku oikeesti!
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 15.05.06 - klo: 10.40
RB C5 tyydytti siis teikäläisen  :D
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: camshaft6 - 27.05.06 - klo: 18.37
Olin tänään vähän testaamassa stormia, ekan kerran kun oli urku auki ja heitti muutaman voltin niin repes pohjalevy takatukivarren kiinnitys ruuvin juuresta.
Siitä tunti eteenpäin ja evolution muutos paketti oli ostettu ja kahden tunnin jälkeen sain muutettua oman rtr plussan vihdoinkin evolutioniksi ja muutos meni muuten hyvin, mutta alkuperäistä etupuskuria joutui isolla kädellä modaamaan.
Saas nähdä miten nyt pohja kestää ja onhan toi takaiskaritorni jo pariin otteeseen hajonnut,mukaanlukien tuo nykyinen proversio.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: camshaft6 - 27.05.06 - klo: 21.59
täs ois linkki mis on muutamia puhelimella otettuja kuvia mun autosta.
http://www.elisanet.fi/jari.heinonen/kuvia.html
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: camshaft6 - 08.07.06 - klo: 17.55
Kuinka pojil on kestänyt autoissa noi pohjalevyt,ku mun evomalli tuntuu ottavan aika paljon hittiä .kuvan pohja on kaksi gallonaa ajettu.
(http://www.elisanet.fi/jari.heinonen/pohjanaarm.jpg)
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: kimes - 09.07.06 - klo: 14.08
millaset jouset kannattaa hommata CL-1 tällä hetkellä on siniset edessä ja takaa!  mikä on hyvä yhdistelmä!
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Anzka - 09.07.06 - klo: 21.07
Saako tohon gs stormiin isompaa konetta ku .21
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 09.07.06 - klo: 21.50
Eikö sen verran ole tullut opittua harrastuksesta että .21 lohko on samankokoinen kuin .28 ja .32 kokoiset eli vastaus on KYLLÄ vai mitä
Otsikko: sopiiko muitten Wheel Hub Set
Kirjoitti: kimes - 09.07.06 - klo: 22.22
mahtaako muitten pyörän kiinnitys osat käydä CL-1
noita kuvan osia tarkoitan!
esim: hyper 7 , xray, yms...

kuva: http://www.gsracing.com/web/images/products/GS-ST030.jpg
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Matias V - 09.07.06 - klo: 23.31
Samoja noi hexit on kaikissa. Noita on myös leveämpinä, jotta autoa saadaan levitettyä.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 10.07.06 - klo: 09.20
pyörän mutterit ei taida sopia keskenään
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: juska - 10.07.06 - klo: 20.46
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
pyörän mutterit ei taida sopia keskenään


sopii hobaon mutterit CL-1:seen
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Mika R - 10.07.06 - klo: 21.07
ok, mutta ei kaikkien mallien sovi keskenään
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Anzka - 14.07.06 - klo: 12.31
Ittekki tuli ny ostettua stormin viri viri versio :)

Kysymys kuuluukin mistä parhaiten varaosia suomesta,oisko pomppulinna hyvä paikka.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: juska - 15.07.06 - klo: 21.52
kyl varmaan on hobbylinna paras paikka ko. autoon hommailla osia. optio-osia on tulollaan parin viikon sisään.
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Anzka - 23.07.06 - klo: 13.07
Sanokaas ny te crossin omistajat et kuinka ne crossin moottorit että tartteeko lämmöistä niin välittää kunhan tulee tasaasta valkostakömyä pakoputkesta :|
Otsikko: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
Kirjoitti: Divi - 23.07.06 - klo: 14.47
Jos savuttaa ja käy hyvin niin ei tarvi huolehtia...