RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Scrap - 19.01.05 - klo: 12.11

Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Scrap - 19.01.05 - klo: 12.11
En löytänyt yleisesti aihetta käsittelevää aihetta, joten loin sellaisen.

Olen miettinyt polttiksen hankintaa ja päätynyt tutkimaan lähemmin stadium truck:eja.

Vaihtoehtoja on monia ja haluaisin kuulla omistajien mielipiteitä kestävyydestä, ajettavuudesta, varaosien saannista, helppokäyttöisyydestä ja muustakin.

Merkit, jotka erityisesti kiinnostavat, ovat:

Associated
DuraTrax
HPI
Losi
Traxxas

Myös muista merkeistä saa kertoa.
Mukavaa olisi myös saada tietoja yllä olevien merkkien suomalais edustuksesta.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Sakkeri91 - 19.01.05 - klo: 14.05
Kyosholla on myös stadiumeja mutta itellä ei oo ainakaan kokemusta niistä.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: HVoltage - 19.01.05 - klo: 14.52
Itselläni oli Kyoshon T-15 Stadium Truck joka oli ainakin melkoisen herkkä hajoamaan etupäästä. Ei varsinaisesti rikki-irtipoikki mutta toisen ylälinkin sisempi kiinnitys ei ollut ihan parhaasta päästä, särkyi helposti pienistä mälleistä... (no kuka käskee mällätä  :wink: )

Mutta etpä ollut listannut Kyoshoa joten ... Hauska peli se silti oli ajella :mrgreen:

Minulla on myös ollut yksi Kurataksi Maximum ST Pro, muuten soiva peli mutta takaveto, vaikeahko ajaa. Orkkis renkaat vimppavampat ja liian isot. Kuratakseissa ainakin minun kokemuksen mukaan pienoisia laatuongelmia muoviosissa. Kurataksien PRO malleissa on oikeasti hurjasti pro osia alupalikkaa yms...    siitä iso + ja ehkä toinenkin, eli PRO sanalla on merkitystä, tosin kuin jollain valmistajilla PRO luokituksen saa jo melkoisen hepposin perustein... Kurataxit on myös melko edullisia...

EDIT: Tekstiä lisätty...
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: MarkusH - 19.01.05 - klo: 15.48
Ainakin jos minun pitäisi valita edellämainituista merkeistä ottaisin Hpi:n.

Hobbylinnassa on muuten Hpi.n Nitro Rush Evo erikoistarjouksessa :wink:
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: waltt - 19.01.05 - klo: 17.08
Nitro Rush evo on takavetoinen mutta Hpi Nitro mt2 on 4-vetoinen...
Rush ja Mt ovat muuten melko samanlaisia mutta kuten jo sanoin niin Mt on 4 vetoinen.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: MarkusH - 19.01.05 - klo: 17.09
Mielestäni Mt 2 on  enemmänkin Monster Truck
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Dtgr - 19.01.05 - klo: 17.10
Thunder tigerillä on myös stadium truck(eja.)

Itse omistan TT DT-10:n, takavetoauton. Halpa, mutta ei mielestäni kovin laadukas. Loppupeleissä olisi kannattanut ostaa versio ilman servoja, koska super combo paketin ohjausservo ei ole tarpeeksi tehokas. Vauhtia löytyy alottelijoille tarpeeksi, mutta takavetoisuus on tietysti miinus ajettavuudessa.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: waltt - 19.01.05 - klo: 17.19
Mt on Stadium trucki.
Itellä on sellanen  ja laatikossa lukee Nitro truck.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Beris - 19.01.05 - klo: 17.48
Mulla o kyöstin ultima.  :x  aivan susi!!!
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Scrap - 19.01.05 - klo: 20.39
Pistetäänpä lisää vaatimuksia peliin, kun kerran vastauksia tuntuu tulevan kivasti :)

Olisi ehkä heti alussa pitänyt mainita, että etsin nimenomaan 2WD autoa. Tiedän kyöstin tekevän näitä, mutten halua rajoittaa autokantaani yhteen merkkiin ja omistan jo kyoshon PTA:n.

Lisää nifoo eri merkeistä ja kiitokset tähän mennessä tulleista vastauksista.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: MarkusH - 19.01.05 - klo: 20.46
Edelleen ostaisin Hpi Nitro Rush Evon. Autossa on ensinnäkin kyoshoa paremmat x-renkaat, halvemmat varaosat, roto-start ja mielestni Hpi on myös hieno! Hpi:ssä on tehokkaampi moottorikin kuin kyoshoissa. Vielä kaiken lisäksi nyt Rush on Hobbylinnassa erikois tarjouksessa!
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Joona H - 19.01.05 - klo: 21.05
DuraTrax Evader ST vois olla aika kova sana:
http://www.duratrax.com/cars/dtxd62.html
Iso kone,paljon alumiiniosia,Hobbylinnasta pitäisi(?) saada varaosia jne.

Veti hyvät arvostelut:
http://www.rccaraction.com/articles/nitro_evader.asp
ja
http://www.nitroreview.com/features/DuratraxEvaderST.cfm
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: waltt - 19.01.05 - klo: 22.00
Jos takavetoista etsit niin suosittelisin HPI Nitro Rush evo kakkosta.
Se on tarjouksessa hobbylinnassa.
Suomesta varaosia
Roto-start systeemi
Taattua HPI-Laatua.


Tai sitten voisi harkita HPI nitro MT-kakkosta ja muuttaa takavetoiseksi, ja jos myöhemmin haluaisikin nelivedon niin sen voi sitten helposti muuttaa nelivedoksi.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Sakkeri91 - 19.01.05 - klo: 22.12
Noi HPI:it olin munki mielestä parhaat vaihtoehot...
Ja kuten waltt kirjoitti niin mt:eenhän saa takapotkuseksi ja jos kyllästyy pyörittelyyn niin sen voi laittaa nelkuksi...
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Joona H - 19.01.05 - klo: 22.19
Toinen hyvä vaihtoehto olisi uusi Losi:
http://www.teamlosi.com/kits/xxxntrtr2.htm
Suomesta ei vielä saatavana,mutta Sabeen saapunee (tai sitten ei?) kevään aikana.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Gorexx - 19.01.05 - klo: 22.24
Jos itse olisin ostamassa stadium truckia, valitsisin ehdottomasti Asson RC10GT:n. Se on kisa-auto, joka on suunniteltu kestämään kunnon röykytystä.
Losi olisi vaihtoehto kaksi, joskin varaosapalvelu ei ole Suomessa ihan samalla tasolla Asson kanssa.
Vaikka auto tulisikin pihasuditteluun, kannattaa satsata laatuun.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Nöhvö - 19.01.05 - klo: 23.44
Kyllä itsekkin valitsisin Hpi:n nitro rush evon. mulla on tuo mt2 ja on todella kestävä auto ollut, t-15 motista ei teho lopu kesken (minun mielipiteeni ) ja kaiken lisäks se on helppo säätöinen kone. Muistaakseni mt2 ja rush evoon niin miksei muihinkin 1/10 truckeihin on saatavana dirt bonze renkaat, löysin ne hpi:n sivuilta mt2 optio osista
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: waltt - 20.01.05 - klo: 07.58
OT:X-patterneitakin sai hobbylinnasta tai ainakin h-linnan verkkokaupassa oli niitä ennen sivujen päivitystä...
Ja jos hobbylinnassa ei ole niin eiköhän linna saisi tilattua niitä jostais.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: waltt - 20.01.05 - klo: 09.51
Ei oo MT kakkosella ja Nitro rushilla enää hintaeroakaan hirveästi.
Nitro Rush Evo      349e
Nitro MT 2             355
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Scrap - 20.01.05 - klo: 11.29
Nitro Rush Evo kyllä kieltämättä näyttää erittäin hyvältä mustine vanteineen (keltainen on jotenkin vähän kökkö väri... ) ja roto käynnistin kuullostaa mukavalta. Toimiiko? Sitä paitsi jo Henry Ford sanoi: "Auto saa olla minkä värinen tahansa, kunhan se on musta.".

Losin XXX-NT RTRII:n mukana tuleva JR:n radio on kuulemma erittäin hyvä (ainakin RTR radioksi) Koska minulla ei ole kuin tuo PTA:n mukana tullut PERFEX, niin paketti kiinnostaa aika paljon.

Asson RC10GT vaikuttaa minusta (ihan kuin tietäisin näistä mitään :roll: ) kaikkein kilpailumaisimmalta tästä poppoosta. Suomeshan noilla ei ajeta kilpaa (Miksi?), joten varsinaiseen kilparaaseriin investoiminen tuntuu vähän liialliselta. Tietenkin toisessa vaakakupissa painaa kilpakaluston parempi kestävyys.

Yksi mahdollisuus olisi tietenkin hankkia KIT RTR:n sijaan, jolloin sähköt saisi valita itse. En oikein ole innostunut toisesta RTR-radiosta, poikkeuksena tietenkin Losin paketin JR XR2i.

Ameriikassahan näillä ajetaan samoilla radoilla kuin 1:8 buggyilläkin, joten taitaa Suomestakin löytyä muutama rata jos haluaa kokeilla. Eivät kai ne buggy heput nyt hirveesti suutu jos vähän käy revittelemässä. Leveämmät renkaat ja pienempi paino merkannevat vähäisempää radan kulumista.

Ei oo prkl helppoa tää auton valinta!
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Gorexx - 20.01.05 - klo: 12.22
Suomessa kisakuskeja on niin "vähän", ettei joka luokkaan riitä osallistujia. Eiköhän sinne krossiradalle voi mennä ihan huoletta ajelemaan stadium truckillakin.

Mielestäni kestävyyteen satsaaminen ei ole liiallista. Itselläni on ollut kaikkia ensimmäisessä viestissäsi mainittuja merkkejä (ei tosin truckina)ja tiedän, että "pilipaliautojen" kanssa ei mene kuin hermot, jos oikeasti meinaat ajaa paljon. Osat laukeilee pahimmassa tapauksessa normaali ajossa itsestään muutaman tankin jälkeen ja kuluminen on nopeaa.
Joissain tapauksissa alustageometriat saattaa alunperin olla niin pielessä, ettei autosta saa hyvää ajettavaa, vaikka kaikki säätömahdollisuudet olisikin olemassa (vanttiruuvit jne). Ei ole kiva ajaa, jos auto ei pysy sekuntiakaan lapasessa...
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Jankka - 20.01.05 - klo: 12.32
Mulla on ollut toi Losin XXX-T stadiumtruckki sähköversiona ja voin kyllä suositella sitä, erittäin laadukas auto. Varsinkin jos ostat siitä vielä Adam Drake -version ,niin on melkoisesti viripalikkaa jo valmiiksi mukana.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Tomsson - 20.01.05 - klo: 19.04
Alkoi myös kiinnostamaan stadium truck. Mittailin vähän vaihtoehtoja ja tuo Losin XXX NT adam drake vaikuttaa varsin oivalliselta. Varsinkin nyt kun Sabe hoitaa Losin tavaraa maahankin. Kone (os12tr) ja muut kun löytyy jo entuudestaan niin pelkkä aihio tulee hyvin kysymykseen toisin kuin rtr.
Nitroreviewistä voi katsella hieman yleisön mietteitä eri stadium truckeista.
http://www.nitroreview.com/TheDatabase/homekits.cfm
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Scrap - 21.01.05 - klo: 10.53
Taitaapa oma valinta kallistua KIT:n puolelle. Pakko mikä pakko, kun haikailen kiteetöntä FM radiota.

Losi XXX-NT Adam Drake vaikuttaa hyvältä setiltä, mutta ihmetyttää onko siinä moottori mukana? Paketissa on sekä viripilli että adapteri, mutta moottorista ei sanota mitään. Siis häh?!?

Asso kertoo heti lähdössä ettei mottia tule.

No kun kerran on päädytty jo valitsemaan KIT, niin nyt alkaa hauskuus!
Moottorin valinta!

Ehdotuksia, helppokäyttöisestä ja luotettavasta moottorista otetaan vastaan. Ei tarvitse olla mikää superhypermegaPOWER kone vaan luotettava ja helppo. Tässä on sentään puhe ensimmäisestä polttiksesta. En laske mukaan tota 1:5 projektia, kun se EI käytä nitroa. Vielä?

Roto startti olisi oikein mukava, kun ei viitsisi starttiboxia hankkia, eikä narun nykiminen hirveästi hotsita (saanu aivan tarpeekseen moottorisahoista ja perämoottoreista prkl). Eikös noita roto hommia saa ostaa erikseen moottoreihin? Sähköstartti, siis vastaava kuin Kyoshon QRC truckeissa, epäilyttää hieman. Siinähän sähkömoottori joituu kestämään kovaa tärinää, suuria lämpötilan vaihteluita eikä se varmaan kaikkein puhtain paikka autossa ole se moottori.

1:1 autoissa on joskus käynnistys ongelmia väärään paikkaan (esim. lähelle pakosarjaa) sijoitetun starttimoottorin takia. Jos startti kuumenee liikaa sen käämien vastus kasvaa niin suureksi ettei akku jaksa pyörittää sitä.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Spyrox - 21.01.05 - klo: 15.20
http://www.hotbodiesonline.net/lightning_stadium_rr.html
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Scrap - 21.01.05 - klo: 16.11
HotBodies olisi muuten hyvä, mutta on neliveto ja RTR.

Tosta HPI motista:

Siinä on rotary(pyörivä?) kaasutin. Käsittääkseni on myös liukutyyppisiä kaasuttimia. Onko näillä käytettäessä mitään eroa?
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Sakkeri91 - 21.01.05 - klo: 16.13
Eikös ne oo vaan erilaisia säätää?
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Tomsson - 21.01.05 - klo: 17.13
.18 on liian iso kone 2wd stadiumiin. Ennemmin joku .15 tai "jopa" .12, virallinen kisakokohan ulkomailla on juuri .12.
Hobaolla on edullinen ja varmasti riittävän tehokas .12 kone. Mitään sähkökäynnistimiä, ne on aika rassukoita loppujen lopuksi. Naru on ihan hyvä jos kone on mallia helposti käyntiin lähtevä. Starttipoksi on myös hyvä, vaikka sitä aina joutuu perässä laahaamaankin.

Itse suosittelisin jotain vaikka cv-sarjan ossia ja käynnistykseen ihan starttipoksia, vaikka hieman lisäkuluja tuokin.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Scrap - 24.01.05 - klo: 11.46
Hi-Torque's R/C Car -lehdessä on joskus ollut vertailu Losin ja Asson RTR-pakettien välillä. Onko kellään tätä lehteä? Jos jollain on, niin voisiko kertoi miten vertailussa kävi.

Netistä löyty vähän juttua noista graphite-osista. Ne on kuulemma hauraampia kuin muoviosat. Graphite osista on hyötyä vain kisatessa, sillä ne pudottavat auton painoa ja ovat jäykempiä mutteivät kestä takapihatörmäilyä (backyard bashing) yhtä hyvin kuin alkuperäiset muovi osat.

Ota nyt sitten tästä selvää :?
Menee kohta hermot! :mad: Olisi pitänyt hankkia Kyosho, niin olisi säästynyt suurelta vaivalta.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: waltt - 25.01.05 - klo: 18.33
Suosittelisin vieläkin 4-vetoista autoa...
Kävin itse äsken kokeilemassa mt-2 takavetoisena, ei ollu kauheen mukava ajaa ku kokoajan pyöri ympyrää...
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: MarkusH - 25.01.05 - klo: 19.10
Mutta mt2:n renkaat eivät olekkaan parhaat mahdolliset, nappulat tai x-pattern renkaat ovat paremmat.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Jankka - 25.01.05 - klo: 19.58
X-pattern renkaat pitää ihmeen hyvin lumella ja toiset hyvät on pro-linen gladiator 2 ,siis näistä on kokemusta vain stampedessa ja rustlerissa
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Scrap - 25.01.05 - klo: 21.04
Lainaus käyttäjältä: "waltt"
Suosittelisin vieläkin 4-vetoista autoa...

En tahdo! (Kiukuttelee kuin vain 27v. kakara voi :roll: )

Lainaus
Kävin itse äsken kokeilemassa mt-2 takavetoisena, ei ollu kauheen mukava ajaa ku kokoajan pyöri ympyrää...

2WD ja 4WD autot ovat kuitenkin sen verran erilaisia suunnittelu vaatimuksiltaan, ettei takavetoisista autoista saa kunnon kuvaa nykäisemällä nelikosta etu vaterit pois.

Ainakin toi PTA muuttuu aivan onnettomaksi jos etuvedon ottaa pois.

Tietenkin takaveto on hankalampi ajaa kuin neliveto, mutta siinähän on osa sen viehätystä.

Renkaista sen verran, että hain kirjastosta radio control car action -lehden, jossa on esittelyssä 70 eri truck rengasta. Pro-Line:n Dirt Hawg II näyttää makeelta! Suora lainaus: "...provides great traction on most backyard surfaces." vapaa käännös: mahtava pito takapihalla.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Mini-Z - 25.01.05 - klo: 21.07
Keväällä aion hankkia Team Losin XXX-NT:n ja nyt ajattelisin kysyä pari kysymystä:

Onko tuohon losiin jotain hyviä "monsterin" renkaita?
Onko tuosta mukana tulevasta radiosta mihinkään?
Onko kestävä auto?
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Jankka - 25.01.05 - klo: 22.44
Auto on varmasti laadukas ,mut mitä tarkoitat "monsterin" renkailla ? Kyseiseen autoon käy kaikki 2.2 tuumaset truckki/monsteri renkaat, jos haluat hieman isompia renkaita kuin alkuperäiset niin Traxxas Stampeden tai Tamiyan 1/10 koon monsterin renkaat käy. Radioista en osaa sanoo mitään ,kun ei ole kokemusta.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Scrap - 26.01.05 - klo: 08.46
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
Onko tuosta mukana tulevasta radiosta mihinkään?

Ainakin täällä kehuttiin mukana tulevaa ohjainta
http://www.rccaraction.com/rc/articles/xnt_sport.asp
Jos lontoon murre ei taivu, niin vapaasti suomettaen: mukana tuleva radio (JR Racing XR2 computer-radio) ompi erittäin hyvä RTR pakettiradioksi.

Onko kellään tuota radiota, jotta voisi kertoa omia kokemuksiaan?
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Pahalainen - 06.02.05 - klo: 22.31
Tiedättekö mitä fuilia tuo Rush Evo käyttää?
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Nike - 06.02.05 - klo: 23.03
Lainaus käyttäjältä: "Pahalainen"
Tiedättekö mitä fuilia tuo Rush Evo käyttää?


Towerin mukaan 20%:sta (!), mutta luulempa vaan että vähempikin nitromäärä riittää. Luulisin 15-16% olevan ihan sopivaa..  :roll:
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Pahalainen - 07.02.05 - klo: 15.06
Aattelin tuossa käviskö tuo 16% Model Technics.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: blenheim - 07.02.05 - klo: 21.28
Ja jos jollain oli vielä tarve päivittää vanhaa autoaan uudella moottorilla niin tsekatkaapa uusin Pienoismalli. Ikäänkuin pienenä mainostuksena hyvästä moottorista. On hyväksi koettu Stadiumtruckissakin.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Nike - 07.02.05 - klo: 21.56
Tais olla sun kirjottama juttu?  :o  
Koko aika olen tuon koneen ostamista suunnitellu, ja tuo vaan vahvisti aikeita.  :wink:
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: waltt - 07.02.05 - klo: 22.03
Ei oo mahdollisuuksia katsoa pienoismalli-lehtiä...
Mutta ei oo rahaakaan uuteen koneeseen ja vanha on vielä ihan hyvä... :wink:
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: rs tuning - 08.05.05 - klo: 20.41
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
Onko tuosta mukana tulevasta radiosta mihinkään?

Ainakin täällä kehuttiin mukana tulevaa ohjainta
http://www.rccaraction.com/rc/articles/xnt_sport.asp
Jos lontoon murre ei taivu, niin vapaasti suomettaen: mukana tuleva radio (JR Racing XR2 computer-radio) ompi erittäin hyvä RTR pakettiradioksi.

Onko kellään tuota radiota, jotta voisi kertoa omia kokemuksiaan?

Mulla on ja on aikalailla "kopio" mun toisesta ohjaimesta joka on
Futaba 2PL hiukan paksumpi ja painavampi mut ulkonäkö ja
toiminnot lähes samat ON OLLUT TOSI HYVÄ OHJAIN!

Ps. se ei taida olla sama ohjain mikä suomessa tulee mukaan
ku jenkeissä on 75mhz taajuudet ja tietääkseni sitä ei saa 27 tai 40 :!:
(niin mullahan on aito jenkkimalli 75mhz)
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: rs tuning - 08.05.05 - klo: 20.58
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Taitaapa oma valinta kallistua KIT:n puolelle. Pakko mikä pakko, kun haikailen kiteetöntä FM radiota.

Losi XXX-NT Adam Drake vaikuttaa hyvältä setiltä, mutta ihmetyttää onko siinä moottori mukana? Paketissa on sekä viripilli että adapteri, mutta moottorista ei sanota mitään. Siis häh?!?

Asso kertoo heti lähdössä ettei mottia tule.

No kun kerran on päädytty jo valitsemaan KIT, niin nyt alkaa hauskuus!
Moottorin valinta!

Ehdotuksia, helppokäyttöisestä ja luotettavasta moottorista otetaan vastaan. Ei tarvitse olla mikää superhypermegaPOWER kone vaan luotettava ja helppo. Tässä on sentään puhe ensimmäisestä polttiksesta. En laske mukaan tota 1:5 projektia, kun se EI käytä nitroa. Vielä?


Adam Drake malli on täys kisapeli eli ei tuu konetta mukana se on
pelkkä auton rakenussarja "rullaava runko" + kori maalaamattomana!
XXX-NT SPORT on tietääkseni olemassa myös ilman sähköjä oleva
paketti, jossa ei hinta pilaa ja laatu on huippuluokkaa (sis. moottorin) :wink:

Jos päädyt ostamaan kitin niin suosittelen MUGEN MT-12 (.12) konetta
jossa on huomattavasti enemmän tehoakin kuin Dynamite .15 (RTR vakio)
Mulla on sellanen kiinni ja kylä kirkuu :twisted: (joutuu laittaan monsteri
renkaat tai raskaammat välitykset ettei huutas liikaa, 1/3pääsuorasta on
jo täydet kierrokset vaasan radalla) niin ja sehän on NOVAROSSIN
yhteityöllä tehty (periaatteessa samanlainen novarossit vaan nimi eri)

Tässä linkki jossa teknisiä tietoja ja arvosteluja metanoli koneista:
http://www.nitroreview.com/TheDatabase/homeengines.cfm
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: MarkusH - 08.05.05 - klo: 21.01
Mutta 75mhz on kielletty suomessa :?
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: rs tuning - 08.05.05 - klo: 21.30
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mutta 75mhz on kielletty suomessa :?


AIVAN :!:
Suomessa myytävissä paketeissa on
kyllä joku muu ohjain :wink:

ja jos takapihalla sudittelee niin tuskin
sinne tulee ketään virastonukkoa
kyselemään taajuuksia tai ainakin
todennäköisyys on todella pieni kun
vertaa esim. siihen "yleiseen" TV-lupa
tarkastaja hiippariin JOTA EN OO IKINÄ
NÄHNY  :shock: kuullu vaan legendoja :wink:
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: SLem - 09.05.05 - klo: 13.32
Lainaus
74,800 - 75,200 MHz
ILMAILUN RADIONAVIGOINTI
 74,800 - 75,200 MHz
(0,400 MHz)
Mittarilaskeutumisjärjestelmä
(ILS)
 

Lainaus
75,200 - 87,500 MHz
SIIRTYVÄ MAARADIOLIIKENNE
 75,225 - 76,000 MHz
(0,775 MHz)
Taksit

http://www.ficora.fi/suomi/radio/Taulukko2.htm

Tuon takia 75Mhz taajuuksien käyttö on kielletty. :!:
Voipi "kivasti" häiritä noita muita käyttäjiä.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: rs tuning - 09.05.05 - klo: 13.47
Niinpä tiedossa on, mut enpä
oo paljo muuta ku koittanu
vähä takapihalla :wink:

ps.on mulla toisetki radiolaitteet
mut en oo malttanu siirtää enkä
oo kerinny hommaamaan toista
vastaanotinta...
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: plissken_s - 09.05.05 - klo: 14.25
Lainaus käyttäjältä: "SLem"
Lainaus
74,800 - 75,200 MHz
ILMAILUN RADIONAVIGOINTI
 74,800 - 75,200 MHz
(0,400 MHz)
Mittarilaskeutumisjärjestelmä
(ILS)
 

Lainaus
75,200 - 87,500 MHz
SIIRTYVÄ MAARADIOLIIKENNE
 75,225 - 76,000 MHz
(0,775 MHz)
Taksit

http://www.ficora.fi/suomi/radio/Taulukko2.htm

Tuon takia 75Mhz taajuuksien käyttö on kielletty. :!:
Voipi "kivasti" häiritä noita muita käyttäjiä.


Voisin kuvitella, että vaatii hiukan järeämmän luokan lähettimen todellisen vahingon aiheuttamiseksi suunnistusmajakoille. Mutta tietysti varmuuden vuoksi käyttäminen on kielletty.
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: rs tuning - 09.05.05 - klo: 15.09
Mulla on 75.910 taajuus eli menee
sinne "SIIRTYVÄ MAARADIOLIIKENNE"
joten mitään "suurta" haittaa tuskin
kellekään aiheuttaa :?:
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: rs tuning - 18.08.05 - klo: 23.34
Eikös ketään kirjottele enää stadiumeista???
Vai onko kaikki siirtyny merkkikohtasiin topikkeihin?
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Juuzmo - 19.08.05 - klo: 07.57
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=nosramrs18
Tällänen tulee postissa tänään  8)  sitten vielä se moottoripukki niin ST2 on taas vireessä  :twisted:
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Juuzmo - 19.08.05 - klo: 22.55
Doddiin nyt se siis tuli  8)  Mutta moottori tulee ehkä millin liian pitkälle eteenpäin niin saako sitä taemmas mitenkään? sivuille saa säädetyyä mutta taakse ei siitä pukin ja pohjan kiiinnityksestä  :roll:
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: JuusoP - 19.08.05 - klo: 23.24
Saa. Ota porakone ja sopiva poranterä :wink:
Otsikko: Stadium Truck keskustelua
Kirjoitti: Juuzmo - 20.08.05 - klo: 00.22
Ei sittenkään mitään hätää,kiristelemällä ruuveja meni hyvin ;)