RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Nike - 06.02.05 - klo: 21.08
-
Elikkäs onko auto ollut koko talven talviteloilla vaiko kovassa ajossa?
Mitäs muutoksia on tullut/tulossa?
Suurin muutos mun autossa on varmaankin uus kone, HPI T-15(tulossa). Sitte kaikkea pienempää eli: jäykemmät öljyt iskareihin, diffiin uudet öljyt, koko auton purku ja puhdistus jne..
-
Uusi vastarin akku ja renkaat.
-
Uusi akku ja iskareiden öljyn vaihto. :)
-
Kiilloitettu Hyper-pilli,lasikuituiset jarrulevyt,CNC Ackerman-levy,starttiboksi ja siniset jouset.
Saa nähdä mitä muuta kivaa tulee ostettua ennen ajokauden alkua :mrgreen:
-
Kovassa ajossa on ollut koko talven tuo losin trukki... Kunnon lumen/veden suojat vaan nopariin, ja muihinkin sähköihin, uudet öljyt takaiskareihin, ja piikkirenkaita.. Niillä talvella pääsee.. :wink:
-
Ilmanputsaria yritin parannella ettei lumi tukkisi sitä kokoajan...
-
Ostin uuden auton ja ostan vielä uuden koneen :wink:
-
Uus vastarinakku, siinäpä ne muutokset oliki :oops: Pitäs iskari öljyt vaihtaa ku menee iskarit ihan kohmeeseen ku on hiukanki pakkasta, elikkä koko talvi mennään ja lujaa! 8)
-
Ilmanputsarin päälle sellanen vaahtomuovi suoja härpätin ja diffeihin kunnon kamat ja "pohjapanssari" ettei oo diffi täynnä vettä.. Niin ja servon päällä on ilmapallo joka on vähän revennyt. :mrgreen:
-
Öljy kuin öljy tummuu käytettäessä.
Tämä johtuu siitä että öljyn sekaan joutuu likaa. Lika tulee iskariin ulkomaailmasta ja iskarin kuluvista osista irtoavista pienistä palasista.
Ilmiötä ei voi välttää ja tästä syys on öljyt vaihdettava aina välillä.
-
Kovassa ajossa on ollu koko talven, mutta suurin uudistus taisi olla uudet iskarit.
-
Perus-settiä
Hobao Hyper 7:
Iskareihin uudet öljyt.
Diffeihin uudet öljyt.
Siniset jouset.
Putsausta ja tuunausta.
Pikakiinnitys vastariakulle (2 korisokkaa, about 10 sekkaa).
Tiivistykset diffibokseille runkoa vasten.
Ja nyt on jo matkalla Alankomaista
CNC-ohjauspala.
CNC Pin holderit alas, eteen ja taakse kumpiinkiin eteen ja taakse, eli 4kpl. Ja eteen CNC ylä Pin holder.
Toisenlainen ilmanputsarinkäyrä.
Likasuojatut pyöränmutterit (siniset).
Kyosho DIY Super:
Kaikki laakerit.
Moottori.
Starttiboksi.
Iskarit.
Ohjaukseen vanttiruuvit.
4kpl Dogboneja.
SwingShaftit (emt. mitä on suomeksi, rengas kiinnittyy tähän osaan)
Tulossa: hiilikuidusta: Ohjauspala, takakoritolppien pidike, ylädekki ja iskarikiinnikkeet. (hiilariosat mallia: teen itse).
Vielä kun jaksaisi pistää vyötä yhden reiän kireämmälle, niin tulisi myös.
HPI Skyline koppa alle tietenki makkiat HPI 5 puolaiset superin vanteet ja niille HPI m-compound slicksit. Ainiin opiskeluja varten tartttis 1:1 auto ja läppäri ostaa, ja aikaa tienata vaan syyskuuhun, asiat tärkeysjärjestykseen, mutta arvatkaapas mistä ekana karsitaan?
- Hount
-
Radio laitteet suojasin kosteudelta ja kun kummi meinas auton ajaa jokeen niin tilasin failsafen ja samalla uuden mäntä sylinteri setin kun vanha pääsi vähän väljästymään....
-
Asensin uudet renkaat.....
-
Ostin uuden kaluston.
-
Insertit ja jouset vaihtoon.
Vähemmän maavaraa, etuvakaaja pois, jäykempi vaimennus ja takahihna pykälää kireämmälle.
Lyhyempi välitys sekä pitoaineet käyttöön.
-
Jees superi alkaa näkemään päivänvaloa kohta, DIY hiilari ylädekki yms. kilkkeet leikkaamista vaille valmis. (joo tiedetään viilaamista ja lisää viilaamista)
(http://www.nic.fi/~villeli/images/auto/superi/2.jpg)
Tajusin jossain vaiheessa että jos talon emäntä olis kotona, niin huutia tulis.
(http://www.nic.fi/~villeli/images/auto/superi/1.jpg)
Kokeilkaa keksiä mihin mikäkin osa tulee.
Enää puuttuu OIKEAN_MITTAISET dogbonet. Ja kesäkelit.
- Hount
-
Millä työkalulla olet työstänyt tuota hiilikuitua? Näyttää leukkuujälet aika siisteiltä
-
Millä työkalulla olet työstänyt tuota hiilikuitua? Näyttää leukkuujälet aika siisteiltä
Varsinkin kun koko levy on vielä koskematon, tuossa on vasta sabluunat teiptattuna tuon levyn päälle.
Dremelin jyrsinterällä ajattelin leikata, kertokaa toki jos joku kotikonsti olisi parempi.
- Hount