RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: -SS- - 15.03.05 - klo: 13.50
-
Eli itselläni kun tuo kyseinen auto on ja siinä on mekaaninen nopari.
Auton jäähdyttimeen menee kolmeen paikaan kolme erillaista johtoa, että auto pystyisi jäähdyttämään.
Nyt vain on niinn että jäähdyttimen alla olevat liittimet ovat hyvin huonokuntoisia eivätkä enään kestä montaakaan ajo kertaa, joten kyselisin että voiko kyseiset piuhat kiinnittää kolvaamalla kiinni, että pysyisivät paremmin kiinni?
Vahingoittaako kyseinen "Kolvaaminen" jäähdytintä tai autoa, ynm..?
Vastailkaa, kaikki jotka osaatte sanoa varmalla tiedolla! 8)
-
Voi kolvata. Kyseinen osa ei ole jäähdytin, vaan mekaanisen noprain vastus, jonka avulla saadaan auto kulkemaan myös osakaasulla.
-
Juu, tarttee koitella kolvailla, jos ne johdot vaikka pysyisivät kunnolla kiinni pitkästä aikaa..
Kertokaappas vielä mihin merkityksiin "Jäähdytin" on yleisesti tehty mekaanisissa autoissa?
Ilmeisesti suojaamaan oikosululta, ynm.. sähkö "Yli" energia ongelmilta.
-
Mekaanisen nopeudensäätimen vastusten jäähdytyslevy on tehty jäähdyttämään vastuksia, ja siten takaamaan niille riittävän eliniän.
normaali 5W vastus lämpenee huomattavasti osakaasulla ajettaessa.
-
Juu, nyt ainakin tiedän lisää tuohon autoon ja pääsee laittamaan siitä kevyemmän Rc-auton tuonne Foffi rinteisiin ja tietty laparenkailla.. :P
-
Itse vastusta tarvitaan puolestaan siihen, että auto saadaan kulkemaan osakaasulla. Eli tällöin vastus hukkaa osan akun antamasta tehosta, jotta moottori saataisiin pyörimään hitaampaa. Yleensä fyysisessä vastuselementissä on useampi eri vastus. Tästä johtuu useamman johdon esiintymineen. Eli mitä useampi vastus on olemassa, sitä useampia eri nopeuksia auto saadaan kulkemaan. Täyskaasulla vastus ohitetaan ja kaikkia akun antama teho annetaan moottorille.
-
vastus myös kuumenee jos sulla on tasauspyörästössä jotain pas... hissuttelemallakin saa sen kuumenee... :wink: