Joo mulla on toi HPI:n RS4 Rally jase vähän häikkii. Asia on niin, että laitan pinionin todella kireälle mutta ajon aikana se lähtee irti, mikä johtaa siihen, että se heiluu ja lopulta tuhoaa isorattaan. Luulen, että irtoaminen johtuu siitä kun tämä moottorista tuleva liuska on niin onkohan se jotenkin vääränlainen? Olen kyllästynyt ostamaan niitä isorattaita! :x
Onko ideoita?
Jos pinionin ruuvi on tarkasti moottorin urassa ja silti se lähtee niin, kokeile vaihtaa pinionia.
Tai sitte ota liuska kokonaan pois koksa se pääsee pyörii ja sitte irtoo pinjoni :wink:
no kun se liuska on se joka on motissa kiinni eikä sitä saa irti. ja se liuska on se joka puörittää pinionia. eikä liuskasta löydy minkäänlaista uraa.
ja pinioninvaihtoa on jo kokeiltu.
Niin, eli kattokaas tuo liuska on mootorin päässä oleva metallinen osa, johon se pinjoni laitetaan kiinni. Eli sitä osaa on lähes mahdoton vaihtaa, kun se on moottorinosa.
Ja tuosta autosta on vaihdettu pinjoni todella monta kertaa! Eli ei johdu pinjonista, tai sitten on joku ihme vika.
Tuohon asennettiin vähän aika sitten uudet (tilatut) pinjoni ja isoratas, jotka ovat toisilleen oikeat, mutta silti pinjoni irtoilee, vaikka on laitettu niin kireälle kuin saa?
Että olisiko kenelläkään neuvoja tuohon autoon?
Jos ihmettelette miksi tiedän autosta niin paljon, niin olen hänen kaverinsa, siitä tämä tieto.
Hmm... Ettei olis mekaanikossa vika :D
Auto on ostettu Taphaapilta, eikä mekaanikossa ole mitään vikaa.
Itse arvelisin mootorin liuskan olevan jotenkin epäsopiva noille pinjoneille, jolloin tapahtuu pinjonin löystyminen ja sitten pinjoni alkaa rikkoa isoratasta ja lopulta pinjoni irtoaa.
Jäljelle jää vain ehjä pinjoni ja rikkinäinen isoratas?
Ihme juttu?! :cry:
Minkäs merkkine pinjoni siinä on?
Ja ruuvilukitetta on kanssa kokeiltu???
Ruuvilukitetta? Eli? Ruuvilla lukite ettei pinjoni pääse liikkumaan? Samaan tapaan kuin liimaisi pinjonin liuskaan kiinni?
Pinjoni on itse Hpi:n valmistama, eli varmasti oikea tuohon autoon kun siihen se on oikein tilattukin.
Varmaan kannattais koittaa liimata pinioni kiinni?vai? :?:
mikä on ruuvilukite?
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=ruuvilukite&btnG=Google-haku&meta=
Lainaus käyttäjältä: "HPI FatPipe"Joo mulla on toi HPI:n RS4 Rally jase vähän häikkii. Asia on niin, että laitan pinionin todella kireälle mutta ajon aikana se lähtee irti, mikä johtaa siihen, että se heiluu ja lopulta tuhoaa isorattaan. Luulen, että irtoaminen johtuu siitä kun tämä moottorista tuleva liuska on niin onkohan se jotenkin vääränlainen? Olen kyllästynyt ostamaan niitä isorattaita! :x
Onko ideoita?
Se moottorista tuleva liuska on moottorin akseli. :wink: Akselissa pitäisi olla viiste johon pinjoni ruuvataan kiinni. Jos moottorin akselissa tällaista viistettä ei ole, niin kannattaa sellainen tehdä siihen että pinjoni pysyy kiinni.
Unohda tommoset HPI:n isorattaat. Kyllä rupeaa pysymään kun ostat siihen Asson isorattaan ja pinionin. Mulla joskus aikoinaan oli tommonen järjestely RS4 touringissa eikä mitään onkelmia.
niin mikä on ruuvilukite?
mää voisin huomenna koittaa tota kolon väsäystä tänks!
Sellainen aine jota laitetaan ruuviin. Jonka jälkeen ruuvikierretään kiinni niinkuin tavallisesti, kun ruuvilukite sitten kuivuu jengoihin niin se ei enää irtoa tärinässä ja vastaavissa tilanteissa.
Lainaus käyttäjältä: "HPI FatPipe"niin mikä on ruuvilukite?
Ainetta joka lukittaa ruuvin eikä päästä sitä löystymään. Hätätapauksessa voi käyttää pikaliimaa, mutta liitos ei ole hirveän kestävä.
Siis eikö sulla tosiaan oo siinä ankkurissa sitä "viistetta"?
Ihan olematon monttu vaan!
Mikä ihmeen moottori sulla on?
i dont know! :D
Onko siinä joku tarra, jos on mitä siinä lukee? mistä sait/ostit masiinan?
siinä luukee reedy rage type r ostin ton auton käytettynä tolta taaphaapilta joka pitää yllä tota kiihdytysauto palstaa. :D
menen nyt pehkuihin huomenna kaara kuntoon! :)
meni taas ratas rikki vaikka laitoin sen uran! :x
Osta uus ankkuri.
ostan uuden pinionin ja isorattaan.
Tuota noin, muistatahan aina ennen kuin alat ajamaan että säädät välyksen pinionin ja päärattaan välille, vaikka hesarin palalla. Siellä pitää olla pieni välys joka tuntuu.
Ei oikein muuta mahdollisuutta ole kuin että vedät pinionin hampaat päärattaan hamapaiden väliin niin pohjaan kuin menee?
Saatan toki olla siitä väärässä.
niin no sekin on jo koitettu. mutta oli se aika tärinää kun se pinioni lähti irti. kun ajoin sorakuopanreunaa ylös.
Käyppä katsomassa tätä kuvaa (http://international.corally.com/newimages/groovedBlack.jpg).
Jos moottorisi akselin päässä ei ole samanlaista tasaista viistettä (joka kyllä kieltämättä kuulostaa ihmeelliseltä) ei pinjoni todellakaan voi pysyä kiinni ts. vähintäin ankkuri pitää vaihtaa, koska akseli on niin kovaa materiaalia, että tuollaisen viisteen tekeminen on kotikonstein melkeinpä mahdotonta.
on siinä toi viiste mutta siinä oleva kuoppa on olematon! :shock:
ostan sitten kesällä ne uudet
Lainaus käyttäjältä: "HPI FatPipe"on siinä toi viiste mutta siinä oleva kuoppa on olematon! :shock:
Ei siinä mitään kuoppaa tarvita.
Olethan ruuvannut pinjonin siten, että ruuvi tulee tuota viistettä vasten ?
Juurikin noin, kuin Reittilä edellä kitrjoitti.
Heräsi vain kysymys, minkähänlainen ruuvi siinä pinionissa on?
Toivottavasti teräksinen, ja ei kovin teräväkärkinen....
Ko. autoa kun en muuten tunne yhtään, mutta kaiketi siinä ihan normaali moottori- ja pinioni on tarkoitus olla....
Normaalilla moottorilla tarkoitan tuollaista ankkurin / akselin päätä, kuin Reittilän linkkikuvassa on.......
Eihän tuo Reittilä sitä suoraan ilmaissut, mutta tuon linkkikuvan moottorin jos autoosi asennat, niin siellä kyllä rattaat ja pinionit ......... :wink:
ei oo ny autoo mukana mutta veikkaan et se ruuvi on ihan normaali mut onkohan sit isoratas ja pinioni toisilleen sopivat?
tiedättekö niistä mitään?
Lainaus käyttäjältä: "HPI FatPipe"tiedättekö niistä mitään?
Jos pinjonissa on sama piikkivälys (Yleisimmin 48dp) kuin päärattaassa, niin sen pitäisi sopia päärattaan kanssa yhteen...
ostan pian uuden isorattaan kun nyt ei ole, kun on tuo infernon korjaus päällä. eli kannataa ostaa tää 48 juttu? :oops:
sopivan kokoinen ratas ja pinioni ja ruuvilukitetta pelaa hyvin!