RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Matias V - 27.04.05 - klo: 22.04

Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: Matias V - 27.04.05 - klo: 22.04
Kuinka moni on jo hankkinut tämän koneen?
Tällä hetkellä tiedossa on vain minä itse, ja HVoltage.

Sisäänajo oli helppo ja leppoisa. Kone lähti ilman suurempia mukinoita käyntiin ku lämmitti se kuumaksi. Kun kone pörähti aluksi käyntiin, niin ei ollut mitään ongelmia. Kävi sammumatta läpi sen tankillisen.

Kun silikonia ei ollut näin nopeasti saatavilla, niin päätin jättää kaasarin + haitarikumin tiivistämättä.
Nyt 5 tankin jälkeen kun katsoo kaasarin reunaa, taikka haitarikumin ympärystää, niin täysin puhdas. Ei mitään vuotojälkiä eikä mitään.
 Huomenna koulun jälkeen täytyy rupee etsimään säätöjä silleen suurinpiirtein kohdilleen, ja viikonloppuna lavankoon hakemaan säädöt kohdilleen!

Konetta saa suomesta Power-Racingistä, ja Pro-Hobbysta.
Hintaa sillä on karvan päälle 200e.

Tähän mennessä voi sanoa vaan, että laatukone on kyseessä!
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: tonnikala - 27.04.05 - klo: 22.18
Pystytkö vertaamaan konetta esim Hyperin vakio .21 koneeseen? Vääntö tehoalue jne? Onko koneella mitään jakoa esim novarossin huippukoneiden kanssa?
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: HVoltage - 28.04.05 - klo: 08.47
Oman kokekumseni mukaan ainakin käyntivarmuus on ihan omaa luokkaansa. Ei juuri sammuile ilman merkittävää syytä.

Nosram RS.21 on tismalleen sama moottori ja taitaa olla jopa hitusen halvempi.

Molemmat koneet on mitä ilmeisimmin SH enginesin valmistamia. Vertailkaa vaikka kuvasta (http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/LRP_SH.jpg)
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: Matias V - 28.04.05 - klo: 15.26
Tonnikala,

Muutaman hyperin koneen omistamana, voin sanoa, että tuntuu olevan enemmän vääntöä. Toki vasta 6. tankillinen on kohta röhähtämässä käyntiin, ja ruvetaan jo pikkuhiljaa menemään kohti kisasäätöjä.
Mutta eilen jo rupes tuntuu et tossa koneessa on ruutia.

Käytän tossa koneessa pillinä RB:n EFRA 9862 pilliä ja siinä mukana tullutta käyrää.
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: Matias V - 28.04.05 - klo: 21.37
Noniin, on aika ottaa toinen raportti ko. koneesta. Eli 2 Litran raportti:


Tein tuossa äsken koneelle rempan, ja kattelin että kaikki on OK.
Mäntä ja sylinteriputki näytti todella siisteiltä, ei ollut palanut yhtään mitään männän päälle ja tosi puhtaalle näyttää.

Tässä koneessa tuntuu olevan ruutia ihan niinku oikeesti paljon.
Keskidiffi laukes illan viimeisellä tankillisella. Ei voi mitään, huomenna uus diffi ja lauantaina lavankoon kouluttaa muita! Ainakin suoralla mennään ohi jos ei muuten  :mrgreen: .

HVoltage toisessa topicissa sanoi, että kone on vähäruokainen, niin minulla on jo vähän samanlaiset fiilikset.
Menee sellaset 6-7 minuuttia per tankki, ja alkaa olee jo neulat tiukoilla.

Tää on mun mielestä todella hyvä kone, ainakin tähän mennessä (2L takana).
Sisäänajo oli helppo, kone käymään ja neuloja auki noin kierroksen verran.
Seuraavan kerran raportoin, kun on 5L rajapyykki saavutettu.

Kysymyksiä saa esittää ko. koneesta...
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: Niko - 28.04.05 - klo: 21.40
Kaikki hyvin kunhan et mee musta ohi pääsuoralla vauhdissa. Saataskohan Lavangon kisaan tutka pääsuoran päätyyn? ;)
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: Matias V - 28.04.05 - klo: 21.44
Niko, kaverin faija on poliisi, vois kysyy jos ne tulis tutkailee nopeuksia!
Ja taitaapa meillä olla tuollainen Exelin sählytutka. Sopii varmaan tähän tarkoitukseen ihan jees. Pitää vain aidanpätkän taakse laittaa..
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: *HOKE* - 28.04.05 - klo: 21.54
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"HVoltage toisessa topicissa sanoi, että kone on vähäruokainen, niin minulla on jo vähän samanlaiset fiilikset.
Menee sellaset 6-7 minuuttia per tankki, ja alkaa olee jo neulat tiukoilla.

Mulla on REX P5 ja todellakin neulat kireellä.
Eilen kellotin tankille kestoa 9,29 minuuttia.

Tällähetkellä kun piti hätäpäissään hommata toista löpöä joka on suoraansanottuna huonoa verrattuna edelliseen niin neuloja on joutunut hieman avata. Alapotku on tipotiessään, lämmöt nousi korkeemmalle ja löpöä menee reilummin. Kumitkin on ihan sileet joten sutimiseen menee liikaa polttoainetta.

Kulutus on silti siinä 8 minuutin korvissa.

Huipuissa en jää kenellekkään.

Joten joko minulla on erittäin vähäruokainen yksilö tai sitten nuo ilmoittamasi kulutukset eivät ole mitään kovin pientä.
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: Matias V - 28.04.05 - klo: 21.58
*Hoke*, ollaan tässä vasta hakemassa säätöjä.
Vielä voi laittaa tiukemmalle, ei lämpene kuin vasta 85-95c ja savua tulee ihan reilusti.
Launtaina katotaan sit kummal liikkuu!   :twisted:
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: HVoltage - 28.04.05 - klo: 22.01
Tuohon kiukaan ruokahaluun vaikuttaa myös moni muu asia, niinkuin HOKE jo totesikin. Mutta kyllä Lurpilla 10min rullaa ainakin XB8:N kyydissä, IMO.
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: *HOKE* - 28.04.05 - klo: 22.02
Katsotaan katsotaan...
Tosiaan sen mitä tolla sonta löpöllä pääsee.

Pakko olla ylä ja ala neulat hyvin rikkaalla että auto toimii edes jotenkin.

Ps: Mulla on tällähetkellä pillinä HoBaon Pirate, joten sekin verottaa aika reilusti tuossa potkussa.

Vielä pitäis reilu gallona päristellä tota löpöä että pääsee taas kunnon aineisiin käsiks.  :x
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: Sami L - 28.04.05 - klo: 22.05
Mitäs soppaa se "huono" on ja mitä se "parempi"?
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: *HOKE* - 28.04.05 - klo: 22.43
En viitsi näin netissä asiaa kertoa ettei kenellekkään tule paha mieli.
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: Niko - 28.04.05 - klo: 23.02
;)
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: Rph - 11.06.05 - klo: 14.06
Tuli hankittua kyseinen moottori. Mitäs tulppia väki on käyttänyt ko. motissa?
Otsikko: Keskustelua koneesta: LRP Z.21R
Kirjoitti: Matias V - 12.06.05 - klo: 13.10
LRP R6.

Kone toimii kuin kello, vaikka takana on jo muutama pönikkä fuilia.
Alavääntöä sais olla aavistuksen verran enemmän.

10min rajapyykki menee helposti rikki. Vähän sellanen fiilis, että kun on enemmän tällä koneella ajanut, niin siitä on tullut tasaisempi ja sitäkautta parempi.
Vasta 1 tulppa rikottu, ja 2 vaihdettu ihan iän myötä...