RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Tuukka - 28.04.05 - klo: 14.42
-
Tässä olis videoo radalta http://minioffroad.se/component/option,com_simpleboard/Itemid,46/func,view/id,158/catid,2/
Ei vaikuta suomityyppiseltä sannalta. Pelkkää pompotusta. Mites autoon laitetaan sellainen perä ettei pompota ollenkaan? Vai mikä tuolle radalle on oikea setuppi? Ilman oikeita säätöjä ei tuolla radalla ole mitään asiaa edes kohtuulliseen pärjäämiseen!
-
Mun säädöt + pehmeä kaasusormi. Takana 1x1.4mm ja 1x1.7mm ja 40wt öljy. Katotaan iskarinasennot lavangossa
-
Ketäs kaikkia lähtee PM:ään?
Turusta ois lähdössä vissiin:
Aki Mertsola
Tomi Björkman
Jethro Lehtojätvi
Jani Lindqvist
meikä
En tiiä onks muita. Koitan houkutella vielä ainakin Riimin Anssin mukaan. Voi olla et lähtee mukaan vaan jos tarjoo kopan bissee jos sittenkään (vellihousu). :mrgreen:
Salosta kai Myllärit lähtee.
-
Tulikin mieleeni että pitäisköhän ilmoittautua ;)
-
Pistin oman ilmoittautumisen menemään.
-
Meikäläinen ainakin on lähössä mukaan.
-
Vaahtosammuttaja on messissä.
Pistäkää anomus vetämään, että ruottalaiset ja muut huomaavat notta nyt on tosi kyseessä! Tietääkö joku muuten hyvän renkaan tuonne, kun ei näytä ihan sellaiselta "crime fighter keliltä". Sen verran on löysää mössöö.
Eikös olis hyvä vähän etsiä samoja majapaikkoja ja lauttoja?
-
Samoille lautoille ja majotuksiin kannattais kyllä hakeutua. Viimeks oltiin majottuneena sellaseen mökkikylään, joka oli ainakin mun mielestä hyvä ja vissiin ihan kohtuu hintanenkin. Lautoista Viikkari on osoittautunut aina halvimmaks.
-
Pari kysymystä nyt näin alkuun:
1) Missä on virallinen kilpailukutsu? Viimeinen ilmoittautumispäivämäärä?
2) Mahtuisko tällanen 17v kaveri jakamaan jonkun kanssa huoneet + muut kustannukset?
3) Onko teillä jotain matkabudjettia esittää? Suurinpiirtein riittää.
Tavallaan yksin ei viitti lähteä tarpomaan kisoja kohti, koska aikaisemmin PM kisoissa ei ole ollut.
Tavallaan tartteis jonkun ohjaamaan meikää siel.
-
Kysäseppä ---> tapani.kurvinen@kolumbus.fi
-
http://www.hrcr.dk/
-
Ilmeisesti tarvitaan EFRA lisenssi? Sen saa ilmeisesti hankittua AKK:sta?
-
En löytänyt puusilmä ajankohtaa, milloin tää on?
-
Se on siinä kutsussa (.pdf), 12. - 14. August 2005 eli vko 32 viikonloppu :) sain kesälomat tohon sumplittua joten siltä osin omat suunnitelmat osallistumiseen on reerassa...
Ainiin, vastaan vielä omaan kysymykseen, eli kotimainen lisenssi riittää. Korjatkaa ihmeessä jos olen disinformoinut
-
http://www.hrcr.dk/templates/normal.asp?catalog_id=535
Kansallinen lisenssi riittää
-
Noniin sinne tippu ilmoittautuminen PM kapinoihin :P
-
Minä puusilmänä en löytänyt viimeistä ilmoittautumispäivämäärää.
Mikä on viimeinen ilmoittautumispäivä?
-
Tuolla on hyvä karttaohjelma josta voi pällistellä reittiä ->
Viamichelin (http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm)
Itse ajattelin ihan autolla hurruttaa tosta swedulandian läpi... hyvät tiet!
-
Tuolla on hyvä karttaohjelma josta voi pällistellä reittiä ->
Viamichelin (http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm)
Itse ajattelin ihan autolla hurruttaa tosta swedulandian läpi... hyvät tiet!
Samaa suunnittelin.
Muuten hyvä idea jos mentäis porukalla TEAM FINLAND
-
Joo, joku sellanen kimppajuttu, että matkakulut + majotukset yms yhteen nippuun ja lopuks jaettais osallisten kesken.
Matkakulut tulisi kyl ehdottomasti halvemmaks, jos mentäis osittain kimppakyydeillä, niin ei kaikki tarttis omaa autoo.
Mitäs mieltä muut?
-
Vaikuttaisi ihan hauskalta reissulta. Milloin viimeinen ilmoittautuminen mahtaa olla?
.. täytyy nyt kuitenkin ensimmäinen SM-osakilpailu ajaa ja sitten punnita asiaa uudelleen. :mrgreen:
-
vikat ilmottautumiset PMiin on yleensä ollu pari viikkoa ennen kisaa.
-
Muistakaahan sitten ottaa kunnon sadevehkeet mukaan. Jostain syystä Tanskassa sattuu aina satamaan vettä, kun pitäisi ajaa kisaa.
-
Timo: SHUT UP BEEESH! Ei siellä sada koska mä menen sinne...tai hetkinen....
TUUKKA: Rengasvalinta: Pro-Line Crime Fighter, M2 seos. Leikataan sisä ja ulkoreunan nappulat pois.
-
Joku vois sit hidastaa köööpenhaminan lentokentän kohdalla niin hyppään kyytiin.
-
Ei taida JQ porukat ajaa köpiksen kautta. Eikös sinne pääse pohjoisempaa lautalla suoraan perille.
-
Ei taida JQ porukat ajaa köpiksen kautta. Eikös sinne pääse pohjoisempaa lautalla suoraan perille.
Näyttäisi näin olevan mutta eipä ole iso mutka jos koukkaa köpiksen kautta, ~20km (tjms.) yhteen suuntaan. Ja voi jopa saada vaikka renkaita JQ pakista sopivaan hintaan :P "palkaksi" ;) ja hyviä vinkkejä kaupanpäälle :D
Mä voin ilmoittautua lentoasema "taxiksi" jos JQ ei muuta kyytiä saa :)
-
Eipäs käytetä hallitsevaa PM mestaria hyväksi ;-)
Mestarimeininki:
(http://users.tkk.fi/~kkyyro/images/130_3085.jpg)
:mrgreen:
-
Josella oli melkosen villit voitonjuhlat. Melkeen samaa tasoa kun "Raikkosen" baari illat. No ei nyt kai... :lol:
-
Tyyliin tippus tallin maksaman miljoonajahdin yläkannelta alakannelle pää edellä ja selvis kuhmulla?
:lol:
-
Ei ihan, mutta... Meinattiin lentää Viikkarin Buffet-ravintelista ulos... Varokaa lenteleviä viinirypäleitä :lol:
-
(http://users.tkk.fi/~kkyyro/images/128_2884.jpg)
(http://users.tkk.fi/~kkyyro/thumbnails/130_3063_r1.jpg)[/img]
-
Ketä tuol oikeen nukkuu :?:
-
(http://www.muistikuva.net/pics/evok/big_63223459041f2e79966966.jpg)
GG Jose! :lol:
-
Ketä tuol oikeen nukkuu :?:
Yks ruotsalainen. Pitkä laihemman puoleinen kaveri. Vihreet autot ym. Taidetaan tuntea myös Ballsom nimellä tai jotain.
-
ei toimi noi linkit :cry:
pitäis ilmoittautua :mrgreen:
-
Joo ei näemmä linkki toimi, joten tanskan päässä onkelmia.
Varasin tästä hotellista majoituksen http://www.bymosehegn.dk/ Jos jotakuta kiinnostaa. Hinta vähän alle 100 einari/yö/tuplahuone, joka on tanskalaisittain halpa. Ei mitään tietoa hotellin ominaisuuksista, mutta jos oikein olen karttaa lukenut, niin yksi lähimmistä hotelleista radan suhteen. Ja silja vie turusta ke iltana ruottiin ja takasin ma aamulaivalla.
Kaikki vaan rohkeesti matkaan antamaan ruottalaisille köniin. Ei vaan. Viime vuonna Norjassa oli tosi mukavat pm-kisat.
-
http://www.hrcr.dk/templates/normal.asp?catalog_id=535
Eilen oli sivut alhaalla mutta äskön koitin tota ja nyt näyttäis Tanskan poikien saitti olevan taas pystyssä.
Jaa jaa, Suomesta on oiken isompi ryntäys PM kisoihin, hyvä hyvä! Saadaan kunnon Suomi meininki päälle
\Jeppe
-
Johtuen Josen jatkuvasta painostuksesta ja lahjonnasta olen myös päättänyt lähteä näyttämään mista finska pojkke pissii.
Vielä kun joku palauttais sen mun korruptio säätöruuvarin...
-
Hey...
Tuli tosiaan mieleen että mitenkäs lisenssi kuviot???
Tolla meijän perus lisenssillähän saa osallistua kansallisiin kisoihin EU maissa, mut ei kait noi oo mitkään kansalliset???
-
Oikei :oops: .
Kun vaan vähän taas käytti oma-aloitteisuutta niin tässä topickissahan oli jo vastaus tuohon.
-
PM kisoissa voi ajaa suomenlisenssillä. EFRA kisat on eri asia. suomen lisenssi käy siis vain pohjoismaisissa mestaruuskisoissa.
-
On se hienoa että saadaan HOKEkin nöyryyttään ruottalaisia ;)
-
Kyllä siellä tanskassa tullaan näkemään ainakin yks Carson pyörimässä kasia ruåttalaisten ympäri muiden suomalaisten tapaan :twisted:
-
siis ari ajaa ja mä dok... eiku mekkaan... :lol:
-
Toi olis helmi rata MONSTEREILLE :wink:
-
siis ari ajaa ja mä dok... eiku mekkaan... :lol:
Toivottavasti mäkin ajan reiskaa enkä pelkästään dok*** ööö... mekkaa.
Tuntuu vaan tää soppalainen maistuvan näin kesäisellä. :D
-
Meijän TIIMI tulee ja näyttää närhen WÄRKIT kaikille SWEDUILLE!!!
-
Kyllä siellä tanskassa tullaan näkemään ainakin yks Carson pyörimässä kasia ruåttalaisten ympäri muiden suomalaisten tapaan :twisted:
vimmusta on tullut meidän tiimin virallinen tiedottaja :mrgreen:
-
Missäs porukka nyt sitten yöpyy? Ajattelin varata kämpän täältä Mylläreiden kanssa:
http://www.fredensborghostel.dk/
-
seon poijjaat lähtö lähellä!! :mrgreen: huomenna ostamaan retkipatja tai joku et voi nukkuu.. sissi meininki.. ruattalaiset pelästyy jo siinä vaiheessa ku näkee mis suomipoijat nukkuu et mitäköhän kavereita nää nyt on..
-
Tsemiä Pete! Näytä kuinka Kioso kulkee... ja koko SUOMI tiimille hyvät tsempit!!! Ottakaa ... monta paikkaa a-finaalissa!
-
hehe, voi sitä vesisadetta kattoa täällä suomessakin :D:D
kovat pojat lähtee lauantaina reenaa saloon kuivalle baanalle auringon porottaessa..
-
Jos jotakuta kiinnostaa kyttäillä PM baana kelejä niin tuolla on oiva kelikartta -> http://www.msn.fi/Uutiset/saa/Eurooppa/
Tuolla on lisäksi vielä oikein kelpo tiekartta -> http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm
Mika: Yksi suomalainen jää ainakin pois finaalista ;) :mrgreen: (ainakin ilmoittautuneiden mukaan)
Suora kopio järjestäjän sivuilta, Team Suomi:
Aki Mertsola, TUA
Ari Heinonen, VAU
Jethro Lehtojärvi, TUA
Joseph Quagraine, VAU
Juha Sartesuo, LahUA
Jukka Vihmo , PoSUA
Jussi Sihto, VAU
Markku Honkanen, VAU
Niko Andersson, TUA
Petri Mylläri, Salon UA
Tuomas Lintual, VAU
Kuinka moni meinaa ottaa osaa grillibileisiin jota tarjoavat?
-
Jeeesshh... Auto rupee pikkuhiljaa näyttämään siltä että ehkä se valmistuu kunnon iskuun ennen kisoja...
Perästä vaidettu tukivarret saranatappeineen ja uudet aluhubit on paikallaan... Diffi huollettu ja terästetty uusilla laakerella.
Autoon vaihdettu titaaniruuveja vino pino ja lisää on vielä laitettavana.
Vielä ois suht paljon työtä että on siinä kunnossa johon auton haluan.
Keskidiffi huolletaan ja jarrut uusitaan.
Etudiffi myös saa perusteellisen huollon.
Huomenna mahdollisesti lavankoon pari tankkia koneen säätö merkeissä... Eilen sisäänajettu mielenkiintoinen kone tuttavuus joka säteili mieletöntä tehoa ja toimivuutta.
Pienet auton muutokset esim. aluhubit(2 astetta aurausta hubista) ja 3D ackerman levy pitäisi olla kaivattu jota olen toivonut. Uskon vahvasti että näillä muutoksilla auto rupeaa olemaan käteen sopiva... Aikaisemmin on pitänyt pikkusen himmailla kun ei täyttä luottoa autoon ole ollut.
Jos vaan ilma on edes hieman suotuisa niin Tanskassa mennään todellakin kovaa..
-
Mika: Yksi suomalainen jää ainakin pois finaalista ;) :mrgreen: (ainakin ilmoittautuneiden mukaan)
Noh, ajetaan nyt ensin ;-) Tsemiä ja Good Luck !!!
-
Vettä siellä tulee ja kovaa, siellä aina sataa niinkuin nyt suomessa.
Jerzi
-
Huh! Noniin täällä sitä ollaan... ...ja näyttäis GPRS yhteydetkin pelaavan.
Niko ja Mylläritkin näin... ja Vantaan jengin näin todistetusti ajaneen Hiacen pois tukholma laivasta, joten ainakin ruotsiin asti ovat päässeet :mrgreen: .
Rata käyty tsekkaamassa, hiekkasavisötköä on pinta, hauskat hyndät (2kpl) + silta (1kpl), Sitten on erittäin nopea pitkä osuus jossa pääsuora pengerretty kurvi ja täpöt hyppyriin :)
Huomenna pääsee sitten ottaa vähän treeniä...
Jerry: Niin ja vettä ei ole vielä satanu ja säätiedotus väittää kelin olevan sateeton koko viikonlopun mutta pilvinen tai puolipilvinen. :wink:
Laitan huomenna lissää infoa ja josko sais vaikka koko Suomi revohkan samaan kuvaakin ... :?
\ Jeppe
-
Hienoa! :D
Täällä sata ja sataa...
-
Hyviä kelejä sinne ja zeNppiä!
(Mikäli tilanne menee epätoivoiseksi, niin päästäkää Hoke sinne ruottalaisten kimppuun vääntämään alustoja solmuun!)
-
pete lupas näyttää kaikil et mite ajetaa.munki puolest..... :wink: ja jos se ajaa huonost ni minäpä rökitän peten sit salos harjotuksis... :mrgreen: no eii...tuskin kukaa ketkä tonne lähtee ni on hitait kuskei.... :D
-
Voi hitsi Jetro jos siellä ei tule vettä koko viikon lopun aikana lupaan syödä ......an. No kyllä minä toivon että sinne ei tule tätä p*ska säätä. Pitäkääs hauskaa ja hei kertokaas tuolle Magnus Pålsånille terveisiä minulta.
Jerzi
HOKE Jätä ne kaljat juomatta ja kuin menette sinne ruokakauppaan ostakaas niitä puna värisiä pitkiä nakkeja----> ne ovat helkkarin hyvät.
-
KääK!
Noniin, "ohjattu" reeni takana. Täytyy sanoa että meilläpäin kerhokisatkin on huomattavasti paremmin organisoitu kuin täällä PM kisat :/
No enivei, Arilla ja Josella meni kovaa muilla meni sitten vähemmän, osalla oli sitten jonkin sortin ongelmaakin, Akilla katkes takavetari, Hokella stumppaili kone, Vihmolla katkes iskari, Myllärinen tuskaili setupin kanssa, allekirjoittaneella kaikki pelas hienosti, nyt saatais vielä kuski vauhtiin ;)
No huomenna on "tosi" kysessä joten tämä päivä on "lämmittelyä" (+15C)
(http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/PM/PM2005-Pre%20001.jpg)
(http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/PM/PM2005-Pre%20002.jpg)
(http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/PM/PM2005-Pre%20003.jpg)
(http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/PM/PM2005-Pre%20004.jpg)
-
No hellou!! Heh heh .. no tsemppiä sinne kaikille :D
Kiitos väliaikatiedoista ja kuvista Jeppe! 8)
Radassa ei näy kuin pieni hyndä ... :|
-
Jose on PM-skabojen TQ. Paras aika ja parhaat läppit.
Tähän mennessä ei ole onneksi satannut.
Muita suomalaisia ei ole menossa suoraan semi-finaaleihin.
-
1. Jose Q - HYVÄ JOSE, HYVÄ SUOMI!!!
27. Ari Heinonen
35. Juha Sartesuo
40. Niko Andersson
48. Tuomas Lintula
51. Aki Mertsola
61. Jethro Lehtojärvi
63. Petri Mylläri
68. Jussi Sihto
71. Jukka Vihmo
79. Markku Honkanen
Alkuerien tulokset... HOKElla käsittämätöntä epäonnea, Myllärisillä pikkuvaikeuksia moottorin kanssa. Ari olis menny kovempaa mutta Pålssonien veljekset tukkii tien.
Huomenna finaalit raportoidaan taas ehtoolla...
Jerry: Vieläkään ei ole satanut itse kisa-aikana :/
-
Hienoa Jose! ja hienoa muutkin!
Pidä meidät Jeppe ajantasalla. Kansa tahtoo tarkkaa tietoa, mikä HOKE:lla on ollut, kun ei ole kulkenut? Mitkä on muiden selitykset?
Mimmoinen taso siellä yleensä on? vrt vaikka kotipohjolan SM-sarjaan? ei varmaan riitä että kone käy koko päivän / on kaatamatta niin on finaalissa?
Onko tosi että rataprofiili on suht tasainen? kuvat ei anna oikeaa kuvaa.
- Hount
-
Hyvä Jose! Kiitos Timo ja Jeppe päivityksestä, lisää odotellaan..
-
Taso PM-skaboissa on korkeampi, kun SM-kisoissa johtuen siitä, että Ruotsissa on enemmän harrastajia ja kärki siellä on laajempi. Siihen, kun vielä lisätään Norjan ja Tanskan pari hyvää kuskia niin sama ajo, jolla Suomessa pääsisi finaaliin ei enään riitä.
14. parhaasta kuskista alkuerien jälkeen 11 on Ruotsista. Se kertoo jo jotain Ruotsin tasosta.
1. Joseph Quargraine (TQ) Finland
2. Linus Thern Sverige
3. Peter Harder Danmark
4. Mikael Pålsson Sverige
5. Viggo Andreassen Norge
6. Robert Gustavsson Sverige
7. Andreas Edvinsson Sverige
8. Håkan Pettersson Sverige
9. Richard Hellsten Sverige
10. Magnus Pålsson Sverige
11. Michael Jönsson Sverige
12. Joakim Hansson Sverige
13. Per Carlsson Sverige
14. Lasse Carlsson Sverige
-
Onko pikkasen kovia noi svedut! On ne kyllä meitä edellä niin monessa :(
-
JQ voitti skabat!
Onnittelut!
-
HYVÄ JOSE!
-
Koko Suomi onnittelee voittajaa!
-
Koko Suomi onnittelee voittajaa!
Minä mukaan lukien :wink:
-
Josella on putki päällä... ensin italiassa ja sitten tanskassa...
-
Joselle 3. PM voitto. Välissä kerran 2.
2002 Suomi 1.
2003 Ruotsi 2.
2004 Norja 1.
2005 Tanska 1.
-
Hienoa Jose!
Jos joku ei jaksa poimia listasta.
1. Joseph Quagraine
24. Ari Heinonen
37. Niko Andersson
45. Markku Honkanen
48. Juha Sartesuo
49. Tuomas Lintula
59. Aki Mertsola
63. Petri Mylläri
68. Jethro Lehtojärvi
75. Jussi Sihto
76. Jukka Vihmo
- Hount
Edit: Tottakai mä osaan nyt copypastee ilman typoja!
-
Noniin, nyt on kotiuduttu Tanskasta . Aivan loistavat kisat ja kelikin suosi koko viikonlopun. Suomalaisten yhteishenki ja tunnelma viikonlopunajan oli aivan uskomaton. Monelle jää varmaan pitkäksi aikaa muistoihin sunnuntai iltana suomalaisten kesken ajettu "treenisessio". Hauskaa oli!!! Kiitos siitä kaikille paikalla olleille.
Mitä itse kisaan tulee niin taso oli todella kovaa. Itse ajoin alkuerissä 4/5 erää 5 sekunnin sisään ja se riitti 51. sijaan. Finaalissa meni kone piikille ja rupes stumppailemaan. Se siitä. Virheisiin ei ollut siis yhtään varaa.
Ensivuonna on näytön paikka tanskalaisille miten kisoja järjestetään (PM kisathan ajeteen suomessa 2006). Kuulutukset ja tiedoitus oli ala-arvoista. Esim. alkueriin harvoin ilmoitettiin seuraavan erän numero. Tilanne raportointi oli kanssa puuttellista. Aikaeroja ei olmoitetteu lainkaan ja neljä parasta vaan kuullutettiin etc....
Ja kerran vielä: HYVÄ JOSE!!!
-
Yeah...
Himassa vihdoin.
Olipahan hieno kokemus vaikka kaikki mahdollinen sattuikin mitä vaan voi.
Eka alkuerä meni siihen kun irtos ohjauksen linkki kovassa tällissä radan raunukseen PIIITkän ilmalennon jälkeen. Katsastuksessa todetaan että auto on liian leveä... Kavensin perää 2mm. ja menin katsastuttamaan. Meni läpi, vaikka ensin oli sanottu että on keula ja perä liian leveitä... Pottuuntuneena tivasin että miten voi olla mahdollista että on levee auto kun on Suomessa menny hyvin läpi?? Totesivat että heillä on eri standardi???????? MAinitsin vaan että se on mielenkiintosta kun kuitenkin EFRA sääntöjen mukaan jokapuolella edetään. No mut enivei auto oli nyt sitten sallittu.
Yhdessä alkuerässä rupesin jo hieman pääsemään vauhtiin, kunnes saavutin jonkun todella hitaan jampan... shikaaneissa konttausvauhtia perässä ja kun pääsuora avautu niin puikkasin sisältä rinnalle... kaverilla ei kantti kestäny vaan kiilas täydessä vauhdissa päälle. Auto nous hurjaan ilmalentoon ja pääty keula edellä todela korkealta suoraan lankkuun. Ohjauksen linkki irti ja iskaei poikki. JEEEESSSHHH. Kaverille annettiin sentään stoppari, mutta mitäs se mua hyödytti.
Yks alkuerä keskeyty kun meni vastarille menevä johto poikki. DAMNED.
Yhdessä meni uunituore kytkinkello. (samanlainen kuin Jepellä hajos hieman ennen mua).
Ainoastaan yhden alkuerän siis pääsin ilman ongelmia maaliin joten alkuerien jälkeen sijoitus huima 79.
No seuraavana aamuna nousemaan aivan pohjilta...
Eka nousu oli helppo. Olin jo 2. kierroksella ohittamassa tokana menevää kun kone yhtäkkiä stumppas. Luultavasti osu kivi vauhtipyörään, koska oli niin mystinen stumppaus. puolentoista kierroksen kaulalla 1.
Toka nousu heeeelposti 2. parin sammumisen säestämänä. Vauhti rupes pikkuhiljaa olemaan kohallaan.
Kolmas heleposti 1. Ei ongelmia. Pelkkää köröttelyä maaliin ja todella suurella kaulalla.
1/8 erässä pääsin jo ekaks ja vauhtia rupes olemaan ihan tyydyttävästi.
Kone stumppas ikävästi. Ei mitään... käsky kävi että kiristetään hieman ja kaikki näytti olevan helposti hanskassa kunnes tuli toka stumppaus... AAARGGGGH...
Varikolta tuli käskyä että nyt pitäs sitten ruveta polkemaan... Jatko oli käytännössä mennyt, joten sit annettiin happea oikein urakalla.
Kierrosajaks tuli raju 33,4 todella kuluneella radalla. (ainoastaan Jose ja joku muu pääsi pari kymmenystä alle)
Siinä samalla tuli riehuttua niin kovaa radalla että hyppäsin vikasta hyndästä (jota ei siis ollut tarkoitettu ihmeemmin hypittäväks) Vähintään 3 metriä korkeen hypyn jossa oli pituuttakin jo reilusti... Piti ohittaa hitaampi :D No perskules mutta kaveri onnistu pujottelemaan ittensä alle ja poikkasin sen autosta siipituen. :mrgreen: Car number 8... stop and go. Hääääää???? Miiiikkss? No kone sammu sopivasti taas ja käytiin suorittamassa stopparia. Ei muutakun hulluna lämää vaan ja testattiin taas miten reiska kestää... hyvin kesti. Kori vaan repsotteli lopuks.
Siihen jäi ja siirryin virvoitusjuomien pariin.
Harmittavasti siis touhu kaatu koneeseen. (vanha kone)
Parhaassa nousussa ajoin jopa kierroksen enemmän kuin Josen semissä ajettiin, eli vauhti oli todellakin kohdillaan.
-
Katsokaas kuka keulii 1.05 kohdalla :) Jotkut väittää että ei vihreillä sivusuojilla ole väliä kun ei ne näy. Väärässä olivat taas :D
http://minioffroad.se/component/option,com_zoom/Itemid,60/page,view/catid,5/PageNo,1/key,3/hit,1/
Myös Hoke taitaa vilahtaa pätkässä. Minä linssiludena 5 kertaa :P
PS. Olen katsonut ton pätkät jo kymmenen kertaa :mrgreen:
-
HYVÄ JOSE!!! ja muut..!!
omalta kohalta: vit*ikshan se meni.. ja ARTULLE tiedoks et me ollaan iha mummoja noihin verrattuna.. :mrgreen:
-
ai ollaa :| eli paaaaljo harjotust vaa ni kyl sit parin vuoden pääst voidaa ollaa ees vähä samal tasol. :mrgreen: mut onnittelut joselle myös mun puolest!!!!
-
Myös Hoke taitaa vilahtaa pätkässä. Minä linssiludena 5 kertaa :P
PS. Olen katsonut ton pätkän jo kymmenen kertaa :mrgreen:
Jep... Taisin ainakin kerran vilahtaa.
Harmi kun ei ollu porukka kuvaamassa sitä meidän kisojenjälkeistä reenailua.
Väitän että meillä oli pääsuoralta takasuoran loppuun ylivoimasesti nopeimmat repäsyt. Autoja koeteltiin oikein olantakaa.
Ps: Ja kaikille jotka huokailevat Ruottalaisten peremmuutta tiedoksi että se ei vaadi kuin koneiden luotettavuuden niin tuolla finaalissa olis ollu vähintään kaks (huom. vähintään) meikäläistä enemmän.
Vai monellako Suomalaisella homma kaatu nopeuden puutteeseen?
Ja moniko meistä ajo hitaammin kuin semejen porukka?
-
Kivaa oli, varsinkin sunnuntaina jäsenten välisessä ajoiloittelussa. Autot ja miehet vaihtuivat. Moni varmaan huomasi autostaan ja ajotyylistään uusia juttuja.
Onnittelut Joselle, joka piti meidät muut myös henkisesti pinnalla.
Kisat pidettiin järjestelyjen osalta kyläkilpailuhengessä, mutta ei se juuri haitannut, kun ei oltu yhtä vakavasti liikkeellä kuin erään kuskin äippä.
Tuomaksen kisat menivät sekä ajollisesti että myös teknisesti hyvin, vain yksi konestumppi ekassa alkuerässä(, joka kyllä taisi maksaa yhden nousufinaaliportaan.) Parasta ajoa oli kolmas alkuerä, jossa hän hävisi vain 6 sekkaa Joselle. Nousufinaalissa oli vain kolme kaatoa ja yksi konestumppi tankkauksessa. Tuloksena kettumainen 4. sija, vaikka johtikin erää alussa vissiin ekaan tankkaukseen asti. Ei vaan nopeus riittänyt parempaan. Taktiikkakin oli ajaa varmasti ilman hölmöilyjä. Samassa finaalissa oli myös Aki, jolle vielä julkinen erityiskiitos ettei tötöillyt Tuomaksen kanssa, kun ajoivat monta läppiä peräkanaa. Akihan menetti konestumppeihin omat nousumahdollisuudet. Toisin oli veliruotsalaisilla, joille ei vastaavaa yhteishenkeä löytynyt. Tuomaroinnin vähäisyyden takia ajo oli rumaa tai sitten svenssoneilla on niin kova taso, että jokaisesta sekunnin osasta tapellaan kovemmin kuin meillä.
Kiitokset kaikille hyvästä seurasta ja niistä vinkeistä mitä saatiin auton ja ajamisen suhteen, omat opit taisivat jäädä sinne banketin juomalaulun puolelle.
Ensi vuonna kotimaassa ....
-
Hoke pisti väliin suomalaisten nopeudesta tai paremminkin sen puutteesta. Mulla on kamerassa meidän alkuerätulokset + monta muuta. Täytyy tsiikailla. Tuskin muidenkaan ajaminen ilman teknisiä murheita sujui... mutta jossitellaan.
-
Kaikki kuvat ja videot ovat tervetulleita osoitteeseen jani@rc-racing.info , laatikon koosta ei tarvitse murehtia.
Laitan niitä nettiin. Kiitos!
-
Hoke pisti väliin suomalaisten nopeudesta tai paremminkin sen puutteesta. Mulla on kamerassa meidän alkuerätulokset + monta muuta. Täytyy tsiikailla. Tuskin muidenkaan ajaminen ilman teknisiä murheita sujui... mutta jossitellaan.
Juu oli varmasti muillakin ongelmia, mutta en nähny yhtäkään koneen sammumista nousuissa ainakaan samoissa erissä missä minä ja Ari ajo.
Ilman kahta stumppausta oltais siltikin jatkoon menty, mutta se toinen oli jo kuolettava.
-
Olinko ainoa Josen lisäksi kellä pelas vehkeet koko viikonlopun moitteetta? No kuitenkin meikäläisen nousu jäi 1/8 finaalissa niihin miljoonaan kaatumiseen joita ei saa tehdä. Ja koitui taas se katala 4. paikka. Nousupaikka jäi mutkan tai kahden päähän.
-
TÄÄLLÄ KUVIA *sensuroidut* (http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/PM/nchdenmark.html)
Kisat tuli ja meni, mitäs siihen lisäämään, kokemusta rikkaampana ja rutkasti kertyi kokemusta lisää.
Kyllä sitä vähän turisti olo oli koko ajan mutta eipä sinne finaalipaikkaa lähdettykään hakemaan ;)
Järjestelyt oli kyllä aika hmm... "jotain ihan muuta" mihin suomessa totuttu.
Videoo on joku 1,5h mutta se pitää editoida (joskus), tehdä vaikka joku HighLights pätkä ...
(sori et liveraporttia ei tullut kuin tuo yksi, GPRS yhteydet oli niin hitaat Tanskassa ettei vaan jaksanu)
-
No sekin oli enemmän kuin ei mitään.. kiitti Jeppe siitä. Nyt akut latautuu ja kohti uusia kisoja ;-)
Kivoja kuvia!! :D
-
Pitääkös tuo paikkansa että tuo koira on OLE HARDERIN piski. Kuin me oltiin -93 siellä niin silloinkin oli tuomoinen piski kaikkien luonna ja halusi että sitä rapsutellaan.
Jerzi
PS Missä ne kuuluisat punaiset slerbat on.....
-
http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/PM_II/
Sieltä löytyy lisää kuvia, kiitokset Tuukalle.
-
Piti vielä poimia tää Tiimikuva. Suomen joukkueella kun oli ehdottomasti skapojen paras meininki. Oli kyllä hirmu kivvaa, Vaimokin viihty?!? ;)
(http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/PM/main/PM05-Tanska%20020.jpg)
Josko huomenna tulis sopiva kaapeli postipaketissa ni sais videotkin nettiin... :roll:
-
Tuskallinen havainto oli kun katselin nousufinaalin kierrosaikoja, että nouseminen kaatui sittenkin osittain varikkohitauteen. Muilla nousijoilla tuskin huomasi kierrosajoista millä kierroksella he tankkasivat (2 kertaa) ja itse tankattiin n. 7 sekkaa 2 kertaa kauemmin + yksi tankkaus lisää. Siinä tällä kertaa kuitenkin jälkiviisaana se isoin ero.
Tankkaukseen ajoa ja tankkausta täytyy harjoitella. Ostaa pyssy ja kellottaa tankin kesto huolellisemmin ennen nousufinaaleja. Toinen vaihtoehto tietty on ajaa vaan muita reilusti nopeammin...
-
Tossa on varmaan olennainen harjoittelun paikka (kaikille), hyvä huomio. Kiitos Tuukalle vaivannäöstä.
-
sitäpaitsi tankin pitäisi kestää 7.30 helposti
-
Tallin päätös ajattaa autoa kolmen pysäyksen taktiikalla perustui alkuerien jälkeiseen havaintoon tankin tyhjyydestä. Jostain syystä soppa maistui. Ja kun on kauden muista nousuista stumpit takana niin varman päälle mentiin. Parempi ehjä suoritus kuin riskin otto - oli motto. Ja jostain syystä modeltechiksin löpö oli sumuna tankissa. Se vaikeutti tankkausta (pyssyllä ei tätä ongelmaa ole). Ei muistaakseni aikaisemmin niin ollut. Tää saattaa olla muistihärökin.
Kerroppas JQ Hobaolle, että laittaa tankin sisään sellaisen mittatikun/asteikon, jossa on jotain tankin tilavuustietoja luettavissa esim 10 cm3 välein, jonka voi helposti lukea. Kun nyt sitten ajaa vaikka sen alkueräviisiminuuttisen, niin voisi päätellä tankin keston tarkalleen tietäen ajoajan ja jäljellä olevan löpömäärän/ajoajan ajamatta tankkia kokonaan loppuun. Ei maksa mitään kun valaa sen tankin muotissa, mutta voisi joitakin pöllöjä auttaa.
-
Seossäädöt kohdalleen ja kaasusormen treenaus..
-
Hauskaa oli ja tölkit tyhjeni :D Ihmetytti erittäin paljon nostajien toiminta, jos suomessa ollaan joskus jässä niin tuolla oltiin syväjäässä ja lähdettiin liikkeelle kuin lahnat lukitusta lipastosta...Ja sitten vielä tapaus Pålssssonniin mukavat vanhemmat joihin itse henkilökohtaisesti sain tutustua.mukana olleet tietävät mitä tapahtui mutta nyt lyhyesti. Lauantaina alkuerien aikana Arin oman erän ja Håkan Micke Pålssonin erän jälkeen kun vein arin autoa katsastuksen jälkeen pöydälle alkoi hirveä ruottin mekastus kuulua selän takaa,no siinähän olivat mamma ja pappa Pålsson huutamassa jotain ilmeisesti arin ajotyylistä kun vähän sattui osumaan autollaan micken auton perään ku ei antanu tietä nopeammalleen.Eihän siitä molotuksesta mitään selvää saanut :lol: Kaverini sitten rupes kyselee englanniksi et mikä hätänä sitten vain tuli legendaariset sanat ruotsiksi OTA RAUHALLISESTI silleen et melkein kitarisat heilu hampaissa ku PAPPA huus.Pappa hävis ja mamma jäi vielä molottaa,sit esa vaan sano sille että tollasta tapahtuu jos poikanne on todellakin hitaampi eikä päästä ohi niin voi osua,mamma: ei meidän poika ole hitaampi, ja lähti kävelee....Silloin rupes vähän hermostuu joten lähdettiin esan kanssa autolla kymään tankkaamassa 8)
-
Kivaa oli ja kiitos kaikille paikalla olleille.Sunnuntaina salossa nähdään!!!
-
Hauskaa oli ja tölkit tyhjeni :D Ihmetytti erittäin paljon nostajien toiminta, jos suomessa ollaan joskus jässä niin tuolla oltiin syväjäässä ja lähdettiin liikkeelle kuin lahnat lukitusta lipastosta...Ja sitten vielä tapaus Pålssssonniin mukavat vanhemmat joihin itse henkilökohtaisesti sain tutustua.mukana olleet tietävät mitä tapahtui mutta nyt lyhyesti. Lauantaina alkuerien aikana Arin oman erän ja Håkan Micke Pålssonin erän jälkeen kun vein arin autoa katsastuksen jälkeen pöydälle alkoi hirveä ruottin mekastus kuulua selän takaa,no siinähän olivat mamma ja pappa Pålsson huutamassa jotain ilmeisesti arin ajotyylistä kun vähän sattui osumaan autollaan micken auton perään ku ei antanu tietä nopeammalleen.Eihän siitä molotuksesta mitään selvää saanut :lol: Kaverini sitten rupes kyselee englanniksi et mikä hätänä sitten vain tuli legendaariset sanat ruotsiksi OTA RAUHALLISESTI silleen et melkein kitarisat heilu hampaissa ku PAPPA huus.Pappa hävis ja mamma jäi vielä molottaa,sit esa vaan sano sille että tollasta tapahtuu jos poikanne on todellakin hitaampi eikä päästä ohi niin voi osua,mamma: ei meidän poika ole hitaampi, ja lähti kävelee....Silloin rupes vähän hermostuu joten lähdettiin esan kanssa autolla kymään tankkaamassa 8)
Hah hah, hyvä stoori.. no tämä oli kyllä jo kiertänyt varikoilla joten vihiä aiheesta oli jo saatu ;-) Voi voi Pålssonia, no ainakin sillä on kotijoukot kunnossa, ja luulis että noi svedut ovat tottuneet että tuupataan takaapäin ;-)
-
http://minioffroad.se/nyheter/senaste/ <- pari videoklippiä kisoista vielä!
-
Oli tosi hyvä kisareportaasi PM:stä ja hieman erilainen kuin yleensä. Kiitokset Lehtojärville :!: :D
-
Oli tosi hyvä kisareportaasi PM:stä ja hieman erilainen kuin yleensä. Kiitokset Lehtojärville :!: :D
Ai oliks lehti tullu? :D Kiitos!
-
Jepa sano varikkokissalles että oli hyvä pläjäys. (ja hieman tavanomaista pidempi)
-
Häh mitä missä... Mistä lehdestä te puhutte...? Pienois Mallista vai?
-
Kuvatekstissäkin luki Håkan Honkanen...:-) HOKE sä oot julkkis
-
:wink:
Tottakai... Siis mähän oon ihan stara... :mrgreen:
-
Minua pyydettiin twf8.ws sivustolta ottamaan selvää kuka voitti vuonna 1990 Suomessa järjestetyt PM kisat. Myös Auto ja moottorimerkkiä kaivataan. Jos joku tietää, niin yhteyttä minuun.
-
Juttu oli mukava kesätuulahdus räntäiseen mieleen. Vaimokin luki jutun ja piti siitä, kuten myös viimeisen Lavangon kisojen nousufinaalien lähdöistä. Oli kuulemma jännää. Tarkoittaako tämä sitä, että jatkossa on naisia radan täynnä?! Ja mitä tämä tarkoittaa businekseen. "Nyt uudet mekkaushanskat kevään muotiväreissä" tai "mikä meikki nousufinaaleihin". "Onko väärin väkisin raahata mies ja lapset rc-radalle" otsikko muutaman vuoden päästä PM:n sivulla. ... otinkohan liikaa teetä aamulla. Terkkuja Susannalle essumieheltä ja suosikkipojulta.
-
Niko: Jalas tai Pedersen tietää
-
PM kisat 1990 voitti Jarno Kaasalainen, ajoi vissiin Kyosholla ja motti oli OPS.
Kisat olivat Malmin lentokentän radalla.
-
Kiitän ja kumarran. Kuvaa tuskin löytyy?
-
Oi jukoliste miten mahtava soori PM lehdessä PM kisoista...
Aivan mahtava...
Kiitos Jethro ja varikkokissa... :D
Juuri tällaista tekstiä kaipaa...
Mä oon ihan sanaton... mahtavaa.
-
piti oikein käydä tarkistaa: Söde varikkokissahan se
podiumilta puuttu vielä kissat, damn
suomeen pitää saada??