Polttiksella, vaatiiko se paljon etukäteistyötä ja ajon jälkeen tehtävää työtä ?
entäs säätäminen, saako olla jatkuvasti säätämässä vai toimiiko kun on kerran säädetty ?
Ei vaadi paljoa etukäteistyötä. Ajon jälkeen kannataa mahdollisesti puhdistaa.
Säätämään ei yleensä joudu jos on kerran kunnolla säätänyt.
Itse ainakin tarkistan kaikki paikat ennen ajoa: Liitännät, filtterin, servojen toimivuus, vastarin akun jännite, Ja ajon jälkeen rasvaan auton etenkin tukivarret ja puhdistan nivelet.
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"ajon jälkeen rasvaan auton etenkin tukivarret ja puhdistan nivelet.
En oo ennen kuullu et tukivarsia rasvattais :shock:
Ainakin niihin tarttuu skeida hyvin sen jälkeen...
Niveliin ym. kannattaa kahdesti miettiä haluaako jotain rasvoja levitellä, nimittäin se yhdistettynä hiekkaan kuluttaa niveliä oikeastaan nopeammin.
Joka ajelun jälkeen puhdistukset, tarkastukset, öljyämiset (ilmanputsari) = 60minuuttia. Lisäksi akkujen ja hehkun lataukset. Tämä ajelu-session pituudesta riippumatta.
"Ratsioina" sillon tällöin diffit auki ja tarkistukseen ja sama iskareille. Epäsäännöllisin väliajoin.
Onpa auto valmiina sitten seuraavaan kertaan.
Seuravaan kertaan lähdettäessä - Akut paikalleen + koe käyttö -> baanalle.
Mukana on aina valmiina toinen ilman-putsari + öljyttyjä suodattimia (miniGrip) siihen - jos ajossa menee NIIN törkyiseksi.
Tuolla kiesi odottaa syys-huollon jälkeistä ajelua.
- Tarvis varmaa ostaa poltto-ainettakin . . . hmmm . .
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"Joka ajelun jälkeen puhdistukset, tarkastukset, öljyämiset (ilmanputsari) = 60minuuttia. Lisäksi akkujen ja hehkun lataukset. Tämä ajelu-session pituudesta riippumatta.
"Ratsioina" sillon tällöin diffit auki ja tarkistukseen ja sama iskareille. Epäsäännöllisin väliajoin.
Onpa auto valmiina sitten seuraavaan kertaan.
Seuravaan kertaan lähdettäessä - Akut paikalleen + koe käyttö -> baanalle.
Mukana on aina valmiina toinen ilman-putsari + öljyttyjä suodattimia (miniGrip) siihen - jos ajossa menee NIIN törkyiseksi.
Tuolla kiesi odottaa syys-huollon jälkeistä ajelua.
- Tarvis varmaa ostaa poltto-ainettakin . . . hmmm . .
Juuri tuonlaisia huoltotoimenpiteitä ajattelinkin, kiitos asiallisista vastauksistanne..
Itselläni normaali rutiini radalle lähdettäessä on seuraavan listan mukainen:
- starttiboksin akun lataus mikäli tarvetta
- vastariakkujen lataus
- lähettimen akkujen tarkistus
- filtterin vaihtaminen uuteen ja siihen tietty sitten sitä öljyä samalla
Radalle kun pääsen:
- sähköjen tarkistus (että kaikki toimii varmasti)
- radan tarkistus (irtokivet tms pois jne)
Ajon jälkeen:
- auton puhdistus.. boksit ja pilli irti jotta saa paremmin lian pois.
Toivottavasti ei mitään hirveän oleellista unohtunut.. :D