RC10.FI

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: hja75 - 12.05.05 - klo: 18.14

Otsikko: Onko käytännön ajelu hankalaa..
Kirjoitti: hja75 - 12.05.05 - klo: 18.14
Polttiksella, vaatiiko se paljon etukäteistyötä ja ajon jälkeen tehtävää työtä ?

entäs säätäminen, saako olla jatkuvasti säätämässä vai toimiiko kun on kerran säädetty ?
Otsikko: Onko käytännön ajelu hankalaa..
Kirjoitti: MarkusH - 13.05.05 - klo: 09.37
Ei vaadi paljoa etukäteistyötä. Ajon jälkeen kannataa mahdollisesti puhdistaa.
Säätämään ei yleensä joudu jos on kerran kunnolla säätänyt.
Otsikko: Onko käytännön ajelu hankalaa..
Kirjoitti: Jose.92 - 13.05.05 - klo: 12.39
Itse ainakin tarkistan kaikki paikat ennen ajoa: Liitännät, filtterin, servojen toimivuus, vastarin akun jännite, Ja ajon jälkeen rasvaan auton etenkin tukivarret ja puhdistan nivelet.
Otsikko: Onko käytännön ajelu hankalaa..
Kirjoitti: rs tuning - 13.05.05 - klo: 14.20
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
ajon jälkeen rasvaan auton etenkin tukivarret ja puhdistan nivelet.

En oo ennen kuullu et tukivarsia rasvattais :shock:
Otsikko: Onko käytännön ajelu hankalaa..
Kirjoitti: Sami L - 13.05.05 - klo: 14.26
Ainakin niihin tarttuu skeida hyvin sen jälkeen...

Niveliin ym. kannattaa kahdesti miettiä haluaako jotain rasvoja levitellä, nimittäin se yhdistettynä hiekkaan kuluttaa niveliä oikeastaan nopeammin.
Otsikko: Itselläni normaali toiminta:
Kirjoitti: MarGox - 13.05.05 - klo: 14.31
Joka ajelun jälkeen puhdistukset, tarkastukset, öljyämiset (ilmanputsari) = 60minuuttia. Lisäksi akkujen ja hehkun lataukset. Tämä ajelu-session pituudesta riippumatta.
"Ratsioina" sillon tällöin diffit auki ja tarkistukseen ja sama iskareille. Epäsäännöllisin väliajoin.

Onpa auto valmiina sitten seuraavaan kertaan.

Seuravaan kertaan lähdettäessä - Akut paikalleen + koe käyttö -> baanalle.
Mukana on aina valmiina toinen ilman-putsari + öljyttyjä suodattimia (miniGrip) siihen - jos ajossa menee NIIN törkyiseksi.

Tuolla kiesi odottaa syys-huollon jälkeistä ajelua.
- Tarvis varmaa ostaa poltto-ainettakin . . . hmmm . .
Otsikko: Re: Itselläni normaali toiminta:
Kirjoitti: hja75 - 13.05.05 - klo: 14.36
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Joka ajelun jälkeen puhdistukset, tarkastukset, öljyämiset (ilmanputsari) = 60minuuttia. Lisäksi akkujen ja hehkun lataukset. Tämä ajelu-session pituudesta riippumatta.
"Ratsioina" sillon tällöin diffit auki ja tarkistukseen ja sama iskareille. Epäsäännöllisin väliajoin.

Onpa auto valmiina sitten seuraavaan kertaan.

Seuravaan kertaan lähdettäessä - Akut paikalleen + koe käyttö -> baanalle.
Mukana on aina valmiina toinen ilman-putsari + öljyttyjä suodattimia (miniGrip) siihen - jos ajossa menee NIIN törkyiseksi.

Tuolla kiesi odottaa syys-huollon jälkeistä ajelua.
- Tarvis varmaa ostaa poltto-ainettakin . . . hmmm . .


Juuri tuonlaisia huoltotoimenpiteitä ajattelinkin, kiitos asiallisista vastauksistanne..
Otsikko: Onko käytännön ajelu hankalaa..
Kirjoitti: copter - 13.05.05 - klo: 15.05
Itselläni normaali rutiini radalle lähdettäessä on seuraavan listan mukainen:

- starttiboksin akun lataus mikäli tarvetta
- vastariakkujen lataus
- lähettimen akkujen tarkistus
- filtterin vaihtaminen uuteen ja siihen tietty sitten sitä öljyä samalla

Radalle kun pääsen:

- sähköjen tarkistus (että kaikki toimii varmasti)
- radan tarkistus (irtokivet tms pois jne)

Ajon jälkeen:

- auton puhdistus.. boksit ja pilli irti jotta saa paremmin lian pois.

Toivottavasti ei mitään hirveän oleellista unohtunut.. :D