RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: hja75 - 12.05.05 - klo: 18.14
-
Polttiksella, vaatiiko se paljon etukäteistyötä ja ajon jälkeen tehtävää työtä ?
entäs säätäminen, saako olla jatkuvasti säätämässä vai toimiiko kun on kerran säädetty ?
-
Ei vaadi paljoa etukäteistyötä. Ajon jälkeen kannataa mahdollisesti puhdistaa.
Säätämään ei yleensä joudu jos on kerran kunnolla säätänyt.
-
Itse ainakin tarkistan kaikki paikat ennen ajoa: Liitännät, filtterin, servojen toimivuus, vastarin akun jännite, Ja ajon jälkeen rasvaan auton etenkin tukivarret ja puhdistan nivelet.
-
ajon jälkeen rasvaan auton etenkin tukivarret ja puhdistan nivelet.
En oo ennen kuullu et tukivarsia rasvattais :shock:
-
Ainakin niihin tarttuu skeida hyvin sen jälkeen...
Niveliin ym. kannattaa kahdesti miettiä haluaako jotain rasvoja levitellä, nimittäin se yhdistettynä hiekkaan kuluttaa niveliä oikeastaan nopeammin.
-
Joka ajelun jälkeen puhdistukset, tarkastukset, öljyämiset (ilmanputsari) = 60minuuttia. Lisäksi akkujen ja hehkun lataukset. Tämä ajelu-session pituudesta riippumatta.
"Ratsioina" sillon tällöin diffit auki ja tarkistukseen ja sama iskareille. Epäsäännöllisin väliajoin.
Onpa auto valmiina sitten seuraavaan kertaan.
Seuravaan kertaan lähdettäessä - Akut paikalleen + koe käyttö -> baanalle.
Mukana on aina valmiina toinen ilman-putsari + öljyttyjä suodattimia (miniGrip) siihen - jos ajossa menee NIIN törkyiseksi.
Tuolla kiesi odottaa syys-huollon jälkeistä ajelua.
- Tarvis varmaa ostaa poltto-ainettakin . . . hmmm . .
-
Joka ajelun jälkeen puhdistukset, tarkastukset, öljyämiset (ilmanputsari) = 60minuuttia. Lisäksi akkujen ja hehkun lataukset. Tämä ajelu-session pituudesta riippumatta.
"Ratsioina" sillon tällöin diffit auki ja tarkistukseen ja sama iskareille. Epäsäännöllisin väliajoin.
Onpa auto valmiina sitten seuraavaan kertaan.
Seuravaan kertaan lähdettäessä - Akut paikalleen + koe käyttö -> baanalle.
Mukana on aina valmiina toinen ilman-putsari + öljyttyjä suodattimia (miniGrip) siihen - jos ajossa menee NIIN törkyiseksi.
Tuolla kiesi odottaa syys-huollon jälkeistä ajelua.
- Tarvis varmaa ostaa poltto-ainettakin . . . hmmm . .
Juuri tuonlaisia huoltotoimenpiteitä ajattelinkin, kiitos asiallisista vastauksistanne..
-
Itselläni normaali rutiini radalle lähdettäessä on seuraavan listan mukainen:
- starttiboksin akun lataus mikäli tarvetta
- vastariakkujen lataus
- lähettimen akkujen tarkistus
- filtterin vaihtaminen uuteen ja siihen tietty sitten sitä öljyä samalla
Radalle kun pääsen:
- sähköjen tarkistus (että kaikki toimii varmasti)
- radan tarkistus (irtokivet tms pois jne)
Ajon jälkeen:
- auton puhdistus.. boksit ja pilli irti jotta saa paremmin lian pois.
Toivottavasti ei mitään hirveän oleellista unohtunut.. :D