oisko jollakin tietoa mistä johtuu kun otan hehkun irti tulpasta niin auto sammuu heti?
Varmaan tulppa rikki, vaihda tulppa..
Kone on niin rikkaalla että tulppa jäähtyy heti kun hehkun irrottaa.
Onko kone siis uusi? Onko sitä sisäänajettu?
Jne.
Jos se on uusi niin älää vaihda turhaan tulppaa.
auto on uusi sisään ajossa vaihdoin tulpan ja se rupes taas toimimaan
kolmen tankillisen jälkeen teki tuon.
no nyt on 6 tankillista takana ja rupee pikkuhiljaa toimimaan paremmin säädin hiukan laihemmalle.
mikä tuossa pitäisi olla sisään ajo säädöt?
ja mikä lopullinen säätö?
Niin, hoke, kannatti kuitenkin vaihtaa se tulppa vaikka kone oli uusi.. :)
Noita lopullisii säätöi on tästä paha mennä sanomaan, mut niin et käy ja kukkuu kunnolla.. :D
Lainaus käyttäjältä: "Antti S"Niin, hoke, kannatti kuitenkin vaihtaa se tulppa vaikka kone oli uusi..
:?
Eli kone ei ollut uusi vaan parit tankit oli käytetty.
Ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä tulpassa ei edelleenkään ole vikaa vaan se on kastunut ja öljyssä.
Aina olen ajanut konee sisään tulpalla mikä on mukana tullut ja vielä hakenut säädötkin lähes kohdilleen ennenkuin olen vaihtanut uuden tulpan ja vasta sitten kiristänyt koneesta kaiken irti.
Ja anteeksi nyt mutta tuo lälläslää tyylinen turha kommenttisi vaikuttaa siltä kuin olisit todella nuori juniori. :?
Lainaus käyttäjältä: "zaku"auto on uusi sisään ajossa vaihdoin tulpan ja se rupes taas toimimaan
kolmen tankillisen jälkeen teki tuon.
no nyt on 6 tankillista takana ja rupee pikkuhiljaa toimimaan paremmin säädin hiukan laihemmalle.
mikä tuossa pitäisi olla sisään ajo säädöt?
ja mikä lopullinen säätö?
Tulpan kunto on hyvä tarkistaa laittamalla se *ladattuun* hehkuun kiinni ja katsoa että se hehkuu tasaisesti oranssina. Olen kokeillut Cipollaa, NovaRossia ja RB tulppaa omassani (WS7II, C5) ja kyllä aioin pysyä vain RB:n omassa.
Mä jouduin jo ekan tankin jälkeen sulkee pääneulaa että pystyi ajamaan radalla sisäänajoa. 6 tankillisen kohilla mulla oli jo varmaan tehdasasetuksissa pääneula. Hommahan menee niin että ekan tankin jälkeen pukilla pääneulaa avataan 1 kierros josta lähdetään sitten 3 tankin jälkeen kiristää. Muttta kuten sanoin C5 :ssa se oli yhden kierroksen sijaan 1/2 että ylipäätänsä pystyi ajamaan.
Lue esim. http://www.rbproducts.com/mainEn.php?part=Support&L=En&pagefaq=faqEn/Running-in%20Procedure
Sieltä löytyy erikseen ohjeet .21 koneille kts. http://www.rbproducts.com/explose/RB%20CONCEPT/instructions21.pdf
Itsekin ehkä aloin liian nopeesti ottaa kierroksia tosta C5 koneesta kun oli ikäänkuin liian kiire radalla muiden seassa. Malttia vaan, se palkitsee sitten. Ei sikseen koneesta alkoi tehot löytymään vasta parin litran jälkeen jonka jälkeen ajaminen alkaa olla nautittavaa. Ainakin tuo C5 sunnuntaina pelasi todella hyvin ja lämmöt kurissa ja tehoa aivan pirusti joten tuskin tuo sisäänajo nyt juurikaan epäonnistui. Tiedä sitten kuluuko nopeammin väljäksi, mutta sen sitten näkee. Puristuksia on vielä niin ettei ainakaan vauhtipyörä pyöri yli kuolonkohdan tulpan ollessa kiinni. Koneella on siis ajettu lähemmäs 3L.
Sen mitä on tulppien käytöstä oppinut yhden kisaviikonlopun aikana on: Jos moottori ei käy syynä on 95% tulppa, joten vaihtoon ja HETI! Ja jos ei sitten rupea käymään niin sen jälkeen katsellaan muita vaihtoehtoja.
Mut sisäänajossa, en minäkään ole koskaan saannut tulppaa menemään.
Niitä on tullut tehtyä lähemmäs 20....
Yleensä syynä siihen ettei käy muuta kuin hehku täällä on sisäänajossa vaan se että kun kone on jäähtynyt, ja se laitetaan suusiksi käyntiin niin silloin se saa likaa soppaa. Ruuvia laihemmalle, sit kun käy niin kiertelee takas rikkaalle. Muuta lämpöjä ei saa pästää nousemaan liika!!
Lainaus käyttäjältä: "tux10"Mut sisäänajossa, en minäkään ole koskaan saannut tulppaa menemään.
Niitä on tullut tehtyä lähemmäs 20....
Joo ei mullakaan mut nyt kyllä meni, no tietty riippuu minkä laskeen sisäänajoksi, onko 10s tankki sellainen? Ääh, samapa tuo, kone pauhaa ja kulkee ainakin toistaseks. Taisin mennä kyllä niissä tankillisissa laskuissa sekaisin siinä muiden kanssa lavangossa touhutessa :roll:
no niin nyt olis vähän taas kiristelty ruvia ja kone rupee toimimaan aina vaan paremmin.
lämpömittaria en omisa joten ei oo tullu lämpöjä seurailtua oon vaan varovaisesti koittannu edetä!
tänään päivällä lavangon radalla jo hiukan uskalsin konetta kierrättääkki.
tuntuu tuossa potkua olevan edelliseen verrattuna.
ala ruuvia en oo säätänny viellä ollenkaan, ku en oo varma kuinka se tapahtuu :oops:
pitääkö ensin saada tuo oikea säätö pää neulasta?
ja milloin se on sopiva?
onko säätämisessä tuo lämpö mittari ehdoton?
ajettujen tankkien lukumäärästä ei enää oo tietoo mut arviolta 12-15