RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: KyPak - 29.05.05 - klo: 20.55
-
Lopputulokset - FTT V 2005
28.5. Kuusankoski
TS-10
A-finaali
1 # 1 Christer Andersson MMRc [ 1 2 1 ] 2
2 # 5 Simo Ahoniemi HyUA [ 3 1 2 ] 3
3 # 3 Sakke Ahoniemi HyUA [ 2 3 3 ] 5
4 # 2 Jouko Termonen SRC [ 4 7 4 ] 8
5 # 60 Teemu Saarinen HyUA [ 6 4 5 ] 9
6 # 8 Pauli Helin TamUA [ 5 6 9 ] 11
7 # 4 Kalle Lehto KyPAK [ 7 5 10 ] 12
8 # 31 Sebastian Trzaska JyvSRK [ 8 10 6 ] 14
9 # 11 Ari Salminen RiiUA [ 10 9 7 ] 16
10 # 6 Vesa Yli OUA [ 9 8 8 ] 16
B-finaali
11 # 7 Pekka Koivula TamUA [ 1 1 ] 2
12 # 32 Panu Vehniäinen ÄkiUA [ 2 3 ] 5
13 # 22 Marko Salminen RiiUA [ 6 2 ] 8
14 # 26 Veini Mäkinen JärvSRK [ 4 4 ] 8
15 # 24 Carl-Magnus Fager VAU [ 3 7 ] 10
16 # 21 Juho Koskivuo VAU [ 5 8 ] 13
17 # 28 Petri Laitala SRC [ 7 6 ] 13
18 # 106 Kari Sinisaari HyvUa [ 9 5 ] 14
19 # 35 Teemu Rytsy LMM [ 8 9 ] 17
C-finaali
20 # 89 Kenneth Södergård VUA [ 1 1 ] 2
21 # 118 Olev Pihl EAMK [ 2 3 ] 5
22 # 40 Jarno Mattila SRC [ 3 2 ] 5
23 # 115 Priit Luman EAMK [ 4 4 ] 8
24 # 157 Jyri Similä SRC [ 5 7 ] 12
25 # 91 Pekka Reittilä JärvSRK [ 6 6 ] 12
26 # 49 Visa Helmijoki TamUA [ 8 5 ] 13
27 # 90 Miika Kaukovalta JärvSRK [ 7 9 ] 16
28 # 141 Sami Salmela VAU [ 9 8 ] 17
TSP-10
A-finaali
1 # 95 Ari Lappi MMRc [ 1 10 1 2
2 # 67 Jarkko Mustonen VAU [ 6 1 3 4
3 # 51 Matti Korvenmaa MikUA [ 2 2 2 4
4 # 160 Björn Södergård VUA [ 5 3 4 7
5 # 103 Jyri Konoila VAU [ 3 4 10 7
6 # 27 Niko Putkonen TamUA [ 4 5 5 9
7 # 48 Niko Vuorenmaa RiiUA [ 7 7 6 13
8 # 54 Jukka Penttinen LahUA [ 10 6 9 15
9 # 136 Risto Koskinen TamUA [ 8 8 7 15
10 # 65 Jouko Näätänen VihUA [ 9 9 8 17
B-finaali
11 # 80 Kalle Mäki TUA [ 1 3 ] 4
12 # 147 Juha Jokinen TamUA [ 2 2 ] 4
13 # 59 Jesse Kähkönen SRC [ 6 1 ] 7
14 # 151 Tero Suoniemi TamUA [ 3 6 ] 9
15 # 53 Joni Siitonen KyPAK [ 5 4 ] 9
16 # 159 Tero Lindeman LMM [ 4 5 ] 9
TSS-10
A-finaali
1 # 37 Joni Minkkinen LMM [ 1 1 2 ] 2
2 # 33 Miko Teponoja TamUA [ 4 2 1 ] 3
3 # 36 Viljami Kutvonen VAU [ 2 10 4 ] 6
4 # 43 Matti Hölttä VAU [ 6 3 3 ] 6
5 # 44 Jussi Neirola EPUA [ 3 9 5 ] 8
6 # 45 Jyrki Lehto ATAK/UA [ 8 4 7 ] 11
7 # 46 Harri Lukkari MMRc [ 5 7 6 ] 11
8 # 140 Joonas Holsti VAU [ 7 5 8 ] 12
9 # 55 Henri Ahola KyPAK [ 10 6 9 ] 15
10 # 93 Sami Sinisalo TUA [ 9 8 10 ] 17
B-finaali
11 # 56 Tommi Himanen MikUA [ 1 1 ] 2
12 # 123 Lauri Aulin ATAK/UA [ 2 3 ] 5
13 # 52 Iina Mäkelin KyPAK [ 4 2 ] 6
14 # 135 Niko Lindvall VAU [ 3 7 ] 10
15 # 139 Aleksi Kaasinen VAU [ 5 5 ] 10
16 # 143 Otto Laurila RiiUA [ 8 4 ] 12
17 # 142 Toni Niinivirta MMRc [ 6 6 ] 12
18 # 144 Mikko Möller VAU [ 7 8 ] 15
19 # 138 Mihail Tchistovski LahUA [ 9 9 ] 18
* * *
Lopputulokset - GPT I 2005
29.5.2005 Kuusankoski
TP-10
sij, num, nimi, seura, finaalitulos
1 # 1 Tony Raikas KyPAK 139 30:05.359
2 # 4 Teemu Saarinen HyUA 137 30:02.569
3 # 2 Antti Ollinmäki JärvSRK 134 30:08.713
4 # 9 Kari Sinisaari HyUA 133 30:08.336
5 # 21 Alexandr Naumov RUS 125 30:14.253
6 # 16 Daniel Kalves TamUA 122 30:04.342
7 # 27 Matti Korvenmaa MikUA 120 30:12.134
8 # 6 Janne Westerlund VAU 112 30:10.332
9 # 32 Niko Putkonen TamUA 0 7.729
10 # 22 Olev Pihl EAMK 0 -.---
11 # 31 Joni Minkkinen LMM 82 20:11.348
12 # 7 Tero Kupari LohUA 81 20:08.773
13 # 13 Tom Kalves TamUA 81 20:08.807
14 # 28 Jethro Lehtojärvi TUA 79 20:08.617
15 # 34 Boris Martynenko RUS 68 20:02.210
16 # 29 Matti Iivonen KyPAK 46 11:59.022
17 # 8 Jomi Pulli KyPAK 40 9:39.641
18 # 33 Taneli Kettunen 24 15:54.827
19 # 26 Niko Andersson TUA 22 6:16.522
20 # 12 Aarre Sillanpää TamUA 7 4:14.441
21 # 18 Marko Salminen RiiUA 3 56.144
22 # 15 Olli Löflund JärvSRK 0 2.420
23 # 20 Alexey Egorov RUS 0 -.---
24 # 30 Joonas Holsti VAU 0 -.---
TS-10 Kansallinen
sij, num, nimi, seura [fin1, fin2, fin3] yht
1 # 1 Christer Andersson MMRc [ 5 1 1 ] 2
2 # 36 Viljami Kutvonen VAU [ 1 2 4 ] 3
3 # 115 Priit Luman EAMK [ 2 3 3 ] 5
4 # 33 Miko Teponoja TamUA [ 4 4 2 ] 6
5 # 55 Henri Ahola KyPAK [ 3 5 5 ] 8
Kiitokset kilpailijoille!
-
Kisat olivat perinteistä Kuusan laatukamaa. Kaikki oli huomioitu ja toteutettu ammattitaidolla. Varikkoteltta ja ajajakorokkeen katos olivat erinomaiset, tulosta kerhon taustajoukkojen hyvistä junailutaidoista - ja suuresta työpanoksesta.
Pitkän kisan läpivienti on raskas operaatio, mutta järjestäjien ja erityisesti kuuluttajan suoritus olivat esimerkillisiä. Kiitos hyvistä kisoista! Onnea kaikille voittajille!
Kun on kehuttu, niin voitaneen tuoda esiin myös kömmähdykset.
TSP-luokan B-finaalin ensimmäisessä lähdössä sattui harmillinen vahinko. Erän voittaneen auton ponderi ei toiminut, ja vaikka erän aikana useasti kuulutettiin hänelle otettavan manuaalisesti aika, hänen ajoaan ja siis voittoaan ei kuitenkaan huomioitu tuloksissa. Autossa oli kisajärjestäjän käyttöön antama lainaponderi, jonka liittimessä todettiin jälkikäteen vika. Voittoajo olisi mielestäni pitänyt huomioida, koska sillä oli useita sivullisiakin todistajia. Tässä tilanteessa olisi terveen järjen ja tilannetajun pitänyt ratkaista, ei pykälien.
Sama auto voitti myös toisen finaalierän, mutta menetti siis koko B-finaalin voiton.
TS-luokan A-finaalin kolmannessa lähdössä tapahtui selvä varaslähtö, joka kuulutettiinkin, mutta virheellisesti: "Auto numero 3 varaslähtö". Kyseessä oli kuitenkin lähtöruudun 3 auto. Itsestään selvää oli, että kyseinen kuski tiesi, ketä tarkoitettiin, ajoi heti stopparipaikalle, ja sai olla siellä pitkään. Itsekin katsojana ymmärsin tilanteen samoin kuin kyseinen kilpailija.
Vasta tämän jälkeen kuulutettiin oikaisu: "Lähtöpaikan 3 auto..." joka kutsuttiin stopparille. Kutsun toistamisen jälkeen auto menikin rangaistusalueelle - uudestaan.
Tällaista ei saisi sattua SM-sarjan huipputasolla.
- - - - - - - - - -
Vähän yleisempää asiaa - ei välttämättä edelläoleviin tapauksiin liittyen, mutta kylläkin niiden mieleen tuomina.
Jotenkin on jo pitkään ollut sellainen fiilis, että laji on kehittynyt kovin byrokraattiseen suuntaan. Siten, että kaikenlaisten ohjeiden ja määräysten täyttämisestä tuntuu tulleen pääasia. Yksilön asian ja järkevän joustavuuden kustannuksella. Ei pykälistä tietenkään haittaa ole, niin kauan kun ne eivät tee kisojen järjestämisestä ja läpiviemisestä kohtuuttoman hankalaa, eivätkä estä terveen järjen käyttöä. Itsetarkoitus niistä ei saisi tulla.
Jopa tuntuu siltä, että esimerkiksi kilpailun valvojalta edellytetty raportointi AKK:lle on viritetty jonkinlaiseksi ilmiantojärjestelmäksi kunnon Stasi-tyyliin. Miten raportteja käytetään esim. kisoja jaettaessa, sitä en tiedä. Mutta jos käytetään, niin ollaan helposti vaarallisella tiellä.
Toivoisin olevani väärässä, mutta muutamat varikkojutustelut lajin tuntevien kanssa sekä omatkin kokemukset puhuvat toista.
-
Pitkän (ja poliisien myötävaikutuksella kalliin) reissun jälkeen taas on jossain määrin palauduttu normaaliin rytmiin. Kisaviikonloppu oli aika rankka ainakin itselleni, koska en ollut työkiireiden takia pahemmin ehtinyt valmistelemaan reissua ja moni asia kuten moottorinvaihdot, akkujen kasaamiset jne jäivät aivan viimetinkaan. Kiireestä ja joistain murheista huolimatta kuitenkin viikonloppu meni ainakin omalta osaltani aika "nappiin", tätä tosin oli myötävaikuttamassa oma tiimi sekä henkilöt Ari Lappi, Niko Putkonen ja Jomi Pulli. Suuret kiitokset heille kaikesta avusta!
Kuten aikaisemminkin, niin Kuusankosken järjestelyt olivat huippuluokkaa ja telttakatos palveli erittäin hyvin vaikka sadetta ei tällä kertaa lauantaina nähtykään. Sunnuntaina tosin teltalle oli jo käyttöä kun aamulla taivaalta hetkellisesti jotain ropisi alas. Katokseen liittyen ainoana miinuksena pitäisi sen rakennetta, koska kovempi tuulipuuska oli useampaan otteeseen viemessä kävelytien puoleista päätyä ilmaan ja siinä samassa myöskin yksi teltan tukipalkeista kaatui suoraan autoni päälle. Mitään ei kuitenkaan onneksi mennyt rikki.
Finaaleissa jäin kaipaamaan äänimerkkiä lähetyksessä. Lippu tietysti toimii, mutta se pakottaa katseen osittain pois omasta autosta. Varsinkin niille jotka lähtivät kaukaa mutkasta uskoisin tämän olleen ongelmallista. Käsitykseni mukaan äänimerkiksi sopivia torvia tms saa suhteellisen edullisesti (muutamalla eurolla), joten mielestäni sen hinnan ei ainakaan pitäisi muodostua ongelmaksi.
Sunnuntain kisassa heräsi jotain keskustelua ajolinjoistani semeissä muutaman henkilön kanssa. Pahoittelen kovasti jos semeissä jonkun mielestä tuntui siltä, että ajon liian "vaarallista" linjaa. Tästä kuitenkin rangaistukseni kärsin kilpailun aikana, enkä tietenkään tarkoituksellisesti osunut kehenkään. Semeissä kuitenkin kisattiin jatkopaikasta ja siellä erot eivät olleet niin suuria, joten pakko oli yrittää parhaansa. Tilanne mistä sain rangaistuksen valitettavasti saattoi maksaa tälle toiselle kisaajalle finaalipaikan verran, mutta näitä valitettavasti sattuu. Eli ensimmäisessä kisassani tein ajovirheen jonka kuka tahansa muukin kokeneempi kuljettaja olisi voisi tehdä, mutta koska olin ensikertalainen niin ainakin itsestäni tuntui että minua syyllistettiin siitä "helppona kohteena" turhankin paljon.
Sunnuntaina semeissä ja finaaleissa kuulutuksissa myöskin oli hieman parantamisen varaa mielestäni. Tilannetta kyllä kovasti tiedotettiin muuten, mutta autojen välisiä eroja ei muuten kuin kärkiautojen osalta. Kun ajetaan yli 80+ kierrosta putkeen, niin silloin kuljettajan on hyvin hankala tietää ketä on samalla ja ketä eri kierroksella (varsinkin jos lähtee varikolta pari kierrosta myöhässä). Käytännössä en tiennyt milloin olisi pitänyt pyrkiä pitämään auto takana ja milloin päästämään suosiolla ohitse. Tietysti osa autoista oli itsestäänselvyyksiä että menivät huomattavasti lujempaa, mutta eivät kaikki.
Perinteiset + / - :
+++ Team Losi JRX-S :mrgreen:
++ Kaikki apu mitä sain yllä mainituilta henkilöiltä. Tämä harrastus on mielestäni erittäin hieno juuri sen takia, että ihmiset vilpittömästä toivovat muiden onnistuvan ja ovat valmiita auttamaan sen saavuttamisessa. Tosin poikkeus vahvistaa säännön.
++ Ensimmäinen kosketus TP-10 luokkaan sunnuntaina, joka sujui suhteellisen hyvin.
+ TEK-finaali lauantaina. Kaikki tiimin kuskit samassa finaalissa.
+ Oli hienoa ajaa tiukka vääntöä TSP-10 finaaleissa sekä sen jälkeen katsoa samaa nostovuorossa TS-10 finaaleissa.
- Äänimerkin puute
- Tekniset murheet perjantaina ja sunnuntaina, joista kuitenkin selvittiin loppujen lopuksi.
- Kuulutukset sunnuntaina
..
- Sakot paluumatkalla :oops:
-
Pahoittelen omaa kolarointiani ja agressiivista ajoani.
+ Aikataulu
+ Varikko teltta
+ Sää
- Yokomosta hajosi eräharjoituksessa taka bulkki ja ylädekki katkesi. EI kenelläkään tietenkään ollut vanhaan hihna Yokomoon varaosia. Joten jouduin ajamaan kisani liimatuilla osilla.
- Tuomarointi
- Oma ajo/nopeus
- Renkaitten kuluminen
-/+ Pito
-
Taas yhdet fin trackit ajettu. Onnea kaikile voittajille.
Ei alkanut kesäkausi kovin häävisti tss-10 19. eli viiminen :cry: homma kaatui kolmessa ensimmäisessä alkuerissä radiohäiriöihin ja neljännessä häiriöt olivat pois (kiitos möllerille että lainasi vastaria) ja pääsin jotenkuten ajamaan ja paras aika oli 15.666 eli ei kovin hyvä.
Fiinaaleissa vauhti ei vaan riittänyt suorilla (olisi sittenkin pitänyt laittaa isompi pinioni)
+järjestelyt
+varikkoteltat
-----häiriöt alkuerissä
-oma vauhdin puute finaaleissa
-minkä takia kaikki pitää aina oppia kantapään kautta???
-päätin sitten sen jatkojohdon jättää kisapaikalle
-minkätakia kaikki häiriöt tapahtuu aina ratkaisesvissa kohdissa?
Tästä on sitten hyvä jatkaa seuraavan kerra hyvinkäällä vissiinkin mäntsälän järjestämissä kisoissa
-
Mulla kisa meni ihan päin mäntyä, kun autoa ei saatu säätöihin vaikka miten yritti (kiitokset heille jotka auttoivat).Ja unohdettiin vielä pöytä kotiin...
-----säädöt
-----oma suoritus
-----asso
-
Erinomaiset kisat jälleen Kypakilta! Ei nykyisessäkään radassa mitään vikaa ole, mutta hienoa että Kuusankoskelle rakennetaan entistä suurempi rata. Toivottavasti päästään ajamaan tulevaisuudessa Suomessa sähkötouringin EM-kisat, niin ei tarvitsisi lähteä merta pidemmälle kalaan :wink:
plussapisteet ja miinukset:
+ Asso/Corally/Xray (valitse omasi, kaikilla pääsee)
+ mukava kerrankin aloittaa kausi hyvässä säässä ilman auton uittamista
+ varikkoteltat nähtävästi karkoittivat pilvet tehokkaasti
+ pidennetyt lähtövälit finaaleihin > ei kolareita > näin myös jatkossa!
- lähetystapa: 50 cm pituinen keppi ja pieni lippu ei näkynyt pahemmin radan oikeaan reunaan > äänimerkki seuraavaan kisaan niin ei tarvi arpoa oikeaa lähtöhetkeä
-
Kiitokseni järjestäjälle, olivat mukavasti järjestetty ja sen suurempia kommelluksia ei sattunut ainakaan omalle kohdalleni!
Hauskaa oli ja varmasti tulen ajamaan muutaman GPT kisan vielä lisää niin hienoa se oli. Käsittämätöntä että on niin vähän aktiiveja näin mahtavassa luokassa. Kaluston kun nykyään saa jo paljon halvemmalla kuin vuosi sitten. Mäntsälä jää välistä päällekkäisen Hobao Cup kisan takia mutta muihin ollaan kovasti tulossa... :P
Plus/Miinus
Ruusut
+ Hobao GPX4 toimi yllättävän hyvin vaikka olikin säädetty täysin mututuntumalla, perä pompotti ja 2.vaihteen kytkeytyminen ei ollut ihan kohdillaan.
+ Hyper .12 pannu, jokaiselle 95 eurolle täysi vastine ja paljon kaupanpäälle...
+ Hobaon osapalvelu, kaikkee löytyi ja heti.
+ Makkarasoppa, rehellistä ruokaa ;)
+ Varikkoteltta
...risut
- Semifinaalissa lyttyyn mennyt juuri ostettu MEGAn EFRA pilli :evil:
- Nikon juuri ostettu ruttuun mennyt MEGAn EFRA pilli. :evil: :evil: Onneksi sai tuomariston luvalla jatkaa leimattomalla pillillä joka oli kuitenkin sääntökirjan mittojen mukaan täysin sääntöjen mukainen.
- AKK-sääntökirjassa pakoputkistosäännön tulkinnallisuus. Ollakko leima pakollinen vai ei?
- Nikon radiohäiriöt semifinaalissa :(
- Varikkoteltan "lattia"
Lopuksi ISO KIITOS Korvenmaan Matille työkalujen lainaamisesta, uusi pilli vaati dremeliä istuakseen kunnolla paikalleen... ...ja osanottoni vierailusta konstaapelien takapenkillä.
-
+Sää
+Hyvä ajosuoritus itseltä, ottaen huomioon että vauhtia oli tosi vähän
+Ei sitä "tavanomaista" B-finaalinalkusähläystä
+Teltta
+Järjestelyt
-TSS-10:n B-finaalissa tuomarit olisivat voineet seurata myös niitä loppupään autoja...
-Äänimerkin puute
-pito pääsuoran jälkeisessä mutkassa ei ollut tasainen - kun antoi reilusti tilaa nii oma auto oli helposti aidassa
-Oma vauhti, tai pikemminkin sen puute
-Korin hajoaminen
-
Kiitos kisoista.
Ensimmäinen ulkokisa tuli sitten ajettua ja paljon jäi mietittävää. Joka tapauksessa hauskaa oli, murheista huolimatta.
+/-
+ hyvä sää
+ mukava rata
+ hyvä tunnelma
+ tietysti muut kilpailijat :D
- TSP-10:n B-finaalin lopullinen järjestys. Jesse sen voitti ja selkeästi.
- Auto todellakin kannattaisi purkaa ja huoltaa kunnolla ennen kisoja.
-
"Kuusankoskella sataa aina!" :?:
Viime kesänä käytiin kokeilemassa rallirataa, nahka paloi siinä helteessä. Taisi olla ainoa paikka missä meillä oli edes tuo mahdollisuus viime kesänä...
Nytkin paistoi, jos ei nyt sentään polttanut.... suojaava rasvakerros lisäapuna !
Tulos sellainen kuin "kylmiltään" menevillä usein on...... tiimin apu sentään pelasti katastrofilta!
Ratahan oli vallan haasteellinen, hyvässä mielessä!
- ehkä ulosajon seurauksena oleva aita voisi olla sellainen, että autot eivät pomppaisi takaisin ajoradalle.
Tosin nykyinen tienreuna ei tilan suhteen anna siihen oikein mahdollisuutta, ja siinä ne yleensä pomppasivatkin takaisin.
Siinä vain vauhdit myös olivat kovimmat, ja lisäksi sitten kovaa ajettava kaarre...
- tuotyypisellä radalla nostajien on todella vaikea mennä suorittamaan tehtäväänsä... (en tiedä sitten, kuinka paljon olisi oltu näköesteenä, jos nostajat olisivat olleen myös keskialueella. Tutkittu on varmaankin..?..)
No, nuo varmaan korjaantuvat uuden radan ja tilan suurenemisen suhteen!
Oppimaan mentiin, ja oppia saatiin.....
Ompa kehitettävää myös tietyn mahdollisuuden suhteen organisaatioillekin! Nyt ei sentään "maailma kaatunut", mutta entäpä jos siinä olisi ratkennut vaikka SM !
Kiitos järjestäjille pieneksi kuivuneen Teamimme puolesta (mekatsuja ei lasketa :wink: ), ensi vuonna uudelleen!
Kiitos merkkitiimille!
TÄRKEIN meinasi unohtua:
Onnittelut voittajille, ja kaikille muillekin kisaajille menestystä tulevaisuudessa!
ALi ehtikin kirjoittaa jo tuohon alle.....
Periaatteen ihmisenä noudatan hieman vanhanaikaisia pelisääntöjä niiden "pikkuasioiden suhteen"! :|
Ehkä nyt ei harmita niin paljon....tai sitten se yksi finaalilähtö olisikin ollut enemmän........ :wink:
Rehellisyyden nimissä on lisättävä, että niitä oikeita välityksiä ei kyllä tarvittukaan kuin finaaleissa.
Mekkari hoiti kyllä tilanteen siten, että vaikka kuski teki niinkuin normaalistikin, eli paikkasi puolet mekkarin hölmöilyistä, niin sekään ei vielä riittänyt!
Kyllä "A":ssa olivatkin ne, jotka sinne kuuluivat!
Kiitos vielä kerran kaikille....!
-
Kiitokset Kypakille hienosti järjestetyistä kisoista.
Oma kisa meni reilusti yli odotusten :shock: , kyseessä oli kuitenkin eka asfalttikisa pariin vuoteen, uusi auto ja tuntematon rata.
Perjantaina oltiinkin Cruisaajan kanssa vielä reilusti kymmenen jälkeen illalla treenaamassa.. Kannatti kun ajettiin alkuerien jälkeen sijat 1 & 2.
Kiitokset kaikille TSP-10 luokan 4 alkuerän kuskeille, jotka antoivat hienosti tietä ja siten mahdollisti paaluajan vikassa alkuerässä ja pahoittelut niille joita tuli mahdollisesti kolhittua kiireessä..
TSP-10 on luokkana ihan huippu, radalla kisataan täysillä mutta varikolla jaetaan apuja kaikille kysyjille automerkistä piittaamatta. TTKoo:kin olisi voinut tulla kysymään jo ennen alkuerien päättymistä Corallyn mustaan oikeat välitykset niin Jessekin olisi päässyt näyttämään nopeuttansa...
+/-
+ Puffetin lihakeitto jota jostain syystä kutsuttiin hernekeitoksi..
+ Järjestelyt yleensä, kaikki pelasi
+ sai ponderit kokopäiväksi
+ pitkät välit finaalilähdöissä, ei kolareita.. ja jelppas kun ei ollut renkaanlämmittimiä
+ Asso TC4
- äänimerkki puuttui lähdöstä
-
Samoin täältäkin lämpimät kiitokset Kypakin organisaatiolle jälleen kerran.
Oli itselläkin uusi auto alla, joten perjantai-illan treeni tuli tarpeeseen kun pääsi testaamaan Arin kanssa kunnolla, mikä sitten näkyikin lauantain kisoissa :D
Täytyy sanoa että Ari L on kone. Ihan sama millä se ajaa... tulosta vaan tulee... :mrgreen:
Hiukan jäi kaivelemaan se että TSP-10:n TQ jäi saamatta, mutta samalla tuli hiukan balsamia Laukaan b-finaalissa käynnin jälkeen :wink:
Täytyy sanoa että tiukkaa oli alusta asti ja mitään ei saanut ilmaiseksi, mutta se tämän luokan suola lienee...
Plussat:
Sää.
Buffetin eväät.
Hyvä rata ja sen pito.
Oma ajo alkuerissä.
Aikataulut piti ja tarvittaessa joustettiin.
Corally RDX toimi kuin Hollantilainen kello.
Koko TEK:n porukka a-finaalissa.
Siistiä ajoa finaaleissa.
Penan grilli.
Miinukset:
Tosiaan tuo äänimerkki homma olisi auttanut finaaleissa.
Pääsuoran jälkeinen mutka söi jälleen miestä ja autoa.
Ajoittaiset tuulenpuuskat sai ajajalauteilla nousemaan vedet silmiin, mutta minkäs säälle voi?
Wc oli aikas kaukana?
Oma ajo finaaleissa...
Tässä kaikki mitä nyt tuli mieleen. Kiva kuulla että uutta luvassa ensi vuodelle.
Nähdään seuraavissa kisoissa.
#103
-
Wc oli aikas kaukana?
Metsä oli hyvä käydä kevyemmällä hädällä....
-
- Sakot paluumatkalla :oops:
PS. copter, katso 1-sivun alalaita......... :lol:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=7071
EDIT:
- TSP-10:n B-finaalin lopullinen järjestys.
Kyllä lopputulokset ovat ne, mitkä paperiin on kirjattu!
Opittavaa on vain vastaisuuden varalle se, että ensin tutkitaan kunnolla, ja vasta sitten hutkitaan.
Onneksi tämä tapaus sattui sellaiselle kilpailijalle, jolla "ei ollut mitään menetettävää"!
Ihan muista syistä oltiin kamppailemassa B-finaalissa, joten edes yksittäisen kilpailun voittokaan ei ratkennut tähän.....
Ko. kilpailijalla on elämässään ollut vuosia kestänyt sellainen vaihe, johon ei tämäkään tapaus vaikuttanut muuta, kuin teki entistäkin vahvemmaksi!
Näin on myös koko tämä hieno harrastuskin tehnyt!
Katsojana TS 10:n A-Finaalissa !
Kyllä Chrisun ja Simon ajo oli jotain enemmän, kuin vain kilpailua....se oli ELÄMYS.......
Kierros toisensa perään muutaman sentin etäisyydellä, FANTASTISTA ! ! !
-
Kiitokset Kypakille hyvistä kisoista!
Plussat ja miinukset:
+ Sää
+ Järjestelyt
+ Aikataulu
+ Puhvetin halvat hinnat
+ Teltat
- Ilmoittautumisvaikeudet
- Äänimerkin puute
- Sunnuntain kuulutukset
- Kiteiden vaihtaminen; Miksei siltä toiselta jolla on sama kide, voida kysyä onko hänellä jotain toista kidettä? Minun haluttiin käyttävän sellaista kidettä jota en edes omista, joten minut laitettiin lanaamaan sitä joltakulta muulta. Miksi näin?
Ensi vuonna sitten uudella radalla.
-
Kyllä taas Kypak onnistui järjestämään hienot kisat, sääkin suosi. Sijoitus oli historian paras ja kisat meni varmaan niin hyvin kuin voi.
Plussat:
+ sää
+ teltat
+ sain auton toimimaan, vaikka harjoituksissa oli hirveää liukastelua
+ tasainen alkueräryhmä
+ oma ajo
+ ponderit koko päiväksi
++ virin a-finaalien taistelut
Miinukset:
- katsastajilla oli hieman hapuilua painojen kanssa
- aita tuhosi autoja tehokkaasti, en kyllä itse kertaakaan osunut
Onnea voittajille!
-
,- Kiteiden vaihtaminen; Miksei siltä toiselta jolla on sama kide, voida kysyä onko hänellä jotain toista kidettä? Minun haluttiin käyttävän sellaista kidettä jota en edes omista, joten minut laitettiin lanaamaan sitä joltakulta muulta. Miksi näin?
.
Sääntökirja sanoo asiasta vain näin: "Finaaleissa voi joutua käyttämään myös muita taajuuksia"
En tiedä missä ja koska on vakiintunut sellainen käytäntö että kiteen vaihtoa tarvittaessa, taaempaa lähtevä joutuu sen vaihtamaan. Tätä käytäntöä on sovellettu ainakin 10 vuotta. Näin toimittiin nytkin.
-
Kiitokset myös tältä suunnalta, kisajärjestelyt sujuivat mielestäni hyvin kaikin puolin.
Itse menin sitten mokaamaan oman kisan ihan riittävän tehokkaasti, ihan omalla tyhmyydelläni. Ensinnäkin pitäisi jo tässä vaiheessa olla hankittuna renkaanlämmittimet, kerta kaikilla muillakin niitä on, ja toisekseen pitäisi joskus oppia ajamaan... Harmittaa edelleen etten osannut ajaa sitä rataapitkin toisessa finaalilähdössä...
+ Puitteet kaikin puolin kunnossa
+ Tuttu ja turvallinen rata :)
+ Katsastuksessa ei turhaa säätöä, vaan mukavaa ja reilua toimintaa koko päivän.
+ Ensimmäinen kerta minun urallani hyvää keliä kuusankoskella. Suurkiitos järjestäjille!
Kaikin puolin jäi positiivinen fiilis kisoista.
- Buffetin pitäjät haihtuivat yllättäen?? Jäi sitten iltapäivän kahvit juomatta :(
Suurkiitokset vielä Jyrille renkaanlämmittimien lainasta! KIITOS.
-
Muutamia huomioita omalta osaltani:
+ järjestelyt toimi
+ lainaponderit
+ suuret kiitokset team xraylle avusta
- sai jällen ajettua alkuerissä ja finaaleissa vain yhden tuloksen
- laukaan kisan jäljiltä olleissa kisarenkaissa väärä insertti lämpöiselle radalle ? (HUOM. prostockissa ei tarvi uusia renkaita jokaseen kisaan..)
- moottoripuoli vaisuhko ja oli mielessä ostaa uusi moottori kisaan kisapaikalta, mutta aamun treeinaikojen perusteella katsoin aikojen olevan 'tarpeeksi lähellä' joten se siitä... ei näin, kun ei kerta osaa ajaa niin ei pidä säästellä sitten kulkupuolestakaan.
+ hyvinkäälle tulee sitten uudet kujeet koneisiin :)
-
+ hyvinkäälle tulee sitten uudet kujeet koneisiin :)
VASTA :?: :shock:
HUOM "LOPULLINEN" !!
SM -sarjojen kalenteri
TS-10, (TSS-10, TSP-10)
1. 22.1 Kuusankoski
2. 19.2 Mäntsälä
3. 5.3 Oulu
4. 16.4 Laukaa
5. 28.5 Kuusankoski
6. 18.6 Mäntsälä
7. 23.7 Laukaa
8. 27.8 Hyvinkää
UUDET PÄIVÄT !!!!
TS-10 TS-10, (TSS-10, TSP-10)
6. 18.6 Mäntsälä --> sunnuntai 14.8 !!
Tervetuloa toki, heti säiden salliessa, "samojen kujeiden testeihin"!
-
Mä oon vieläkin siinä uskossa että tuo Mäntsälänkin kisa ajetaan Hyvinkään baanalla. Laukaa jätetään väliin kustannussyistä, mutta hyvinkään asfaltilla kyllä viihtyy käydä treenaamassa :)
-
Mästsälän järjestämä kisa on tosiaan siirretty elokuulle. Voiko joku vahvistaa paikaksi Hyvinkään radan.
-
Vahvistan. Hyvinkäällä ajetaan
-
Onko kellään kuvia tai videoita ?
-
Tässä jokunen
http://copter.threewee.com/ripak/Kuvat/KuusankoskiFT_28.5.2005/
http://copter.threewee.com/ripak/Videot/FTT05/FTT5-Kuusankoski/
-
,- Kiteiden vaihtaminen; Miksei siltä toiselta jolla on sama kide, voida kysyä onko hänellä jotain toista kidettä? Minun haluttiin käyttävän sellaista kidettä jota en edes omista, joten minut laitettiin lanaamaan sitä joltakulta muulta. Miksi näin?
.
Sääntökirja sanoo asiasta vain näin: "Finaaleissa voi joutua käyttämään myös muita taajuuksia"
En tiedä missä ja koska on vakiintunut sellainen käytäntö että kiteen vaihtoa tarvittaessa, taaempaa lähtevä joutuu sen vaihtamaan. Tätä käytäntöä on sovellettu ainakin 10 vuotta. Näin toimittiin nytkin.
Se on tosiaan kirjoittamaton sääntö/käytäntö mutta kun kerran ohjekirja ei sitä kiellä niin, miksi ihmeessä sen jälkimmäisenä olevan kaverin pitäisi ottaa paineita kaverin kiteiden hajoittamisesta, jos tällä finaalissa edellä startaavalla kaverilla on sopiva kide ilmoitettuna.
Ihan vaan noin kaikille kisanjärjestäjille, ajatuksena.
-
Ei se nyt mulle kuulu, mutta mä ainakin ymmärrän sen kiteenvaihtojutun niin, että kaikille voidaan laittaa finaaliin mikä tahansa ilmoitetuista kiteistä, jos kerta sellainen heiltä löytyy, ei mitään väliä mistä ruudusta lähtee. Sitten JOS ei ole mahdollista sillä tavalla ongelmia ratkaista, on taaempana starttaava se, joka joutuu 1)hankkimaan uudet sopivat kiteet tai 2)jättämään ajamatta.
Muutenhan käytännössä saattaa kymmenennestä ruudusta starttaava joutua hankkimaan itselleen vähintään 10 kideparia, koska eihän sitä koskaan voi tietää mitä sattuisi edellisesta 9-stä kuskin jäljiltä käytettäväksi jäämään.
Enkä siitä muuten jauhaisi, mutta kun omalle tiimikaverille kävi Kuusankoskella just noin, että olisi melkein jäänyt finaalit ajamatta, koska kaikki hänen kiteet oli jo käytössä. Vaikka yhdeltä edellä olevalta olisi löytynyt sopiva vapaa taajuus, sitä ei saisi kuulemma pakottaa vaihtamaan, koska sen sijoitus on korkeampi. Se ei mielestäni toimi, jos laillisia kiteitä on sen verran vähän kun niitä Suomessa on.
Muuten hyvät kisat taas Kuusankoskella, vaihteeksi hyvät ajokelitkin. Säätömielessä kyllä meni taas niin sähkö- kun polttiskisat, kummallakaan autolla ei oltu ajettu metriäkään asfaltilla tänä vuonna... Jos vielä omassa typeryydessä en olisi hajottanut polttista finaalin lämmittelyssä, voisi tuloksiin olla ehkä jopa tyytyväinen :oops: