RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: 41287710 - 11.07.05 - klo: 21.06
-
äijät hei kuin tarkasti putsaatte yleensä autonne ajon jälkeen?? kärsiikö vedellä pestä jos kuivaa paineilmalla heti..kun kaikki ei lähde aina paineilmalla.. entä moottori sammutatteko vaan letkusta ja annatteko olla ja ei muuta ku mäntä alas..
-
tankki tyhjäksi,löpöt pois koneesta ja puhdistan yleensä niin että suojaan ensin kaiken mikä ei saa kastua ja suihkepullolla suihkuttelen vettä ja pyyhin paperilla lopuksi :roll:
-
Suihkuttelen sopivaa liuotin ainetta ja puhaltelen paineilmalla moskat pois. Välillä puran auton osiin ja teen sitten perusteellisen puhdistuksen ja huollon.
-
saahan sitä pestä vedella jos kunnolla kuivaa. mutta irrota/suojaa sähköt!!!
itse en pese joka ajon jälkeen. kuivalla penselilla putsaan isommat hiekat pois... paineilmaa ei ole :cry: ja sitten noin kerran 2 viikossa tai sitten kun auto on erittäin likaane, pesen sen vedella.
niin ja paineilman kanssa pitää olla varovaine, että ei puhalla hiekkaa ilmaputsari reijästä tai laakereihin.
-
senkus pesette vedellä :shock:
ite ostin kompuran,eivät maksa nykyään kovin paljoo..
eli ekaks vaikka crc:tä tai wd-40 "joka" paikkaan---->hetken vaikuttaa--->paineilmaa reippaasti--->rasvanpoisto ainetta---->paineilmaa reippaasti.
silloin tällöin purkua ja täsmällistä putsausta...mutta vettä en kyllä käytä kun 1:1 autoni hoonaamiseen.. :shock:
edit:ja paperi/suti putsauksessa kestää tuhat kertaa kauemmin kun kompuralla suihkimisessa :wink: :mrgreen:
-
on mulla kompura,sellanen millä renkaat täytetään :D puhaltaminenkin on tehokkaampaa... :roll:
-
niin joo hei ostin sellasen millä voit käyttää vaik esim pultti pyssyä ja paine on 8 bar joten ei nyt taas puhuttu samanlaisesta kompurasta.
-
jaa.. ja miksi ei saisi käyttä vettä, jos suojaa hyvin sähkölaitteet????
pitää vaan tukkia ilmaputsarin aukko.
ja pitää kuivaa kunnolla, niin ei ruostu metalli osat.
-
nimen omaan..varokaa ettei ruostu :shock: aina ei voi olla liian varma..
-
Hammasharjalla isommat moskat pois, ja silmämääräinen katsastus että kaikki osat on ok(edellyttää etten ole uittanut tuota mudassa). 5 litran välein värkki atomeiksi ja kunnon puhdistus vedellä/pesuaineella tai sitten liuotinta ja pensseliä(lähinnä laakerit ja voimansiirto-osat). Tosiaan kunnon kuivatus on tärkeää jos pesee auton ja ei pura sitä.
Tuo sprayöljy-paineilma-rasvanpoisto-paineilma vois olla hyvä konsti. Pitää kokeilla joskus. Tosin kaikki muovit ei tykkää tuosta rasvanpoiso-aineesta, ainakin liav-110 vanhentaa muutamia muovilajeja(en muista tähän hätään mitä) ja ainakin tuo Wuthin tökötti haisee samalle.
Paineilmasta, kannattaa katella mihin sitä tohottaa. Se lika menee laakereihin aika helpolla sisään. Eksyy se sinne meinaan välillä ilman ulkopuolista apuakin.
-
onpahan tr15 pesty painepesurillakin, itseasiassa höyrypesurilla. kyllä kököt lentää :D ei ihan tervettä laakereille eikä monelle muullekkaan paikalle, tietysti sähköt oli irti. en siis suosittele kenellekkään...
-
entäs moottorista pensat pois? muuta ku tukkii letkun vaan??
-
:shock: :shock: :shock:
-
entäs moottorista pensat pois? muuta ku tukkii letkun vaan??
polttoaineen saat imettyä sillä tankkauspullolla sieltä tankista pois.
sen jälkeen starttaa autoa, kunnes ei käy enää. laita after runia, wd-40 tai mitä valmistaja ikuna suosittelee.(jossain moottoreissa kaikki osat ei kestä kaikkia aineita, manuaali vihjaa varmaan jotain)
ja jossain polttoaineissa(sidewinder?) on after run oilit seassa, niiden kanssa ei pidä käyttää enää muita aineita.