vaihoin uuten kytkimen koska vanha oli p*ska ja luisti
mutta luistaa viäläki mutta ei niin pahasti oisko pitäny vaihtaa kytkin kellokin :?: :?: :?: :?: :roll:
Mitäs teit kytkinpalojen jouselle/jousille?
Voiskos ajatella hieman kireempää jousta.
Ei kait kireempiä jousia kun kytkin luistaa nyt jo... :?
Olisiko kellon pinta lasittunut liian liukkaaksi kenties, koitappa vesihiontapaperilla pyyhkästä kellon pintaan (sisäpintaan siis) vähän karheammaksi (Myös palojen kytkinpinnan voit "pyyhkäistä" jos ovat kiillottuneet).
Putsaa rasva sekä kytkinpaloista että kellosta esim CRC bräkleenillä (Jarru ja kytkimen puhdistus aine), eikähän sillä "tokene".
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"Ei kait kireempiä jousia kun kytkin luistaa nyt jo...
Että löysempi jousi ja ottaa kiinni myöhemmin ja tiukalla jousella aikaisemmin? -luulin kyllä että jämäkämmällä jousella kytkimen irroitus tapahtuu kovemmilla kierroksilla ..
- Minä puhuin kakspalaisesta kytkimestä jossa paloja ympäröi jousi. Toki senhän olisi avaaja voinut tarkemminkin kertoa millainen kytkin on käytössä.
Täston hyvä jatkaa.
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"Ei kait kireempiä jousia kun kytkin luistaa nyt jo...
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"Että löysempi jousi ja ottaa kiinni myöhemmin ja tiukalla jousella aikaisemmin? -luulin kyllä että jämäkämmällä jousella kytkimen irroitus tapahtuu kovemmilla kierroksilla ...
Näinhän se onkin, ongelmahan oli että kytkin luistaa eikä pidä.......
Itse ymmärsin että kytkimeen pitää saada pitoa lisää, eikä ongelmaa ollut milloin se ottaa kiinni.
Vanhoista muovissita paloista kytkin kello lasittu niinkuin hermanni jo sanoi. Eli sitä vaan hiot vähä että se tulee taas kiiltäväksi.
Jos se luistaa ja otta myöheään kiinni niin silloin jousta voi vähä käsin venyttää että se tulee löysemmäksi.
Tarkista vielä että ei kytkinkellon laakeri vuoda sinne nitroa.
Nimen omaan MarGox kireämälle jousella kytkin otta vasta kovemmilla kierroksilla kiinni. Eli nyt se voi olla niin jäykkä että ottaa tosi myöhään ja ei kunnolla koska jousi vetää paloja liian lujaa sumppuun.
jep, ja uusien palojen pinta kannattaa myös hioa, etteivät luista ja lasitu heti alkuunsa! ei paljoa, sen verran että kiilto lähtee.
Asian selvittämistähän olisi auttanut se että olisi tiedossa kytkimen malli (ainakin palojen määrä) ja moottorin kierrosmäärä (onko se alhainen vai korkea kun luisto alkaa).
joo täytyy koittaa tota jousi hommaa kyl me hiottiin sitä kelloa vähä ja kytkintäkin auto kyllä kiihtyy hyvi, mutta ku kääntää ja kaasuttaa nii luistaa :|
Onko varmaa että kytkin luistaa, sillä spurrikin voi luistaa :roll: