RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: AK-78 - 13.07.05 - klo: 19.13
-
Laitampa uudeksi aiheeksi tämän testin.
Eli RC Car Action -lehden testissä oli viisi "suosituinta" polttis monsteria. Lehteä löytyy varmaankin joistakin lehtiliikkeistä (Tampereen akateemisessa ei ollut ainakaan tänään). Lehti luonnollisesti englanninkielinen.
Artikkeli karsitussa muodossa löytyy Team Losin sivuilta:
http://www.teamlosi.com/Articles/Article.aspx?ArticleID=1475
Syy miksi artikkeli löytyy Team Losin sivuilta on se, että LST voitti testin.
Testatut autot:
HPI Savage 25 (73 pistettä)
Tamiya TNX (80 pistettä)
Team Associated Monster GT (79 pistettä)
Team Losi LST (92 pistettä)
Traxxas Revo (87 pistettä)
-
Laitampa uudeksi aiheeksi tämän testin.
Eli RC Car Action -lehden testissä oli viisi "suosituinta" polttis monsteria. Lehteä löytyy varmaankin joistakin lehtiliikkeistä (Tampereen akateemisessa ei ollut ainakaan tänään). Lehti luonnollisesti englanninkielinen.
Artikkeli karsitussa muodossa löytyy Team Losin sivuilta:
www.teamlosi.com/Artic...cleID=1475
Syy miksi artikkeli löytyy Team Losin sivuilta on se, että LST voitti testin.
Testatut autot:
HPI Savage 25
Tamiya TNX
Team Associated Monster GT
Team Losi LST
Traxxas Revo
Linkki on ilmeisesti lyhentynyt jotenkin ja ei toimi.
Tulee vain ilmoitus Error Type: Page Not Found.
Page Location: /Artic...cleID=1475
-
Nyt toimii, pieni virhe linkin laitossa :oops:
toimiva linkki:
http://www.teamlosi.com/Articles/Article.aspx?ArticleID=1475
-
Joo nyt linkki toimii....
Siirrän tuon off topicin tuolta LST puolelta tänne.
Eli tuli siellä sanottua seuraavaa....
Totta että Traxxas on pienellä "pilannut" tuon Revon alustan, autossa on liian pehmeät jouset ja se kaipaa jäykempää iskunvaimennusta taakse.
Tuo "tiukempi" mäntä tulee jopa auton mukana mutta ei ole paikallaan, jousetkin löytyy Traxxasilta itseltään mutta jostain syystä on päädytty myymään tuolla "vetelällä" alustalla (No okei, kyllähän se "silmään" käyttäytyy hienosti hitaassa ajossa, mutta radalle se ei sovi).
No tietenkin viriosakauppa käy näin paremmin, siis miksi tehdä autosta "täydellistä"...... :?
Jarruista vielä, syykin on tuo Traxxasin vakiosevo jarrussa (Ja kaasussa), se on vain liian hidas....
Losi onki tehnyt fiksusti ja varustanut autonsa kunnon radiolaitteistolla, toivottavasti Traxxas seuraa joskus perässä (Tai sitten saisvat myydä ilman radioita autojaan).
Samaahan ne tuossa artikkelissakin moittii....
(http://www.teamlosi.com/ProdInfo/Articles/1475-p6.gif)
EDIT ilmeisesti ne eivät koskeneet autojen alustan säätöihin lainkaan, koska Revon saa ainakin säätämällä taittumaan mutkaan erittäin nätisti.
Totta on että "vakiona" paketista otettuna ei ole mikään maan mainio ajettava, verratattuna siihen miksi auto muuttuu kun siihen sijoittaa noin 5€ jäykempiin takajousiin (Etujouset korvataan sillon takajousilla).
-
On se harmi ettei Hotbodies ollut "Truck" testissä mukana, olisi voittanut :wink: .
-
Vertailun vuoksi perään LST:n pisteet.
(http://www.teamlosi.com/ProdInfo/Articles/1475-p5.gif)
-
On se harmi ettei Hotbodies ollut "Truck" testissä mukana, olisi voittanut :wink: .
Öö... eikse oo Stadium Truck. :wink:
-
On se harmi ettei Hotbodies ollut "Truck" testissä mukana, olisi voittanut :wink: .
sanattomaksi vetää :D
-
Truck mikä truck :mrgreen: lue rivien välistä. Olisi se hienoa päästä vertaamaan losiin radalla uudestaan. Mutta olen ajatellut tilata tällasen hobbylinnasta http://www.hotbodiesonline.net/dirt_demon.html , jos vaikka tolla pääsis stanu luokkaan.
-
Truck mikä truck :mrgreen: lue rivien välistä. Olisi se hienoa päästä vertaamaan losiin radalla uudestaan. Mutta olen ajatellut tilata tällasen hobbylinnasta http://www.hotbodiesonline.net/dirt_demon.html , jos vaikka tolla pääsis stanu luokkaan.
Taitaa olla tasapohjainen "truck" (Eli byggy), voi tehdä tiukkaa tuon koneen korkeuden kanssa......
-
Tuliko TNX kolmanneks? Hakkas savagenkin. :mrgreen:
-
On se harmi ettei Hotbodies ollut "Truck" testissä mukana, olisi voittanut :wink: .
Olen kuullut huhua, että hyper 7 ja MP 777 olisi ollut jollain radalla vielä tuota Hotbodies "monsteriakin" nopeampia... :D
Jos olet lukenut artikkelin, niin siellä kävi selväksi, että kyseessä oli Monster Truck autot, ei crossareita tai muita niiden johdannaisia.
-
minusta oli kamalan kivaa, jotta revon ainoa "miinus" oli takapuskurille roiskuva "pakokaasu". :)
sanomattakin selvää mikä näistä autoista minulla on.. ;P
-
Saas nähdä milloin HPI ottaa onkeensa ja esittelee uuden monsun. Vaikka vielä löytyy ihmisiä, jotka ostaa uuden Savagen, niin pitääkseen markkinaosuudet ja merkkiuskollisuuden, pitäisi kiireesti tuoda myyntiin monsu, joka olisi kilpailijoitensa tasalla. Nyt tuo ero on päässyt kasvamaan vähän turhan suureksi, tosin tilanne HPI:llä on paljon parempi kuin mitä Kyosholla. Asson Monster GT on jäänyt turhan vähälle huomiolle Suomessa, ei taida kukaan sitä tuoda maahan?
-
Truck mikä truck :mrgreen: lue rivien välistä. Olisi se hienoa päästä vertaamaan losiin radalla uudestaan. Mutta olen ajatellut tilata tällasen hobbylinnasta http://www.hotbodiesonline.net/dirt_demon.html , jos vaikka tolla pääsis stanu luokkaan.
Ilmotat vaan seuraavan Ulvilassa pidettävän monsterikisan päivämäärän
niin päästään koittaan, mutta nyt osaan jo vähä ajaakkin sillä ja muutamia
päivityksiä/parannuksia on myös tehty :wink:
ps. joko näit videon pätkän jonka "speeder" laittoi tänne:
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=60847
-
minusta oli kamalan kivaa, jotta revon ainoa "miinus" oli takapuskurille roiskuva "pakokaasu". :)
sanomattakin selvää mikä näistä autoista minulla on.. ;P
Laitat 3cm jatkon niin ei roisku ja pääset tuosta "häiritsevästä" miinuksesta eroon. :wink:
Saas nähdä milloin HPI ottaa onkeensa ja esittelee uuden monsun. Vaikka vielä löytyy ihmisiä, jotka ostaa uuden Savagen, niin pitääkseen markkinaosuudet ja merkkiuskollisuuden, pitäisi kiireesti tuoda myyntiin monsu, joka olisi kilpailijoitensa tasalla. Nyt tuo ero on päässyt kasvamaan vähän turhan suureksi, tosin tilanne HPI:llä on paljon parempi kuin mitä Kyosholla. Asson Monster GT on jäänyt turhan vähälle huomiolle Suomessa, ei taida kukaan sitä tuoda maahan?
Tuntuu että Kyosho on jäänyt tuonne 80 luvulle polkemaan paikalleen noissa autoissaan (Lukuuottamatta "erästä" crossaria), mutta kohtuu hyvin tuntuu kauppa käyvän (On näköjään paljon ihmisiä jolle tuo ulkonäkö on tärkein kriteeri ja vaikka puhuu kuinka "järkeä" se ei auta).
Veikkaampa ettei HPI:ltä välttämättä tule uutta monsteria vielä vähään aikaan (Voin olla väärässäkin), vaan HotBodies tuo nuo "uutuudet" markkinoille (Eikös HB:ee muuttanut juuri HPI:n tiloihinkin?).
Jos markkinoilla olevista monstereista puhutaan niin Savagehan on jo toiseksi vanhin automalli Traxxasin T-Maxxin jälkeen........
Assohan on taas ollut enemmänkin touring, crossari ja stadiumvalmistaja, taitavat vain hakea markkinaosuuksia tämän "monsteribuumin" johdosta.
Veikkaampa että tämän testin myötä asson "monsua" vielä päivitetään ainakin tehokkaammalla "myllyllä".
Tamiya on taas "yllättänyt" positiivisesti, kuka olisi uskonut nykypäivänä että kyseinen valmistaja tekee "kunnon monsun", moottorikin on jopa O.S 18 sarjalainen josta täydet kympit.
Traxxassiahan ei ole Suomessa koskaan arvostettu, ja on kärsinyt maahantuojien vähyydestä (Näkyvyydestä) ja varaosien saatavuudesta.
T-Maxx on varmaankin "jenkkien" suositun monsteri jos "virityspajojen" määrään ja tarjontaan katsoo, esim Towerhobbiesin uusimmassa lehdessä on HPI Savagen "hopup" osille riittänyt vain noin 1/3 sivullista ja T-Maxxille kaksi aukeamaa (Tosin Revokin on "yltänyt" tuohon 1/3 sivulliseen).
Esim T-Maxx kanta on ollut suhteellisen pieni HPI:n ja Kyoshon "jyrätessä" Suomen markkinoilla, nyt onkin Stampede vasta tuonut kyseisen merkin paremmin "näkyväksi" ja Revo onkin "aukaissut" Traxxasin markkinat meilläkin.
Losi kuuluu minusta myös "yllättäjiin" monsterimarkkinoilla, kyseisen merkin "aluetta" on ollut sama kuin "asson" (touring, crossi ja stadiumit), ja auto on jopa suhteelisen onnistunut konstruktio (Joku sanoo tästä "lopusta" jotain mutta 100 pisteen autoahan ei vertailussa ollut, no kuitenkin tämä on Losille "uutta" maaperää ja siksi hieno saavutus).
-
Kyoshosta puheenollen Kyosholla on kolmen kärki jotka edustavat tällä hetkellä maailman terävintä huippua
- 777 polttiskrossi
- VoneRRR / FW05R polttistouring
- Evolva 1/8 polttisrata
Näillä otetaan palkintosijoja jatkuvasti ympäri maailmaa
Kehitystyössä on myös uusi 1/10 sähkötouring, muut autopuolen asiat ovat enemmän viihdettä massakuluttajille, mutta tietysti joku Madin tai Twinin omistaja voi olla aivan eri mieltä, itse en tunne asiaa kovin hyvin.
HPI pitää automallit todella pitkään ja uusia malleja tulee harvoin. Voisin kuvitella että Savage on tarjolla yhtä pitkään kuin T-Maxx Traksilla, ainakin vielä seuraavat pari kolme vuotta ainakin , jopa pidempään, ennen kuin uusi monsu tulee.
-
Kyoshosta puheenollen Kyosholla on kolmen kärki jotka edustavat tällä hetkellä maailman terävintä huippua
- 777 polttiskrossi
- VoneRRR / FW05R polttistouring
- Evolva 1/8 polttisrata
Näillä otetaan palkintosijoja jatkuvasti ympäri maailmaa
Miks näitä pitää hehkuttaa? Käsittääkseni, Mika, et edes ole millään tavalla sitoutunut tukemaan Kyoshon toimintaa? Jotenkin tuntuu, ainakin ratapuolella käsittämättömältä tuo, kun osia eikä supportia saa radoilta eikä myyjiltä (onko niitä edes?) ollenkaan..
Lisäksi vaikkapa http://www.mytsn.com/news/ kisatulosten mukaan nämä autot edes harvoin ovat kärkipaikoilla. Muutama sattuu aina välillä olemaan finaalissa mukana.
Ei tässä muuta, mutta ylenmääräinen hypetys Aku Ankan kannessa olevien mainosten perusteella ottaa aivoon.
-
[maailmn toiseksi turhin postaus]
Steve Slayden oli vakio-Revolla (renkaat vaihdettu) 2004 Radio Control Car Action Monster Madnesin aika-ajojissa isolohkoja selvästi nopeampi ja olisi ajallaan selvinnyt myös 1/8 crossareitten A-finaaliin. 8)
[/maailmn toiseksi turhin postaus]
-
Losi kuskit pilkettä silmäkulmaan :wink: hyvän laatuista videota Speeder tuota täytyy saada lisää. Tarkoitus olisi hankkia myös stanuluokan Trukki no aika näyttää mihin päädyn. Rstuning ja muut kisoista puheenollen http://rc10.fi/viewtopic.php?t=12420 voitaisiin jatkaa täällä.
-
Ei tässä muuta, mutta ylenmääräinen hypetys Aku Ankan kannessa olevien mainosten perusteella ottaa aivoon.
Sorry Jarkko, ei ollut tarkoitus hypettää
Ei tällä asialla mulle todellakaan ole merkitystä, kunhan mainitsi että K painopiste todellakin on aivan muualla kuin monsuissa
Mitäs näistä sen kummempia, saahan sitä muutkin hypettää :mrgreen: Ja niin tekeekin, heh
ps. Olen kyllä tuonut tasapuolisesti esille forumissa HPIn, Mugenin, Xrayn ja Hobaon menestystä/esiintymisiä maailmalla, luonnollisesti K on tällä hetkellä lähimpänä. Seuraan kyllä muitakin merkkejä kiinnostuneena lehdistä. Jostain syystä Serpent on jäänyt paitsioon, johtunee siitä ettei Jenkeissä (jenkkilehdissä) enää puhuta Serpentistä olleenkaan jostain kumman syystä. Olen tainnut unohtaa jopa koko merkin kokonaan.
pps. HB:n uus X2 Stadium tuplamoottorisena on todella upea ilmestys
-
Näin ne jutut kulkeutuu sivuraiteelle. Kyosho ei ole oikein vahvoilla monsteri puolella. Toivottavasti nähdään Suomessa kunnon monsterikisa, jossa on tasaisesti kaikkia merkkejä edustettuna, niin sitten näkee mikä todellinen kisasuorituskyky on. Sen tiedän, että Revo ja LST on aikalailla tasavahvoja menijöitä radalla, molemmilla autoilla on vahvat puolensa.
Toivottavasti pääsee pian ajamaan kisaa Hermannin kanssa :wink:
-
Kannattaa suhtautua aika varauksella näihin amerikkalaisten lehtiartikkeleihin. Täälläkin näyttää olevan henkilöitä jotka uskovat sokeasti tehtyyn testiin.
Savage on jo legenda ja sen arvolle ei ole sopivaa joutua maksettuun testiin :evil: Se on edelleen nitropelien kunkku ja parhaimman näköinen isopyöräinen. Se ei ole todella mikään vanhanaikainen. Se on sopivan yksinkertainen jotta se voisi kestää ajoa kuin ajoa, paikasta kuin paikasta.Siksi Savage on niin suosittu. Ei Off-Road autojen kuulukaan mitään hi-tech autoja olla.
ajo-ominaisuuksita,
Esimerkiksi minä ostin Savagen Ulvilan monsterikisojen perusteella. Savaget kulkivat todella hienosti ja LST:t jäivät kaus taakse. LST oli todella kankean näköinen ja vaihteisto tönkkö. Autot olivat aina hyppyrin jälkeen katollaan enkä vakuuttunut autosta.
Revo kulki kieltämättä hietosti ja jousitus on ainakin radalla omaa luokkaansa jos vertailussa on monsterit. Revo ei minusta vaan näyttänyt monsterilta vaan samanlaiselta stadium autolta kuin voittaja-auto jonka merkkiä en muista.
Olen huomannut että Savagen vahvuus on sen vahvuus. Mikään muu auto ei näyttäisi kestävän sellaisia hyppyjä kuin Savage. Taisi muuten olla Savage 4.6 joka tuli Ulvilassa neljänneksi. Vaihdon myös omaani Savage 25 malliin eri renkaat ja muutin jousitusta. Nyt toimii hienosti radallakin ja uskon että pärjäisi jopa Revolle. Kisoissa nähdään:wink:
Eli näille "asiantuntijoille", mietitään vähän ennen kuin julistetaan täällä parasta monsteria. Onhan nämä testit mielenkiintoisia mutta parasta autoa niillä ei löydetä.
-
Näin ne jutut kulkeutuu sivuraiteelle
Aihepiiri sinänsä on jo sellainen että varmasti tulee väittelyä :wink:
MISTÄÄN muusta aiheesta en ole nähnyt amerikkalaisissa lehdissä keskustelua ja vväntöä kuin siitä että mikä lasketaan monsuksi ja mikä ei. Jotkut ovat sitä mieltä että kaikki (T-Maxx mukaanlukien) pan chassis omaavat ovat Truggeja, eivät aitoja monsuja, ja vain TVP rungolla varustetut kuten Savage ja TXT ovat oikeita monsuja, heh
-
Itse olen kahta suomesta saatavaa jenkkilehteä lukenut. Ja yhdessäkään ei ole mistään arvostellusta tuotteesta sanottu "pahaa" sanaa.... Onkohan sponsoreilla jotain tekemistä asian kanssa :roll:
-
Itse olen kahta suomesta saatavaa jenkkilehteä lukenut. Ja yhdessäkään ei ole mistään arvostellusta tuotteesta sanottu "pahaa" sanaa.... Onkohan sponsoreilla jotain tekemistä asian kanssa :roll:
Kyllä, jos auto kulkee testissä 1/3 nopeamman vauhdista, jenkkilehdissä homma kuitataan vain "top speed was just slightly less than..." :wink:
-
Itse olen kahta suomesta saatavaa jenkkilehteä lukenut. Ja yhdessäkään ei ole mistään arvostellusta tuotteesta sanottu "pahaa" sanaa.... Onkohan sponsoreilla jotain tekemistä asian kanssa :roll:
Kyllä, jos auto kulkee testissä 1/3 nopeamman vauhdista, jenkkilehdissä homma kuitataan vain "top speed was just slightly less than..." :wink:
Aivan ja mitä enemmän heität dollareita tassuun sitä enemmän alkaa huiput lisääntyy! :)
-
Kannattaa suhtautua aika varauksella näihin amerikkalaisten lehtiartikkeleihin. Täälläkin näyttää olevan henkilöitä jotka uskovat sokeasti tehtyyn testiin.
Savage on jo legenda ja sen arvolle ei ole sopivaa joutua maksettuun testiin :evil: Se on edelleen nitropelien kunkku ja parhaimman näköinen isopyöräinen. Se ei ole todella mikään vanhanaikainen. Se on sopivan yksinkertainen jotta se voisi kestää ajoa kuin ajoa, paikasta kuin paikasta.Siksi Savage on niin suosittu. Ei Off-Road autojen kuulukaan mitään hi-tech autoja olla.
ajo-ominaisuuksita,
Esimerkiksi minä ostin Savagen Ulvilan monsterikisojen perusteella. Savaget kulkivat todella hienosti ja LST:t jäivät kaus taakse. LST oli todella kankean näköinen ja vaihteisto tönkkö. Autot olivat aina hyppyrin jälkeen katollaan enkä vakuuttunut autosta.
Revo kulki kieltämättä hietosti ja jousitus on ainakin radalla omaa luokkaansa jos vertailussa on monsterit. Revo ei minusta vaan näyttänyt monsterilta vaan samanlaiselta stadium autolta kuin voittaja-auto jonka merkkiä en muista.
Olen huomannut että Savagen vahvuus on sen vahvuus. Mikään muu auto ei näyttäisi kestävän sellaisia hyppyjä kuin Savage. Taisi muuten olla Savage 4.6 joka tuli Ulvilassa neljänneksi. Vaihdon myös omaani Savage 25 malliin eri renkaat ja muutin jousitusta. Nyt toimii hienosti radallakin ja uskon että pärjäisi jopa Revolle. Kisoissa nähdään:wink:
Eli näille "asiantuntijoille", mietitään vähän ennen kuin julistetaan täällä parasta monsteria. Onhan nämä testit mielenkiintoisia mutta parasta autoa niillä ei löydetä.
Hymyilyttää... Näitä "maksettuja testejä" tuntuu olevan joka paikassa, ainakin niiden mielestä, joiden oma suosikki ei ole pärjännyt testissä niin hyvin, kuin mitä odottivat :P
Se, että Savage olisi nitropelien kunkku, tai että se ei olisi, on jokaisen henkilökohtainen mielipide, sitä ei voi millään vertailulla todistaa puoleen eikä toiseen. Onhan monen mielestä Mad Force paras, hienoin ja kestävin yms. Toisten mielestä taas ei. Kuitenkin noinkin tunnetun ja suuren lehden tekemässä vertailussa on enemmän pohjaa, kun mitä yksittäisessä kisoissa, radan varresta katsoen. Lehden vertailussa kun ajetaan yhtä aikaa, samojen kuskien ajamana kaikilla autoilla, niin silloin kuljettajan ajotaitojen vaikutus karsiutuu pois.
Savagen kestävyydestä minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia, sellaista kun en ole koskaan omistanut. Olen vain nähnyt ja lukenut sen kestävyydestä ja hyvyydestä. Mielestäni Savage on melko kestävä, ei mitenkäään erityisen kestävä. Perusrakenne on kohtuu kestävä, mutta muutama suunnittelu moka siinä on. Mutta, se on Savage topicin asia.
Eikä tuokaan testi tarkoittanut, että Savage olisi huono. Seura vain oli liian kova.
-
Hymyilyttää... Näitä "maksettuja testejä" tuntuu olevan joka paikassa, ainakin niiden mielestä, joiden oma suosikki ei ole pärjännyt testissä niin hyvin, kuin mitä odottivat :P
Joo.o, sinunhan tuo on helppo kirjoittaa, varsinkin nyt :wink:
-
Eli näille "asiantuntijoille", mietitään vähän ennen kuin julistetaan täällä parasta monsteria.
Pata kattilaa soimaa vai miten se nyt meni :wink:
Savage on jo legenda ja sen arvolle ei ole sopivaa joutua maksettuun testiin :evil: Se on edelleen nitropelien kunkku ja parhaimman näköinen isopyöräinen.
-
Eikä tuokaan testi tarkoittanut, että Savage olisi huono. Seura vain oli liian kova.
Miksiköhän tuota LST:tä ei sitten myydä jos se on niin pirun hyvä :?: Kerro mikä siinä on vikana? Ainakin nettikeskustelun perusteella tätä autoa jaksaa kommentoida aika harvat(jos siitä nyt pystyy näkemään onko auto suosittu). Äläkä sitten sano että hinta on niin kova.
Turha tästä tosiaan on kiistellä tai hehkuttaa suuntaan tai toiseen. Ja jos joku haluaa ostaa auton jenkkilehden testin perusteella niin se on ihan ok. Myös omistajilla on oikeus tyytyväisyyteen.
Ps. Taitaa tulla lst kuskeille paineita seuraavaan kisaan :)
-
Eipä tuo LST ole ainakaan rapakon takana monsukisoissa älyttömän hyvin pärjännyt mitä itse olen seurannut. Tuo ei tietysti kerro koko totuutta mutta sen se kertoo että parempiakin aihioita on. Myös hinta on mielestäni sellainen kriteeri joka pitäisi huomioida tuollaisissa testeissä, mutta nyt sille ei oltu annettu minkäänlaista painoarvoa. Yksi testi muiden joukossa, eikä edes niin kovin hyvä.
-
"Miksiköhän tuota LST:tä ei sitten myydä jos se on niin pirun hyvä :?: Kerro mikä siinä on vikana? Ainakin nettikeskustelun perusteella tätä autoa jaksaa kommentoida aika harvat(jos siitä nyt pystyy näkemään onko auto suosittu). Äläkä sitten sano että hinta on niin kova."
Se, että LST:tä ei Suomessa paljoa myydä, on monesta seikasta johtuva. Yksi on tietty, että se on liian halpa verrattuna kilpailijoihin. Toinen syy on liian kattava jälleenmyynti verkosto. Kolmas syy on se, että koska se on niin tunnettu ja yleinen merkki, että eihän kaikki halua ajaa saman merkkisellä autolla. :mrgreen:
Se, että joku on suosittu malli jossain, kertoo kyseisen mallin hyvyydestä/huonoudesta yhtä paljon kuin se, että miljoona kärpästä ei voi olla väärässä, p**ka on hyvää...
Eihän tuossa vertailussa ollut kyse siitä, mistä autosta saa rakennettua esim. radalle tms. mahdollisimman nopean kisa-auton, vaan siitä, minkälaisia kyseiset autot on toimivuudeltaan ja laadultaan tehtaan jäljiltä, sellaisena kuin ostajat sen saa. Muistakaa, että vain murto osa omistajista ajaa monsuilla radalla kilpaa...
-
Eihän tuossa vertailussa ollut kyse siitä, mistä autosta saa rakennettua esim. radalle tms. mahdollisimman nopean kisa-auton, vaan siitä, minkälaisia kyseiset autot on toimivuudeltaan ja laadultaan tehtaan jäljiltä, sellaisena kuin ostajat sen saa. Muistakaa, että vain murto osa omistajista ajaa monsuilla radalla kilpaa...
Kyllä tuohon Losiinkin pitää osia vaihtaa jo ihan normaalissa käytössä.
Edelleen narisen siitä että kun tuossa testissä selvästi haettiin "out of the box" voittajaa niin miksei hinta ollut yksi kriteeri ja vielä merkittävä sellainen. Ei ole mitään järkeä verrata 400€ ja 700€ autoja jos hintaa ei huomioida arvostelussa. Aika vaikea arvailla kummassa paketissa on esim. paremmat radiot ym ym...
-
Turha tästä tosiaan on kiistellä tai hehkuttaa suuntaan tai toiseen. Ja jos joku haluaa ostaa auton jenkkilehden testin perusteella niin se on ihan ok. Myös omistajilla on oikeus tyytyväisyyteen.
Ps. Taitaa tulla lst kuskeille paineita seuraavaan kisaan :)
Oman autoni hankin kauan ennen tuota testiä, hankinta kriteerinä ei ollut voittaja auton hankinta, vaan monipuoliseen ajoon sopivan monsterin hankinta.
Minulla ei ole yhtään paineita kisaamisen suhteen, olisi mukava osallistua seuraavaan "isoon" monsterikisaan (mitään voittamispaineita ei ole, kunhan saisi hyvän kisan ajettua). Toivottavasti siellä nähdään kaikki kiivaasti omia autojaan kehuvat :wink:
-
Minä autoa hankkiessa vertasin hintaa, ja Savage olisi tullut kalliimaksi, kun sen varusti pakilla ja yhtä hyvillä sähköillä. Ja vieläkin siitä olisi puuttunut minua miellyttävä alennusvaihteisto. Ainakin näin oli Atalassa laskettuna.
Mutta, jokainen voi verrata hintoja ja suhteuttaa asiat paremmuus järjestykseen, niinkuin hyväksi näkee, mitä tuosta nyt yö uniaan menettämään.
Radioiden paremmuutta ei tarvitse arvailla, jos yhtään tuntee RC-laitteita. Kait sinullekin jotain sanoo JR/Graupner XS6-Race ja JR:n metallirattaiset voimaservot?? Ei pitäisi olla vaikeaa päätellä, onko nuo paremmat kuin Savagen radio/vastari/servot...
-
ajo-ominaisuuksita,
Esimerkiksi minä ostin Savagen Ulvilan monsterikisojen perusteella. Savaget kulkivat todella hienosti ja LST:t jäivät kaus taakse. LST oli todella kankean näköinen ja vaihteisto tönkkö. Autot olivat aina hyppyrin jälkeen katollaan enkä vakuuttunut autosta
Buhahaaa :lol: Olikohan nyt aivan noinkaan, Olin omistanu LST:n tasan
neljä päivää ennen kisoja enkä osannu vielä ajaa sillä ja säädötkin löytyi
pikkuhiljaa vasta kisojen jälkeen, eikä ollu tarvetta "säästellä" autoa vaan
sillä testattiin jokapaikassa TÄYSILLÄ että kuinka käyttäytyy!
Ps. Olin rata ajossa toisena kun vastarinakku hyytyi ja hypyrikisassa
kisan toisiks paras sija, jotkut voi tästä päätellä jotain sellasta joka
laittaa ostamaan jonkun muun kuin savagen, mutta...
...NÄHDÄÄN KISOISSA, TUO OLI AIKA RÖYHKEE HAASTE :twisted:
-
Ps. Taitaa tulla lst kuskeille paineita seuraavaan kisaan :)
No fear, tuutko ulvilaan jos on kisat vielä loppukesästä?
-
Katsotaan, nyt alkaa ainakin tunnetila olla kohillaan :lol:
-
Radioiden paremmuutta ei tarvitse arvailla, jos yhtään tuntee RC-laitteita. Kait sinullekin jotain sanoo JR/Graupner XS6-Race ja JR:n metallirattaiset voimaservot?? Ei pitäisi olla vaikeaa päätellä, onko nuo paremmat kuin Savagen radio/vastari/servot...
Niin.. :roll: Mutta onhan se ihan selvää että paketti jossa on nuo JR/Graupnerit maksaa vähän helvetisti enemmän kuin joku made in zimbazamba muoviratashivakka joka väistämättä näkyy myös RTR-paketin hinnassa, mutta kun tuota hintaeroa ei huomioitu mitenkään arvostelussa. Sanotaan vaan että "nämä oli paremmat". Kukaan ei vaivaudu kertomaan että olihan tämä "parempi" myös reilusti kalliimpi. Mutta ihan sama mulle.. turha testi oli eikä hyödyttänyt kuluttajaa millään tavalla.
-
Katsotaan, nyt alkaa ainakin tunnetila olla kohillaan :lol:
No se on hyvä, jaksaiskohan ne rakentaa meille väliseinät korokkeelle
ku lämmitellään jo netissä valmiiks niin hyvin että voi joku ruveta pökkimään :mrgreen:
No ei vaiskaan ei mitään sekoilua!
Ps. Minä ostin LST:n koska se on ainut merkki jota käytän ja hinta on
vähä käytettynä hiukan alle/yli puolet uuden hinnasta! :wink:
-
.. turha testi oli eikä hyödyttänyt kuluttajaa millään tavalla.
Perustelut?
-
Ps. Minä ostin LST:n koska se on ainut merkki jota käytän ja hinta on
vähä käytettynä hiukan alle/yli puolet uuden hinnasta! :wink:
Mihin hintaan sait käytettynä?
-
Itse noista monstereista päätyisin Savageen tai Revoon, koska Savage on noista ainoa joka näyttää monsterilta ja siihenhän saa .28 moottorin. Mutta toisaalta Revo on teknisesti monstereiden F1. Joten valinta olisi todella vaikea minun kohdalla, Losista en voi sanoa mitään koska ei ole omakohtaista kokemusta. Tai sanoihan Ari että vaikea ohittaa kierroksella kun on niin levee, Ja mitä tulee tuohon testiin niin olen hiljaa, koska ajelenhan buggy pohjaisella autolla joka luulee olevansa truck :wink:
-
Ps. Minä ostin LST:n koska se on ainut merkki jota käytän ja hinta on
vähä käytettynä hiukan alle/yli puolet uuden hinnasta! :wink:
Mihin hintaan sait käytettynä?
Tilasin jenkeistä...
Mutta suomesta piti saada 300e ilman ohjainta ja vastaria,
mutta eräs nimeltä mainitsematon lakkas vastaamasta
yhteydenottoihin kun kauppa oli maksua vaille valmiiksi
sovittu???
Ja sabellakin oli sitä ennen yks parilla pikku vahvikeosalla
käytettynä 400eurolla.
Eli jos vaan sellasen löytää, niin ei ne pahan hintasia oo,
yks (en muista nimimerkkiä) oli tilannu saksasta ilman
radioita uuden ja radiot kuitenkin tuli mukana???
-
sanoihan Ari että vaikea ohittaa kierroksella kun on niin levee
Niin ja mitäs sit ku niitä on kaks rinnakkain edessä :lol:
-
Niin nopee et on jonossaki ensimmäisenä? :D
Ei mutta hei oikeesti, jätkät tuntuu nyt välillä ottavan taas touhun liian tosissaan. C'mon, chill.
-
Niin nopee et on jonossaki ensimmäisenä? :D
Ei mutta hei oikeesti, jätkät tuntuu nyt välillä ottavan taas touhun liian tosissaan. C'mon, chill.
AIVAN!
Pää asiahan on että kaikilla olis hauskaa ja auto toimis
ja kestäis (mulla kesti mut vastarinakku hyyty).
Kaikissa autoissahan on huonot puolensa ja toinen auto
sopii toiselle paremmin kuin toinen se on opettelu/säätö/harjottelu
kysymys millä pärjää ja millä ei ja mikä on "hyvä" ja mikä huono.
-
Losista en voi sanoa mitään koska ei ole omakohtaista kokemusta. Tai sanoihan Ari että vaikea ohittaa kierroksella kun on niin levee
Kuva PRCA:n kerhokisan monsterifinaalin lähdöstä...LST on tosiaankin leveä auto :)
Autot lueteltuna vasemmaltapäin:
Savage, LST, Revo, Revo, Revo
(http://koti.mbnet.fi/anteki/monsterifinaali.jpg)
-
Losista en voi sanoa mitään koska ei ole omakohtaista kokemusta. Tai sanoihan Ari että vaikea ohittaa kierroksella kun on niin levee
Kuva PRCA:n kerhokisan monsterifinaalin lähdöstä...LST on tosiaankin leveä auto :)
Oliko tossa toinen vasemmalta ja oikeessa reunassa LST?
Kumpi on sun ja onko toinen Brutaleksen?
-
Oliko tossa toinen vasemmalta ja oikeessa reunassa LST?
Kumpi on sun ja onko toinen Brutaleksen?
Brutales ei ollut kisassa mukana. Minun auto on toinen vasemmalta.
Autot lueteltuna vasemmaltapäin:
Savage, LST, Revo, Revo, Revo
-
Ja jos haluaa enemmän Monsterin näköiseksi, niin säätää jousituksen pari - kolme senttiä ylemmäs, ja korin nostaa vielä saman verran ylemmäs, niin alkaa olla todella Monsterin näköinen. Mutta, usein LST - kuskit pudottaa auton radalle alas, menee silloin paremmin.
Mutta, eiköhän polteta rauhanpiippua. Olisi aika tylsää, jos jokaisella olisi samanlainen Lada Niva 1/8 maasturi, ja niillä päristelisimme ympäri kuralammikkoa. Eiköhän kerätä paukkuja tuleviin kisoihin, minäkin olen vähän lupaillut järjestellä meillepäin jossain vaiheessa kisat, kunhan saan porukkaa talkoisiin mukaan. Ainakin ratamestari pitää löytää, joka tekisi Trial/mäkiradat ja toinen testaamaan niitä. Minä haluan ehdottomasti itse osallistua kisoihin, niin silloin muut joutuu touhuamaan nuo radat. Mutta kisat pidetään vasta, kun saan Losin menemään Imatran radan tasaisesti alle 40 sek/kierros 8)
-
.. turha testi oli eikä hyödyttänyt kuluttajaa millään tavalla.
Perustelut?
No laitetaan samaan testiin 20.000€:n Fiat stilo Multivagon ja 40.000€:n Volvo V70 kun ne on molemmat niin suosittuja. Varmasti kaikille suuri yllätys että volvo vetää pitemmän korren. :roll: Hölmömpi voisi nimittäin ilman testaamistakin kuvitella, että tuplasti kalliimpi on luultavasti parempi. Ei ole reilua laittaa neljänsadan Savagea tuplasti kalliimpaa LST:tä vastaan jos hintaa ei mitenkään oteta huomioon arvostelussa. Jos joku tajusi pointtini niin hyvä ja jos ei niin eipä siitä sitten sen enempää...
-
Ja jos haluaa enemmän Monsterin näköiseksi, niin säätää jousituksen pari - kolme senttiä ylemmäs, ja korin nostaa vielä saman verran ylemmäs, niin alkaa olla todella Monsterin näköinen. Mutta, usein LST - kuskit pudottaa auton radalle alas, menee silloin paremmin.
Juu tuo kuvassa oleva AK-78:n LST on todella matala, jos Revoa sanoo matalaksi niin....... (Oma autoni on tuo keskimmäinen Revo ja sitäkin on laskettu).
Mutta, eiköhän polteta rauhanpiippua. Olisi aika tylsää, jos jokaisella olisi samanlainen Lada Niva 1/8 maasturi, ja niillä päristelisimme ympäri kuralammikkoa.
Mitä suotta, näitähän on hauska lukea (Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan "suutu"). :wink:
Tottahan on että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, yleensä jokainen on sen "suosikkinsa" löytänyt, täydellistä autoa en tiedä olevankaan ja "näihin" on silloin tyytyminen (Kaikissa on vikansa ja vahvuutensa).
Selvähän se on että kun tulee vertailu (Varsinkin) autoista se "kuumentaa" joidenkin tunteita aina........
Myös testit täytyy osata lukea "rivien välistä", testaajillahan myöskin on omat mieltymyksensä ja ne ei välttämättä ole samat kuin "minulla".
Eiköhän kerätä paukkuja tuleviin kisoihin, minäkin olen vähän lupaillut järjestellä meillepäin jossain vaiheessa kisat, kunhan saan porukkaa talkoisiin mukaan. Ainakin ratamestari pitää löytää, joka tekisi Trial/mäkiradat ja toinen testaamaan niitä. Minä haluan ehdottomasti itse osallistua kisoihin, niin silloin muut joutuu touhuamaan nuo radat. Mutta kisat pidetään vasta, kun saan Losin menemään Imatran radan tasaisesti alle 40 sek/kierros 8)
"Paukut" on kerätty, kun vain pääsisi ajamaan......
Ai ai ai, vai treenataan sitä........
-
No laitetaan samaan testiin 20.000?:n Fiat stilo Multivagon ja 40.000?:n Volvo V70 kun ne on molemmat niin suosittuja.
Eikös tua Fikura oo enemmänkin Volvo V50 kokoluokan auto (joka maksaa alk. 28000e ja on oikeastaan myös isomman luokan auto),
nythän verrattiin SAMAN LUOKAN AUTOJA ja tokihan se merkkikin
hiukan maksaa vai maksaisitko isosta Skodasta saman kuin isosta Mersusta? Tuskin :lol:
-
Eikös tua Fikura oo enemmänkin Volvo V50 kokoluokan auto (joka maksaa alk. 28000e ja on oikeastaan myös isomman luokan auto), nythän verrattiin SAMAN LUOKAN AUTOJA ja tokihan se merkkikin hiukan maksaa vai maksaisitko isosta Skodasta saman kuin isosta Mersusta? Tuskin :lol:
Just, unohdetaanpa koko juttu....
-
No laitetaan samaan testiin 20.000€:n Fiat stilo Multivagon ja 40.000€:n Volvo V70 kun ne on molemmat niin suosittuja. Varmasti kaikille suuri yllätys että volvo vetää pitemmän korren. :roll: Hölmömpi voisi nimittäin ilman testaamistakin kuvitella, että tuplasti kalliimpi on luultavasti parempi.
Henkilöautovertailut on aina hauskoja :D
-
Mikä on pisteen hinta? Kannattaisi varmaan tehdä vertailu myös siltä pohjalta!
-
Mikä on pisteen hinta? Kannattaisi varmaan tehdä vertailu myös siltä pohjalta!
Älä ihmeessä... :roll: Tätähän minä olen tässä koittanut tolkuttaa, mutta kun ei mene jakeluun.
Mutta pikaisesti muutama vertaus dollarihinnoilla
Losi LST 92 pistettä, ~$600 Pisteen hinta $6,50
Savage21 73 pistettä ~$350 Pisteen hinta $4,79
Revo 87 pistettä, ~$440 Pisteen hinta $5,05
Losin piste maksaa siis noin
1.36x savagen piste, eli kertoimella Savagen lopputulos on 73x1,36 = 99,28
Revolla vastaava kerroin on 1,29, joten 87x1,29 = 112,23
Eli "todelliset" pisteet:
LST............... 92
Savage......... 99,28
Revo............ 112,33
Eettä näin....
-
No, jos asiaa noin alettaisiin vatvoa, niin silloin pitäisi olla arvosteluissa pisteytettynä mukana myös osia varustelu. Eli, Pakista saisi pisteitä, alennusvaihteistosta saisi pisteitä, paremmista radiolaitteista saisi pisteitä, paremmista servoista saisi pisteitä jne. Täytyy muistaa, että esim. Savagen varustelu on vakiona todella köyhä, ja hyvin monet ostaa siihen jälkikäteen pakkimoduulin, parempia servoja, päivittää radiolaitteita yms. Eli, noin tehtynä pisteen hintavertailu ei ole mistään kotoisin.
Hobbylinnan sivuilta laskettuna: Savage 25, Graupner XS6 Race radiot, pakkimoduuli ja kaksi voimaservoa. Hintaa kertyy 834,-...
Vieläkään se ei ole samalla tasolla voimansiirron ja moottorin osalta, mutta hintaa kertyy jo reilusti enemmän kuin esim. Losissa... Laskehan nyt pisteille hintaa...
Losi LST 7,39 Eur/piste
Savage 11,55 Eur/piste
Nämä on laskettu Suomen hinnoilla.
Alkaa Toyotalle kertyä hintaa, kun siitä yritetään tehdä BMW... :mrgreen:
Näin minä sen laskin, kun mietin, minkä auton ostaisin. Tiesin jo alusta alkaen, että en halua leikkiä huonoilla radioilla yms...
-
No, jos asiaa noin alettaisiin vatvoa, niin silloin pitäisi olla arvosteluissa pisteytettynä mukana myös osia varustelu...
Niinpä... sanoinkin heti alussa että p4ska testi! Mulle ihan se ja sama kuka voitti, mutta ärsyttää tuollaiset testit joista ei ole minkään valtakunnan hyötyä kenellekkään muulle kuin testin maksaneelle valmistajalle. Lopputuloksesta saa ihan minkälaisen haluaa kunhan vain vertaa vain tiettyjä asioita ja vain tietyltä kantilta.
Mutta nyt riitti jauhaminen tästä turhuudesta.. kiitos vaan.
-
Lisää kuvamateriaalia ulvilan monsu kisoista saatan pikkuhiljaa tässä julkaista pienen pätkän kuha kerkee... :wink:
-
Xtreme RC Car on paljon parempi lehti kuin tuo R/C Car Action 8)
www.rc411.com
-
No niin näkyi olevan. Vaikutti yhtä hyvältä, kuin mitä valmistajien myynti esitteet :shock:
Hevimies, oletko itse edes lukenut kyseistä Monsteri testiä tai tuota lehteä yleensä ollenkaan? Onko sinulla jotain perusteluita ja faktoja väitteitesi tueksi? Nuo on kuitenkin aika kovia väitteitä noinkin suuresta ja tunnetusta lehdestä, siksi olettaisinkin, että sinulla on jotain näyttöä asiasta, ja mieluusti kuulisimme ne.
Minusta vertailu on ihan hyvä tuollaisenaankin, ilman, että alettaisiin vatvoa jotain hintaeroja tms. Ostaja voi itse päättää, onko hänellä varaa johonkin vain ei. Lehden olisi mahdotonta arvostella hinta eroja, koska joillekin 100 € on paljon, toisille 1000 € on vähän. Näissä kuitenkin puhutaan niin pienistä eroista hinnoissa, siis absoluuttisena erona, ei suhteellisena, että sillä kuitenkaan loppujen lopuksi niin paljoa voi painoarvoa antaa.
Nämä kaikki autot on suht saman hintaisia, jos niihin kaikkiin laitetaan sellaiset sähköt, että niillä viitsii nautiskella vähänkään enemmän tosissaan. Hyvistä radiolaitteista on sekin hyöty, että ohjainta voi käyttää myös muissakin autoissa, niinkuin minä käytän Assossani. Pilipali vehkeille taas en laske mitään arvoa, eikä niillä arvoa olekkaan, jos niitä alkaa myydä eteenpäin.
Losissa arvostankin sitä, että siinä on panostettu järkevissä puitteissa laatuun, eikä menty siitä, mistä aita on matalin. Moottorin koko, iskareiden määrä yms. asiat on myyviä argumenttejä, mutta mieluummin vaikka hitusen pienempi ja parempi moottori, vaikka vähemmän iskareita kunhan vain saa sitten paremmat sähköt ja voimansiirron. Losissa on runko myös viisaasti suunniteltu. Se on suht helppo huoltaa, todella jäykkä ja pieneen tilaan menevä. Kaikki on keskitetty keskilinjalle ja mahdollisimman keskelle autoa. Kevyemmät osat päihin ja painavemmat keskelle. Kaikki on myös hyvin suojassa toisin kuin esim. Savagessa.
-
No niin näkyi olevan. Vaikutti yhtä hyvältä, kuin mitä valmistajien myynti esitteet :shock:
No toi saitti on mitä mitä on mutta itse lehti on hyvä. Tosin ranskalainen RC Mag on kans erinomainen mutta en osaa ranskaa niin hyvin
-
Toi netissä oleva artikkeli testistä on hyvin suppea. Odottelen tässä että saan käsiini ko. lehden.
-
Xtreme RC Car on paljon parempi lehti kuin tuo R/C Car Action 8)
www.rc411.com
Mulla on yksi numero tuota Xrc caria , eipä mikään maapallon paras ollut.
Hieman oli mainos painotteinen. :lol:
-
Mikä on pisteen hinta? Kannattaisi varmaan tehdä vertailu myös siltä pohjalta!
Älä ihmeessä... :roll: Tätähän minä olen tässä koittanut tolkuttaa, mutta kun ei mene jakeluun.
Mutta pikaisesti muutama vertaus dollarihinnoilla
Losi LST 92 pistettä, ~$600 Pisteen hinta $6,50
Savage21 73 pistettä ~$350 Pisteen hinta $4,79
Revo 87 pistettä, ~$440 Pisteen hinta $5,05
Losin piste maksaa siis noin
1.36x savagen piste, eli kertoimella Savagen lopputulos on 73x1,36 = 99,28
Revolla vastaava kerroin on 1,29, joten 87x1,29 = 112,23
Eli "todelliset" pisteet:
LST............... 92
Savage......... 99,28
Revo............ 112,33
Eettä näin....
AAAAAAHHAHHAAAAAAHHAHAHAHAAA :!: :!: :!: :lol: :lol: :lol:
-
Kummallista känäämistä, eihän kaikki autot voi olla budjetti autoja
ja assokin joka oli toisiks viimenen maksaa sabella (Thunder Tiger on
sama auto) 690euroa, eli noin kympin vähemmän kuin LST :shock:
(Ja se vasta surkee on, tai niin oon kuullu)
Sillä taitaa sit olla aika p**keleen "kallis piste" eihän noin typerää
laskutapaa voi ollakaan kuin joku "pisteen hinta" aikuistukaa jo tai jos
ei oo vielä ikää niin odotelkaa hetki ja ostakaa vaikka FG monsteri
sitte ku ootte töissä ja tienaatte tarpeeks rahaa ja siinähän teille
on sitte rehvastelemista että mulla on isompi ku sulla jne. :mrgreen:
-
Voi elämä mitä keskustelua :? Mutta onhan se kiva että LST voitti edes yhden testin. Vaikka sitten maksetun...
-
Vielä tässä odotellaan jotain todisteita väitteellesi, Hevimies... Vai oliko tuo sinun heittosi maksettu heitto? Saitko ilmaisen hehkutulpan?
-
Tuo herneen vetäminen nenään on näköjään joku LST -kuskien ominaisuus. :wink: Olen mielipiteeni perustellut muutamaankin kertaan eikä minulla ole aiheeseen mitään listättävää, eikä minua liioin innosta teidän provosointinne. Tämä aihe päättyy osaltani tähän.
-
En omista yhtäkään mosteria!
Luin threadin läpi enkä löytänyt Hevimieheltä yhtään perustelua maksullisuudelle.
Taitaa ne palkokasvit olla jonkun muun kuin LST-kuskien klyyvarissa.
-
En omista yhtäkään mosteria!
Luin threadin läpi enkä löytänyt Hevimieheltä yhtään perustelua maksullisuudelle.
Taitaa ne palkokasvit olla jonkun muun kuin LST-kuskien klyyvarissa.
Naulan kantaan :mrgreen:
Ps. Taitaa hevimiehellä ja joulupukilla olla vähä riitaa...
vissiin mahdotonta saada testivoittaajaa itelle :lol:
Ps.Ps. EN tiedä mistä tuo: "kiva että LST voitti edes yhden testin."
juttu tuli, kun LST:hän on myös Truck of the year 2005 ja eikös
se kuitenki oo ollu ihan eri vertailu se?
-
Onko sillä ny tosiaan väliä onko LST:llä pisteen enemmän vai vähemmän että siitä kannattaa alkaa tappeleen :S joku tykkää LST:Stä ja jokku revosta jne... On se autop sitten savage tai LST niin oikea kuski voittaa millä tahansa autolla toisen ;) kaikki noi autot on täysin kisavehkeitä... niillä kyllä on kaikilla mahdollisuus voittaa jos vaan on kykyjä ja jos harrastaa kisoja...
-
Onko sillä ny tosiaan väliä onko LST:llä pisteen enemmän vai vähemmän että siitä kannattaa alkaa tappeleen :S joku tykkää LST:Stä ja jokku revosta jne... On se autop sitten savage tai LST niin oikea kuski voittaa millä tahansa autolla toisen ;) kaikki noi autot on täysin kisavehkeitä... niillä kyllä on kaikilla mahdollisuus voittaa jos vaan on kykyjä ja jos harrastaa kisoja...
Näin asia on. On kuitenkin ihan mukavaa, että voi harrastaa jollain, oli se sitten ihan mikä tahansa. Nyt taidankin lähteä polttamaan neljällä pyörällä kumia, eli tänään on Asson vuoro...
-
Samahan se millä autolla ajaa, kunhan noit kisoja alkais tulevaisuudessa olemaan paremmin.