Kuins kuumana tollanen o.s rg 21 saa käydä ajaessa SideWinderin 25% "polttoaineella" ja kauvan pitäisi päästä tankillisella? tänään ekaa kertaa polttiksella kunnolla muutama tankillinen :lol:
Kaide, tollanen 100-120c on ihan passeli.
Tankillisella pääsee tollaset 7-8 minuuttia.
Ihan helmi treenikone. Kone on varma kuin kello, helppo säätää, yksinkertainen.
Tehoa vain ei ole ihan niin paljon kuin nopeimmissa koneissa.
Aloittelijalle täydellinen kone...
mikähän mulla mätti kun sain sellaset 160´c luukuttaessa vai miten toi mitataan? no jostainhan pitää lähtee ja kuulin et tää olis helppo kone
No avaat vaan pääneulaa.
Se lämpö mitataan silloin kun auto tulee radalta ja nostetaan pukille.
pitäs tulla katsastaa se sun mottis matias jos sais samalla säätö vinkkejä, soittelen viikonloppuna
Tulpat O.S A3, A5 A8 ja R5 hanki ne, R5 hyvä kuumalla ilmalla. A3 tai A8 kelistä riippuen.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.osengines.com%2Faccys%2Fosheatrange-new.jpg&hash=9cd692bfac3dfe0f389849cae7d875c40a5b5c38)
no niin tänään sain moottorin säätöihin ja kivasti meni rg:si :mrgreen:
Jep, ja siis sun suurin ongelmahan tuntui olevan tuo kytkin (SPM) joka oli liian tiukalla --> ei ottanut kiinni kuin vasta korkeilla kierroksilla, eikö vain. Kun sait sen kohilleen ja lukitteella kiinni, niin alkoi pelata. Sekin saattoi nostaa noita lämpöjä aiemmin.
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Jep, ja siis sun suurin ongelmahan tuntui olevan tuo kytkin (SPM) joka oli liian tiukalla --> ei ottanut kiinni kuin vasta korkeilla kierroksilla, eikö vain. Kun sait sen kohilleen ja lukitteella kiinni, niin alkoi pelata. Sekin saattoi nostaa noita lämpöjä aiemmin.
juu totisesti, ja kiitokset vinkistä sen kytkimen suhteen :wink:
Lainaus käyttäjältä: "kaide"Lainaus käyttäjältä: "Mika"Jep, ja siis sun suurin ongelmahan tuntui olevan tuo kytkin (SPM) joka oli liian tiukalla --> ei ottanut kiinni kuin vasta korkeilla kierroksilla, eikö vain. Kun sait sen kohilleen ja lukitteella kiinni, niin alkoi pelata. Sekin saattoi nostaa noita lämpöjä aiemmin.
juu totisesti, ja kiitokset vinkistä sen kytkimen suhteen :wink:
SPM:n kytkimessä kanattaa käyttää ainakin krossissa(en tiedä miten muissa luokissa) sitä ohuintajousta ja ruuvilukitetta hieman siihen säätömutteriin.
Ja pyörittää sen siihen tasalle sen ruuvin.
Ja jos vaan löytyy niin SPM:n kellokin messiin niin hyvä tulee :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"SPM:n kytkimessä kanattaa käyttää ainakin krossissa(en tiedä miten muissa luokissa) sitä ohuintajousta ja ruuvilukitetta hieman siihen säätömutteriin.
Ja pyörittää sen siihen tasalle sen ruuvin.
Ja jos vaan löytyy niin SPM:n kellokin messiin niin hyvä tulee :mrgreen:
Luin jostain jenkkifoorumista että paras kytkinpala setup olisi kaksi mustaa ja kaksi valkoista. Itse en ole vielä testannut.
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"Kaide, tollanen 100-120c on ihan passeli.
Tankillisella pääsee tollaset 7-8 minuuttia.
Ihan helmi treenikone. Kone on varma kuin kello, helppo säätää, yksinkertainen.
Tehoa vain ei ole ihan niin paljon kuin nopeimmissa koneissa.
Aloittelijalle täydellinen kone...
itellä kestää 30-60min ajaa 1tankki 125cc
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"Lainaus käyttäjältä: "Matias V"Kaide, tollanen 100-120c on ihan passeli.
Tankillisella pääsee tollaset 7-8 minuuttia.
Ihan helmi treenikone. Kone on varma kuin kello, helppo säätää, yksinkertainen.
Tehoa vain ei ole ihan niin paljon kuin nopeimmissa koneissa.
Aloittelijalle täydellinen kone...
itellä kestää 30-60min ajaa 1tankki 125cc
Eli ilman tankkauksia finaali :lol:
Ettei vaan ois fuulaa.
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"SPM:n kytkimessä kanattaa käyttää ainakin krossissa(en tiedä miten muissa luokissa) sitä ohuintajousta ja ruuvilukitetta hieman siihen säätömutteriin.
Ja pyörittää sen siihen tasalle sen ruuvin.
Ja jos vaan löytyy niin SPM:n kellokin messiin niin hyvä tulee :mrgreen:
Luin jostain jenkkifoorumista että paras kytkinpala setup olisi kaksi mustaa ja kaksi valkoista. Itse en ole vielä testannut.
Punaiset palat, kaikista kovimmat iskevät tosi jämäkästi kiinni! Pitää itse testata joskus valkoisia
Lainaus käyttäjältä: "Pinkki"Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"itellä kestää 30-60min ajaa 1tankki 125cc
Eli ilman tankkauksia finaali :lol:
Ettei vaan ois fuulaa.
Ettei vaan olis 125cc jotain muuta tilavuutta kertomassa kun tankin kokoa? Luulin kyl et piikillä ajais pidempää... tietty jos joku motocrossipeli tai nsr...
- Hount
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"SPM:n kytkimessä kanattaa käyttää ainakin krossissa(en tiedä miten muissa luokissa) sitä ohuintajousta ja ruuvilukitetta hieman siihen säätömutteriin.
Ja pyörittää sen siihen tasalle sen ruuvin.
Ja jos vaan löytyy niin SPM:n kellokin messiin niin hyvä tulee :mrgreen:
Luin jostain jenkkifoorumista että paras kytkinpala setup olisi kaksi mustaa ja kaksi valkoista. Itse en ole vielä testannut.
Punaiset palat, kaikista kovimmat iskevät tosi jämäkästi kiinni! Pitää itse testata joskus valkoisia
Tänään tuli ruukattua tota SPM kytkintä:
Medium jousi ja mutteri mahd. löysällä = ottaa kiinni liian myöhään.
Soft jousi ja mutteri mahd. löysä = ottaa kiinni aivan liian aikasin. Noin 1,5mm - 2mm kiristettynä niin toimiin upeasti. Nyt kun oikea paikka löytyi niin sitten mutteri kiinni lukitteella, muuten ei pysy säädöt. Käytännössä niillä jäykemmillä jousilla ei tee mitään. Paloina 2 valkoista 2 mustaa.
Hmm... täytyy varmaan vielä kokeilla noita punaisia kun on tullut totuttua tuohon alukytkimen "herkkyyteen" ;).
Oletkos Jartsa tulossa Saloon sunnuntaina?