RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: kavila - 18.07.05 - klo: 22.55
-
KILPAILUKUTSU
31.7.2005
HoBao Cup 2005, osakilpailu 3/5
HoBao Finland ja Salon Ua kutsuvat kaikki kuljettajat 1/8 polttiskrossin kerhokilpailuun.
HoBao Cup on osakilpailusarja, joka koostuu viidestä osakilpailusta, jotka ajetaan Turun, Salon ja Ulvilan polttiskrossiradoilla. Viidestä osakilpailusta kunkin kilpailijan kolme parasta kilpailutulosta määrittävät sijoituksen loppupisteissä. Koska tämä on kerhokilpailusarja, ei lisenssiä tarvita ja muutenkin osallistumiskynnys on asetettu mahdollisimman alhaiseksi. Erityisesti uusia aloittelevia kuljettajia toivotaan mukaan runsain mitoin.
Huom. hyvät palkinnot.
Palkinnot:
Sarjan voittaja: HoBao Hyper autosarja
Osakilpailuissa pienempiä palkintoja.
Kilpailusarja on avoin kaikille automerkeille.
Kierroslaskenta: AMB laitteistolla Huom. käytössä personal transponderit
Kilpailupaikka: Salo kavilannummi
Osallistumismaksu 10,-
Huom. mikäli ei omista personal transponderia, voi sen vuokrata 5,- hintaan VUOKRATTAVIA TRANSPONDEREITA RAJOITETUSTI! Transponder varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä.
Ajotapa: Kolme alkueräkierrosta ja nousufinaalit, finaali.
Alkuerät 5 min, nousufinaalit 15 min, finaali 45 min
Säännöt: Sovelletut M-8 SM sarjasäännöt 2005. Muutama poikkeus: 2,4 ghz tajuusalue sallittu, sekä pakoputkessa ei tarvita hyväksymismerkintää, mutta pakoputki olisi suotavaa olla rakenteeltaan vähintään kaksi kammioinen.
Varikko: Varikolla rajoitetusti pöytiä, ota oma pöytä mukaan
Varikko ei ole katettu
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
Alustava aikataulu
Kilpailupäivä sunnuntai 31.7.2005
9.00-9.30 vapaa harjoittelu ja ilmoittautuminen
9.45 ohjaajakokous
10.00-11.00 eräharjoitus ja katsastus
11.05-14.30 alkuerät
15.00-17.00 nousufinaalit
17.45 Finaali
19.00 palkintojen jako
Ilmoittautumiset viimeistään 26.7.2005:
Ilmoita 4 radiotaajuutta, seura (jos on), automerkki, moottorimerkki ja personal transponder numerosi (jos on). Jos sinulla ei ole omaa personal transponderia, niin kirjoita ilmoittautumiseen ”vuokraan transponderin”.
Mielellään myös gsm numero (ei pakollinen).
Ilmoittautumiset osoitteeseen: jartsa99@luukku.com
Kilpailujen päivämäärät:
22.5. Turku
19.6. Ulvila
31.7. Salo
21.8. Salo
11.9. Turku
Kaikki mukaan!
Harjottelu mahdollisuus 30.7.2005 klo: 11.00-16.00
Tiedustelut 0500530361
-
vuokratranspondereja enää kaksi kappaletta jäljellä
-
Saiskos näkyviin osallistujat?
Ihan vaan mielenkiinnosta.
-
Kilpailuun ilmoittautuneet 1 Olli Viitanen 2 VP Virtanen 3 Jani Lingvist 4 Jesse Heinonen 5 Petri Mylläri 6 Ville Liski 7 Miika Isotalo 8 Markku Honkanen 9 Mika Asp 10 Kalle Kyyrö 11 Jussi Arola 12 Jani Niemi 13 Matias Wikstedt 14 Mika Rinne 15 Jethro Lehtojärvi 16 Arttu Helenius
-
Meikäläinen olis kyytiä vailla!
Kuka koukkaa espoon/juvanmalmin kautta?
-
Riippuen ihan meikäläisen kulkuneuvosta niin vois onnistua... Jos on paku niin sit on ainakin tilaa. Oisit kieltämättä matkan varrella.
Katsellaan.
-
Muuten kyllä mut oon menos varmaankin turkuun viikonlopuks ennen skaboja jos auto on iskussa ja moottori sisäänajettu ja toni N tulee mekkaa
-
Kilpailuun ilmoittautuneet 1 Olli Viitanen 2 VP Virtanen 3 Jani Lingvist 4 Jesse Heinonen 5 Petri Mylläri 6 Ville Liski 7 Miika Isotalo 8 Markku Honkanen 9 Mika Asp 10 Kalle Kyyrö 11 Jussi Arola 12 Jani Niemi 13 Matias Wikstedt 14 Mika Rinne 15 Jethro Lehtojärvi 16 Arttu Helenius
17 Antti Aapro 18 Ari Heinonen 19 Martti honkasalo 20 Juha Rousku 21 Antti Sainio 22 Tomi Björkman 23 Aki mertsola 24 Tomi Salonen 25 Jari Eklund 26 Jerry Helström 27 Juuso Siivonen 28 Jonni Kotola 29 Jari Laiho
-
radalla Aloitetaan kunnostus /muutostyöt tiistaina 25,7,2005 Rata pyritään kunnostamaan mahdollisimman nopeasti . Ilmoitus tulee tänne kun rata on ajokunnossa
-
Radan kunnostustyöt saatu päätökseen . rata ajokunnossa ilmojen niin salliessa suuret kiitokset kaikille talkoisiin osallistuneille
-
Kotola Jonni, laitakko minulle yv! Minulla on sinulle sinun lämpömittarisi! Tuon sen Saloon!!!
-
tuleekos erälistat ennen kisaa tänne ?
-
tuleekos erälistat ennen kisaa tänne ?
Kyllä ne varmaan tulee kun AkiM saa ne tehtyä ;)
-
juu ei ollut tarkotus hoputtaa... kunhan kyselin :wink:
-
ERÄ 1
1 Juuso Siivonen
2 Jesse Heinonen
3 Antti Sainio
4 Jussi Arola
5 Juha Rousku
6 Jani Niemi
7 Olli Viitanen
8 Jonni Kotola
9 niko Virtanen
ERÄ 2
1 Martti Honkasalo
2 Antti Aapro
3 Mika Rinne
4 Ilari Riikonen
5 Jari Eklund
6 Aki Mertsola
7 Kalle Kyyrö
8 Matias Vikstedt
9 Tomi Salonen
0 Jerry Hellström
ERÄ 3
1 Ville Liski
2 Petri Mylläri
3 Jani Lingvist
4 Markku Honkanen
5 V-P Virtanen
6 Miika Isotalo
7 Jethro Lehtojärvi
8 Arttu Helenius
9 Ari Heinonen
0 Tomi Björkman
-
Hei tuotanoin, mä olen kyllä aivan väärässä erässä.. Vaikka joskus olenkin lohkaissut että "tiedän miltä Minardikuskeista tuntuu" niin voisin silti mielelläni vaihtaa paikka vaikka Kyyrön tai Akin kanssa. Ykköseräkin sopii toki ;)
Niin ja nimimerkin takana siis Virtasen V-P, taattua ö-finaalimateriaalia.
-
Älä ny...
Jos tuntuu siltä että on liian kovia meniöitä samassa erässä niin ajattele samalla lailla kuin minä... ne ei ole edessä jarruttelemassa ja pääsee ite kovempaa.
Mulla oli lähes kaikissa alkupään kisoissa suurin ongelma just se että piti joka kierroksella ohittaa porukkaa ja toivoa ettei ajais päälle, kun jouduin aina sinne "hitaampien" kastiin. Heti kun Ulvilan HoBao cuppi tuli ja mut olikin laitettu menevämpään ryhmään niin rupes tulosta tulemaan.
Paremmat osaavat ajaa niin etteivät aja päälle vaikka ohi ovatkin tulossa ja kun ite ohittaa niin ei oo heti seuraavassa mutkassa kontissa.
Hyvä se erä on.
-
HOKE: Olet harvinaisen oikeassa, tosin omalle kohdalleni on osunut liian monta moottoriongelmaa että hävettää...
-
No myös omaa etuani tuossa mietinkin, kolmoserän kaverit vaikuttaa sen verran nopeilta että saan itse olla antamassa tietä jatkuvasti. Hieman hitaammassa kakkoserässä varmaankin pääsisin ajamaan puhtaita kierroksia enemmän. En toki halua tien tukkona olla.
-
Onko radalla mahdollisuus saadaa verkkovirta, omalla kelalla?
-
sähköö saa.... :D oliks se nyt 7 euroo minuutti... :wink: (joke)
-
Saako radalla sen 12V, ei kai? :)
-
ei tietenkää saa.. :wink:
-
Eli saako vai eikö saa? :shock:
-
Selvyyttä kysymyksiin 240V saa Latauslaitteisiin 12V ON saatavilla ajajakorokkeella Kahdesta Irtoakusta Paineilmaa saa Myös Lauantaina 30,7,2005 Rata auki KLO 11,00 - 16,00 Sään Salliessa Kisapaikalla MYÖS PUFFETTI Terv. J. HEINONEN
-
Ajo-ohje Turku-helsinki moottoritieltä ABC -piihovi liittymästä saloon Opasteet perniö Tammisaari Tie 52 Viisi Kilometriä Tammisaareen Päin Viitta vasemmalle villilä helisnummi opasteet ( motocross ) 1,5 KM Tien Vieressä vasemmalla Pienoisautoilurata
-
tarkotin että saa ku laitin siihe tämän. :wink:... :D
-
jaahas nyt rupeis oleen akut ladattu (hehkun pidän yön yli)...
mekaanikkokin oli kuulemma terassilla :shock: lupas kohta nukkuun mennä...
täytyy toivoo että huomenna olis varikkopilttuu 9.00 pystyssä :wink:
T: toiseen kisaan valmistuva
-
Hyvä että muistutit hehkusta.
Ei oo paljo latailtu. :mrgreen:
-
:mrgreen: sunnuntaina ei tartte paineilmaa!!! ARTTU PUTSAA MUN auton ku se HÄVIÄÄÄÄ!!!! MULLE.. :mrgreen:
-
Hyvä meininki, kiitos kaikille!
Kaikki toimi loistavasti, auto, rexin pikkukone, radiot ym. Ajokin sujui mukavasti lähes ilman kaatoja ja tasaisesti, mutta vauhti vain liian hidas. Yks moka, kolmanteen alkuerään tyhjä vastarin akku. Erityiskiitos mekkarille!
-
Hauskaa oli joo. alkuerät oli ok, mutta 1/2 finaaleissa tuli vaikeuksia johon päättyi kisa minun osaltani.
Kone shimahti pari kertaa, vastarin akusta lähti liitin irti ja kori halusi pois kyydistä parin kierroksen jälkeen. No samapa tuo, tuskin olisin kuitenkaan päässyt finaaliin.
Ekaksi kisaksi meni kuitenkin yllättävän hyvin. Mukana ollaan seuraavissa skaboissa :wink:
-
tulokset
1. Petri Mylläri
2. Ari Heinonen
3. Jani Lindgvist
4. Ville Liski
5. Tomi Björkman
6. Markku Honkanen
7. Tomi Salonen
8. Juuso Siivonen
9. Arttu Helenius
10. Matias Vikstedt
-
olikos se nyt niin, että muut tulokset vei sähkökatkos... :shock:
-
Muut tulokset pystyy rakentamaan kyllä niistä papereista, en tiedä kellä ne on. Sähkökatkos vei ainoastaan A-finaalin tarkemmat tulokset, järjestykseksi jäi se mikä se oli ~43min kohdalla.
Mun nimi on kirjotettu väärin :wink:
-
Valitettavasti sähkökatko pyyhkäisi vehkeet juuri muutama minuutti ennen finaalin loppua. Eli finaalin kierroajat jäi bittiavaruuteen. UPS laitettiin saman tien "työn alle".
1 Petri Mylläri
2 Ari Heinonen
3 Jani Lindgvist
4 Ville Liski
5 Tomi Björkman
6 Markku Honkanen
7 Tomi Salonen
8 Juuso Siivonen
9 Arttu Helenius
10 Matias Vikstedt
11 Miika Isotalo
12 Niko Virtanen
13 Juha Rousku
14 Jussi Arola
15 Jonni Kotola
16 Martti Honkasalo
17 Aki Mertsola
18 Mika Rinne
19 Jethro Lehtojärvi
20 Jani Niemi
21 Kalle Kyyrö
22 Jari Eklund
23 Ilari Riikonen
24 Olli Viitanen
25 V-P Virtanen
26 Antti Sainio
27 Antti Aapro
28 Jerry Helström
29 Jesse Heinonen
Nousufinaalit:
http://kotisivu.mtv3.fi/AkiM/1_4a.html
http://kotisivu.mtv3.fi/AkiM/1_4b.html
http://kotisivu.mtv3.fi/AkiM/1_2a.html
http://kotisivu.mtv3.fi/AkiM/1_2b.html
Alkueräkierrokset ja kierroksen lopputulokset:
http://kotisivu.mtv3.fi/AkiM/ae_kierros1.zip
http://kotisivu.mtv3.fi/AkiM/ae_kierros2.zip
http://kotisivu.mtv3.fi/AkiM/ae_kierros3.zip
-
Kivat oli kisat joo!
Positiivisia seikkoja oli paljon;
+ Rata kesti koko päivän ilman mitään röykkyjä. Pinnasta lähti pöly pois niin tuli pitoa lisää. Tosihyvä! Mun mielestä erinomainen SM baana.
+ HoBao Cupin rento meininki. Ei turhaa nipotusta, siitä kiitos.
+ Meikäläisen auto toimi, kesti ja oli hyvä ajaa.
+CMB:n uskomaton teho ja vääntöalue. Kone toimii erinomaisesti jokaisella alueella. Ei sammunut kertaakaan yhdenkään erän aikana.
Suoranopeuttakin ja vääntöä riitti jokaiseen hyppyriin/suoralle.
Ekassa alkuerässä vai tokassa vaihdoin sisäänajotulpan pois, niin samalla unohdin säätää seosta sen uuden tulpan mukaan. Uuups, lämmöt 118c.
Säädettiin kone taas silleen, että käy 75-85c lämmöillä.
Finaalissa joutui keskeyttämään 15min kohdalla, kun kävi näin;
http://www.rcpics.net/img/62031
http://www.rcpics.net/img/62029
http://www.rcpics.net/img/62032
http://www.rcpics.net/img/62033
2 kierrosta ennen tuota kone muuttui ihan villiksi, tuntui kuin olisi tullut 20% tehonlisäys tyhjästä. Sitten suoralla se pärähti.
Tainnu olla kiertokangen laakerissa valmistusvika. Tuskin otti itteensä noista lämmöistä, sillä pystyyhän hyperin konettakin grillaamaan 200c...
Koneasia hoidettu jo, ja nyt odotellaan että kone tulis takasi ;)
Mutta joo, kuten sanottua, kisat olivat ihan erinomaiset ja kaikki pääs ajaa paljon. Kiitokset järjestäjille.
-
Valitettavasti sähkökatko pyyhkäisi vehkeet juuri muutama minuutti ennen finaalin loppua. UPS laitettiin saman tien "työn alle".
1/4 ja 1/2 finaalin tulokset sekä lopputulokset nähtävinä illalla.
Onko nyt niin että ei jääny finaalin parhaita kierrosaikojakaan jäljelle...?
-
Ei niitä tuloksia tarvitse laittaa tänne esille, no koska aino on jonkun oltava viimeinen.
HOKE sinun nopein kierros tuli kuin tuo kisa oli ajettu ja kaikki autot olivat jo maalissa ja kuin jäit ajamaan radalle niin siellä se nopein kierros tuli tehtyä joten se siitä..........
Arille onnittelut hienosti sait kasattua hermot vaikka olikin Turkulainen kuski sinun takana.
Jerzi
Mikä oli minulle parasta kisa päivänä---> LIDL 84% grillimakkara ja turun sinappi, ja JONNIN hyvät valitukset kisan jälkeen.
-
Ihan hyvät kisat, itse jäin joitain sekunteja A-Finaalin nousupakasta, mutta silti oli KIVAA!!! :mrgreen: Rata oli todella hyvä, KIITOS PETE JA VEIKKO!
Kiitos viellä niille nostajille, jotka kääntelevät konna parrua tai tulo suuntaa päin... :x Mut ainakin käänneettiin välillä aivan nokka kohti tulo suuntaa, käännäppä sitten autoa, kun joku vetäsee vielä kylkeen....
-
Huh!
Juu kivvaa oli rento fiilis ja muutenkin mainio päivä suurimmaksi osaksi.
Alkuerät meni ihan putkeen vaikkakin 3. alkuerässä ajo jäi lyhyeen vetoakselin pompsahtaessa pois diffistä. Ja 1/2A semissä leikki jäi kesken loppujen lopuksi kytkinhäiriön vuoksi (tarkemmat syynit). Täytyy lopettaa noiden alupalakytkinten käyttö. Laitoin Fioronin slidea tilaukseen, josko ei lämpö sitten enää laittais kytkintä takertelemaan.
Onnea kaikille finaalissa maaliin päässeille ja erityisesti Liskin Villelle joka ajo hienosti neljänneksi.
-
Pari puolustavaa sanaa Viiksmalle :)
Tarina kertoo että sun koneen lämmöt oli käyneet 145 asteessa = piikillä koneessa jonka normaalilämmöt kieppuu 80 asteen tienoilla :-)
Lisäksi sulla on moottorissa sellaiset moottoripukit joita ei voi eikä saa käyttää ko moottorissa. CMB RS ja uudet Novarossit ovat leveämpirunkoisia kuin ennen. Nuo ko pukit painavat koneen runkoa, joka taas vaikuttaa moneen asiaan.
Kuvista päätellen selviät onneksi kiertokangen vaihdolla. Pyttysarjaa tosin en ole nähnyt enkä kokeillut laakereita enkä tiedä onko runko vääntynyt väärien moottoripukkien takia.
Muistakaa siis aina katsoa että moottoripukit sopivat moottoriin eivätkä paina moottorin runkoa. Jossain tapauksissa selviää pelkällä pukkien viilauksella.
Ei siis näin:
(http://www.twf8.ws/new/tech/engine/cmb/mods/12290022.jpg)
-
Niko, lämmöt otti maksimissaan 118, ja kerkes olemaan vain sen yhden alkuerän aikana. Joo, kisan jälkeen tajusin et oli väärät pukit.
kone tuodaan sulle huomenna päivällä kotiovelle asti.
-
Tämä nyt ei kuulu enää tähän viestiketjuun, mutta laitan koneen kuntoon :)
-
HOKE sinun nopein kierros tuli kuin tuo kisa oli ajettu ja kaikki autot olivat jo maalissa ja kuin jäit ajamaan radalle niin siellä se nopein kierros tuli tehtyä joten se siitä..........
Ei muuten tullu... Ajoin sillon ihan läpällä ja finaalissa oli reilusti nopeempia kierroksia.
No mut sillä ei oo mitään merkitystä, mut ois vaan ollu hauska nähä mikä se nopeus oikeesti oli, kun muut tuli perä edellä vastaan.
Ja kun ei tietä tullut niin piti hypätä sillalla autosta yli ja jatkaa taas kovaa menoa.
Miten voikaan koko homma kaatua rikkinäiseen vastariakkuun.... Ei vaan voi käsittää että tämmösiä tulee eteen.
Sit vielä pieni maininta jälleen kerran nostajille...
Nostaja ei missään nimessä poistu omalta alueeltaan. Hieman toki voi siirtyä, mutta nyt näki sitä että nostaja lähti kiikuttamaan sammunutta autoa varikolle ja jätti nostopaikkansa täysin vapaaksi. EI NÄIN!!!
Se auto korkeintaan viedään lähemmäs seuraavaa nostajaa joka on lähempänä varikkoa. Mekkarin tehtävä on hakea auto ja nostajat voivat avittaa siinä hieman liikkumalla, mutta ollen niin lähellä omaa nostopaikkaa että ehtii nopeesti nostamaan.
Muutenki muutamalla nostajalla oli jälleen kerran toiminta niin hidasta että mun mummokin nostais nopeemmin... oikeesti... ja se on sentään jo siirtyny vihreemmille laidunmaille.
-
Eikös tämä pitänyt olla rento kerhokilpailu eikä SM kisa, jossa voidaan sitten tehdä hommat viimeisen päälle. Pitäkää se auto pystyssä niin ei tarvitse nostella :wink:
Noi nostajien ohjeet olis varmaan hyvä käydä läpi ennen kisaa, itselläkin on tatsi päässyt ruostumaan, sorry jos tahti ei ollut priimaa jossain kohtaa. Ja niissä muutamissa kaadoissa sai kyllä itsekin odotella.
Mutta kyllä tässä pitkästä aikaa ihmetteli miten ajaminen voi monilla olla sellasta että ei väliä miten päin mennään (aina kaasu täysillä auki) ja sitten tietty mokat pannaan nostajien syyksi lopuksi. Kovaahan jengi meni ei siinä mitään silloin kun autot oli oikein päin, mutta mutta..
-
Tietty onhan se oma moka jos kaataa, mutta silti se nostaja voisi edes nostaa sen auton nokka kohti menosuuntaa... :wink:
-
+CMB:n uskomaton teho ja vääntöalue. Kone toimii erinomaisesti jokaisella alueella. Ei sammunut kertaakaan yhdenkään erän aikana.
Suoranopeuttakin ja vääntöä riitti jokaiseen hyppyriin/suoralle.
aika ristiriitasta juttuu...
2 kierrosta ennen tuota kone muuttui ihan villiksi, tuntui kuin olisi tullut 20% tehonlisäys tyhjästä. Sitten suoralla se pärähti.
Tainnu olla kiertokangen laakerissa valmistusvika.
ei mitää vikaa, toimii hienosti paitsi et hajos iha pask*** ja ei päässy maalii... :roll:
-
Kone oli erinomainen niin kauan kuin sitä lystiä kesti.
Sillon ku kone toimi, niin se toimi todella hyvin. Tyhjäkäyntiäkin jaksoi rouskuttaa nätisti.
Eiks se oo vähän sama RB:ssä. Toimii aluks hyvin, mut sit ku hajoo, niin se ei käy enää ollenkaan ;)
-
Tietty onhan se oma moka jos kaataa, mutta silti se nostaja voisi edes nostaa sen auton nokka kohti menosuuntaa... :wink:
Olen kanssasi samaa mieltä Miika
-
nyt heräsin, mihin muuten oikeesti vaikuttaa jos pukki on kiinni lohkossa :shock: .
itse olen sitä mieltä ettei kyseisessä moottoririkossa ko asia vaikuta millään tavalla.
-
nyt heräsin, mihin muuten oikeesti vaikuttaa jos pukki on kiinni lohkossa :shock: .
itse olen sitä mieltä ettei kyseisessä moottoririkossa ko asia vaikuta millään tavalla.
Ongelmaa ei varsinaisesti ole jos moottoripukin sivu ottaa lohkoon kiinni, vaan jos pukin pohjat eivät ole "tasopinnalla".
Nikon postaaman kuvan mukaisesessa tilanteessa kun ruuvit vetää piukkaan ja pakottaa lohkon ja pukit pohjalevyä vasten, niin on suuri riski että lohko vääntyy. Kampiakselin sovitus on moottoreissa tehty niin tarkasti että pienikin kierous lohkossa aiheuttaa ongelmia.
-
Juuri kuten Aki sanoi... alumiini on erittäin pehmeää ja kun se vielä lämpenee niin antaa periks kyllä aivan varmasti.
Itse kun yritin laittaa novarossia HoBaoon kiinni huomasin heti tuon homman ja jäi ne pukit laittamatta.
-
Onnea kaikille finaalissa maaliin päässeille ja erityisesti Liskin Villelle joka ajo hienosti neljänneksi.
Kiitoksia, ongelmia oli, mutta niistä päästiin yli. Kiitos hyvien koneensäätöneuvojen, on se O.S vekkuli kone, kun saa säätöihin tehoa riittää minkä jokainen finaalia katsonut voi todistaa. Vähän alkoi mennä rikkaalle siinä puolentunnin jälkeen, kun putsari alkoi olemaan tukossa, mutta ei puhettakaan että olisi menoa haitannut.
Harmi että sun kisa katkes jo ennen finaalia. Seuraavassa Salon kisassa sitten pistät sinikantisen paikalleen?
Ja Janille, seuraavassa Salon kisassa revanssia, nyt jäi harmittavan lähelle mun palkintopallisijoitus.
- Hount
-
Vähän kesti, mutta tässähän näitä. Sattuneesta syystä ei kuvia isoa kasaa kerennyt ottamaan.
Kuvat: http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/salo_31.7/
Video: http://www.rc-racing.info/videot/kisa/2005/salo_31.7/
Edit: Ville, juu ainahan sitä voi yrittää ;)
-
Hei kundit minulle jäi taas yhden työ kalun tuolta salon kisasta pakkiin nyt on hehku otettu talteen joten tunto merkkejä vastaan saa hakea. Lupaan sen ladata myös.
Jerzi
-
nyt heräsin, mihin muuten oikeesti vaikuttaa jos pukki on kiinni lohkossa :shock: .
itse olen sitä mieltä ettei kyseisessä moottoririkossa ko asia vaikuta millään tavalla.
Ongelmaa ei varsinaisesti ole jos moottoripukin sivu ottaa lohkoon kiinni, vaan jos pukin pohjat eivät ole "tasopinnalla".
Nikon postaaman kuvan mukaisesessa tilanteessa kun ruuvit vetää piukkaan ja pakottaa lohkon ja pukit pohjalevyä vasten, niin on suuri riski että lohko vääntyy. Kampiakselin sovitus on moottoreissa tehty niin tarkasti että pienikin kierous lohkossa aiheuttaa ongelmia.
kyllä mä ton tiesin, tarkoitin kyllä et miten se ton lakrun tuhoutumiseen vaikuttaa?
ei mun tietääkseni millään tavalla
-
Koska se lohko taipuu niin kierokanki pääsee hiemän ottamaan kiinni lohkon raunaan, joka sitten tietysti syö sen laakerin puhki. Kiertokankihan menee todella lähellä lohkon seiniä pienessä urassa, joten ei tarvitse olla kuin marginaalinen muodon muutos lohkossa kun se jo osuu.
-
Koska se lohko taipuu niin kierokanki pääsee hiemän ottamaan kiinni lohkon raunaan, joka sitten tietysti syö sen laakerin puhki. Kiertokankihan menee todella lähellä lohkon seiniä pienessä urassa, joten ei tarvitse olla kuin marginaalinen muodon muutos lohkossa kun se jo osuu.
whatever.