Ostin tos käytetyn hyper 7. Edellinen omistaja on käyttänyt valmiiseen nitrometaaniseokseen lisää öljyä. Risiiniöljyä n 2%. Käsittääkseni valmiissa seoksessa on jo tarpeellinen määrä öljyä. Onko tarpeen käyttää, ja jos lopetan niin varmaan asteittain pitäs lopettaa, vai. Ed omistaja käytti 15% löpöö, mä ostin 16%, ei varmaan väliä?
Se on varmaan käyttäny lentokone/helikopteri löpöä jossa on muistaakseni vähemmän öljyä. kannattaa käyttää autoihin
tarkotettuja polttoaineita, vaikke onkin hiukan kalliimpaa
koska se säästö hukkuu josssaivälis koneremppaan tai
vähintään ylimääräseen läträilyyn.
pistin cool poweriin 4½% rissaa :roll:
Ja lopputulokseksi sait aikaiseksi paksua kuraa.
Öljyä jossa on hieman nitroa ja metanolia.
Helpommalla ja halvemmalla olisit päässy ostamalla heti kunnollista löpöä.
olkoon vaikka paksua hevon p**** mutta hyvin toimii ainakin :mrgreen:
Lentskari- ym. löpöissä on enemmän öljyä eikä päin vastoin. Dynaglow 25% polttoaineeseen suositellaan lisäämään öljyä.
Kunnon löpöt kuten esim. Byron, Sidewinder, Tornado ja O'donnell eivät tarvitse lisäöjyä. Ko löpöissä on mietitty tuo öljyn määrä ja ennen kaikkea öljyn laatu jo ennen purkitusta.
To Juuzmo.
Alotetaankos taas tässäkin topickissa vääntö vanhasta asiasta.
Kun ei näköjään taas menny viesti normaalilla tavalla jakeluun niin väännetään sitten rautakangesta.
HALVEMMALLA SAAT POLTTOAINETTA JOSSA ON VALMIIKSI OIKEA SUHDE RISSAA JA SYNTEETTISTÄ ÖLJYÄ, JOKA VOITELEE PAREMMIN, ANTAA TEHOA ENEMMÄN, KONE KESTÄÄ KAUEMMIN... YMS.
Niin saan halvemmalla,mutta ostin ton pönikän joskus aikaa sitten kun en pahemmin tiennyt mitä sisältää... ja pihakäytössä toi 1 gallona menee hyvin mutta täytyy kokeilla sitä byronia vaikka ens kerralla jos se olis laadukkaampaa totinaa :roll:
Mitä polttoainetta sinulla on tarkalleenottaen?
Sitten vielä ihan vain mainitakseni kun minulta kysytään niin usein että millä polttoaineella itse ajan. Ajan itse sekoittamallani polttoaineella jossa on 12% öljyä, josta puolet on synteettistä ja puolet risiiniöljyä. Polttoaineessani on alle 25% nitrometaania (joka ei ole sama asia kuin nitroglyseriini kuten moni luulee) koska mittaan polttoaineeni raaka-aineet mittakannulla enkä painon mukaan. Loput luonnollisesti metanolia.
Vuosien saatossa olen kokeillut eri öljymerkkejä ja laatuja, mutta palasin lopulta takaisin samaan synteettiseen öljyyn mitä minulle alun alkaen kokeneet pienoisveneilijät suosittelivat. Niin ja mun löpö on punaista :-)
Huom älä ala tekemään itse polttoaineita ellei sinulla ole kokemusta pitkältä ajalta. Polttoaineita ei tehdä ihan mistä vain raaka-aineista.
En ole keitellyt itse yhtikäs mitään :) mittailin 10% Cool Poweriin hieman risiiniöljyä :wink:
Nikon sopat on ihmeellisiä soppia.
Soppa on aamulla punaista, ja päivemmällä vihreetä.
Soppa vaihtaa värii jotenkin ihmeellisesti. En tiiä mitä niko niihin oikein sekottelee... :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"Nikon sopat on ihmeellisiä soppia.
Soppa on aamulla punaista, ja päivemmällä vihreetä.
Soppa vaihtaa värii jotenkin ihmeellisesti. En tiiä mitä niko niihin oikein sekottelee... :mrgreen:
Ei enää. Tämä oli Shellin synteettisen öljyn ominaisuus, joka aiheutti värin muuttumisen. Värin muuttuminen kertoi siitä että sitä oli säilötty väärin tai korkki ollut liian pitkään auki. :wink:
Ja silloin kun käytettiin Shell Advance M öljyä polttoaine oli kellertävää. Myös Dantomin polttoaineella on ominaisuutena värin vaihtaminen mikäli polttoaine saa aurinkoa.
Itse ostin sidewinderin 16% löpöö. laatua en tiiä, kai se on hyvää?
Lainaus käyttäjältä: "jefoli"Itse ostin sidewinderin 16% löpöö. laatua en tiiä, kai se on hyvää?
Eipä tuosta juurikaan pahaa sanottavaa ole ollut kenelläkään.