RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Zeiska - 08.08.05 - klo: 22.49
-
Omistan otsikon mukaisen auton. Huomasin tänään ajaessani, että kun jarrutan asfaltilla (tupla levyjarrut) niin autosta kuuluu rutinaa ja jarru ei oikein hyvin pidä eli ei kippaa kaulan kautta ympäri vaikka jarru on tiukalla (kaverilla kippaa). Yritin säätää jarrua mutta se ei tuottanut toivottua tulosta. Osaisiko joku sanoa missä mahtaa olla vikaa? Toinen asia minkä huomasin on se että kun pyörittää pääratasta niin se takertelee aina tietyssä kohtaa. Välys on ihan kunnossa. Voisiko nämä kaksi asiaa vaikuttaa toisiinsa?
-
Omistan otsikon mukaisen auton. Huomasin tänään ajaessani, että kun jarrutan asfaltilla (tupla levyjarrut) niin autosta kuuluu rutinaa ja jarru ei oikein hyvin pidä eli ei kippaa kaulan kautta ympäri vaikka jarru on tiukalla (kaverilla kippaa). Yritin säätää jarrua mutta se ei tuottanut toivottua tulosta. Osaisiko joku sanoa missä mahtaa olla vikaa? Toinen asia minkä huomasin on se että kun pyörittää pääratasta niin se takertelee aina tietyssä kohtaa. Välys on ihan kunnossa. Voisiko nämä kaksi asiaa vaikuttaa toisiinsa?
Oireet on kuin olisi etummaisesta diffistä hampaita kadonnut.....
Lyökö takapyörät lukkoon kuitenkin?
-
Rattaan hampaiden välissä voi olla kivi(ä) ja jarrulevyt voivat likaiset tai sitten on liian heikko servo. Diffin rattaat p*skana. vikoja on monia, mutta minulla ei tule enää muuta nyt juuri mieleen
Ja tämä kuuluisi varmaan savage topicciin. ko?
-
Onkos ne jarru levyn kiristysruuvit säädetty oikein? Ne täytyy olla aika lähellä, silloin tehoja ainakin mulla rupes löytymään. Kippaa missä vaan jos säätää jarrutangosta säätömutun lähelle ja junttaa jarrua kunnolla. Ei se kyllä sillä säädöllä mikään kiva oo ajella.
Kais sulla on ne kitkapalat siellä levyjen välissä? Ja servo joka jaksaa edes jotenkin vääntää.
Mulla on HPI:n SF-1:nen (oisko 4.2kg/sm) kaasu/jarrussa ja toimii ihan hyvin.
-
Oireet on kuin olisi etummaisesta diffistä hampaita kadonnut.....
Joo, aivan toltahan MT 2:senikin kuulosti kun etuperä oli ihan sileenä(alumiinia). Jos uusia rattaita laittamaan rupee, niin kannattaa laittaa kahdenlaisia prikkoja sinne väleihin: pinjonin ja diffikotelon väliin 8 x 10 x 0.2 mm (HPI tuotenro Z877) ja diffin laakereiden ja diffikupin ja lautasrattaan väliin 10 x 12 x 0.1 mm (HPI tuotenro Z891). Sopivasti että on välyksetön, mutta ei ahista, ja ottaa hyvin pinjoni lautasrattaaseen kiinni.
Johan rupee kestämään.
Hobbylinnasta löytyy varmaan hyllystä.
-
Käytössä on ihan perus servo mikä tulee ton rtr paketin mukana. Pitänee kai purkaa huomenna toi diffi ja kattoo mitä se piää sisällään. Kitkapalatkin on asennettu. Hiekalla jarru toimii moitteettomasti, mutta asfaltilla on ongelmia. En tiiä meneekö takapää lukkoon.
-
Servonn teho ei riitä.
-
Mulla kippas auto ympäri tuplalevy jarruilla ja vakio servolla, joten eiköhän jossain muussa ole nyt vikaa kuin servossa :wink:
-
No ei sekään hyvä juttu ole jos auto heittää volttia aina jarrutuksessa :lol:
-
Eikös tänkin kysyksen olis voinu laittaa savage topicciin?
-
niin Zeiska!!!!!Eikös siitä ollu radalla puhe että laitat sinne savage topicciin :wink: mutta et vaan osaa.joo ei se servossa ole.ongelma on siis se että kun asfaltilla jarruttaa niin joko etu tai takapää tai vaihdeloota rutisee.
eiköhän tuo ongelma löytyne diffistä.....
-
Mulla oli mennyt p****a sinne spurrin väliin ja se välillä nikottelee.
-
suomenkielessä on muuten sellainenkin sana kuin "lika" ;-)
-
Niin on likakin. No se siintä. Kyllä mullakin narisee nuo jarrut, mutta hällä väliä, kun en käytä niitä. sen kyllä huomasin että vaihteisto poxista vuotaa öljyä jarru levulle joten ei mikään ihme ettei ne jarrut pidä. Mitäköhän asialle pitäisi tehdä?
-
Mistäs se öljy tarkkaanottaen tulee, vaihteistossahan ei öljyä ole.
-
Mä ainankin oljyän vaihteistoa vähän väliä. Onko väärin?
-
Ainakin hpi suosittelee että vaihdelootaa ei öljytä.näin myös itse menettelen,ja toistaiseksi toimii.
-
Ok. myynti kasvaa, kun vaihteistoa ei öljytä
-
Ite oo prikottanu pinjonin niin lähelle isoratasta että ei saa enään kardaanin kuppia kiinni jos viel yrittää yhen ees laittaa... niin silti välys on ihan liian suuri... kun vaihdan uuden isorattaan niin se on melkein heti pyöreenä ku se pinjoni raksuttaa siitä yli. Myös laakerit on ihan uudet ja pinjoni on vielä ihan uuden näkönen. Mutta takana on yksi hammas ollu poikki isorattaasta ja sillä on sentään ajettu jo yli 36 litraa... pelkkä diffin kuppi on taakse vaihdettu tähän mennessä ja hyvin on toiminu vaikka sielläkin sitä välystä on liikaa ollu jo alusta pitäen. Miksi näihin jätetään näin kauheen suuret välykset että oikein ihmettelee miten se voi kestää ees ton tehon... :S
-
Ok. myynti kasvaa, kun vaihteistoa ei öljytä
:mrgreen:
just.niin kyllä sitä ihan muutkin suosittelee ettei öljyäis,mut omapahan on laatikkos.
-
Ite oo prikottanu pinjonin niin lähelle isoratasta että ei saa enään kardaanin kuppia kiinni jos viel yrittää yhen ees laittaa... niin silti välys on ihan liian suuri... kun vaihdan uuden isorattaan niin se on melkein heti pyöreenä ku se pinjoni raksuttaa siitä yli. Myös laakerit on ihan uudet ja pinjoni on vielä ihan uuden näkönen. Mutta takana on yksi hammas ollu poikki isorattaasta ja sillä on sentään ajettu jo yli 36 litraa... pelkkä diffin kuppi on taakse vaihdettu tähän mennessä ja hyvin on toiminu vaikka sielläkin sitä välystä on liikaa ollu jo alusta pitäen. Miksi näihin jätetään näin kauheen suuret välykset että oikein ihmettelee miten se voi kestää ees ton tehon... :S
Ootkos prikottanu diffin sivuttain myös? Tossa ylempää on vähän ohjetta...
Onkos jollain laatikko sitten oljyämättömyyttään hajonnut sitten? En ole juttua ainakaan kuullut.
-
En oikein tajunnut mihin kohtaan tarkalleen niitä prikkoja pitäis laittaa... jos seuraavalla kerralla kun avaat diffit niin vittisit ottaa kuvan ja lähettää se tänne tai miun sähköpostiin niin olisin kiitollinen. Tietenkin jos löydät vaikkapa netistä semmosen kuvan mistä ite oot ottanu mallia tjsp. niin sekin tottakai käy :D
-
Ok. myynti kasvaa, kun vaihteistoa ei öljytä
:mrgreen:
just.niin kyllä sitä ihan muutkin suosittelee ettei öljyäis,mut omapahan on laatikkos.
Onko jotain perusteluja?
-
Kannattaa kokeilla tuota jarrua ihan käsin vetämällä siitä jarrun vivusta. Jos siitä vetämällä pystyy lukitsemaan renkaat niin laittaa vain pitemmän letkunpätkän siihen säätöruuvin ja servon väliin niin pitäisi auttaa kunhan servossa riittää teho. Takelteleeko pääratas jos sitä pyörittää väärään suuntaan? Jos takeltelee, niin päärattaan välyksessä/kiinnityksessä on jotakin vikaa.
-
Selvispä vika! Eilen purin etu ja taka diffin ja etu diffistä oli menny pinjonista yks hammas poikki ja isorattaan rattaat oli ihan pyöreemä. Ei muutakiun osien tilaukseen ja baanalle!
-
Nonii, tän topicin voi sit closata ja jatketaan varsinaisessa SAVAGE topicissa eiks niin
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=9408&start=1830
-
Ok. myynti kasvaa, kun vaihteistoa ei öljytä
:mrgreen:
just.niin kyllä sitä ihan muutkin suosittelee ettei öljyäis,mut omapahan on laatikkos.
Onko jotain perusteluja?
Missäs sitä käsketään öljyämään??
Ei missään.
Tämä oli tasan yhtä tärkee viesti kuin nuo sinunkin viestit.
-
Edit: väärä paikka.