RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Cosander1 - 19.08.05 - klo: 09.46

Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Cosander1 - 19.08.05 - klo: 09.46
Tuli ostettua UUSI Kyosho Inferno stadium force -GXR
Mut Nyt on ongelmia!
En ole saanut autoa käyntiin!
Olisko hyviä vinkkejä? Ja mitkähön ols kaasarin perus säädöt? Kun on tullut ruuvailtu sitä kun ei ole lähteny käyntiin.
ja pensa on 15%
Kuinkahan kauan sitä pitää hehkuttaa?
On kokeiltu myös lämmittää pikkusen konetta kuumailma puhaltimella mut ei ole luvannutkaan.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Mika R - 19.08.05 - klo: 11.52
Yllätys!

Katopas täältä http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/

Sana Kyosho on pannassa täällä forumissa, paitsi topikissa MP Inferno  :mrgreen:  (älä ota tätä tosissasi)

Perussäädöt löytyvät manuaalista (toivottavasti)

Hehku pitää ladata yön yli, ei sitä tarvitse hehkuttaa kuten dieseliä, se lähtee heti käyntiin saman tien jos on lähteäkseen

Mikä on pikkuisen? Se pitää lämmittää 100 asteeseen ja se auttaa vain siinä että uusi tiukka kone pyörii .. ei käyntiin lähtemiseen sinänsä.

NIITÄ ruuveja ei saa ruuvailla, ne on tehtaan jäljiltä käynnistyskunnossa!
Otsikko: Re: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: MarGox - 19.08.05 - klo: 11.54
...ja se hehku pidetään paikallaan KUNNES kone on käynnistynyt ja otetaan sitten vasta irti tulpasta.

Luultavimmin käyttö-ohjekirja pitää ne sisäänajo säätö-ohjeet sisällään, joten kannattaa tarkastaa sieltä.
Otsikko: Re: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Cosander1 - 20.08.05 - klo: 12.22
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
...ja se hehku pidetään paikallaan KUNNES kone on käynnistynyt ja otetaan sitten vasta irti tulpasta.

Luultavimmin käyttö-ohjekirja pitää ne sisäänajo säätö-ohjeet sisällään, joten kannattaa tarkastaa sieltä.


Ei mulla ole kuin ruotsinkielinen/japaninkielinen jokin kirja mut kumpaakaan en osaa lukea!
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Cosander1 - 20.08.05 - klo: 13.02
Mites toi hehkutus?
Paljonko virtaa tolle hehkulle pitää antaa/uskaltaa antaa?
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 20.08.05 - klo: 13.10
Kannattaisi VÄHÄN edes perehtyä asioihin ennen auton hankkimista  :roll:
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: ossi v - 20.08.05 - klo: 13.30
Lainaus käyttäjältä: "Cosander1"
Mites toi hehkutus?
Paljonko virtaa tolle hehkulle pitää antaa/uskaltaa antaa?

Eli hehkussa on itsessään akku joka ladataan hehkuun tarkoitetulla laturilla.
Sitä ladataan 10-14 tuntia, jonka jälkeen tankkaat auton ja ryypytät siten että vedät vetostartista sormi pakoputkenpäässä(ilman hehkua), kunnes polttoaine letkusta näkee että polttoaine on mennyt kaasariin.
sitten radiot päälle(koita että toimii) hehku kiinni ja nyppäät käymään...
Otsikko: Re: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: MarGox - 20.08.05 - klo: 19.45
Lainaus käyttäjältä: "Cosander1"
Ei mulla ole kuin ruotsinkielinen/japaninkielinen jokin kirja mut kumpaakaan en osaa lukea!


Ja mistähän tuote (siis auto tarvikkeineen) oli ostettu ja milloin?
Kyllähän siinä tulee olla Suomenkieliset ohjeet jos sen Suomesta olet ostanut - jo pelkästään Turvallisuuden vuoksi.

Suosittelen laitteen viemistä jollekin joka näyttää kädestä pitäen miten se homma toimii.
Otsikko: Re: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Cosander1 - 21.08.05 - klo: 00.16
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Lainaus käyttäjältä: "Cosander1"
Ei mulla ole kuin ruotsinkielinen/japaninkielinen jokin kirja mut kumpaakaan en osaa lukea!


Ja mistähän tuote (siis auto tarvikkeineen) oli ostettu ja milloin?
Kyllähän siinä tulee olla Suomenkieliset ohjeet jos sen Suomesta olet ostanut - jo pelkästään Turvallisuuden vuoksi.

Suosittelen laitteen viemistä jollekin joka näyttää kädestä pitäen miten se homma toimii.


Auto ostettu noin viikko sitten ja ostopaikka kärkkäinen.
No nyt saatiin auto käyntiin mut niin monta käynnistys yritystä tuli tehtyä et käynnistys narukin meni jo kerran poikki!
Nyt vielä pientä hienosäätöä niin hyvä tulee!
Saako auto liikaa kaasupohjas ajaes kun ajaa kaasupohjas ja siitä päästää kaasun pois niin auto sammuu välittömästi!
Ja sit pitää nykiä noin 4-10kertaa ennekuin lähtee taas käyntiin?
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Duster1 - 21.08.05 - klo: 00.36
Eikös nää nitro autot ajeta sisään tyhjäkäynnillä ja jos sulla sammuu kun päästät kaasun pois niin lisäät sitä tyhjäkäyntiä siitä tyhjäkäynti ruuvista niin että kone käy paikallaan.
Ja säädä ne servot/linkit sillein, että kun kaasun päästää niin se jää käymään omillaan.

Ohjekirja on hyvä keksintö ja jos ei sitä löydy niin hakua tänne foorumille. Tuota asiaa kun on puitu jo satoja kertoja.
Otsikko: Re: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Jomppis - 21.08.05 - klo: 00.42
Lainaus käyttäjältä: "Cosander1"
Saako auto liikaa kaasupohjas ajaes kun ajaa kaasupohjas ja siitä päästää kaasun pois niin auto sammuu välittömästi!


Öh.. En suosittelis ajamaan sitä sisään kaasu pohjassa laulattaen.. :roll:
Jos tosiaan mukana ei tullut kunnollista käyttöohjetta, niin tästä (http://www.kyosho.co.jp/web/download/instructionmanual/gp_tr15/pdf/31095_tr15_stadiumforce_qsg.pdf) saat ladattua lontoon murteella olevan version. Sekä tästä (http://www.kyosho.co.jp/web/download/instructionmanual/gp_tr15/pdf/31095_tr15_stadiumforce_mt_m.pdf) huolto-ohjeen.

En oo varma tuosta autosi mallista, koska ei Kyoshon tai sen paremmin Kärkkäisen sivutkaan tunne Inferno stadium forcea.. Nuo ohjeet on TR15 stadium forcelle.

Luulisin, että autosi on tämä (http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/gp_tr15/gp_tr15rally/stadium_fresyset/stadium_fresyset-e.html) :?:
Otsikko: Re: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Cosander1 - 21.08.05 - klo: 10.53
Lainaus käyttäjältä: "Jomppis"
Lainaus käyttäjältä: "Cosander1"
Saako auto liikaa kaasupohjas ajaes kun ajaa kaasupohjas ja siitä päästää kaasun pois niin auto sammuu välittömästi!


Öh.. En suosittelis ajamaan sitä sisään kaasu pohjassa laulattaen.. :roll:
Jos tosiaan mukana ei tullut kunnollista käyttöohjetta, niin tästä (http://www.kyosho.co.jp/web/download/instructionmanual/gp_tr15/pdf/31095_tr15_stadiumforce_qsg.pdf) saat ladattua lontoon murteella olevan version. Sekä tästä (http://www.kyosho.co.jp/web/download/instructionmanual/gp_tr15/pdf/31095_tr15_stadiumforce_mt_m.pdf) huolto-ohjeen.

En oo varma tuosta autosi mallista, koska ei Kyoshon tai sen paremmin Kärkkäisen sivutkaan tunne Inferno stadium forcea.. Nuo ohjeet on TR15 stadium forcelle.

Luulisin, että autosi on tämä (http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/gp_tr15/gp_tr15rally/stadium_fresyset/stadium_fresyset-e.html) :?:


Auto on juuri toi mikä tos sun linkis on.
Joo en kaasupohjas ajanutkaan muutakuin lähtee liikkeelle niin silloin noin 1sekunnin kaasupohjas! Mites paljon tota pitää ajaa sisään?
Saako tota kykintä jotenkin säädettyä kun tuntuu et ottaa vähän huonosti kiinni.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Hotti - 21.08.05 - klo: 11.49
4-5 tankkia tais olla ton koneen sisäänajo(pinta kaasulla).
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Jomppis - 21.08.05 - klo: 16.46
Lainaus käyttäjältä: "racer"
4-5 tankkia tais olla ton koneen sisäänajo(pinta kaasulla).


Niin tais olla.. Tuohan on nopea sisään ajettava, kun on pieni tankki ja ei ihan pieniruokaisin mosa.. (ainakaan sisäänajosäädöissä..) ;)
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Hotti - 21.08.05 - klo: 19.22
kaikki koneet ottaa ainetta ahkerasti sisäänajossa..
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: HelpDesk - 23.08.05 - klo: 23.34
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

NITÄ ruuveja ei saa ruuvailla, ne on tehtaan jäljiltä käynnistyskunnossa!


uuh ihmekkö mun madilla on säädöt kuusessa.. He ku sain alotin ruuvailemaa sinne tänne sinne tänne... hmm...
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: HelpDesk - 23.08.05 - klo: 23.34
itse ajan 1-3 tankkia sisään..
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: solar4 - 24.08.05 - klo: 00.05
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

NITÄ ruuveja ei saa ruuvailla, ne on tehtaan jäljiltä käynnistyskunnossa!


uuh ihmekkö mun madilla on säädöt kuusessa.. He ku sain alotin ruuvailemaa sinne tänne sinne tänne... hmm...


Itseasiassa niitä miltei pitää ruuvata .. aukipäin. Perussäädöt ovat sellaiset, että moottori käynnistyy suht' helposti niillä. Ite täräytän käyntiin ja heti 5-15min neuloja auki, riippuen miltä motti kuulostaa. Tosin itse lämmitän motin aina kuumaksi puhaltimella ja tyhjäkäyntitankillisella autan vielä puhaltimen kanssa. Usein tyhjäkäyntitankilla tyrkkään lähettimeen jonkinverran trimmiä jos siltä tuntuu. Tankki tai pari pukilla, pari tankkia hidasta rinkiä ja siitä sitten aukipäin. Aina esilämmittäen.

Tapoja on monia, tuo omani ei ole välttämättä "pro" tai "factory team" tyyli, mutta eipä multa oo vielä yksikään pata poikinut. Sisäänajossahan pääpointtina ei nykymielipiteiden mukaan enää ole niinkään se sylinterin sisäänajo kuin kiertokangen liukulaakeroitujen lenkkien sisäänajo, kuten myös osien eräänsortin karkaisu heat cyclingin kautta. Tästäkin on kuppikuntia monia, mutta useimmat lukemani _perustellut_ väitteet tukevat itse käyttämääni metodia joten enpä ole jaksanut stressata asialla.

Viimeistä paria mottia on tullut ajettua ensimmäiset pari litraa kuumahkolla tulpalla ja rikkaalla seoksella. Tällöin lämmöt ovat olleet lähellä normaaleja käyntilämpöjä, mutta seos on silti ollut rikkaampi mitä normaalisti. Näkökanta-asia kai tämäkin, mutta enpä ole haittaakaan tuolle keksinyt niin kauan kun ei mennä lämpöarvoissa överiksi ja tulee "detonation" ilmiötä. Kertokaa jos olen väärässä ja perustelkaa ihmeessä.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: JuusoP - 24.08.05 - klo: 17.18
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
itse ajan 1-3 tankkia sisään..

1-3 tankia ei mielestäni riitä!!!
itse ajoin liki 10 tankillista, mutta ei sitä sentää niin paljon tartte, mutta eipä ole vielä kiinni leiponut... kerran joi vettäkin ja hyvin toimiii...
Joku 4-6 tankkia on hyvä.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 30.08.05 - klo: 22.07
Kertokaas joku että mikä mättää tossa uudessa nosramissa kun se lähti joku 20min nykimisen jälkeen käymään ja ehdin ajaa muutaman rinkulan kunnes sammutin kun toinen takarengas vipotti.Suoristin renkaan ja koitin 20min nykiä käyntiin väännellein neuloja ryypyttäen yms yms eikä sanonut mitään enään...Keksein lämmittää hiusten kuivaajalla sen 70 asteiseksi ja ryypytin oikeen kunnolla,kone kävi noin 5 sek ja sammu... Ja sitä se nyt sitten tekee eli kun ryypyttää niin käy 5 sek ja sammuu ja kiertää sitä samaa rataa  :?
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: JK Nitro - 30.08.05 - klo: 22.12
Onkos tulppa iskussa?

Edit: Mulla teki MT 2:sen pata tota samaa, kun keväällä oli säädöt talven jäljiltä aivan liian laihalla.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 30.08.05 - klo: 22.24
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Onkos tulppa iskussa?

Edit: Mulla teki MT 2:sen pata tota samaa, kun keväällä oli säädöt talven jäljiltä aivan liian laihalla.
Koitin noin minuutti sitten uudella tulpalla ja sama homma,laihalla ei ole ainakaan säädöt,jos se saa ilmaa jostakin välistä?Se meinaan käy aika "lujaa" ja sammuu saman tien  :roll:
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Mika R - 30.08.05 - klo: 22.26
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

NITÄ ruuveja ei saa ruuvailla, ne on tehtaan jäljiltä käynnistyskunnossa!

uuh ihmekkö mun madilla on säädöt kuusessa.. He ku sain alotin ruuvailemaa sinne tänne sinne tänne... hmm...

Itseasiassa niitä miltei pitää ruuvata .. aukipäin.


YLEENSÄ niitä ei ruuvata suuntaan eikä toiseen ekoilla tankeilla. Jos tyhjäkäynti kierrokset pukilla ei ole "sopivat" niin sitten voi alaneulaa säätää. Sitten 1-2 tankillisen jälkeen avataan pääneulaa ennen kuin ruvetaan ajaa radalla moottoria sisään. Mutta ohjeiden mukaan, yleensä ne tulee moottorin mukana. ns.Heat cycling on varmasti se yksinkertaisin perinteinen sisäänajotapa. Tommonen 8-10 tankkia on hyvä sisäänajomäärä parin tankin jälkeen pukilla. Siinä voi sitten pääneulaa vähän kiristellä tankillisten myötä.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 31.08.05 - klo: 14.46
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Kertokaas joku että mikä mättää tossa uudessa nosramissa kun se lähti joku 20min nykimisen jälkeen käymään ja ehdin ajaa muutaman rinkulan kunnes sammutin kun toinen takarengas vipotti.Suoristin renkaan ja koitin 20min nykiä käyntiin väännellein neuloja ryypyttäen yms yms eikä sanonut mitään enään...Keksein lämmittää hiusten kuivaajalla sen 70 asteiseksi ja ryypytin oikeen kunnolla,kone kävi noin 5 sek ja sammu... Ja sitä se nyt sitten tekee eli kun ryypyttää niin käy 5 sek ja sammuu ja kiertää sitä samaa rataa  :?
Pistin nippusiteet kaikkiin letkuihin (siis liitoksiin) ja ilmansuodattimeen pistin myös,mutta eiköhän se sama homma jatku  :evil:  käy niinku älyttömän laihalla  :roll:
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Dustbin - 31.08.05 - klo: 15.19
Avaa se kone ja kato vuotaako joku O-rengas tai muu paikka.. Tuo nippusiteitten laittaminen ei yleensä auta mitään. Pistit niitä sellaisiin paikkoihin joissa pieni ilmavuoto ei muuta koneen käyntiä noin radikaalisti. Kaasari kannattaa kanssa kattoo jos sinne on menny roskaa tms. Myös polttoainesuodatin kannattaa kattoo.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 31.08.05 - klo: 15.27
Siis räjäytän koko koneen?  :shock:  Sen suodattimen voisin vielä tarkistaa..  :roll:EDIT: puhalsin hieman ilmaa suodattimesta läpi pumpulla jos vaikka olis auennut tukokset,koitin käymään niin huomasin sellasen että kaikki "bensa" menee paineletkuun  :shock:  eli sinne fuili letkuun ei mene pisaraakaan   vaikka ryypyttää :roll:
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Toni N - 31.08.05 - klo: 16.25
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Siis räjäytän koko koneen?  :shock:  Sen suodattimen voisin vielä tarkistaa..  :roll:EDIT: puhalsin hieman ilmaa suodattimesta läpi pumpulla jos vaikka olis auennut tukokset,koitin käymään niin huomasin sellasen että kaikki "bensa" menee paineletkuun  :shock:  eli sinne fuili letkuun ei mene pisaraakaan   vaikka ryypyttää :roll:

Olisikohan siinä tapauksessa tullut laitettua letkut väärin päin?
Ei kai sinne paineletkuun mitään mene, sieltä tulee sitä nimenomaista painetta tankille päin, että fuili pääsee kaasariin asti.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 31.08.05 - klo: 16.43
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Siis räjäytän koko koneen?  :shock:  Sen suodattimen voisin vielä tarkistaa..  :roll:EDIT: puhalsin hieman ilmaa suodattimesta läpi pumpulla jos vaikka olis auennut tukokset,koitin käymään niin huomasin sellasen että kaikki "bensa" menee paineletkuun  :shock:  eli sinne fuili letkuun ei mene pisaraakaan   vaikka ryypyttää :roll:

Olisikohan siinä tapauksessa tullut laitettua letkut väärin päin?
Ei kai sinne paineletkuun mitään mene, sieltä tulee sitä nimenomaista painetta tankille päin, että fuili pääsee kaasariin asti.
Oikein päin ne on,tolleen ne on ennenkin ollut ja paineletkuun ei varmaankaan pistettäisi suodatinta?  :lol:
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Dustbin - 31.08.05 - klo: 16.46
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Siis räjäytän koko koneen?


Ei nyt koko konetta ole pakko sentään :)

Katot esim. pakoputken liitokset, kaasarin liitos ja takakansi.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 31.08.05 - klo: 16.48
Kaasarin kiristin juuri ainakin  :roll:
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Toni N - 31.08.05 - klo: 16.52
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Oikein päin ne on,tolleen ne on ennenkin ollut ja paineletkuun ei varmaankaan pistettäisi suodatinta?  :lol:

Kyllähän tuolla toisaalla käydään aiheesta kiivasta keskustelua. Eli toiset laittavat myös paineletkuun suodattimen.
No mutta se on toinen seikka se.
Ja esim. kaasari kannattaa(pitää) tiivistää, pelkkä kiristys ei riitä.
Takakansi on herkkä vuotamaan, se kannattaa myös ehdottomasti tarkistaa.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 31.08.05 - klo: 17.11
Takakansi,eli otan sen vetostartin pois siitä ja kiristelen sen takaa ne ruuvit?
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Dustbin - 31.08.05 - klo: 17.24
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Takakansi,eli otan sen vetostartin pois siitä ja kiristelen sen takaa ne ruuvit?


Ei välttämättä auta että pelkästään kiristät. Osta jostain varaosaliikkeestä vaikka tasotiiviste silikonia ja laita sitä hiukan väliin, ja sitten kiristät.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 31.08.05 - klo: 17.25
DODDIIN! Takakansi ja startin kela on märkänä löpöstä mutta kaikki ne 4 ruuvia näyttäs olevan kireellä  :?  Eli kuuluuko siellä olla kosteutta ja miten sen saa tiivistettyä?
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Toni N - 31.08.05 - klo: 17.29
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
DODDIIN! Takakansi ja startin kela on märkänä löpöstä mutta kaikki ne 4 ruuvia näyttäs olevan kireellä  :?  Eli kuuluuko siellä olla kosteutta ja miten sen saa tiivistettyä?

Ei kuulu olla kosteutta.
Lainaus käyttäjältä: "Dustbin"
Ei välttämättä auta että pelkästään kiristät. Osta jostain varaosaliikkeestä vaikka tasotiiviste silikonia ja laita sitä hiukan väliin, ja sitten kiristät.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 31.08.05 - klo: 17.31
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
DODDIIN! Takakansi ja startin kela on märkänä löpöstä mutta kaikki ne 4 ruuvia näyttäs olevan kireellä  :?  Eli kuuluuko siellä olla kosteutta ja miten sen saa tiivistettyä?

Ei kuulu olla kosteutta.
Lainaus käyttäjältä: "Dustbin"
Ei välttämättä auta että pelkästään kiristät. Osta jostain varaosaliikkeestä vaikka tasotiiviste silikonia ja laita sitä hiukan väliin, ja sitten kiristät.
Siis taka kannen ja lohkon väliin? Näyttäs vaan kyllä siltä että vuotaa pikemminkin siitä laakerin rööristä  :roll: Meinaan taka kannen välistä ei pääse löpö sinne startin sisään.Niin ja mites kun koneen sisältä löyti melkiosesti jotain sinistä öljyä  :shock:  tainnu imasta ilmansuodattimesta motulit kun oli vähän liikaa öljyä siinä  :roll:  Voiko se aiheuttaa käynnistymättömyyden?
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 31.08.05 - klo: 20.18
Ei kenelläkään mitään muuta ideaa enään?  :shock:
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: tapsa92 - 31.08.05 - klo: 20.23
Juu, pitäs munkin varmaan laittaa silikoonit mottiin, mutta en tiedä yhtään, paljon laittasin ja mitä merkkiä :?:  :? .
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 10.09.05 - klo: 21.18
Mites nyt, iloisesti ajelin mökin pihassa niin yhtäkkiä sammu niinku löpö olis loppunut,mutta eipä enään lähde käyntiin :shock: ei auta seoksen säätely sun muu ja vahdoin tulppaa ja hehkua..:roll:

No nyt se käynnisty!Mutta sammuu heti kun kierrokset laskee eli vedin trimmin täysille niin starttasi-> nostin auto ilmaan ja aloin kaasutellen pienentää trimmiä niin joka kerta sammuu siinä vaiheessa että renkaat lopettaa melkein pyörimästä :roll:
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: tapsa92 - 10.09.05 - klo: 21.21
Ei enää mitään.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 10.09.05 - klo: 21.25
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Sulla on kiva alle-kirjotus :lol: .
 :?:
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Jartsa - 10.09.05 - klo: 21.49
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Mites nyt, iloisesti ajelin mökin pihassa niin yhtäkkiä sammu niinku löpö olis loppunut,mutta eipä enään lähde käyntiin :shock: ei auta seoksen säätely sun muu ja vahdoin tulppaa ja hehkua..:roll:

No nyt se käynnisty!Mutta sammuu heti kun kierrokset laskee eli vedin trimmin täysille niin starttasi-> nostin auto ilmaan ja aloin kaasutellen pienentää trimmiä niin joka kerta sammuu siinä vaiheessa että renkaat lopettaa melkein pyörimästä :roll:

Ettei olisi kytkin hajonnut, tyhjäkäynnillä ottaa kiinni mut ei jaksakkaan liikkua ja kone sammuu
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 10.09.05 - klo: 22.36
Se ei muutenkaan oikeen nyt tykkaa käynnistyä,ja se siis aika korkealla täytyy olle kierrokset ettei sammu,eli ei saa lähellekkään tyhjäkäyntiä  :shock:  mistä tietää että kytkin on sökö?tai mitä siellä on p*skaksi mennyt?Niin koitin että olisko kytkin leikannut,mutta hyvinhän sen kytkinkello pyörii ilman että pyörittää mottia eli ihan normaalisti  :)
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Jartsa - 10.09.05 - klo: 22.38
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Se ei muutenkaan oikeen nyt tykkaa käynnistyä,ja se siis aika korkealla täytyy olle kierrokset ettei sammu,eli ei saa lähellekkään tyhjäkäyntiä  :shock:  mistä tietää että kytkin on sökö?tai mitä siellä on p*skaksi mennyt?

Avaamalla kytkimen, sillä saat selville. voi sieltä laakeritkin vaan olla menny
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 10.09.05 - klo: 23.00
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Se ei muutenkaan oikeen nyt tykkaa käynnistyä,ja se siis aika korkealla täytyy olle kierrokset ettei sammu,eli ei saa lähellekkään tyhjäkäyntiä  :shock:  mistä tietää että kytkin on sökö?tai mitä siellä on p*skaksi mennyt?

Avaamalla kytkimen, sillä saat selville. voi sieltä laakeritkin vaan olla menny
Sillon kun auto ei ole käynnissä niin kytkinkello pyörii vapaasti,eli laakeri on kai kunnossa  :roll:
Ja tuli mieleen että jos se kytkin ottaa kiiinni tyhjäkäynnillä niin eikös renkaiden pitäisi nykiä startatessa?  :roll:
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: tapsa92 - 10.09.05 - klo: 23.03
Mä kuitenkin suosittelisin avaamaan sen kytkimen :wink: .
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 10.09.05 - klo: 23.07
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Mä kuitenkin suosittelisin avaamaan sen kytkimen :wink: .
Ei nyt millään jaksais :lol:  mutta kait se on pakko sitten...
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 10.09.05 - klo: 23.16
Katsojien iloksi avasin kytkimen ja yllätys yllätys kaikki oli kunnossa,jousi oli ehjä,palat yms kunnossa...

EDIT:Vauhtipyörä näyttäs olevan löysällä,eli pääsee pyörimään vaikka kone ei pyörikkään  :shock:  vaikuttaako se jotenkin?
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Toni N - 11.09.05 - klo: 00.10
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Katsojien iloksi avasin kytkimen ja yllätys yllätys kaikki oli kunnossa,jousi oli ehjä,palat yms kunnossa...

EDIT:Vauhtipyörä näyttäs olevan löysällä,eli pääsee pyörimään vaikka kone ei pyörikkään  :shock:  vaikuttaako se jotenkin?

Mitäs siinä vauhtipyörässä on kiinni? :) Vaikuttaa, ja paljon vaikuttaakin. Osia auki, ja vauhtipyörä kunnolla kiinni, niin pääset takaisin tositoimiin.
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Speeder - 11.09.05 - klo: 00.21
Elämä on kovaa...  :lol:
ootko testannu muuten että hehkusi hehkuttaa moitteetta kun laitat tulpan siihen kiinni? Ovatko polttoaine letkut liian tiukassa "paketissa" ettei bensa kulje kunnolla? Onko tulppa oikeanlainen?

Mutta jos se vika oli tuossa vauhtipyörässä sitten unohda nää..  :)
Otsikko: Käynnistys ongelma!
Kirjoitti: Juuzmo - 11.09.05 - klo: 00.44
Vauhtipyörä kunnossa taas mutta en tähän aikaan jaksa mennä koittamaan  :)  Ja koitin kahdella eri hehkulla ja tulppankin vaihdoin,letkut ei ole mitenkään taitoksissa/paketissa niin luulisin että se oli vauhtipyörässä...