RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Alue 8 - 22.08.05 - klo: 21.29
-
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
KERHOKISAKUTSU
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pidämme syksyn 2005 ja kevään 2006 aikana harjoituskilpailujen sarjan. Huomaa! kilpailuihin pitää ilmoittautua 4 päivää etukäteen eli viimeistään kilpailuviikon tiistaina. Kilpailijoiden määrää rajoitetaan n. 40 kuljettajaan ja karsintaa tehdään TS-10 ja MN-10 luokista ja etusija annetaan aloittelijoille (vakiokuskeille) ja järjestävän seuran kuljettajille.
ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset ennakkoon sääntökirjan mukaan kilpailukohtaisesti viimeistään edellisenä tiistaina.
Email: timo.levanen@kolumbus.fi Huom! Ei liitetiedostoja
Fax: RC Piste Ky 019-430129
Ilmoittautuessa annettava:
- nimi
- kilpailuluokka
- kolme kidetaajuutta
- yhteystiedot - puhelinnumero on tärkeä!
- seura (jos on)
Ajajalistat laatii Timo Levänen järjestävän kerhon kanssa yhteistyössä. Siinä tapauksessa, että osanottajien määrää joudutaan karsimaan, tieto tästä annetaan henkilökohtaisesti niille, joita se koskee.
KILPAILUSARJAN AIKATAULU
Riihimäellä URAMON koululla sunnuntaina 2.10.2005 klo 9.00 HUOM! Ajankohta muuttunut!
Vantaalla RAJATORPAN KALLIOSUOJASSA lauantaina 5.11.2005 klo 9.00
Hyvinkäällä VEHKOJAN SRKeskuksessa lauantaina 19.11.2005 klo 8.00
Mäntsälässä MYLLYMÄEN koululla lauantaina 10.12.2005 klo 8.00
Lohjalla HARJUN koululla sunnuntaina 8. 1.2006 klo 8.00
KILPAILULUOKAT JA AJOAJAT
Cj/C-12 / 8 min / hajuttomat pitoaineet sallittu, 4-kennoa
S2-10 / 4 min / solukumirenkaat
TSS-10 / 4 min / valetut kumirenkaat, ei rengasrajoituksia
TS-10 / 5 min / valetut kumirenkaat, sääntökirjan mukaan, mutta harjaton moottori sallittu (moottorin oltava EFRAn hyväksymä)
MN-’10’ / 4 min / ”Pappaluokka” >28v kuljettajille, joilla ei ole ollut PA-kilpailulisenssiä ennen 28v ikää.
Huom. Vain ne luokat ajetaan, joihin on ilmoittautunut vähintään 4 kilpailijaa.
AJOKAAVIO
2 alkuerää ja 2 finaalierää.
Finaalierien koot ilmoitetaan ajajakokouksessa ja ne määräytyvät osanottajien ja radan mukaan.
Eräharjoitusta ei erikseen ajeta, vaan mahdolliset radiohäiriöt tarkistetaan ensimmäisen eräkierroksen yhteydessä.
Alkueriin sijoitetaan vakioluokissa max 8 autoa ja viriluokissa max 10 autoa.
MUITA TIETOJA
Järjestäjä antaa kilpailijanumerot.
Osallistumismaksu 5 € ajettua luokkaa kohti.
Ajo-ohjeet kilpailupaikalle sekä tieto mahdollisesti käytettävissä olevista tuoleista ja pöydistä ilmoitetaan noin viikkoa ennen jokaista kilpailua.
Kaikki vähintään neljään osakilpailuun osallistuneet pyritään palkitsemaan.
Sarjakilpailun pisteet lasketaan 60, 57, 55, 54 jne. Viidestä osakilpailusta neljä huomioidaan yhteispisteissä.
Kilpailuissa noudatetaan Pienoisautoilun sääntökirjaa ainakin seuraavin poikkeuksin:
- TS-10: harjaton moottori sallittu (moottorin on oltava EFRAn hyväksyttyjen listalla)
- Kilpailulisenssi ei ole pakollinen, mutta suositeltava. Huom. AKK:n tapaturmavakuutus on voimassa vain lisenssin omistajille.
- Vakioluokissa joustetaan tarvittaessa autojen mitoissa ym, että kaikki pääsisivät mukaan.
Opastusta vasta-alkajille aina tarvittaessa.
Edit 23.8.05: Ilmoittautumis-sähköpostiosoite
Edit 26.8.05: Riihimäen kisan ajankohta muuttunut -> 2.10.2005; Cj/C-12 luokan ajoaika 8 min, mikäli aikataulu sallii
Edit 27.8.05: Harjattoman moottorin (TS-10) on oltava EFRAn hyväksymä
-
Onko henk. koht. ponderi käytössä?
-
10+ Alue8:lle harjattomien sallimisesta.. sorvi joutaa nurkkaan loppuvuodeksi :mrgreen:
-
Pelimiesveto olis ollut harjaton kanssa C-12 luokkaan .. :mrgreen:
-
C-12 luokasta puheenollen, en oikein käsitä miksei ajoaika ole luokan oikean luonteen mukaan vaikkapa 6min/erä? 4 minuutin erä ei oikein palvele kisaharjoituksena SM-sarjaa varten; auto ja moottorisetuppi on ihan eri. Enkä myöskään ymmärrä kuinka tämä 8 minuutin pidennys päivässä olisi syynä tälle eräpituudelle.
-
Kysyisin vaan, että jos harjaton on sallittu niin onko samaan aikaan harjallisissa vapaa käämitys?
-
12-lankaisilla ajetaan edelleen. Perusteena tähän oli, että vanhoja ankkureita varmaan löytyy suunnilleen kaikilta ja ensi vuoden sääntöähän emme vielä tiedä.
-
Epävirallisena ennakkotietona voin kertoa, että jollei mitään mullistavaa tapahdu siirrytään SM-sarjassa EFRA-säännön mukaisiin koneisiin vuoden vaihteessa. Ehdotin tätä aikataulua lajiryhmälle kentällä käymieni keskustelujen perusteella ja eilisessä sääntökokouksessa lajiryhmä oli tämän hyväksynyt.
Tämä nyt vaan väliaikatietona tähän väliin. Lajiryhmä varmaan tiedottanee lähipäivinä kokouksen muusta saldosta.
-
C-12 luokasta puheenollen, en oikein käsitä miksei ajoaika ole luokan oikean luonteen mukaan vaikkapa 6min/erä? 4 minuutin erä ei oikein palvele kisaharjoituksena SM-sarjaa varten; auto ja moottorisetuppi on ihan eri. Enkä myöskään ymmärrä kuinka tämä 8 minuutin pidennys päivässä olisi syynä tälle eräpituudelle.
Niin, kylläkai tuo 4 minuuttia on painovirhe ?
Onhan se onhan ?
-
Kilpailuissa voi käyttää henkilökohtaisia transpondereita.
TS-10 luokan moottorisääntö on kuten ennenkin, poikkeuksena harjattomien moottoreiden salliminen. Minimi lankaluku on siis 12.
C-12 luokan ajoaika on 4 minuuttia. Asiasta laitetaan vielä kysely A8-työryhmälle, mutta niin kauan kuin muuta ei ilmoiteta, 4 min pätee.
Ensimmäisen kilpailun ajankohtaan saattaa tulla muutos. Vahvistetaan mahdollisimman pian.
-
4 minuuttia kuulostaa luvalla sanoen hieman erikoiselta, kun muistetaan, että "alkuperäinen" ajoaika on 8 minuuttia.
Tuollaisenaan päätös ei palvele luokkaa mitenkään.
No eihän kukaan pakota osallistumaan, tosin.
-
Stanussa on porukka venyttänyt akkujensa elinikää Finntrackin viimeisiin kisoihin. Uusia 3300mah akkuja tuntuisi hassulta hankkia, kun jatkossa kisataan vakioluokassakin 3700mah akuilla.
Ehdotan, että A8:ssa sallitaan vakioluokassa 3700 mah akut. Ne ovat halvempiakin kuin 3300:set.
-
Alue 8 kilpailut pidetään voimassaolevan sääntökirjan mukaisesti, erikseen sovituin ja ilmoitetuin poikkeuksin.
Autojen sääntöjenmukaisuudesta ei ole milloinkaan tehty suurta numeroa, koska koko kisasarja on tarkoitettu "harjoituskilpailuiksi". Ennen kaikkea tavoitteena on houkutella ja rohkaista uusia harrastajia mukaan lajiin, ja antaa uusille kisaajille kilpailukokemusta.
Akkukysymys on kaksipiippuinen. Nimenomaan vasta-alkajien osalta säännöistä joustetaan väljästi ja tarpeen mukaan. Kokeneilta kisaajilta toisaalta voitaneen odottaa sääntöjen noudattamista.
Kirjoittajan oma näkemys on, että pidetään kisasarja sellaisena miksi se on tarkoitettu, harjoituskilpailuina, ilman liian suurta pikkutarkkuutta.
-
Meneepäs vakavaksi kisaamiseksi jos kerhokisasarjaa ei voi ajaa hiukan ajetuilla 3300:lla.
-
Akkuteeman voisi muotoilla toisin päin.
Kun kerran 3300 mah akkuja tuskin enään kannattaa ostaa ja akkujen uusimisen tarvetta ilmenee ennen vuoden vaihdetta varmaan monellakin, niin voiko A8 vakioluokassa käyttää niitä uudempia akkuja?
-
Alue 8 työryhmä tiedottaa:
Riihimäen kilpailun ajankohta muuttunut! Kilpailu pidetään 2.10.2005, joka on myös korjattu kisakutsuun.
Cj/C-12 luokan ajoaika muutetaan 8 minuuttiin kisaajien toivomusten mukaisesti.
Jonkun/joidenkin kisapaikkojen varausten aikataulu on kuitenkin täpärällä, ja on mahdollista, että luokka jätetään jossakin ajamatta. Tämä on täysin ao. kisajärjestäjän päätettävissä.
TSS-10 luokan akkujen osalta joustetaan: kilpailijan suoritusta ei hylätä, vaikka autossa olisi esim. 3700 mAh akku.
Harjattomien moottoreiden (TS-10) on oltava EFRAn hyväksyttyjen listalla.
-
Olenko ymmärtänyt väärin, mutta eikö tälläkin hetkellä saa ajaa akk kisoissa viri luokassa 3700mAh akuilla ja stockissa 3300mAh. Niin eikö kerhokisoissakin saa ajaa. :?:
-
Tää on just se syy minkä takia minä ja monet muut eivät aja sähkö luokkia kisaa. Maristaan jostain akku MAH :mrgreen: En voi kuvitella jos meillä ei saisi ajaa uudella polttoaineella jossa on hiukan enemmän parempaa öljyä. Kyllä se edelleen on niin että kuskin taidot ovat kultaakin arvokkaampi kuin että on 400mah enemmän juissia akuissa. Menee jo vitsin puolella nämä akku luokat valitan mutta tämä on vaan ja ainoastaan minun mielipide.
Jerzi
-
Kiitos nyt jälleen tästäkin provoamisesta. Ei takuulla saada kohta enää yhtään uusia kuskeja tähänkään aloittelijoille suunnattuun kisasarjaan.
Sääntöjen halutaan olevan kaikille samat ja siitä tuo ylläoleva keskustelu, mutta jos herra kaikkitietävä ei sitä vielä ymmärrä, niin kerronpa sen, että noissa uudemmissa akuissa on enemmän ajoaikaa JA myös enemmän voltteja kisaerän ajaksi. Jotkut haluavat käyttää sen kaiken edun, minkä vaan voivat maksoi mitä maksoi.
Menee tosiaan jo vitsin puolelle.
Tää on just se syy minkä takia minä ja monet muut eivät aja sähkö luokkia kisaa. Maristaan jostain akku MAH :mrgreen: En voi kuvitella jos meillä ei saisi ajaa uudella polttoaineella jossa on hiukan enemmän parempaa öljyä. Kyllä se edelleen on niin että kuskin taidot ovat kultaakin arvokkaampi kuin että on 400mah enemmän juissia akuissa. Menee jo vitsin puolella nämä akku luokat valitan mutta tämä on vaan ja ainoastaan minun mielipide.
Jerzi
-
asiahan ei tietenkään minulle kuulu... mutta miten mah asia eroaa siitä että polttiksessa ei saa ajaa vaikkapa polttoaineella jossa on 35 % nitroa?ois vähän enemmän meinaan potkua eikä tarvis olla parhaimmat myllyt että sais tehoa irti ;)
tai saanko mä ajaa pari desiä isommalla tankilla ens kesän kisoissa? just ton takia mä en oo alkanu ajaa polttista kun aletaan mariseen tuommosestakin...kyllä luulis kuskin taitojen eniten merkkaavan,eikä sen että käyt vain kerran tankilla kun muut käy 5 kertaa. Pelimies paikkaa kädellä.;) eikäkö....?
no anyways, eipäs viiti kinata, pointti tuli selville luulisin. :)
-
Olis joo putkua ehkä piirun verran enemmän ja paljon lyhyempi ajo aika millä siis ajat. Itse ajan ja suosittelen 16% ja on todella hyvä nitro määrä.
Jerzi
-
Kummallista tiukkapipoisuutta kaikki pillien leimat ja tankkien koot ja semmoset. Ihme jäykistelymeininkiä kyl. Autojen mitatki katotaan kisoissa!!!1 Hitto mitä jäykistelyä! :roll:
Siis kamoon, lopettakaa jo ihan oikeesti. Tommonen ei vie mitään näistä kilpailuluokista eteenpäin.
edit: Käykääpä kattomassa Riihimäen A8 kilpailun ruusut ja risut. Aika moni kilpailija on kehunut ilmapiiriä ja kanssakilpailijoita.
-
Saakos näillä LRP:n uusilla kisarenkailla ajaa TS-10:ssä, kun niitä alkaa saamaan? Jos ei vielä Vantaalla tai Hyvinkäällä, niin ehkä myöhemmin?
-
Löytyykö viriluokasta myös kokemattomempia kuskeja? Olisi kiva päästä sellaiseen erään, ettei tulisi oltua muiden tiellä. Meillä on harjattomat motit ja ei viitsisi vaihtaa harjallisiin.
-
Löytyykö viriluokasta myös kokemattomempia kuskeja? Olisi kiva päästä sellaiseen erään, ettei tulisi oltua muiden tiellä. Meillä on harjattomat motit ja ei viitsisi vaihtaa harjallisiin.
Joo, löytyy.
Itse lukeudun juuri noihin kuskeihin ja ajoin viime sunnuntaina virin b-finaalissa tämän vuoden ekan alue-8 kisan harjattomalla.
Tervetuloa vaan mukaan seuraavaan kisaan :mrgreen:
-
Itse lukeudun juuri noihin kuskeihin ja ajoin viime sunnuntaina virin b-finaalissa tämän vuoden ekan alue-8 kisan harjattomalla.
Tervetuloa vaan mukaan seuraavaan kisaan :mrgreen:
Ei se jyri, että peruuttaa B-finaalissa, vielä tarkoita, että olisi kokematon kisaaja. :P
-
Näin on ;)
-
Saako näitä uusia lrp:n kisa renkaita käyttää a-8 kisoissa kun ne saapuvat suomeen?
-
Saako näitä uusia lrp:n kisa renkaita käyttää a-8 kisoissa kun ne saapuvat suomeen?
Stanussahan saa nykyäänkin ajaa millä tahansa kumirenkaalla. Kysyin tuosta virin kohdalla ja siinähän jatketaan CS-27:lla.
-
Tuleekos sarjan pistetilannetta missään vaiheessa nettiin kisojen jälkeen? Vai tuleeko pisteet näkyville vasta sarjan lopputulosten yhteydessä?
-
Sarjan yhteispistetilanne Riihimäen, Vantaan, Hyvinkään ja Mäntsälän osakilpailujen jälkeen:
sij MN-10 Riihimäki Vantaa Hyvinkää Mäntsälä Lohja Yhteensä
1 Kari Termonen 60 57 57 55 229
2 Jethro Lehtojärvi 57 55 55 57 224
3 Jouko Saarinen 54 53 53 53 213
4 Aleksi Otsavaara 52 51 51 49 203
5 Harri Valander 53 49 48 51 201
6 Jorma Kupari 49 48 47 48 192
7 Aake Kutvonen 0 60 60 60 180
8 Tero Tuomisto 46 44 45 43 178
9 Peter Winqvist 0 54 54 54 162
10 Petri Ranta 55 50 0 52 157
11 Harri Kaasinen 0 52 52 50 154
12 Pasi Tarvainen 51 47 49 0 147
13 Tapani Torkkola 47 44 44 0 135
14 Jarmo Piipponen 50 0 0 44 94
15 Erkki Similä 48 0 0 45 93
16 Juho Kulkas 0 45 46 0 91
17 Jukka Rahunen 0 0 50 0 50
18 Petri Oksanen 0 0 0 47 47
19 Tomi Wiksten 0 46 0 0 46
20 Toni Pernu 0 0 0 46 46
sij C12
1 Antti Ollinmäki 57 0 57 60 174
2 Jani Hovi 55 0 54 55 164
3 Ari Salminen 60 0 60 0 120
4 Veini Mäkinen 0 0 55 57 112
5 Pekka Reittilä 0 0 53 53 106
6 Jarmo Viljakainen 53 0 51 0 104
7 Tomi Mairue 54 0 0 50 104
8 Miika Kaukovalta 0 0 52 52 104
9 Pekka Heikkilä 0 0 0 54 54
10 Kalle Kyyrö 0 0 0 51 51
sij TSM-10 Riihimäki Vantaa Hyvinkää Mäntsälä Lohja Yhteensä
1 Marko Salminen 60 57 60 60 237
2 Jussi Torkkola 55 54 49 55 213
3 Matti Hölttä 48 55 54 53 210
4 Viljami Kutvonen 50 53 55 51 209
5 Henry Salmen 45 48 47 40 180
6 Sami Sinisalo 43 43 46 39 171
7 Carl-Magnus Fager 57 60 0 52 169
8 Jarmo Viljakainen 41 38 43 37 159
9 Juho Koskivuo 53 51 52 0 156
10 Jyri Konoila 46 52 0 49 147
11 Jussi Arola 0 46 50 43 139
12 Jukka Penttinen 47 44 0 47 138
13 Tero Kupari 44 47 0 41 132
14 Mihail Tsistovski 0 42 45 44 131
15 Niko Vuorenmaa 49 37 0 45 131
16 Sami Salmela 0 41 44 42 127
17 Timo Keränen 0 40 42 38 120
18 Satu Harmokivi 0 39 41 35 115
19 Petri Laitala 51 0 57 0 108
20 Jarno Mattila 52 0 53 0 105
21 Jesse Kähkönen 0 0 51 48 99
22 Joni Hiltunen 42 0 0 46 88
23 Jani Lindqvist 0 0 48 36 84
24 Mika Silvasti 0 0 0 57 57
25 Ari Lappi 54 0 0 0 54
26 Jarkko Mustonen 0 0 0 54 54
27 Matti Korvenmaa 0 50 0 0 50
28 Christer Andersson 0 0 0 50 50
29 Mikko Pyhältö 0 49 0 0 49
30 Jethro Lehtojärvi 0 45 0 0 45
sij TSS-10 Riihimäki Vantaa Hyvinkää Mäntsälä Lohja Yhteensä
1 Harri Lukkari 60 54 60 60 234
2 Matias Kuusinen 55 60 55 57 227
3 Joonas Holsti 54 57 57 55 223
6 Otto Laurila 57 45 53 52 207
5 Mikko Möller 52 52 51 51 206
4 Niko Sinervo 53 53 52 45 203
8 Jami Oksanen 42 47 54 54 197
7 Niko Lindvall 46 50 50 44 190
9 Aleksi Kaasinen 45 48 49 43 185
10 Roope Grönroos 48 40 48 46 182
11 Risto Rönnqvist 43 42 46 42 173
12 Ville Grönqvist 39 41 42 38 160
14 Petteri Kauppinen 37 38 41 39 155
13 Samuli Kesseli 40 39 40 35 154
17 Aito Vertti 47 51 0 53 151
15 Janne Kiiski 38 36 39 37 150
18 Tomi Mairue 49 46 0 50 145
19 Toni Niinivirta 48 0 45 48 141
16 Matias Vikstedt 51 55 0 0 106
20 Jouko Laine 0 43 47 0 90
27 Jere Peltola 41 0 0 40 81
26 Aleksi Immonen 0 0 43 36 79
21 Mihail Tsistovski 50 0 0 0 50
22 Jonni Kotola 0 49 0 0 49
30 Joonas Virkki 0 0 0 49 49
31 Tuukka Meriläinen 0 0 0 47 47
23 Mikko Ahvalo 0 44 0 0 44
24 Miika Susi 44 0 0 0 44
25 Panu Siitonen 0 0 44 0 44
29 Lari Myöhänen 0 0 0 41 41
28 Jerry Hellsröm 0 37 0 0 37
-
Voisiko listaa päivittää?
-
Yhteispisteet päivitetty!
-
Alue 8 kerhokisasarjan yhteispisteet.
sij TSS-10 Riihimäki Vantaa Hyvinkää Mäntsälä Lohja Yht 4/5
1 Harri Lukkari 60 54 60 60 57 237
2 Joonas Holsti 54 57 57 55 60 229
3 Matias Kuusinen 55 60 55 57 55 227
4 Otto Laurila 57 45 53 52 54 216
5 Niko Sinervo 53 53 52 45 53 211
6 Mikko Möller 52 52 51 51 51 206
7 Jami Oksanen 42 47 54 54 48 203
8 Aito Vertti 47 51 0 53 44 195
9 Tomi Mairue 49 46 0 50 49 194
10 Niko Lindvall 46 50 50 44 45 191
11 Toni Niinivirta 48 0 45 48 50 191
12 Roope Grönroos 48 40 48 46 47 189
13 Aleksi Kaasinen 45 48 49 43 46 188
14 Risto Rönnqvist 43 42 46 42 42 173
15 Ville Grönqvist 39 41 42 38 39 161
16 Petteri Kauppinen 37 38 41 39 40 158
17 Samuli Kesseli 40 39 40 35 38 157
18 Janne Kiiski 38 36 39 37 0 150
19 Matias Vikstedt 51 55 0 0 0 106
20 Joonas Virkki 0 0 0 49 52 101
21 Jouko Laine 0 43 47 0 0 90
22 Miika Susi 44,1 0 0 0 37 81,1
23 Jere Peltola 41 0 0 40 0 81
24 Aleksi Immonen 0 0 43 36 0 79
25 Mihail Tsistovski 50 0 0 0 0 50
26 Jonni Kotola 0 49 0 0 0 49
27 Tuukka Meriläinen 0 0 0 47 0 47
28 Mikko Ahvalo 0 44 0 0 0 44
29 Panu Siitonen 0 0 44 0 0 44
30 Jimi Nykänen 0 0 0 0 43 43
31 Lari Myöhänen 0 0 0 41 0 41
32 Joni suni 0 0 0 0 41 41
33 Jerry Hellsröm 0 37 0 0 0 37
sij TSM-10 Riihimäki Vantaa Hyvinkää Mäntsälä Lohja Yht 4/5
1 Marko Salminen 60 57 60 60 0 237
2 Carl-Magnus Fager 57 60 0 52 60 229
3 Jussi Torkkola 55 54 49 55 57 221
4 Matti Hölttä 48 55 54 53 55 217
5 Viljami Kutvonen 50 53 55 51 0 209
6 Jyri Konoila 46 52 0 49 52 199
7 Henry Salmen 45 48 47 40 54 194
8 Jussi Arola 0 46 50 43 44 183
9 Sami Sinisalo 43 43 46 39 49 181
10 Sami Salmela 0 41 44 42 50,1 177,1
11 Mihail Tsistovski 0 42 45 44 46 177
12 Jarmo Viljakainen 41 38 43 37 53 175
13 Timo Keränen 0 40 42 38 48 168
14 Satu Harmokivi 0 39 41 35 45 160
15 Juho Koskivuo 53 51 52 0 0 156
16 Jukka Penttinen 47 44 0 47 0 138
17 Jani Lindqvist 0 0 48 36 51,1 135,1
18 Joni Hiltunen 42 0 0 46 47 135
19 Tero Kupari 44 47 0 41 0 132
20 Niko Vuorenmaa 49 37 0 45 0 131
21 Petri Laitala 51 0 57 0 0 108
22 Jarno Mattila 52 0 53 0 0 105
23 Jesse Kähkönen 0 0 51 48 0 99
24 Mika Silvasti 0 0 0 57 0 57
25 Ari Lappi 54 0 0 0 0 54
26 Jarkko Mustonen 0 0 0 54 0 54
27 Matti Korvenmaa 0 50 0 0 0 50
28 Christer Andersson 0 0 0 50 0 50
29 Mikko Pyhältö 0 49 0 0 0 49
30 Jethro Lehtojärvi 0 45 0 0 0 45
sij MN-10 Riihimäki Vantaa Hyvinkää Mäntsälä Lohja Yht 4/5
1 Aake Kutvonen 0 60 60 60 54 234
2 Kari Termonen 60 57 57 55 55 229
3 Jethro Lehtojärvi 57 55 55 57 57 226
4 Peter Winqvist 0 54 54 54 60 222
5 Jouko Saarinen 54 53 53 53 50 213
6 Harri Kaasinen 0 52 52 50 51 205
7 Aleksi Otsavaara 52 51 51 49 49 203
8 Harri Valander 53 49 48 51 0 201
9 Jorma Kupari 49 48 47 48 53 198
10 Tero Tuomisto 46 44 45 43 45 180
11 Tapani Torkkola 47 44 44 0 43 178
12 Petri Ranta 55 50 0 52 0 157
13 Pasi Tarvainen 51 47 49 0 0 147
14 Erkki Similä 48 0 0 45 44 137
15 Toni Pernu 0 0 0 46 52,1 98,1
16 Jukka Rahunen 0 0 50 0 48 98
17 Jarmo Piipponen 50 0 0 44 0 94
18 Petri Oksanen 0 0 0 47 47 94
19 Tomi Wiksten 0 46 0 0 46 92
20 Juho Kulkas 0 45 46 0 0 91
C12
1 Antti Ollinmäki 57 57 60,1 60 177,1
2 Ari Salminen 60 60 0 57 177
3 Jani Hovi 55 54 55 55 165
4 Pekka Reittilä 0 53 53 54 160
5 Miika Kaukovalta 0 52 52 53 157
6 Veini Mäkinen 0 55 57 0 112
7 Tomi Mairue 54,1 0 50 0 104,1
8 Jarmo Viljakainen 53 51 0 0 104
9 Pekka Heikkilä 0 0 54 0 54
10 Kalle Kyyrö 0 0 51 0 51
-
Suuret kiitokset Alue 8 työryhmälle ja kaikille kisojajärjestäneille seuroille sarjan järjestämisestä jälleen kerran! Teette todella hienoa työtä lajin eteen! (http://www.opel6070club.com/forum/images/smiles/smile.gif)
Toivottavasti vastaavaa toimintaa saadaan järjestettyä muillekin alueille.
-
Täysin samaa mieltä Dj Calen kanssa. Tämä on todella hieno sarja alottelijoille heidän lähtiessä hakemaan kisakokemusta. Vielä kun saataisiin ratatuomari mukaan kisoihin, niin junnut (ja myöhäisnuoret :wink:) oppisivat "fair playn" heti.
-
Alue-8 sarja oli taas hieno kokemus meille osallistuneille. Kiitos kaikille järjestelyistä vastanneille.
Toivottavasti saamme jatkossakin sarjan aikaiseksi. Tästä kantavat vastuuta kaikki alueen seurat ja niiden jäsenet.
Sarjaa lähtökohtaisesti toteutetaan periaatteella, että kaikkien on helppo osallistua ja rima pidetään sopivan matalalla. Tämä on esim. katsastuksen osalta toiminut kaikin puolin erinomaisesti.
Kehittämisen paikka on mielestäni tuomarointi. Sarjan tulisi opettaa ja valmentaa aloittelevia kilpailijoita toimimaan Finntrack-tason kisoissa edellytettävällä tavalla. Kun nopeuserot sekä alkuerissä että finaaleissa ovat suuria tulisi radalla erässä toimimiseen kiinnittää selvästi enemmän opetustyyppistä huomiota. Käytännössä tämä tarkoittaisi puuttumista asiaan kuulutuksilla ja myös tarvittaessa tuomaroinnilla.
Mukana on kavereita, jotka osaavat ajaa hyvin ja pääsevät pitkälle finaaleissa, mutta kisakokemus on ilmeisesti sen verran vähäistä, että ohjaajakokouksessa mainitut pelisäännöt unohtuvat ja sitten kisaerässä nopeammat kärsivät välillä todella rankasti. Tähän pitää kiinnittää huomiota ja vaikka jakaa vähän enemmän stoppareitakin.
Paikalla on kokeneita kisaajia ja senioreja niin paljon että erätuomarit kyllä tarvittaessa löytyvät.