RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: hairbrushless - 08.09.05 - klo: 20.21

Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: hairbrushless - 08.09.05 - klo: 20.21
Hankinnassa olis Asson TC4 johon kaavailin harjatonta kannua. Onko ehdotuksia moottorin ja säätimen suhteen?
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: Grönroos. - 08.09.05 - klo: 20.32
http://www.rcpiste.pp.fi/  Siinä olis  hyvä säädin ja moottori. Kävin ostaa tiistaina ton LRP - Spheren.
Otsikko: Re: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: RaDon - 08.09.05 - klo: 20.34
Lainaus käyttäjältä: "hairbrushless"
Hankinnassa olis Asson TC4 johon kaavailin harjatonta kannua. Onko ehdotuksia moottorin ja säätimen suhteen?

LRP Sphere + Vector

Kuva (http://koti.mbnet.fi/lauri15/Kuvat/RC/TC4%20FT/DSCN2552.JPG) omasta autostani
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: tapsa92 - 08.09.05 - klo: 22.01
On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: TTKoo - 08.09.05 - klo: 22.14
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .

Auton nähneenä totean:
Koska säädintä voi, ja käytetään ko. autossa myös hiilellisen moottorin kanssa, niin johdot ovat hieman ylipitkät.

Eli johdoissa on "ylimääräinen Y-liitin", ja siksi ovat ylipitkät.

Kuminauha pitää pitkät johdot "ryhdissään"!
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: tapsa92 - 09.09.05 - klo: 15.39
Okei :) .
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: RaDon - 09.09.05 - klo: 16.29
Jep... Näinhän se on.
Toinen syy ylipitkiin johtoihin on yhdistelmän krossarissa käyttö.
Muuten joutuisin joka kerta pidentämään johtoja, kun ajan krossarilla.

Kuminauha siis siksi, ettei johdot mene auton ulkopuolelle (ja siis kulu esim asfaltin pintaan hankautuessa...)
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: ezmo - 05.10.05 - klo: 08.33
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .

Auton nähneenä totean:
Koska säädintä voi, ja käytetään ko. autossa myös hiilellisen moottorin kanssa, niin johdot ovat hieman ylipitkät.!


Nyt haluaisin varmistua, onko mahdollista, että samaa säädintä voi käyttää harjallisen ja harjattoman moottorin kanssa! Lennokkipuolella homma on mahdoton yhtälö. Harjallinen 2 vaiheine, harjaton 3 vaiheinen.

E
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: Hermanni - 05.10.05 - klo: 08.36
Lainaus käyttäjältä: "ezmo"
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .

Auton nähneenä totean:
Koska säädintä voi, ja käytetään ko. autossa myös hiilellisen moottorin kanssa, niin johdot ovat hieman ylipitkät.!


Nyt haluaisin varmistua, onko mahdollista, että samaa säädintä voi käyttää harjallisen ja harjattoman moottorin kanssa! Lennokkipuolella homma on mahdoton yhtälö. Harjallinen 2 vaiheine, harjaton 3 vaiheinen.

E


Sulzen U-Force säätimet käyvät sekä harjattomille että harjallisille moottoreille.
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: Sinervo - 05.10.05 - klo: 08.37
tuota sphereä voi käyttää kummissakin.
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: ezmo - 05.10.05 - klo: 08.39
Ja hintaa moisella noparilla on??

Mietinkin, miksei auto puolella käytetä enempää noita harjattomia mosia huoltovapauden ym. takia. Onko moottorin käyttäytyminen pienillä kierroksilla epälineaarista?

E
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: RaDon - 05.10.05 - klo: 08.59
LRP Sphere maksaa RC Pisteessä 240e

Sensorijohdo, joka kytketään moottorin ja noparin väliin, pitää noparin "ajantasalla" moottorin ankkurin asennoista. Eli käynti on todella tasaista myös pienillä kierroksilla.
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: tapsa92 - 05.10.05 - klo: 16.19
Harjaton systeemi maksaa yhteensä ~200-300e :? . Käytetäänkö yleensä LiPojen kanssa, vai tavallisten akkujen kanssa :?: . Pystyykö muuten LiPoja purkaa :? .
Otsikko: asso tc4 ja harjaton motti.
Kirjoitti: Hermanni - 05.10.05 - klo: 17.52
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Harjaton systeemi maksaa yhteensä ~200-300e :? . Käytetäänkö yleensä LiPojen kanssa, vai tavallisten akkujen kanssa :?: . Pystyykö muuten LiPoja purkaa :? .

No kaikki riippuu tehosta, jos harjallisia auton moottoreita olisi +300W olisi niissäkin käytettävä LiPoja.
Kyllähän LiPo akkuja purkamaan pystyy (Purkaantuuhan ne ajaessakin), mutta siihen ei ole mitään tarvetta koska niissä ei ole muisti ilmiötä.
Elikä LiPot voi ladata oli ne sitten tyhjät tai puolillaan, sillä ei ole merkitystä akun eliniän tai toiminnan kannalta.