RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: hairbrushless - 08.09.05 - klo: 20.21
-
Hankinnassa olis Asson TC4 johon kaavailin harjatonta kannua. Onko ehdotuksia moottorin ja säätimen suhteen?
-
http://www.rcpiste.pp.fi/ Siinä olis hyvä säädin ja moottori. Kävin ostaa tiistaina ton LRP - Spheren.
-
Hankinnassa olis Asson TC4 johon kaavailin harjatonta kannua. Onko ehdotuksia moottorin ja säätimen suhteen?
LRP Sphere + Vector
Kuva (http://koti.mbnet.fi/lauri15/Kuvat/RC/TC4%20FT/DSCN2552.JPG) omasta autostani
-
On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .
-
On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .
Auton nähneenä totean:
Koska säädintä voi, ja käytetään ko. autossa myös hiilellisen moottorin kanssa, niin johdot ovat hieman ylipitkät.
Eli johdoissa on "ylimääräinen Y-liitin", ja siksi ovat ylipitkät.
Kuminauha pitää pitkät johdot "ryhdissään"!
-
Okei :) .
-
Jep... Näinhän se on.
Toinen syy ylipitkiin johtoihin on yhdistelmän krossarissa käyttö.
Muuten joutuisin joka kerta pidentämään johtoja, kun ajan krossarilla.
Kuminauha siis siksi, ettei johdot mene auton ulkopuolelle (ja siis kulu esim asfaltin pintaan hankautuessa...)
-
On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .
Auton nähneenä totean:
Koska säädintä voi, ja käytetään ko. autossa myös hiilellisen moottorin kanssa, niin johdot ovat hieman ylipitkät.!
Nyt haluaisin varmistua, onko mahdollista, että samaa säädintä voi käyttää harjallisen ja harjattoman moottorin kanssa! Lennokkipuolella homma on mahdoton yhtälö. Harjallinen 2 vaiheine, harjaton 3 vaiheinen.
E
-
On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .
Auton nähneenä totean:
Koska säädintä voi, ja käytetään ko. autossa myös hiilellisen moottorin kanssa, niin johdot ovat hieman ylipitkät.!
Nyt haluaisin varmistua, onko mahdollista, että samaa säädintä voi käyttää harjallisen ja harjattoman moottorin kanssa! Lennokkipuolella homma on mahdoton yhtälö. Harjallinen 2 vaiheine, harjaton 3 vaiheinen.
E
Sulzen U-Force säätimet käyvät sekä harjattomille että harjallisille moottoreille.
-
tuota sphereä voi käyttää kummissakin.
-
Ja hintaa moisella noparilla on??
Mietinkin, miksei auto puolella käytetä enempää noita harjattomia mosia huoltovapauden ym. takia. Onko moottorin käyttäytyminen pienillä kierroksilla epälineaarista?
E
-
LRP Sphere maksaa RC Pisteessä 240e
Sensorijohdo, joka kytketään moottorin ja noparin väliin, pitää noparin "ajantasalla" moottorin ankkurin asennoista. Eli käynti on todella tasaista myös pienillä kierroksilla.
-
Harjaton systeemi maksaa yhteensä ~200-300e :? . Käytetäänkö yleensä LiPojen kanssa, vai tavallisten akkujen kanssa :?: . Pystyykö muuten LiPoja purkaa :? .
-
Harjaton systeemi maksaa yhteensä ~200-300e :? . Käytetäänkö yleensä LiPojen kanssa, vai tavallisten akkujen kanssa :?: . Pystyykö muuten LiPoja purkaa :? .
No kaikki riippuu tehosta, jos harjallisia auton moottoreita olisi +300W olisi niissäkin käytettävä LiPoja.
Kyllähän LiPo akkuja purkamaan pystyy (Purkaantuuhan ne ajaessakin), mutta siihen ei ole mitään tarvetta koska niissä ei ole muisti ilmiötä.
Elikä LiPot voi ladata oli ne sitten tyhjät tai puolillaan, sillä ei ole merkitystä akun eliniän tai toiminnan kannalta.