Kohta saan rahaa myymästäni Stampedesta ja sitten olisi polttisauton hankinnan aika. Monsteri on kuulemma hyvä aloittelijalle ja luulenpa että nuo ovat kaksi parasta vaihtoehtoa. Kaveri sai T-Maxxin vähän aikaa sitten ja kun kävin sitä katsomassa(ekaa kertaa kun nää polttismonsterin toiminnassa) niin huomasin että onpas siinä kätevä käynnistys. Siis mitkä ovat näiden autojen vahvuuksia?
savagessa on isompi kone ja muutenkin ollut erittäin hyvä auto... varaosia saa tosi helposti ja hinnat on kohillaan. tarvittaessa myös viriosaa on saatavilla tosi paljon... Ja mitä nyt on tullu 1,5 Gallonaa ajeltua niin ihan hyvin on kestäny :wink: ainahan jotain pientä hajoaa...
Osta revo saman tien :lol: Mutta se on 50/50 ottasinko savagen vai t-maxxin,maasto ajoon ottasin ainakin t-maxxin :roll:
Revoon ei taida olla rahaa. Stampeden myynnin jälkeen ehkä 350 €.
voiko muuten Savagen ulosjousto vähentää eli madaltaa? Kumpi kulkee lujemmin? :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"Revoon ei taida olla rahaa. Stampeden myynnin jälkeen ehkä 350 €.
voiko muuten Savagen ulosjousto vähentää eli madaltaa? Kumpi kulkee lujemmin? :mrgreen:
Vauhti samaa luokkaa ja saa savagea varmasti madallettua ;)
Minun mielestä t-maxx koska sen voimansiirto kestää paremmin :wink:
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Minun mielestä t-maxx koska sen voimansiirto kestää paremmin :wink:
Ja saa kaikista autoista ylivoimaiseti eniten "blingiä". 8)
Eli osta se t-maxx vaan ;)
Mun kaverilla on 2 t-maxxia, toinen on MarkusH:n vanha ja toinen ihan uusi. Tai ei se enään ole uusi mutta oli.
Ihan hyviä pelejä noi on, kestää inhimmillistä ja vähemmän inhimmillistä ajoa. Se on "tuurista" kiinni. 8)
Joskus ajalen losilla ja kaveri ajelees samas t-maxx:silla. Ei voi kun kehua t:maxx:sin kestävyyttä. On lentäny hypyistä kiveen ja puuhuun. Tullu korkeista hypyistä monesti alas aivan miten sattuu ja ei oo menny rikki vielä mitään. Kori on kyllä aivan palasina mutta sehän hajoaa aina. Maastos ja hiekalla menee hyvin. Vauhtia on vakionakin aivan tarpeeksi. Kone tuntuu pieneltä mutta on kiukkuunen. Viee maxx:sia kun hullua tukasta.
Eli osta t-maxx.
Itse haluaisin Savagen koska se on jotenkin paremman näkönen. :wink: mitkä siis on Savagen huonot puolet voimansiirron lisäksi?
Ja olisi mukavaa jos kaverilla ja minulla olisi eri autot...
Molemmat on hyviä autoja, mut jos joutuisin itse valitseen niin T-Maxx
Savagen joutuu päivittämään kokonaan että sen saa kestämään, mutta se ei kestä silti :wink:
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Savagen joutuu päivittämään kokonaan että sen saa kestämään, mutta se ei kestä silti :wink:
Kyllä kestää varmaan, mutta ei sinun käsissä...
Imo savage kestää oikeastaan siinä missä muutkin. Osia hajoaa kaikista ja se on selvä. Kaikenkaikkiaan tuo kestävyyskysymys on aikalailla ajotavasta kiinni. Jos reikäpäässä vedetään millä vaan niin varmasti kaikki jossain vaiheessa hajoaa.
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Savagen joutuu päivittämään kokonaan että sen saa kestämään, mutta se ei kestä silti :wink:
No sitten sä et osaa ajaa... mulla ei oo hajonnu savagesta kuin diffit ja spurri... savagea saa madallettua ihan miten mielii... itellä ollu alin maavara 3mm :wink: ja joustoja on erittäin hyvin, koneessa tehoa niin että riittää... ja mulla ainakaan ei oo mitään huonoa sanottavaa... hyppyristä on tultu muutaman kerran suoraan päin puuta, ja kovaa... pari kertaa oon hettäny katolleen kiveen, toisella kerralla kilahti ikävästi kanteen, vähä jäähdytysripa taiitu mutta meno jatkuu!!!!! Kyllä mä suosittelisin savagea 8) 8) 8)
EDIT: nin ja diffit saa kestämään 9e conversio seteillä ja spurrit maksaa 4e :wink: eli halvalla pääsee... se on sitten jokaisen oma asia jos haluaa pakkimoduulia ja alumiini puskuria ja muuta blingiä... ja kaikenkaikkiaan HPI:n hinnat on jokseenkin siedettäviä...
Käytiin Revoakin kattomassa Sabessa mutta siihen pitäs vielä bout 200 € saada. ehkä sitten joululahjaksi. niin tehdäkkö tässä nyt rahaa vähän aikaa ja ostaa sitten uusi monsteri vai alanko etsimään käytettyä?
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"Käytiin Revoakin kattomassa Sabessa mutta siihen pitäs vielä bout 200 € saada. ehkä sitten joululahjaksi. niin tehdäkkö tässä nyt rahaa vähän aikaa ja ostaa sitten uusi monsteri vai alanko etsimään käytettyä?
Tee rahaa vähän aikaa ;)
.
juu kyllä eka auto kannattaa ostaa uutena...
savage on halvempi ku revo :wink: käys hobbylinnas kattomas savitsuu...
Savage 3.5 voisi muuten olla ihan hyvä! Siinä on kestävät osat, eikä hintakaan päätä huimaa!
tai savage 25 rtr
Lainaus käyttäjältä: "Divi"juu kyllä eka auto kannattaa ostaa uutena...
savage on halvempi ku revo :wink: käys hobbylinnas kattomas savitsuu...
Mutta kun ostat Savageen hehkulaitteen, pakkimodulin, rotostartin, onko vielä halvempi?
Revon mukana tulee jopa vastarin laturi ja long travel jousi / kulmalinkkisetti (Jonka johdosta auto on muunnettavissa "Off Road" ajosta radalle, saat tavallaan "kaksi" autoa)?
Toisekseen Traxxasin starttisysteemi on maailman helpon käyttää (Sitten Nikon polttisen jonka sai radiolla startattua).
hehku=irtoaa varmasti kaupanpäälle
pakkimoduuli on ihan omavalintainen, kaikki ei sellasia tarvitse...
myöskään rotoa ei kaikki tarvitse, itellä on narustartti ja siitä en luovu, se vaan on niin helppo ku ei tarvi ylimääräsiä akkuja latailla...
vastarin laturi= yleensä akkuja ladataan, ei vastareita... noin 10e
niin ja linkki setti ei ole toinen auto... (koitappas ajaa tukivarsilla)
Savageen saa lähes kaikki osat HL:stä HETI suoraan hyllystä ja hinnat on sopivat... :wink: ja vaikkapa tuo savage 3.5 on ihan hyvä auto... kannattaa käydä kattomassa ja tutkimassa...
EDIT: niin ja revoon tarvit lisäksi startterin akun ja laturin... eli ei sekään ihan tuolla perus rtr hinnalla liikahda...
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
yleensä akkuja ladataan, ei vastareita... noin 10e quote]
Mitä?! ei ladata vastareita??
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"Lainaus käyttäjältä: "Divi"
yleensä akkuja ladataan, ei vastareita... noin 10e
Mitä?! ei ladata vastareita??
ei ainakaan meilläpäin :lol:
siis mitä?? Eikö rs auton vastareita ladata?? Siis vastarin akkuja??
LOL, mä aina lataan kaikki akut, radiossa ja vastarin akut..!!
Eikai rc autoissa mitään itse lataavaa juttua ole niinku oikeissa autoissa. siis että se latautuu itsestään kun ajaaa... ei kai??
no huh huh, minkäslainen vastari helpdeskillä on jos sitä ladata pitää... akut on sitten asia erikseen mutta vastari... :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "Divi"hehku=irtoaa varmasti kaupanpäälle
pakkimoduuli on ihan omavalintainen, kaikki ei sellasia tarvitse...
myöskään rotoa ei kaikki tarvitse, itellä on narustartti ja siitä en luovu, se vaan on niin helppo ku ei tarvi ylimääräsiä akkuja latailla...
Silti tuossa Savagessa sitä pakkia ei ole.....
Tarvitsee sinun silti ladata se hehkun akku, Traxxasin "startissa" se on mukana.
Ja jos haluat/ostat Savageen roton saat latailla kolmea akkua (Vastarin, roton ja hehkun).
Lainaus käyttäjältä: "Divi"vastarin laturi= yleensä akkuja ladataan, ei vastareita... noin 10e
niin ja linkki setti ei ole toinen auto... (koitappas ajaa tukivarsilla)
Ei olekkaan, mutta tarkoitin että auto on muunnettavissa vakio osilla aivan eri luonteiseksi autoksi.
Lainaus käyttäjältä: "Divi"Savageen saa lähes kaikki osat HL:stä HETI suoraan hyllystä ja hinnat on sopivat... :wink: ja vaikkapa tuo savage 3.5 on ihan hyvä auto... kannattaa käydä kattomassa ja tutkimassa...
EDIT: niin ja revoon tarvit lisäksi startterin akun ja laturin... eli ei sekään ihan tuolla perus rtr hinnalla liikahda...
Niinkuin ei Savagekaan.........
EDIT HelpDesk ymmärsi silti että tarkoitin vastarin akkua... :mrgreen:
Syitä savageen:
- Parhaiten maastossa ja hyppyreissä käyttäytyvä auto
- Savagen TVP-runkorakenne on jäykempi kuin muissa monstereissa
- Radiolaitteet ovat hyvin suojassa kahden runkolevyn välissä
- Täydellinen varaosahuolto
- Eniten optio-osia
- Suosituin, joten saat hyviä viritysvinkkejä muilta harrastajilta
- Pisin ajoaika, n. 20-25 minuuttia/tankki
Niin mutta akut servoihin autossa ladata pitää :mrgreen:
eikö vastaarinkii mene virtaa..
eiköhän sinne servoihin mee samat virrat kuin vastariin...
Lainaus käyttäjältä: "Divi"Syitä savageen:
- Parhaiten maastossa ja hyppyreissä käyttäytyvä auto
- Savagen TVP-runkorakenne on jäykempi kuin muissa monstereissa
- Radiolaitteet ovat hyvin suojassa kahden runkolevyn välissä
- Täydellinen varaosahuolto
- Eniten optio-osia
- Suosituin, joten saat hyviä viritysvinkkejä muilta harrastajilta
- Pisin ajoaika, n. 20-25 minuuttia/tankki
Pahemman laatuista mainospuhetta. :lol:
- Parhaiten maastossa ja hyppyreissä käyttäytyvä autoSilti "hotti" voitti ulvilan kisan (ajettiin trial ja rataosuus, radalla on hyppyreitä ja "hotti" ei ollut edes "monsu").
- Savagen TVP-runkorakenne on jäykempi kuin muissa monstereissaVäitän että Revon muotoon valssattu 3mm 6061 T6 alumiinirunko on vahvempi kuin Savagen kaksi alumiinilevyä (Valittavat että on sivuttain "letku" törmäyksissä tms).
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.traxxas.com%2Fproducts%2Fnitro%2Frevo%2Fdetails%2Fchassis.jpg&hash=57f83a0d8d4171c3237cd1889cac51bf34388ff6)
- Radiolaitteet ovat hyvin suojassa kahden runkolevyn välissäOlisivat suojanneet tankin, se hajoaa aina kivistä!
- Täydellinen varaosahuoltoEi sellaista autoa kannata ostaakkaan mihin ei osia saa. :wink:
- Eniten optio-osiaPötypuhetta... E/T-Maxx on ylivoimaisen suvereeni jos puhutaan optio osista (Revoonkin saa jo enemmän "pligiä" kuin Savageen).
- Suosituin, joten saat hyviä viritysvinkkejä muilta harrastajiltaVoi olla, mutta luulen ettei kauan (Jo puoli vuotta sitten eräs Suomen suurimpiin kuuluvan liikkeen myyjä sanoin että Revo ohittaa kohta myynnissä Savagen).......
- Pisin ajoaika, n. 20-25 minuuttia/tankki
Riippuu ajotavasta........
EDIT. Katsoppa video Revon etenemiskyvysta maastossa Long Travel jousisetillä http://www.traxxas.com/ftp/revo_mov/revo_rocks.wmv
Sama auto "hallitsee" silti jenkkien monster truck kisoja, siksi puhuin "kahdesta autosta".
Hermanni ownaa täällä taas :D
Lainaus käyttäjältä: "Divi"Syitä savageen:
- Parhaiten maastossa ja hyppyreissä käyttäytyvä auto
- Savagen TVP-runkorakenne on jäykempi kuin muissa monstereissa
- Radiolaitteet ovat hyvin suojassa kahden runkolevyn välissä
- Täydellinen varaosahuolto
- Eniten optio-osia
- Suosituin, joten saat hyviä viritysvinkkejä muilta harrastajilta
- Pisin ajoaika, n. 20-25 minuuttia/tankki
-Juu, minä myös heitän lusikkani tähän soppaan.
-Väitän, että Losi käyttäytyy maastossa paremmin kuin Savage, ollaan päästy sitäkin vertailemaan kunnolla. Hypyt riippuu enemmän kuskista, Savage ei siinä loista muita kummemmin.
-Savagen rungon jäykkyys ei vedä vertoja Revolle eikä etenkään Losin rungolle, sitä et taivuta edes kovasti vääntämällä. Kannattaa tutustua ennenkuin laukoo...
-Katsohan miten muilla on radiot yms. suojattu, Savage jää siinä asiassa vielä reilusti jälkeen...
-Varaosahuolto on hyvä, ei täydellinen, mutta parempi kuin esim. Losissa.
-Optio-osista yhdyn Hermannin kantaan.
-Suosittu on, sitä ei käy kiistäminen. Ohjeita ja neuvoja sekä säätövinkkejä saa yhtälailla muiltakin tunnetuilta päämerkeiltä merkeiltä. (Traxxas, Losi, Cen)
-Ajoaikaan pätee tuo sama, mitä Hermanni sanoi.
ja mistäs hermanni tietää miten helposti savagesta hajoo tankki??? :shock:
ei mulla ainakaan oo hajonnu...
Niin ja savagen runko ei oo kyllä lähelläkään löysää edes sivuttain...
Sitten tullaankin sellaseen asiaan kuin putsaus, mites helppo tuo revon sykkyrä runko on putsata??? vai eikö revo kurannu olenkaan??? tuntuis vähä siltä että pitää koko auto purkaa että saa puhtaaksi..
BTW: nuo oli HL:n sivuilta kopsattu, ei ollu mitään ite keksittyjä...
Käytiin kyllä katsomassa myös Savageakin.
Revo olis jopa halvempi kuin Savage koska savitsuun pitää ostaa 95 € starttipaketti.
Revo:http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26006&grpid=401
Ja tosta kun kyseltiin niin saatiin tingittyä laturi ja polttoaine pois(ne on jo) nii tuli 590 €.
Kun tas Savage:http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=835
PLUS
Starttipaketti 2:http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=STAFNTPT61
tai no ainakin tulis suurinpiirtein saman hintasia jos ottaa starttipaketista fuilin pois.
Hienoa divi,,ai että ihan kaupan sivuilta kopioit :shock: No nehän ei tunnetusti vesä kotiin päin :mrgreen: Kaikki mitä hermanni ja brutales sanoivat=totta.Itsellä oli savage ja se sai lähteä pääosin huolto vaikeuden vuoksi.Eli sitä saa purkaa pikkusen liikaa esim päästäkseen diffeihin käsiks.
Se joka tämän topicin alotti:Osta se T-Maxx....se kestää ihan yhtä lailla kuin savage.Kuten täällä on jo monesti sanottu...ei mikään kestä sitä että reikä päässä ajetaan ja käsketään kuin vierasta sikaa..ei edes 1:1 auto niin miksi sitten nämä "pienet" kestäisi?
Racer: Ootkos edes lukenut tätä threadia?? tulet vaan kommentoimaan...
Topicin aloitti zabooner ja ilmeisesti tällähetkellä vaihtoehtoina on revo ja savage... joista tällähetkellä kallistuisin savageen...
Zabooner: Esim Savage 3.5 on aika reilusti halvempi ja siihen kelpaa starttipaketti 1... ja V-P kyllä antaa sulle hyvän alennuksen siitä :wink:
Olen lukenut....Jos ja jos ja jos.....NO SITTEN REVO!Se on huolto ystävällisempi jne...diffeissä vakiona öljyt..pakki vakiona,paremmat renkaat kuin savagessa vakiona...jne...ja sitä blingiä saatavana reilusti.
Älä divi vedä herneitä!Ei pidä suuttua jos naapurin pojalla on isompi tikkari. Jokainen ajaa millä ajaa ja jotkut tajuaa tietyt asiat vasta ne koettuaan.
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Silti "hotti" voitti ulvilan kisan (ajettiin trial ja rataosuus, radalla on hyppyreitä ja "hotti" ei ollut edes "monsu").
Hälyytys sen takiahan se sen voitti koska EI ole monsu, pärjää ehkä pikkasen paremmin radalla koska ratkaisut on kehitetty krossarin pohjalta. Jos haluaa monsterin niin eihän tuo hotti ole lähellekään vaan stadium trukki.
Itsellä hieman kokemusta T-Maxx, Revo ja Savage. Osta Revo et pety.
Revossa valmiina riittävät renkaat, servot, pakki. Savageen joutuisit ostamaan renkaat (maastossa ok radalla niillä ei tee mitään ), ohjaus servon, pakki modulin ( tosin mielestäni rata monsterissa ei tarvitse pakkia, mutta maastossa se on hyvä ). Jotka taas nostavat paketin hintaa. Se mikä taas on Savagen etu on parempi varaosien saatavuus lyhyellä toimitus ajalla.
Ps. ostetaan Mad-Forcen runko :mrgreen: ilman sähköjä, renkaita ja moottoria. Vai pelkkä runko voimansiirtoineen :wink:
Lainaus käyttäjältä: "racer"Älä divi vedä herneitä!Ei pidä suuttua jos naapurin pojalla on isompi tikkari. Jokainen ajaa millä ajaa ja jotkut tajuaa tietyt asiat vasta ne koettuaan.
Juu ei vedetä herneitä...
BTW: Naapurin pojalla ei oo isompi tikkari... Revo on .15 ja Sava .25 :lol:
noh, sen verran vielä että eiköhän kaikki nuo monsterit oo ihan kestäviä ja ajoonhan ne opn suunniteltu, toiset vähän huonommin, toiset vähän paremmin, kaikista autoista löytyy hyvinä
JA huonoja ratkaisuja...
Lopulta kuitenki se joka auton valinnan päättää on se jolla on rahaa... Jos meinaat radalla ajella niin varmaan revo on ihan kelpo laite. Itellä kun ei ole rataa lähettyvillä niin tuo savage menee ihan nätisti tuola metsässä ja pelloilla ja ojissa ja kivikoissa ja vaikka missä... :D
Tiivistelmä= Kukaan ei käske ostamaan mitään. Ostakaa se auto mikä kiinnostaa, jos ei oo hyvä niin myyntiin ja uutta tilalle!! Rami on hyvä esimerkki :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "Divi"Lainaus käyttäjältä: "racer"Älä divi vedä herneitä!Ei pidä suuttua jos naapurin pojalla on isompi tikkari. Jokainen ajaa millä ajaa ja jotkut tajuaa tietyt asiat vasta ne koettuaan.
Juu ei vedetä herneitä...
BTW: Naapurin pojalla ei oo isompi tikkari... Revo on .15 ja Sava .25 :lol:
Joo o...eipä vaan 4.6 savage pärjänny vakio revolle eilen....mutta se siitä...Ei se koko aina näissäkään hommissa ratkaise,vaan se miten tavaraa käyttää.... :lol: :wink: :mrgreen: :twisted:
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
BTW: Naapurin pojalla ei oo isompi tikkari... Revo on .15 ja Sava .25 :lol:
Itellä kun ei ole rataa lähettyvillä niin tuo savage menee ihan nätisti tuola metsässä ja pelloilla ja ojissa ja kivikoissa ja vaikka missä... :D
Voi että :D Olkoot savagessa vaikka 10x isompi motti mutta hävii vauhdissa silti,ja pienempi vie vähemmän löpöä ;) Niin ja ei se savage ole maastossa mikään voittamaton,kyllä revollakin puskissa menee ku pistää yhtä korkeaksi ku savage ;)
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"Lainaus käyttäjältä: "Divi"
BTW: Naapurin pojalla ei oo isompi tikkari... Revo on .15 ja Sava .25 :lol:
Itellä kun ei ole rataa lähettyvillä niin tuo savage menee ihan nätisti tuola metsässä ja pelloilla ja ojissa ja kivikoissa ja vaikka missä... :D
Voi että :D Olkoot savagessa vaikka 10x isompi motti mutta hävii vauhdissa silti,ja pienempi vie vähemmän löpöä ;) Niin ja ei se savage ole maastossa mikään voittamaton,kyllä revollakin puskissa menee ku pistää yhtä korkeaksi ku savage ;)
Voi voi juuzmo kun ei vauhti oo mitenkään riippuvainen koneen koostat... Se mikä koneen huippunopeuden missäkin autossa määrää, on koneen huippukierrokset... auton nopeudn kun voi laskea jos tiedätään välitys, renkaan halkaisija ja kampiakselin pyörimisnopeus... Teho on sitten asia erikseen ja se vaikuttaa oikeastaan vain kiihtyvyyteen. Sitä en kiellä etteikö revon koneessa olisi tehoja!!! mutta siltikin savagessa on ISOMPI kone kuin revossa... eli naapurin pojalla on PIENEMPI tikkari :wink: :lol: ... en oo väittäny että savagella revon voittaisi, kun ei asiasta kokemusta ole...
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"Voi että :D Olkoot savagessa vaikka 10x isompi motti mutta hävii vauhdissa silti,ja pienempi vie vähemmän löpöä ;)
No eiköhän monstereissa ole tuo vääntö tärkeämpää kuin nopeus,ja siinä tuollainen .28 vie todennäköisesti Revon moottorin ns."kahville"
juu sehän on ihan silkka fakta että revo on enemmän ratakone kuin savage... savage taas päihittää revon maastossa. Taaskaan sitä en kiellä etteikö revokin nätisti liikkuisi maastossa, mä vaan luulen että savage liikku hienommin :wink:
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Voi voi juuzmo kun ei vauhti oo mitenkään riippuvainen koneen koostat... Se mikä koneen huippunopeuden missäkin autossa määrää, on koneen huippukierrokset... auton nopeudn kun voi laskea jos tiedätään välitys, renkaan halkaisija ja kampiakselin pyörimisnopeus... Teho on sitten asia erikseen ja se vaikuttaa oikeastaan vain kiihtyvyyteen. Sitä en kiellä etteikö revon koneessa olisi tehoja!!! mutta siltikin savagessa on ISOMPI kone kuin revossa... eli naapurin pojalla on PIENEMPI tikkari :wink: :lol: ... en oo väittäny että savagella revon voittaisi, kun ei asiasta kokemusta ole...
Voi itku divi kun tiedän kyllä mitä tarkottaa teho ja vauhti,ja jos teho vaikuttaa kiihtyvyyteen niin hirveästi niin minkä takia ei sitten pääsuorallakaan kiihtynyt sen äkäsemmin ;) Eli naapurilla onkin nyt nopeampi tikkari :D Turha alkaa saarmaanaan koneen isosta koosta ja kuink järjettömät tehot on,nyt ei puhuta pelkästä koneesta vaan koko autosta ;)
no ihan sama!!! Lopuksi kuitenki auton oston ratkasee ajopaikka... metsään ostaisin mielummin savagen... syitä on monia ja ne onkin tässä tulleet ilmi :wink:
taas muuten huomattiin että: "VAIN mielipiteistä voi kiistellä"
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
taas muuten huomattiin että: "VAIN mielipiteistä voi kiistellä"
Niimpä ;) ja esim tuo löpön kulutus riippuu ajopaikasta ja tavasta,radalla revon tankki menee joku 10-12min ja pihassa jopa 30 min :D
juu...
Eikös auton ulkonäkö kiinnosta ketään? tai se miten auto on toteutettu? Ite ainakin noista kahesta autosta valittisin sen kumpi näyttää kiinnostavammalta kuin jonkun ajoajan takia... Noi kummatkin autot kun ovat todella hyviä ja riittävät kenelle vaan joka ei aja jossain maailman kupissa... :lol:
Kun keskustelu meni mielenkiintoiseksi, niin pakko se on sanoa...
Ostakaa Team Losi LST, menee mukavasti radalla ja on paras maastossa :wink:
Toki hyvä maksaa...
.
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"- Eniten optio-osia
Pötypuhetta... E/T-Maxx on ylivoimaisen suvereeni jos puhutaan optio osista (Revoonkin saa jo enemmän "pligiä" kuin Savageen).
"Maailmanlaajuisesti" tuo pitänee paikkansa,mutta jos katsotaan vain Suomen tarjontaa niin väittäisin että Savageen saa ehkä jopa huomattavasti paremmin optio-osaa kuin Traxxaksiin.
Savageen kun saa Hobbylinnasta suht paljon Hpi:n omia viriosia,plus sitten esim.Hot Bodiesin ja parin muun valmistajan tarjoamat blingit.Revoon/T-maxxiin en ole itse ainakaan nähnyt muita kuin Traxxaksen omat,joita ei ole tosiaan näyttäisi olevan paljon.
Revo on nopea monsteri radalla ihan oman pajan palikoillakin jo, eikä siihen välttämättä tarvita muiden pajojen tuotteita. Suomesta saa kyllä tilattua kaiken tarvittavan Revoon saadakseen sen ratakuntoon, itse tosin tilaan aika paljon Usasta,Saksasta ja Hong Kongista.
Nyt oli kuitenkin kysymys T-maxx vs. Savage ja itse ostaisin silti tuon T-Maxxin. Meillä on ollut monen valmistajan autoja ja olen ollut tyytyväinen tuohon Traxxasin laatuun, kestävyyteen ja varaosien saantiin ,kiitos Hobbypeoplen ja Saben.
Juu. Nyt siis kerään rahaa Revoon tai T-Maxxiin.
EDIT: Lahjoituksia otetaan vastaan. :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"Juu. Nyt siis kerään rahaa Revoon tai T-Maxxiin.
EDIT: Lahjoituksia otetaan vastaan. :mrgreen:
Jos noista kahdesta pitäis itse valita niin ehdotomasti Revo vaikka hintaa on hieman enemmän.
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"- Eniten optio-osia
Pötypuhetta... E/T-Maxx on ylivoimaisen suvereeni jos puhutaan optio osista (Revoonkin saa jo enemmän "pligiä" kuin Savageen).
"Maailmanlaajuisesti" tuo pitänee paikkansa,mutta jos katsotaan vain Suomen tarjontaa niin väittäisin että Savageen saa ehkä jopa huomattavasti paremmin optio-osaa kuin Traxxaksiin.
Savageen kun saa Hobbylinnasta suht paljon Hpi:n omia viriosia,plus sitten esim.Hot Bodiesin ja parin muun valmistajan tarjoamat blingit.Revoon/T-maxxiin en ole itse ainakaan nähnyt muita kuin Traxxaksen omat,joita ei ole tosiaan näyttäisi olevan paljon.
Tuokin tilanne muuttuu juuri Revon eduksi, nimittäin Medasec on tuomassa Revon ja T/E-Maxxiin Integyn viritys osaa. http://www.medasec.com/do?action=news
Integyllä on "optio osaa" Traxxasin autoinhin niin että heikompaa hirvittää..... http://integy.automated-shops.com/
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"- Eniten optio-osia
Pötypuhetta... E/T-Maxx on ylivoimaisen suvereeni jos puhutaan optio osista (Revoonkin saa jo enemmän "pligiä" kuin Savageen).
"Maailmanlaajuisesti" tuo pitänee paikkansa,mutta jos katsotaan vain Suomen tarjontaa niin väittäisin että Savageen saa ehkä jopa huomattavasti paremmin optio-osaa kuin Traxxaksiin.
Savageen kun saa Hobbylinnasta suht paljon Hpi:n omia viriosia,plus sitten esim.Hot Bodiesin ja parin muun valmistajan tarjoamat blingit.Revoon/T-maxxiin en ole itse ainakaan nähnyt muita kuin Traxxaksen omat,joita ei ole tosiaan näyttäisi olevan paljon.
Tuokin tilanne muuttuu juuri Revon eduksi, nimittäin Medasec on tuomassa Revon ja T/E-Maxxiin Integyn viritys osaa. http://www.medasec.com/do?action=news
Integyllä on "optio osaa" Traxxasin autoinhin niin että heikompaa hirvittää..... http://integy.automated-shops.com/
Itseasiassa se ei muuta tilannetta mihinkään suuntaan silla medaseciltä saa kaikkia integyn osia, ja integyltä taas löytyy ERITTÄIN suuri valikoima aluosaa savageen :wink: ite just kysyin parii osaa, hinnat menee 1,1 x (integyn oma dollarihinta) http://integy.automated-shops.com/
Jes kähinää :twisted:
Mut mun oma onki kaikkia noita isompi ja painavampi :lol:
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"Revo on nopea monsteri radalla ihan oman pajan palikoillakin jo, eikä siihen välttämättä tarvita muiden pajojen tuotteita. Suomesta saa kyllä tilattua kaiken tarvittavan Revoon saadakseen sen ratakuntoon, itse tosin tilaan aika paljon Usasta,Saksasta ja Hong Kongista.
Nyt oli kuitenkin kysymys T-maxx vs. Savage ja itse ostaisin silti tuon T-Maxxin. Meillä on ollut monen valmistajan autoja ja olen ollut tyytyväinen tuohon Traxxasin laatuun, kestävyyteen ja varaosien saantiin ,kiitos Hobbypeoplen ja Saben.
Ei siihen mitään ratapalikkoja tarvi ostaa,menee ilmankin :mrgreen:
ot..mikä on kaupan netti osote hong kongissa?
- www.rcxshop.com
- www.rcmart.com
- www.asiatees.com
... tuossa nyt pari
kiitos :wink:
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa......
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fintegy.automated-shops.com%2FT3643BLUE.gif&hash=a8e11b8938cba219a2fc3eaec54735aa794c54bf)
Tuossa "T-Maxxissa" ei ole ainuttakaan alkuperäistä osaa (Kuvassa siis pelkästään Integyn T-Maxx osia).
Myös Integyllä on Revoon kolmanneksen enemmän "optio osaa" kuin Savageen (Ja puolet enemmän T-Maxxiin).
EDIT Ja kuvasta puuttuu vielä paljon Integyn T-Maxx osia.......
Eikö melki kaikki saa rakennettua melki alusta asti pelkällä blingillä jos haluaa,
oon nähny samanlaisen LST:n rungon kuvan jossaki joka oli kans pelkästään
yhen pajan alupalikoista tehty!
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"Eikö melki kaikki saa rakennettua melki alusta asti pelkällä blingillä jos haluaa,
oon nähny samanlaisen LST:n rungon kuvan jossaki joka oli kans pelkästään
yhen pajan alupalikoista tehty!
Revoa ei ikävä kyllä saa rakennettua vielä kokonaan, puuttuu liki kaikki rattaat, vaihteiston kuoret, "bulk headit", radiokotelojen kuoret (Kannet ja pohjalevyt löytyy) ja tankin kuoret.
No Revo on vähän yli vuoden vanha, eiköhän kohta loputkin saa.
Ei nyt varsinaisesti aiheeseen liity mutta onko ketään huomannut alla olevaa ennen?
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.pro-lineracing.com%2Fproline%2Fbodies%2F3207%2F3207.jpg&hash=570dfb3d81d267bf42ab173b5af1cae64810280d)
Aika komee :mrgreen:
Olisko golf-auto???
Mun mielestä se Mönkiän koppa on makeempi :wink:
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"Eikö melki kaikki saa rakennettua melki alusta asti pelkällä blingillä jos haluaa,
oon nähny samanlaisen LST:n rungon kuvan jossaki joka oli kans pelkästään
yhen pajan alupalikoista tehty!
Revoa ei ikävä kyllä saa rakennettua vielä kokonaan, puuttuu liki kaikki rattaat, vaihteiston kuoret, "bulk headit", radiokotelojen kuoret (Kannet ja pohjalevyt löytyy) ja tankin kuoret.
No Revo on vähän yli vuoden vanha, eiköhän kohta loputkin saa.
No huh, ei kai noita kaikkia tuukkaan???
Ja vähänkös auto painaisi, jos nuo kaikki aluosat siihen pulttaisi kiinni...
Niimpä ja kuka sillä malttais enää ajaakkaan
muutaku jossain kokolattiamattohallissa :lol:
http://integy.automated-shops.com/cgi-bin/webc.cgi/st_main.html?p_catid=73
Eikä oo muuten mitään kamalan kalliitakaan... ainakaan ilman postimaksui.
joo, noi Integyn alu osat ovat aika edullisia ja laatu on silti hyvä.
hinnat oli kyllä ihan siedettävät, rupes kuumottamaan muutama palikka :)
ekana valintana olisi diffikotelo(Out of stock, eli pitäis ennakkotialata tarpeeks monen, että sais nopeasti uuden erän), sitten ehkä iskarin päät. ehkä diffit itsessäänkin.
Muistakaa että HPI Savageen saa Hot Bodiesin viritys osia ja hinnat ovat siedettäviä toisin kuin traxxaksella(kokemusta) Mulla on savage 25 rtr. Ostin päivitetyb versuon jr-hobbyltä ja kyllä kestää!! Ainut huono puoli on spurri. Mulla hajos se mutta on ihan hirveen kallista jopa kauhistuttavat 4 euroo!!! SAVAGE ON PARAS!!!!! JA MUISTAKAA, 25 TULEE ROTO MUKANA JA AKKU EI MAKSA KU 9 EUROO :o :shock: :mrgreen: :wink: :!:
Nikke vois pysyä nahoissaan ja opetella kirjottaan.
kyllä tuo teksti oli ihan asiaa... äidinkieltä vähä kerrata niin hyvä tulee :wink:
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"Lainaus käyttäjältä: "Divi"
taas muuten huomattiin että: "VAIN mielipiteistä voi kiistellä"
Niimpä ;) ja esim tuo löpön kulutus riippuu ajopaikasta ja tavasta,radalla revon tankki menee joku 10-12min ja pihassa jopa 30 min :D
Löpön kulutus on testattu. Mulla on savage 25 ja kun ei säästele kaasun käyttöö niin kyllä se vaan niin on että tankki tyhjenee 30 minuuttiin!! Että repikää siitä Revo kuskit!! Savagen runkokin on hemmetin jäykkä ja helppo puhistaa. Ja kuka väittikään että savagen diffeihin on vaikee päästä käsiks! HÖPÖHÖPÖ otat vaan kuus ruuvia irti pohja panssarista niin kaskas siinä on nenän eessä diffi!!! :mrgreen: Kyllä se savage vaan paras on. Sitä ei voi kiistää! Mutta t-maxx:n ja revon kannattajat voi pysyä ihan omissa puuhissaan. Savage on savage vaikka voissa paistas!
Lainaus käyttäjältä: "Divi"kyllä tuo teksti oli ihan asiaa... äidinkieltä vähä kerrata niin hyvä tulee :wink:
Anteek kirjotus virheet :oops:
aika moista tappelua tää keskustelu!!
Lainaus käyttäjältä: "Nikke&Savege25"Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"Lainaus käyttäjältä: "Divi"
taas muuten huomattiin että: "VAIN mielipiteistä voi kiistellä"
Niimpä ;) ja esim tuo löpön kulutus riippuu ajopaikasta ja tavasta,radalla revon tankki menee joku 10-12min ja pihassa jopa 30 min :D
Löpön kulutus on testattu. Mulla on savage 25 ja kun ei säästele kaasun käyttöö niin kyllä se vaan niin on että tankki tyhjenee 30 minuuttiin!! Että repikää siitä Revo kuskit!! Savagen runkokin on hemmetin jäykkä ja helppo puhistaa. Ja kuka väittikään että savagen diffeihin on vaikee päästä käsiks! HÖPÖHÖPÖ otat vaan kuus ruuvia irti pohja panssarista niin kaskas siinä on nenän eessä diffi!!! :mrgreen: Kyllä se savage vaan paras on. Sitä ei voi kiistää! Mutta t-maxx:n ja revon kannattajat voi pysyä ihan omissa puuhissaan. Savage on savage vaikka voissa paistas!
Kröhm.. jos siis haluat diffin käsiis siinä on hiukan enemmän kun 6 ruuvia. Jos hätäpäissäni rupeen oikeen laskemaan kuinka monta ruuvia pitää ottaa auki että ees hiukan oikomalla sais sen diffin esille, niin se on siinä lähempänä 20 ruuvia..
Vai että Savagen tankki kestää n.30min reippaalla kaasun käytöllä? ... nyt tulee jo aikas paksua tekstiä, tai sit sulla on joku aivan ihmeellinen .25 motti jota muilla ei ole. Huom. itse olen myös joskus omistanut Savage SS:n joten tiedän kyllä mistä puhun.
Nikke,... kannattaisi pysyä tosiasioissa koska joku harrastuksen aloitteleva juniori voi pian vaikka uskoa noita sun höpinöitä, ostaa Savagen ja pettyä karvaasti kun näin ei asiat olekkaan.
juu taitaa olla jo vaarallisen laihalla seokset :wink:
No tässä muutama kysymys aihetta sivuten
Minkä verran Joustoja on revossa, Savagessa ja Genessiksessä
Eli montako milliä on renkaan joustomatka ääri asennosta toiseen??
Mikä on maavara kyseisissä autoissa??
Olen miettinyt noiden kolmen välillä ja nuo tiedot olisi tarpeen
Auto tulossa rc trial käyttöön, joten pitkät joustot ja korkea maavara olisi aika kova sana asiassa.
Genesis on ehdottomasti isoin noista autoista, muuten en sano juuta enkä jaata tuosta autosta, kun ei ole kokemusta.
Tässä voi olla sua kiinnostava linkki Revosta http://www.traxxas.com/support/pub/revo_rock_crawler.htm ,Revon mukana tulee noi Long Travel kulmapalat joilla kyllä joustoja riittää, mittaamaan en jaksa alkaa.
Savage kuskit saa mun puolesta kehua omaansa.
10 cm on mulla maavaraa. Savagessa
Lainaus käyttäjältä: "Shamaani"No tässä muutama kysymys aihetta sivuten
Minkä verran Joustoja on revossa, Savagessa ja Genessiksessä
Eli montako milliä on renkaan joustomatka ääri asennosta toiseen??
Mikä on maavara kyseisissä autoissa??
Olen miettinyt noiden kolmen välillä ja nuo tiedot olisi tarpeen
Auto tulossa rc trial käyttöön, joten pitkät joustot ja korkea maavara olisi aika kova sana asiassa.
Revon maximimaavaraa en muista, toisaalta sillä ei ole merkitystä missään autossa jos ulosjoustoa ei ole tarpeeksi (Tosin sillä saa mitattua maksimi ulosjouston).
Tärkeämpää kuitenkin on auton alin/matalin kohta (Yleensä diffin panssari), siitähän se kiinni jää (Mutta on maavarallakin merkistystä)!
Traxxasin suvulla sanotaan Revosta näin...
Maximum Travel
• More suspension travel
than any other truck.
• Advanced rocker system and
super-long suspension arms.
• Over 120mm of suspension travel
with the long travel rockers installed.
• Suspension travel is not limited by the
length of the shocks.
• 60% more travel than the
legendary T-Maxx™!
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.traxxas.com%2Fproducts%2Fnitro%2Frevo%2Fdetails%2Fsuspension-travel.jpg&hash=b09e4858a2b041655fad3fd902bf9f3e62ce9775)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.traxxas.com%2Fproducts%2Fnitro%2Frevo%2Fdetails%2Fground-clearance.jpg&hash=81dc2dc4f36181c589ecf481ee88470dfe1410ca)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.sisulan.net%2Ftraxxas%2FRevo_joustoa.jpg&hash=05937c6cdbbbe900b8c2e45dd0129032ea0e53af)
Revosta takadiffin irroittamiseen tarvitsee aukaista 9 ruuvia ja etudiffn 11 ruuvia (20 yhteensä jos haluaa kummatkin "käteen").
Kyllä Revo on helppo pitää puhtaana vaikka kuivista voisi muuta luulla, autossa ei kuitenkaan ole paikkoja jonne lika ja kura jäisi "piiloon".
Vaikein paikka autossa puhdistaa on käytännöss' vanteet, niiden sisään suurimmat "moskat" yleensä jää (Vanteethan on liki samanlaiset kaikissa "monsuissa" sisältä)......