Moi!
Kuten subjektikin sanoo niin Dragster-projektin motti pitisi virittää
mahdollisimman vääntäväksi kiihdytystä ajatellen.
Moottori on LRP Fusion 7x3.
Vinkit voi laittaa:
0500-684646 tai tapio.haapalahti@nokia.com
Miksi juuri vääntäväksi?
Välityksellä haetaan se huippunopeus. Näin tehdään myös 1:1 dragstereissa.
Ensimmäiset 20-30metriä ratkaisee usen loppuajankin.
Ja kuitenkin se sutii sen koko varttimailin :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"Ja kuitenkin se sutii sen koko varttimailin :mrgreen:
Eikä sudi.
Kyllähän koneeseen saa vaikka kuinka paljon vääntöä, mutta usein se onkin sitten taas tehosta pois ja kiihtyvyys kärsii. Kyllä se vissiin on se tehokäyrän leveys joka määrää tahdin. Teholla sitä autoa kiihdytellään eikä väännöllä.
Seelvä....
No kuitenkin, ei sit ollut sitä dynoa kellään kun ei viittis moista ostaakkaan.
--Tapsa--
Joo, en tunne ketään dynon omistajaa Mansesta päin...
Mitäs tollaset dynot maksavat? :huh:
Kalliita ne olivat aikanaankin. En ole ainakaan itse vielä törmännyt hiilettömille tarkoitettuun dynoon, hiilikoneaikakaudellahan noita kyllä näkyi.
Nimimerkillä Buttenmaister on RC-dyno. Ei kuitenkaan Tampereella.
Ja varmaan joka tekun sähkölabrassa voi jarrutella moottoreita, jos tuttuja opiskelee inssiksi.
Lainaus käyttäjältä: JesseT - 29.11.02 - klo: 14.38
Kyllähän koneeseen saa vaikka kuinka paljon vääntöä, mutta usein se onkin sitten taas tehosta pois ja kiihtyvyys kärsii. Kyllä se vissiin on se tehokäyrän leveys joka määrää tahdin. Teholla sitä autoa kiihdytellään eikä väännöllä.
Tuo on vissiin jotain uudempaa koulukuntaa. Kyllä ainakin 1:1 autojen kiihtyvyys on väännöstä riippuvainen joten en tiedä miksi ei näiden pienempienkin.
Edit: Ei ihan sitä mitä kysyttiin, mutta tällainen olis ihan mielenkiintoinen: http://www.rcdynosystems.com/
kysyppäs tuolta ----> http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php
jos täälläpäin olisi...