Kilpailut sujui hyvin, erittäin tiukasta aikataulusta huolimatta, siitä suuri kiitos kuljettajille ja mekaanikoille!
TSS-10
A-Finaali
1 1 Matias Kuusinen 2 1 1 VAU
2 2 Joonas Holsti 4 2 2 VAU
3 6 Matias Vikstedt 6 3 3 VAU
4 5 Harri Lukkari 9 4 5 MMRc
5 7 Niko Sinervo 11 7 4 RiiUA
6 3 Mikko Möller 12 6 6 VAU
7 4 Aito Vertti 13 5 8 VAU
8 8 Niko Lindvall 15 8 7 VAU
B-Finaali
9 1 Jonni Kotola 2 1 1 HMR
10 3 Aleksi Kaasinen 4 2 2 VAU
11 6 Jami Oksanen 8 4 4 HyvSRK
12 4 Tomi Mairue 9 3 6 SRC
13 5 Otto Laurila 9 6 3 RiiUA
14 2 Mikko Ahvalo 12 7 5
15 7 Jouko Laine 12 5 7
C-Finaali
16 2 Risto Rönnqvist 4 1 3
17 3 Ville Rönnqvist 4 2 2
18 1 Roope Grönroos 6 5 1 RiiUA
19 4 Samuli Kesseli 7 3 4 RiiUA
20 6 Petteri Kauppinen 9 4 5 RiiUA
21 5 Jerry Hellström 13 6 7 LahUA
22 7 Janne Kiiski 13 7 6 RiiUA
TSM-10
A-Finaali
1 1 Carl-Magnus Fager 2 1 1 VAU
2 3 Marko Salminen 5 2 3 RiiUA
3 4 Matti Hölttä 7 3 4 VAU
4 2 Jussi Torkkola 9 7 2 VAU
5 5 Viljami Kutvonen 9 4 5 VAU
6 7 Jyri Konoila 11 5 6 VAU
7 6 Juho Koskivuo 13 6 7 VAU
B-Finaali
8 1 Matti Korvenmaa 2 1 1 MikkelinUA
9 2 Mikko Pyhältö 4 2 2 TUA
10 5 Henry Salmén 6 3 3 LahUA
11 3 Tero Kupari 8 4 4 LohUA
12 6 Jussi Arola 11 6 5 TUA
13 7 Jethro Lehtojärvi 11 5 6 TUA
14 4 Jukka Penttinen 14 7 7 LahUA
C-Finaali
15 4 Sami Sinisalo 2 1 1 TUA
16 1 Mihail Tsistovski 5 3 2 LahUA
17 2 Sami Salmela 6 2 4 VAU
18 5 Timo Keränen 7 4 3 LahUA
19 7 Satu Harmokivi 10 5 5 LahUA
20 6 Jarmo Viljakainen 13 6 7 SRC
21 3 Niko Vuorenmaa 13 7 6 RiiUA
MN-10
A-Finaali
1 1 Kutvonen Aake 4 2 2 VAU
2 4 Kari Termonen 4 3 1 HyvSRK
3 3 Jethro Lehtojärvi 5 1 4 TUA
4 2 Peter Winqvist 7 4 3 VAU
5 5 Jouko Saarinen 12 5 7 LohUA
6 6 Harri Kaasinen 12 6 6 VAU
7 8 Aleksi Otsavaara 12 7 5 VAU
8 7 Petri Ranta 16 8 8 LohUA
B-Finaali
9 3 Harri Valander 2 1 1 RiiUA
10 4 Jorma Kupari 5 3 2 LohUA
11 1 Pasi Tarvainen 6 2 4 VAU / THR
12 2 Tomi Wikstén 7 4 3 VAU
13 5 Juho Kulkas 10 5 5
14 6 Tero Tuomisto 12 6 6 LahUA
15 7 Tapani Torkkola 14 7 7 VAU
Tulokset netissä 19 minuuttia kisojen päättymisajan jälkeen, ei huonosti.
Taitaa olla ennätys, ettei peräti MM-tasoa 8)
Vain finaalit nähneenä: kunnioittava hatunnosto kisojen järjestäjille, tiukka aikataulu laitettiin pitämään aivan hämmästyttävästi. Ja ajanottaja/tuloslaskija ehti vielä itse voittamaan suvereenisti kuninkuusluokankin, koska varsinainen ajanottaja-rekrytointi oli kuulemma pettänyt. Loistava suoritus, malliksi muille.
Onnittelut Voittajille!
Roks:
+ Xray
+ Pitsatilaus
+ Aikataulu ja järjestelyt toimivat
Poks:
- Torppa
- Kuulutukset eivät kuuluneet kuin varikon toiseen päähän
- Torppa
Kiitos taas hyvistä kisoista! Ja onnittelut voittajille :)
Perinteiset:
+Pizza tilaus mahdollisuus; vaikkakaan itse en päöässyt tätä käyttämään kun kaverin kanssa myöhästyttiin 20min :D
+Rata
+Pito
+Oma ajo
+Tulokset tuli nopeasti
-Kuulutus
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
+Pizza tilaus mahdollisuus; vaikkakaan itse en päöässyt tätä käyttämään kun kaverin kanssa myöhästyttiin 20min
Ei me paljoa myöhästytty....
Onnea voittajille!
-asso
-kuski
-lähdin stanussa alkueriin toisena...Finaalipaikka B-finaalissa olis paikka nro. 7...Joten koko kisa ei mennyt putkeen...Tuohon mun suoritukseen tarvitaan taitoa kämmiä...
-Mekaanikko loisti poissa olollaan(jonka takia en pärjännytkään itse kisoissa)
-Kun myöhästyin kaverin kanssa pitsatilauksesta
-Kun sain auton kuntoon (ensimmäistä kertaa jouduin tekemään muutakin kun vaihtamaan akkua kun mekaanikko ei ollut paikalla!!!)
+järjestäjien kisa
Kiitokset järjestäjille! :lol:
Vielä lisäys omaan viestiini tuossa vähän ylempänä.
Ajanottaja- ja TS-voittaja-Nappe ehti jopa tuomaroimaankin! Itse satuin näkemään ainakin kaksi stopparia finaaleissa, ihan aiheesta annettuja.
Tässä A8-kisassa Nappe hoiti siis ajanoton ja ahkeran kuuluttamisen ja oman kisaamisensa ohella tuomarointiakin paremmin kuin varsinaiset "ammattituomarit" useimmissa FT-kisoissa!
Hyvät kisat oli! Aikataulu oli tiukka, mutta kunnialla se hienosti vedettiin läpi. Pitsat olivat loistavat ja myöskin halvat verrattuna Kapinoiden hintoihin.
Ainut mikä omalta osalta hieman ärsytti oli oma alkuerä. Tietysti ymmärrettävää siltä kannalta että en aikaisemmassa A8-kisassa ollut ajamassa, mutta silti viimeinen erä tuntui hieman kohtuuttomalta. Tästä seurauksena oli selvästi hitaampi tulos alkuerissä kuin mihin olisi pystynyt "puhtaammalla" baanalla, joka finaaleissa tulikin todistettua. Kiitokset kuitenkin kaikille erässäni ajaneille jotka antoivat hienosti tilaa suurimmassa osassa ohituksia. Pahoittelen myöskin tuskaantumistani ensimmäisessä alkuerässä ja siitä johtanutta kielenkäyttöäni korokkeella, joka ei ollut kohdistettuna kehenkään henkilökohtaisesti. :roll:
+ Team Losi JRX-S, toimii matollakin vastoin muiden epäilyksiä.. ;)
+ Pitsat
+ Nappe, joka hoiti homman todella mallikkaasti!
+ Pito
+ TEK
+ Juho pappaluokassa, hienoa nähdä uusia kuskeja jotka reippaasti lähtevät heti mukaan!
- Erälistat
Moikka,
Pakko vähän kommentoida vaikka oma kokemukseni on lajista niin vähäistä etten mitään katu-uskottavuttaa omaakkaan.
Lainaus käyttäjältä: "copter"Kiitokset kuitenkin kaikille erässäni ajaneille jotka antoivat hienosti tilaa suurimmassa osassa ohituksia. Pahoittelen myöskin tuskaantumistani ensimmäisessä alkuerässä ja siitä johtanutta kielenkäyttöäni korokkeella, joka ei ollut kohdistettuna kehenkään henkilökohtaisesti. :roll:
Torpassa oli muutama muukin tilanne jossa turhautunut kuski alkoi avautumaan siellä ajajakorokkeella, usein ohituksista ja mistä milloinkin.
Kisat ovat aina kisat vaikka kerjokisat olisivatkin. Kisakutsussa painotettiin, että kerhokisat ovat etenkin uusia kilpailijoita varten ja he ovat etusijalla. Tästä syystä kokeneempien kuskien olisi kyettävä tiedostamaan se, että radalla on kavereita jotka ajavat mahdollisesti vasta ekaa kisaansa eikä pelin meininki ole välttämättä ihan selvä tai autonkäsittelytaito ole vielä kovinkaan hyvää. Näin ollen nämä avautumiset ei kyllä ainakaan kerhokisoihin sovi. Tuo Copterin mainitsema tilanne taisi olla se akan alkuerän kolari Satun kanssa. Tietysti molemmat osapuolet tajusivat, että kyseessä oli ihan puhdas virhe eikä mikään tahallinen kolari.
Vaan kävipä allekirjoittaneelle niin, että minulle hienosti huudettiin latua. Ajoin pääsuoran jälkeiseen mutkaa ajolinjan ulkopuolella, siellä liukkaalla siis jo. Olin kuitenkin käsittänyt, että sitä tilaa annetaan juurikin siten, että nopeampi pääsee sisältä ohi. No eikös sitä ohitusta sitten yritetty ulkokautta ja sitten taas kimpoiltiin. Jotain lapsellista avautumistakin sitten kuului taas. No olin hiljaa enkä kysynyt, että oliko toi näkemys sisälinjasta?
Tuollaiset avautumiset on aivan turhia kisoissa joissa on aloittelijoita paljon. Olen varma, että kenelläkään aloittelijalla ei ole intressinään peitellä nopeampiaan. Juttu on vaan se, että etenkään aloittelijat eivät kykene antamaan tilaa joka kohdassa niin nopeasti kuin tarve olisi. Tämä vain pitää hyväksyä näissä kisoissa.
Sitten muuten kisoista.
+ Napen kuulutukset hauskoja
+ Rata tuntui kivalta ajaa jo Finaaleissa ;)
+ En vieläkään ole ollut kisassa viimeisenä
+ Mukava fiilis muuten
- Flunssa & kylmähalli
--
Timo Keränen
Kyseessä oli juuri tuo tilanne mistä mainitsit Timo. Satu hieman lipesi linjalta ja auto ajautui mutkasta ulos, jonka seurauksena tuli keula edellä vastaan radan kohdassa, joka oli mutkan takana ja missä kohtaa olin itse juuri ajamassa. "Nokkakolari" siis kyseessä ja tietenkin puhdas vahinko molemminpuolisesti.
Tuosta toisesta esittämästäsi tilanteesta en osaa sanoa, koska en sitä muista. Ilmeisesti kuitenkin minä olin tuossa(kin) tilanteessa toisena osapuolena. Pari tilannetta siellä pääsuoran päässä oli sellaisia, että siellä oli toinen auto kaatuneena ja jossain välissä myöskin suoralla oli auto katollaan, sekä siis sitten näiden lisäksi kierroksella ohitettava auto edessä. Näissä tilanteissa on saattanut tapahtua jotain "hässäkän" keskellä. Tarkoituksella en kuitenkaan ole kehenkään yrittänyt osua tietenkään.
Kuitenkin kaikilta näiltä tilanteilta olisi vältytty jos erälistoja laadittaessa olisi mietitty hieman enemmän.
Joo ei ollut tarkoitus olla kenenkään tiellä radalla, mutta kun ei vielä hallitse auton käyttäytymistä niin hyvin että väistäminen kävisi helposti tai auto ei koskaan lähtisi käsistä. Niin valitettavasti näitä sattuu.
Mutta minun mielestä on parempi harjoitella näissä kerhokisoissa, kun ensikaudella FinTrack Tour:n kisoissa. Niissä kuitenkin on paljon enemmän pelissä kun kerhokisoissa.
No ensi kerhokisoissa varmasti pääset jo parempaan alkuerään. :wink:
Lyhyesti kommentoin itsekin.
Olihan vaihteeksi kiva ajaa kissaa torpassa.
Itsellä taisi olla ekassa alkuerässä ainut vaaratilanne kun törmäsin Jukan auton kylkeen pääsuoranpäässä miljoona lasissa, säikähdin niin paljon etten muistanut kommentoida tapahtunutta tuoreeltaan, valitan asiaa :mrgreen:
Kaikki meni kisoissa mielestäni hyvin, ainut mitä jäin kaipaamaan oli seinäkello tms sinne varikkohallinpuolelle mistä olisi nähnyt ajankulun, mutta toisaalta kuulutuskin sen kertoi, silloin kun siitä sai selvää.
Toinen juttu mikä vaivasi oli se että huononpintaverenkierron omaavana hahmona olin ihan kohmeessa aina kun piti mennä ajamaan. Hallissa ei tosiaankaan ruvennut väsyttämään kun laturin lämpömittari näytti 17 astetta. Tuokin lie olisi korjaantunut asiallisella vaatetuksella. :roll:
Puffetille suurkiitos kun sai kahvia ja pullaa väliajoilla kun ei ollut muuta tekemistä
Nappe oli kisa "vääpelinä" omaa luokkaansa :wink:
Corally toimi hienosti :D
Pizza oli hyvää.. nam
Copterin järkkäämä TEK bitbabe joka lisäsi sen vauhdin finaaleissa potenssiin... :mrgreen:
Niistä kolareista.
Kyllä sitä narinaa kuului pappaluokassakin, jossa myös on ensikertalaisia.
Ja varsinkaan pappaluokassa tuskin kukaan törmäilee tahallaan, kun ei ole isä maksamassa kuluja, eikä se väistäminenkään aina, niin helppoa ole.
Muuten hyvät kisat.
Pappaluokassahan ajetaankin tosissaan kilpaa! Ja kaikki kolarit aiheutuivat radiohäiriöistä... :wink:
Kisat olivat hyvät ja näin aloittelijana maaliin ajaminen ja viimeisen sijan välttäminen lämmittivät mukavasti mieltä. Seuraavaksi tähtäimessä onkin paikka A-finaalin puolelle, jos vain nopeutta löytyisi jostain laatikosta lisää...
Oli ensimmäinen kisa mun rc-autourallani ja olihan se kokemus muiden rinnalla.
Aikamoista hässäkkää se oli näin ensikertalaiselle kun ei ole tottunut vielä näiden kilpailuiden rutiiniin.
Onneksi tiukasta aikataulusta huolimatta selvisin joka lähtöön ja jokaisessa erässä pääsin maaliin.
Sijoitus oli mulle ehkä hiukan yllätyskin vaikka en lähtenyt edes tavoittelemaan mitään vaan tarkoitus oli tutustua kilpailutoimintaan.
Järjestäjille kiitokset kilpailusta.